Olen vuosia noudattanut kauan sitten oppimaani mantraa ettei aerobista treeniä pidä tehdä niinä päivinä kun treenaa voimaa salilla. Nyt on kehitys junnannut jo toista vuotta paikallaan.
Onko tietoni vanhentunutta? Jos on, voisiko joku ystävällinen sielu vihjaista mikä olisi sopiva määrä aerobista liikuntaa punttipäivinä?
Olen töissä laivalla joka toinen viikko ja voin treenata laivallakin mutta en joka päivä. Esim. juoksumaton käyttö jää yleensä max. 5km koska joudun työssäni jo kävelemään askelmittarin mukaan 5,5-8 km/pvä (olen mitannut työpäivien kävelyitä usean kuukauden ajan).
Laivalla treenaan:
To juoksumatto 5 km
Pe yksjakoinen kahdella sarjatoistolla (vapaa-aika rajallinen), isot lihasryhmät
La Treenivapaa
Su juoksumatto 5 km
Ma yksjakoinen kahdella toistolla, isot lihakset
Ti ja Ke vapaat treenistä
Yleensä jaan vapaaviikossa treenit esim. näin:
To juoksumatto 10 km/ n. 55 min.
Pe yksjakoinen treeni kolmella toistolla per liike, n. 60 min. keskittyen isoihin lihaksiin
La juoksumatto 7-8 km jonka jälkeen mukaan joogatunnille että sais venytystä
Su 7 km kävelylenkki
Ma Yksjakoinen salitreeni, 3:lla toistolla, isot lihasryhmät, n. 60 min.
Ti Juoksumatto 10 km/ n. 5 min.
Ke rauhallinen uinti 1 km/ 40min. + sauna
Eli, voisiko jotain aerobista yhdistää salipäiviin? Miten te muut teette?
Onko tietoni vanhentunutta? Jos on, voisiko joku ystävällinen sielu vihjaista mikä olisi sopiva määrä aerobista liikuntaa punttipäivinä?
Olen töissä laivalla joka toinen viikko ja voin treenata laivallakin mutta en joka päivä. Esim. juoksumaton käyttö jää yleensä max. 5km koska joudun työssäni jo kävelemään askelmittarin mukaan 5,5-8 km/pvä (olen mitannut työpäivien kävelyitä usean kuukauden ajan).
Laivalla treenaan:
To juoksumatto 5 km
Pe yksjakoinen kahdella sarjatoistolla (vapaa-aika rajallinen), isot lihasryhmät
La Treenivapaa
Su juoksumatto 5 km
Ma yksjakoinen kahdella toistolla, isot lihakset
Ti ja Ke vapaat treenistä
Yleensä jaan vapaaviikossa treenit esim. näin:
To juoksumatto 10 km/ n. 55 min.
Pe yksjakoinen treeni kolmella toistolla per liike, n. 60 min. keskittyen isoihin lihaksiin
La juoksumatto 7-8 km jonka jälkeen mukaan joogatunnille että sais venytystä
Su 7 km kävelylenkki
Ma Yksjakoinen salitreeni, 3:lla toistolla, isot lihasryhmät, n. 60 min.
Ti Juoksumatto 10 km/ n. 5 min.
Ke rauhallinen uinti 1 km/ 40min. + sauna
Eli, voisiko jotain aerobista yhdistää salipäiviin? Miten te muut teette?

.