Ahdistavimmat elokuvat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Shelto
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
- Manaaja (12 v. hotellihuoneessa serkkupojan kanssa kahdestaan - paha. No tullu kyllä fiilisteltyä monesti sen jälkeenkin. Löytyy kyllä dvdnäkin iteltä)

- 8 mm aika hyvä, ajatuksi herättävä, koska niin on joku varmasti tehny myös oikeesti

- Cannibal Holocaus (en oo nähny, mutta nettisivut kyllä jo kertoo riittävästi, kuvausajankohtakin kyllä puoltaa kipeetä juttua, - 70 luvun lopussa tehty)

- www.ogrich.com (ei näy enään). Viimetalvena 3 kuinen vauvamme oli rouvan kanssa sairaalassa reilun viikon vakavan sairauden takia, katseltiin onnettomat samaan aikaan töissä yöllä jätkien kanssa ko. nettisivulta löytyvää "materiaalia", jossa pääosassa oli eri aikakausilta ympäri maailmaa etsityt tappopätkät, joissa oli mitä pahempia pätkiä, kun ihmisiä pääs oikeesti hengestään. Silloin mulla oli kyllä oikeesti aika kovat tunteet pelissä 3 vuotiaan pojun kanssa iltaisin kahdestaan kotona, kun mietti maailman järjettömyyttä ja vieressä on oma pieni, joka ei tiedä vielä mistään pahasta mitään. Sit nää runkkarit katselee mitä hirveimpiä juttuja kotona netistä, kun toiset kärsii. Kyllä tää netti on hyvä, mutta niin paljon on paskaakin, että:wall:

No meni vähän :offtopic:

Originally posted by Pekospee
Ahdistava ja ankea kyllä, mutta ei missään nimessä kamala. Harmi että elokuva on sangen harvinainen, DVD-julkaisua ei taida Suomi-teksteillä olla. Alkuperäinen nimi Reflecting skin.

En tarkoita kamalalla huonoa, vaan niitä tunteitä mitä se herätti ja sitä leffan fiilistä.

Huono sanavalinta..

Kauhusta jäykkänä

Originally posted by Force
The Ring ahdisti. Päätin etten enää kiusaa itseäni katsomalla kauhuleffoja, niin vittumainen olo tuli tuota katsoessa.

Minuunkin upposi Ringin kauhy kybällä. Ehkä osa syynä oli se, että kävin katsomassa lievässä kanuunassa ja muutenkin oli fobioita :eek:

Originally posted by Isolation
Maanaja ja Hohto on sellasia leffoja että on tuska hiki valunu ihan norena kun niitä on kattonu!! Aivan mielettömän hyviä leffoja! Manaajassa se porrashämähäkkikävely oli sellanen kohtaus että oli pakko laittaa leffa paussille ja vähän aikaa huohottaa...:evil:

Täysin samaa mieltä! Manajaa on :hrr: kamala (silleen hurjalla tavalla). Ja hohto on ... järkyttävä :D

Ihania leffoja kumpikin. Veret seisauttavia....

Viimeisellä rannalla (On the Beach), alkuperäinen on vanha, mustavalkoinen, ja telkkariin on tehty minisarja joka tuli viime vuonna kaksi kertaa.

Ydinsota on käyty ja saastepilvet lähestyvät viimeistä rantaa (Australiaa) josta tehdään sukellusveneellä matka Amerikkaan ja todetaan että ketään muita ei ole hengissä, missään. Lopuksi kaikki kuolevat kun saaste yltää viimeisellekin rannalle.

TV-versiossa ahisti aivan kybällä. "There's still time"-banneri roikkuu ja putoaa hitaasti maahan. Kaduilla jaetaan itsemurhapillereitä. Päähenkilö menee kotiin, asettuu vuoteeseen vaimon ja pikkulapsen kanssa, ottavat mömmön ja nukahtavat. Toivoa ei ole. Lapsi juttelee iloisena niitä näitä nukahtamiseensa asti.

Johtuisiko siitä että itsellä on pieni lapsi, että itkin ihan ääneen. Sai katsoa aika monta kevyttä romanttista komediaa että tuo unohtui.

Näin 2002 Espoo Cinessä leffan nimeltä Alone joka kertoi täysin niksahtaneesta murhaajasta. Ahdistavaksi sen teki omalaatuinen kuvaustapa, sillä yhdessäkään kohtauksessa ei näytetty itse sarjamurhaajaa vaan siinä joutui ikään kuin olemaan koko leffan ajan sen hullun pään sisässä. Kuuli vain murhaajan repliikit. Sen jälkeen pelotti mennä pimeällä yksin kotiin Tapiolasta...

