Absurdia vai ei?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Aloitin salitreenin vuodenvaihteen jälkeen, painoa on tullut lisää ja lihaksia siinä samassa. Tuloksiin olen erittäin tyytyväinen. Noin kuukausi sitten kysyin, että mikä on kun lihakset eivät ole kipeät seuraavana päivänä treenistä. Sain vastauksen jota toivoinkin, eli: "vaikka lihakset eivät kipeydy, se ei ole este kasvulle". Joka treenin jälkeen lihaksissa tuntuu hyvä "pumppi" (korjatkaa jos termi väärä), ja muutenkin treenit tuntuvat onnistuneen. Aamuisin pientä jäykkyyttä lihaksissa esiintyy, mutta menee ohi kunhan saan silmät kunnolla auki. Nyt itse kysymykseen. Salilla käyn jokatoinen päivä, teen kolmijakoista ohjelmaa; 1. Rinta, Selkä, 2. Olkapäät, Vatsa, 3. Jalat, Kädet. Mieli tekisi käydä salilla useammin, eli kaikki kolme päivää peräkkäin, sitten yksi lepopäivä, jonka jälkeen taas 3 päivää peräkkäin. Jos näin teen, niin jääkö lepoa liian vähän? Järkeä vai ei?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kokeile ensin lisätä reenimäärä vaikkapa neljään kertaan per viikko (eli esim. ma,ti,to,pe). Käytä myös supersarjoja ja lyhennä sarjapausseja, jotta saat ympättyä lyhyempään aikaan enemmän reeniä (=enemmän sarjoja). Älä silti tingi sarjojen laadusta, vaan vähennä aluksi sarjapainoja, ennen kuin totut ja pystyt nostamaan ne suunnilleen entiselleen.

Toki kuusi kertaa viikossakin VOI reenata, mutta silloin reeni pitää suunnitella täysin uudestaan. Kierron pituuden ei myöskään tarvitse olla viikko, myös pitempi tai lyhyempi voi olla sopiva. Enempi ei ole aina parempi. :)

Ja ainaki ton eka päivän rinta + selkä treeni on kyl aika Aapelin alalaatikosta. Selälle ehdottomasti oma päivä!

Jakoa uusiksi, ei mitään järkeä tehdä olkapäitä ja vatsoja yhdessä treenissä ja sitten muut treenit ovat paljon kovempia.

Mutta ennemmin suosittelisin tekemään vaikkapa 2 on ja 1 off systeemiä. Kolme päivää putkeen salilla on kyllä vähän turhan rankkaa.

Pehvanssi sanoi:
Ja ainaki ton eka päivän rinta + selkä treeni on kyl aika Aapelin alalaatikosta.

Ei minun mielestä, mutta jako olisi näin parempi,

1.Rinta, selkä(vatsa)
2.Olkapäät, kädet(vatsa)
3.Jalat(vatsa)

Onhan toki totta että selkä on iso lihasryhmä ja yksinään sen voi treenata
monipuoisemmin, mutta tuo on klassinen kolmijakoinen ohjelma jolla on tehty paljon tulosta.

Soitellaan sanoi:
Nyt itse kysymykseen. Salilla käyn jokatoinen päivä, teen kolmijakoista ohjelmaa; 1. Rinta, Selkä, 2. Olkapäät, Vatsa, 3. Jalat, Kädet. Mieli tekisi käydä salilla useammin, eli kaikki kolme päivää peräkkäin, sitten yksi lepopäivä, jonka jälkeen taas 3 päivää peräkkäin. Jos näin teen, niin jääkö lepoa liian vähän? Järkeä vai ei?
Käy ihmeessä.

Jokaisen kannattaa kokeilla, missä se oma raja, jossa saa parhaan kehityksen, menee..

Zone-sarja -42%
kotka sanoi:
Ei minun mielestä, mutta jako olisi näin parempi,

1.Rinta, selkä(vatsa)
2.Olkapäät, kädet(vatsa)
3.Jalat(vatsa)

Mulla on juuri tuollainen jako ja hyvin on pelannut. 2. ja 3. päivän paikkaa voisi vaihtaa, koska molemmista yläkropan treeneistä tulee epäsuoraa treeniä toiselle jolloin ei välttämättä ehdi täysin palautua .

Back
Ylös Bottom