Ahistaako teitä miesten tuijottelu salilla?

Pienet vilkuilut/kanssatreenaajien noteeraaminen kuuluu asiaan, ihan jo turvallisuudenkin vuoksi. Tietenkin myös sen tsekkaus, millä tekniikalla ja mitä vieruskaveri tekee, tai vaikkapa sen jonkun lihasryhmän ihailu on ihan normaalia eikä missään nimessä häiritse toivottavasti ketään muutakaan koska sitä teen itsekin.

Sitten taas se varsinainen toljottaminen joskus kyllä häiritsee, toisinaan jopa imartelee. Vaikka tässä kysyttiin vain miesten katseista, niin kyllä se naistenkin toljotus voi häiritä. Esimerkkinä se kun katsotaan kuin halpaa makkaraa, paheksuen. Usein olen tämän päätellyt johtuvan siitä, kun olen kehdannut tulla siihen viereen häiritsemään rentouttavaa lehtienlukuhetkeä lähentäjässä itse jopa ähisten, jos kun on tiukempi sarja menossa. Koettuna on myös toisilta naisilta naama rutussa kunnon mittailu päästä varpaisiin. Ihan vastaavat treenikamat mulla on päällä kuin muillakin, jopa monasti vähemmän paljastavat. Olen siis päätellyt, että ehkä tämä kannattaa ottaa kierona kohteliaisuutena. Imartelevaa on myös se, kun joku fysiikan perusteella vasta harrastuksen aloittanut tuijottaa selvästikin kaihoisalla katseella, jopa ihaillen. Enhän minä missään ihmeellisessä kunnossa ole, mutta tunnistan saman kaihoilun omista alkuajoistani; silloin tälläinenkin kunto tuntui lähes valovuosien päässä olevalta.

Miesten katseista, niin se tyrmistys, joka jonkun miehen ilmeestä kuvastuu, kun teet samaa isommilla painoilla, on kieltämättä jopa palkitsevaa sekin. Varsinkin kun en edes voimatreeniä sinänsä tee. Sitten taas se avoin toljotus, joka saa tuntemaan itsensä joksikin sirkuseläimeksi, on jo melko häiritsevää. Jonkun kerran iskenyt jopa vainot päälle, ja pitänyt erikseen käydä sarjan jälkeen peilistä tsekkaamassa, onko treenikamoista esim. revennyt sauma ns. kriittisestä paikasta.
Äärimmäisen vastenmielistä ja naista alistavaa tuijotusta on, kun joku äijä selvällä jöpötyksellä seuraa vierestä tai peilin kautta, kun teet esim. hip thrustia tai pakarapotkuja.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä se tuijotus vähän häiritsee ja ärsyttää jos on vaikka kyykyssä ennätyspainot. Keskittyminen herpaantuu. Toki jos keskittyis vaa tekemiseen eikä muihin, ehkä sitä ei niin ärsyyntyis, :rolleyes:
 
Njoo nyt on ruennu häirihtee ku ihmisten kaa ns "katseet kohtaa". Ei nyt ennen oo näin yleistä ollut vaan oon toisten lärvejä satunnaisesti vilkuillu mut toiset ei minnuu, mut viime aikoina näitä naaman toljotuksia on ollu. Kattokee ny mieluummin vaik sitä persettä niin ei tuu näitä noloja tilanteita :D
 
Onpas täällä nyt tuijottaminen pinnalla eri aiheissa. Minusta salilla on ihan normaalia katsoa toinen suorituksia. Tutuille jopa kommentoida. Tosin voimailusalilla ehkä olisi outoa kenenkään hauistreenistä kiinnostua, mutta onhan se nyt melkein selviö että esim. kaikkien kovat kyykyt katsotaan, jopa oma treeni siksi aikaa keskeyttäen. Seuran vuorolla tietenkin eri asia kun tuttuja kannustetaankin, mutta kyllä minusta ihan yleisillä vuoroilla ja saleilla saa katsoa?

