Aerobisella timmiksi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässä hiljattaen hommasin salikortin, takana ei ole ko satunnaista salikäyntiä ilman mitään järkevää saliohjelmaa tai mitään. Sali ei todellakaan oo mikään kovin hyvinvarusteltu, kaikki laitteet toimii lähinnä ilmanpaineella eli fyysisiä painoja siel ei ole. Onko noissa sitten mitään eroa noihin johon voi ihan fyysisesti itse säätää ne painot? Tarkoitus nyt olis kuitenki päästä jonkinnäköseen kesäkuntoon. Oon iha normaalipainonen nainen ja tarkotus olis vaan kiinteyttää. Riittääks tähän lähinnä vaan aerobinen (Crossari ja matto) vai kannattaako mun lisätä tohon vielä niitten laitteitten käyttöö? :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Määrittele ensin itsellesi tuo kiinteytys. Ei ole kuin lihaksen kasvua, rasvan kasvua ja rasvan palamista (ja toki lihaksen palamista). Sellaista ei ole kuin kiinteytyminen. Noilla tiedoilla voit olla 100 kg jokinorsu tai anorektikko. Kerro siis vähän mittoja.

Määrittele ensin itsellesi tuo kiinteytys. Ei ole kuin lihaksen kasvua, rasvan kasvua ja rasvan palamista (ja toki lihaksen palamista). Sellaista ei ole kuin kiinteytyminen. Noilla tiedoilla voit olla 100 kg jokinorsu tai anorektikko. Kerro siis vähän mittoja.

Ei nyt jäädä saivartelemaan termeistä ;) Itselläkin tuo sana "kiinteytys" saa aina karvat nousemaan, mutta olen hyväksynyt sen jonkinlaiseksi naisten termiksi yhdistetylle rasvanpoltolle + varovaiselle lihaskasvulle, kun pelätään että salilla käydessä yhtäkkiä pullahtaa hirveät lihakset. Ei muuten pullahda, näin +15 treenivuoden perusteella voin sanoa. Valitettavasti, jos multa kysytään.

Onko noissa sitten mitään eroa noihin johon voi ihan fyysisesti itse säätää ne painot?
Kyllähän niissä nyt mitään eroa on, mutta onko se merkittävä aloittelijan kannalta, on jo eri asia. Itse sanoisin, että sopivat aloittelijalle ihan hyvin.

Kernaasti sanoi:
Oon iha normaalipainonen nainen ja tarkotus olis vaan kiinteyttää. Riittääks tähän lähinnä vaan aerobinen (Crossari ja matto) vai kannattaako mun lisätä tohon vielä niitten laitteitten käyttöö? :)
Ehdottomasti lähtökohta niin päin, että lähdet kesäkuntoprojektiin ensisijaisesti laitteiden parissa tehdyllä treenillä ja siihen mahdollisesti liität aerobista lisäksi. Ja treenikin sellaista, että toistoja tehdessä joutuu oikeasti ähisemään ja tekemään töitä, eikä vain kevyesti pumppailemaan ees taas. Tuo mainitsemasi "kiinteytys" käynnistyy ja edistyy parhaiten, kun lihakset vahvistuvat, jolloin myös poltat kaloreita ja rasvaa tehokkaammin.

onko siellä salilla henkilökuntaa, joka vois sua niitten laitteiden ja ohjelman kanssa opastaa?

itsellä yksi suurimmista liikunnan harrastaisen syistä on mielihyvä. on vaa kiva käydä hikoilemassa. siksi särähtikin korvaan toi "riittääks"; toivottavasti se ei sulla muodostu saleilu pakkopullaksi ja saat siihen muutakin motivaattoria kuin piukeen pepun. ja mitä airobisiin tulee niin halvemmalla ja mielekkäämmällä pääsisit hiihtoladuilla, joten toivottavasti saat rahoillesi vastinetta enemmänkin kuin juoksumaton verran.

Ei nyt jäädä saivartelemaan termeistä ;) Itselläkin tuo sana "kiinteytys" saa aina karvat nousemaan, mutta olen hyväksynyt sen jonkinlaiseksi naisten termiksi yhdistetylle rasvanpoltolle + varovaiselle lihaskasvulle, kun pelätään että salilla käydessä yhtäkkiä pullahtaa hirveät lihakset. Ei muuten pullahda, näin +15 treenivuoden perusteella voin sanoa. Valitettavasti, jos multa kysytään.

Itsekin odotin vähän eksponentiaalisempaa kasvua. :(

onko siellä salilla henkilökuntaa, joka vois sua niitten laitteiden ja ohjelman kanssa opastaa?

itsellä yksi suurimmista liikunnan harrastaisen syistä on mielihyvä. on vaa kiva käydä hikoilemassa. siksi särähtikin korvaan toi "riittääks"; toivottavasti se ei sulla muodostu saleilu pakkopullaksi ja saat siihen muutakin motivaattoria kuin piukeen pepun. ja mitä airobisiin tulee niin halvemmalla ja mielekkäämmällä pääsisit hiihtoladuilla, joten toivottavasti saat rahoillesi vastinetta enemmänkin kuin juoksumaton verran.
Juu kai siellä ainakin se yksi henkilö on joka vastaa noista salin asioista. Sali ei todellakaan ole mikään suuri ja vain perusvehkeet löytyy. Tarkoituksena olisi ny ainakin aluksi nostaa sitä kuntoa ja kiinteyttää. (Mitat on 169cm/52kg kun joku tuossa kyselikin)...Mites pakkarin laita? Kannattaako se ottaa messiin vai ajaako sitte ruoka salin jälkeen saman asian? :)

Tarkoitus ei oo laihuttaa, haluan vain kropan yleisesti ajatellen parempaan kuntoon. Olen nyt enemmänkin ns. "laiha" :rolleyes:

Korjattu.

Lähtisin maltillisilla plussakaloreilla hakemaan sitä lihasta, oikein toteutettuna ei pitäisi sitä rasvaakaan paljoa tulla mukana. Tällä tavoin saat lihaksia ja "kiinteytettyä" vartaloa.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
"169cm/52kg" onko tuossa nyt oikeasti jotakin "kiinteytettävää"?

Niinpä. Ei se ole mitään termeillä saivartelua, kun ton "kiinteytys"-sanan perusteella olisi voinut olla myös ylipainoa. Silloin pitäisi olla miinuskaloreilla. Nyt on aika selvää imo, että sun pitää syödä yli kulutuksesi, jolloin kasvatat lihasta.

Back
Ylös Bottom