Originally posted by Isolation
Manaajassa se porrashämähäkkikävely oli sellanen kohtaus että oli pakko laittaa leffa paussille ja vähän aikaa huohottaa...:evil:

tulipa muuten tuosta mieleen ku kaverin kanssa katsottiin kyseistä..elokuvaa..n vuosi takaperin..siinä sit väsytti niin maan perkeleesti..kaveri tais vissiin jo nukkua..ja itselläkinhän tuo väsytti melkoisen kivasti anyway..sit ku tuli tämä kyseinen kohtaus..niin entiiä mistä johtui mut kummatki revettiin aivan täysillä..yleensä olen ollut aivan kusessa tämän tyyppisissä elokuvissa mut tämmöistä täällä päin..:lol2:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by ejr
Itci the killer on todella sairas leffa.

olet oikeassa mutta on myös todella huonosti toteututettu...että kyllähäns siinä sai nauraa kun sitä katsoi..mut myös moneen kertaan :urjo:

-EDIT- ps varmaan paskin elokuva minkä oon nähnyt!

Originally posted by mik99
olet oikeassa mutta on myös todella huonosti toteututettu...että kyllähäns siinä sai nauraa kun sitä katsoi..mut myös moneen kertaan :urjo:

-EDIT- ps varmaan paskin elokuva minkä oon nähnyt!

Itse pidin ichi the killeristä, yksi parhaista leffoista mitä nähty.

mutta sellasia jotka pistää hetkeksi hiliaiseksi on

Guinea Pig 2 - Flowers Of Flesh And Blood(ken on katsonut tietää, niille jotka ei ole nähnyt tiedoksi että juoni lyhyesti. pilkotaan nainen palasiin. vitun aidon näköinen snuff) ja koko guinea big sarja on ihan härö

Cannibal holocaust on kovis samoin cannibal ferox
ringu sarja sinänsä ihan kovis samoin Ilsa:t
ja vaikka eivät enään mitään sykähdyttäviä ole niin EVIL DEAD sarja on kovis.

Toi Mullholland Drive on elokuvahistorian paskin elokuva!

Ja onko Manaaja se, jossa se tyttö kusee portaisiin, ja se sänky leijuilee ylösalas? Luulin ensi että se on joku komedia.

Originally posted by Koipireisi
Viimeisellä rannalla (On the Beach), alkuperäinen on vanha, mustavalkoinen, ja telkkariin on tehty minisarja joka tuli viime vuonna kaksi kertaa.

Luin muuten ko. kirjan aikoja sitten. Kirjahan on vanha ja tätä uudenpaa tv-sarjaa oli hieman modernisoitu. Esim se viesti mitä he oli kuulevinaan pohjoiselta pallonpuoliskolta oli peräisin morsetus laitteesta =).

Kirjaa lukiessa oli muuten pitkän aikaa sellainen deja-vu tunne, ihan kuin olisi jotain tuutta, mutta ei tiedä mitä. Sitten tuli se kohta missä sa hemmo jäi sukellusveneestään kotikulmille kalaan, muistin pienoisihmisenä nähneeni saman kirjan elokuvana.

Parasta tuossa kirjassa ja elokuvassa on ehkä se, ettei se keskity niinkään itse kuolemalla mässäilyyn, vaan ihmisiin ja heidän tunteisiin ja elämään ennen vääjäämätöntä kuolemaa. Herätti ajatuksia, varsinkin kun on paljon nuoria ihmisiä jotka ovat samassa tilanteessa esim sairauden takia.

Kyllä oikeesti ahdistavia leffoja on noi Lynchin Eraserheadit, Mulhollandit, Blue Velvetit ja Lost Highwayt ollu...Samaten Aronofskyn... Todellista elokuvahistoriaa! On kyllä sanottava, että Tsukamoton leffat (Tetsuot ja Tokyo fist) saa myös omalla tavallaan perseen hikomaan...
Ichi the killeristä sen verran, että itse olin kyllä painaa pari kertaa stop-näppäintä (kotona kun katsoin, leffassa ois tullu varmaan paniikkikohtaus - Hullu äijä se Miike), sen verran moraalittomalta se sairas toiminta ruudulla vaikutti. Kuitenkin sen verran vakuuttavaa työskentelyä se leffa oli, että mielenkiinnolla oon suunnitellu ukon kehuttuun Auditioniin tutustumista...
Ja jos puhutaan SUUREN luokan elokuvista, helmistä, niin Gaspar Noen tuotokset (2 näkemääni) elikkä Yksin kaikkia vastaan ja Irreversible saa kyllä elämän tuntumaan niin helvetin julmalta ja alistumisen pakon väistämättömältä, että jonkun aikaa kestää kelata pää ihan skarpiksi... Hienoja elokuvia, saa ajattelemaan!

Manaajasta unohdin sanoa: En koskaan ole ymmärtäny, mikä siinä pelottaa, miun silmissä homma on sen verran vanhentunutta efektikikkailua, ettei osaa oikeen heilumisista ja krusifiksimasturboinneista ahdistua... Klassikkohan se leffa kyllä on ja ihan mukiinmenevä sellainen, muttei ihokarvat pystyyn niillä ansioilla nouse...

Kubrickin Hohto taas on jo aikaa nähneistä kauhuelokuvista ylivoimaisesti kestänein... Se PELOTTAA... Ajatonta elokuvataidetta, ei tukeudu mihinkään juuri keksittyyn 'verimössöefektiin'...

Suositut

Back
Ylös Bottom