On jopa kohteliasta vastaan kävellessä katsoa silmiin ja ottaa sellainen pinkeän kohtelias puolihymy. Sama miten toimitaan kun bussissa tai lounasravintolassa huomioidaan kanssaihmisiä. Ei kai sali sen kummempi paikka ole. Tietenkin voi olla omissa ajatuksissaan ja on sekin ihan ok kulkea möllinä tyhjällä katsella napit korvissa.

Koska salilla on minusta ok katsoa suorituksia, on kuitenkin mahdollista samalla vähän katsella myös ihmisten ulkonäköä. Mutta mistäpä sen tietää. Aina voi väittää tsekkaavansa kyykyn syvyyttä tai penkin kaarta. Kuka sitä voi tietää mitä muuta samalla havainnoi.
 
Olen valinnut itse salin sen vuoksi, että voin vilkuilla muita. Ei minua haittaa, jos joku vilkuilee, mutta aina sinne joku tuijottelija mahtuu sekaan, joka hieman ahdistaa. Muutoin olen ollut sekasaliin tyytyväinen.
Olen hyvin tarkka omasta alueestani, siis siitä kuinka lähelle minua saa tulla. Esimerkiksi meni monta kertaa ennen kuin pystyin rentoutumaan kun coutsi varmisti kyykkyjä (kyllä mies puolinen coutsi) ja nyt kun olen alkanut kulkemaan yhtä matkaa salille miespuolisen ystävän kanssa, en esimerkiksi vilkuile toisen tekemisiä siellä laisinkaan. En ole mikään prinsessa siellä salilla, taikka se timmein punttipirkko, mutta esimerkiksi selkätreenipäivä saa hyväksyviä katseita (ainakin näin olen ne ajatellut) ja ystävä onkin tekniikoita sanonut "vilkuilleensa" vaikka muutoin keskittyykin omaan treeniinsä. Ja uskoisin, että suurin osa siellä kuitenkin keskittyy omaan treeniin, eikä edes tajua välissä "vilkuilevansa" toisten treeniä.
Uskoisin, että jos jonkun tuijotus ihan oikeasti häiritsee, kannattaa siitä sanoa, joko salin henkilökunnalle taikka ihan sille tuijottelijalle itselleen. Tarkoitus varmaan kuitenkin on, että kaikilla on siellä salilla hyvä olla.
 
Ei häiritse, en jaksa kiinnittää huomiota moiseen. Itsekin katson muita ja ihan vaan siitä syystä et mitä ne tekee ja millä tekniikalla.
 
Ei häiritse, en jaksa kiinnittää huomiota moiseen. Itsekin katson muita ja ihan vaan siitä syystä et mitä ne tekee ja millä tekniikalla.
Mulla sama :D saatan ite vaikuttaa tuijottelijalta kun kattelen muilta tekniikoita sarjatauoilla :D
Viime viikolla tein hauiksia taljassa ja havahduin kun salin työntekijä (lähemmäs 50v mies) nojasi omalla tauolla kuntopyörään ja tapitti kun treenasin :D itellä napit korvissa ja mietin että onkohan sillä jotain sanottavaa, mutta lopetti ja meni jatkamaan omaa treeniään :D
 
Jep. Voi ihan katsoa vaan, jopa ajatuksissaan, toista ihmistä, ilman että se tarkoittaa mitään kummallista. Mie ajatuksissani saatan katsella muita ihmisiä ja sitten ykskaks tajuan, että olenpa epäkohtelias ja yritän tuijotella seiniin.

Yks päivä kyllä huomasin salilla ekaa kertaa tilanteen, jossa mies selvästi katsoi sillä ei-toivotulla tavalla. Kävelin ohi, niin näin peilistä, kun pää kääntyi toljottamaan mun persettä. Melkein teki mieli kääntyä takas ja sanoa sille, että "Mun perseessä ei oo mitään ihmeellistä, paskaa sieltä tulee niinkuin muidenkin perseistä."
 

Suositut

Back
Ylös Bottom