Abortti ja miehen oikeudet?

Ei mikään. Valitettavasti äidit kännäävät kohta yhtä paljon kuin isätkin. Mutta alaikäiselle niitä rahoja ei kai suoraan voida maksaa. Voihan se lapsi asua vaikka yhtä paljon isän kuin äidin luona ja sit ei tarvii maksaa sille äidille mitään.

Onneksi miehen on niin helppoa saada lapsi itelleen:jahas: .

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos äiti todistetusti juo ja isä on kunnollinen, niin ei se mitenkään ylivoimaisen vaikeeta ole. Itse asiassa lapsia asuu koko ajan enemmän ja enemmän isiensä luona.

En ole koskaan ajatellut, mutta kai tuollaisessa tilanteessa äiti maksaa miehelle elatusapua(lapsen elatustukea)?

En ole koskaan ajatellut, mutta kai tuollaisessa tilanteessa äiti maksaa miehelle elatusapua?
Ihan samat velvollisuudet koskee äitejäkin. Jos lapsi asuu kokonaan isällä, niin äiti maksaa elatusmaksut isälle. Mutta jos lapsi on vanhempien luona puolet ja puolet, niin silloin kumpikaan ei maksa. Jos ei erikseen sovita.

Onneksi miehen on niin helppoa saada lapsi itelleen:jahas: .

Tiedän useitakin tapauksia joissa lapset asuvat isänsä luona. Mm pari lapsuuden kaveria silloin muinaisella 80-luvulla. Tämä toki vaatii sen että isällä on kiinnostusta lastenhoitoon ja äitillä ei...

Mä en tajua sua. Itse kerrot olevasi vahinkolapsi ja hirmu tyytyväinen eläämääsi kuitenkin.Silti jaksat jauhaa p##kaa ja tuomita kaikki muut ihmiset, joille sattuu käymään samoin kuin äidilles ja isälles kävi!

Nyt en aivan ymmärrä. Miten minä olen tuominnut ihmiset, joille syntyy vahingossa suunnittelematon lapsi?
Enhän minä tässä ole muuta sanonut kuin, että siinä on toisen vanhemman paikallaan maksaa elatusmaksut lapsesta ellei itse tämän kasvatukseen osallistu.

Meikäläisen faijakaan ei mikään rikas mies tuolloin ollut, kun vahinko kävi ja avioerokin tuli, mutta kunnian miehenä ei paennut vastuutaan ruottiin tms. vaan maksoi elatusmaksut mukisematta ja otti jopa vielä osaa kasvatukseenkin miten pystyi. Äitikin oli pirun hyvä mutsi ja on edelleen, vaikka ei äidiksi tuolloin vielä aikonutkaan ryhtyä.
Kuulostaako tämä muka siltä, että tuomitsen siis vanhempani tai heidän kaltaitensa?

Sunkin vanhempas on taatusti saaneet kaikki lapsilisät susta ja kenties yhteiskunnan valtaosin rahoittaman päiväkotipaikan ja yhteiskunta on sunkin koulutukses maksanut kokonaan.

Niin on. Ja?

Mikä sua niin hirveesti lapsissa rasittaa??

Ei mikään. Vaan ihmettelen kyllä mikä heitä lapsissa rasittaa, jotka eivät omia biologisia lapsiaan halua auttaa elättämään taloudellisesti, vaan ovat sysäämässä vastuuta näistä yhteiskunnan kontolle.

Jotkut syntyy tähän maailmaan ei-niin-suunniteltuina ja joitakin on duunattu 10 vuotta, ennenkuin on ns. tärpännyt. Mitä merkitystä tuolla on?

Ei siis kertakaikkiaan yhtikäs mitään.
Mutta miten ihmeessä tämä liittyy elatusvelvollisuuteen?

Samat tuet ne on lapsista kaikille, oli vanhemmat sitten molemmat vaikka Nokian pääjohtajia! Yh saa VÄHÄN enemmän, mutta kun ajatellaan esim. kansanedustajien palkkoja, jotka myös maksetaan yhteisistä verotuloista, niin ei se niin hirveän suuri etuus ole. Mihin sun mielestä yhteiskunnan rahat pitäis käyttää?

Siis asiahan on nyt näin, että jos yh-lapselle ei löydy toista vanhempaa maksamaan elatusmaksuja, niin tällöin kunta on velvollinen ne maksamaan Mutta onneksi meillä on viisas laki, joka velvoittaa toisenkin vanhemman osallistumaan biologisen lapsensa elatukseen, joka on minusta täysin oikein.

Nykyään avioliitoistakin päättyy puolet eroihin ja jos siinä ruvetaan elatusvelvollisuutta poistamaan toiselta vanhemmalta, niin eihän tuosta tule kyllä yhtikäs mitään. Se tarkoittaa monta sataa euroa per avioerolapsi lisää kuluja veronmaksajille tai hitonpaljon enemmän rutiköyhiä yksinhuoltajaperheitä. Kuvittele nyt kun toinen vanhempi voisi vain irtisanoutua elatusvelvollisuudesta toteamalla ettei lapsia alunperin olisi edes halunnutkaan, kun monet yh-vanhemmat kituuttavat nytkin jo hekossa taloudellisessa tilanteessa. :david:

Minua suoraansanottuna jurppii sellainen holhousyhteiskunnan, jossa ihmiset eivät osaa/viitsi ottaa mitään vastuuta tekemisistään ja kaikki maksatetaan yhteiskunnalla "kun kerran kansanedustajatkin saa palkkaa...". Etenkin kun ihmiset ovat nykyään entistäkin vastuuttomampia. Ehkäisyt jätetään arpapelin varaan, lapsia tehdään hetken mielijohteesta jo teini-iässä "kun vauvat on niin ihkuja" ja muutenkin eletään kun ellun kanat pellossa ja YHTEISKUNNAN odotetaan aina siivoavan oman perseilyn jäljet ja ottavan vastuu omista mokista. Ei näin ihmiset.

Sit vielä tähän on pakko sanoo: Oletan että tarkoitat itseäsi tuolla ensimmäisellä lauseella? Miten sä käytännössä otat sen taloudellisen vastuun, jos sulle käy vahinko? Niin voi käydä jopa sulle ...

Ole huoleti en minä paljoa seksiä pääse harrastelemaan ja kortonkia olen silloin harvoin käyttänyt, kun on onnistanut.
Vastuun kantaisin toki parhaani mukaan. Tyhjästä ei tietenkään voi nyhjästä, mutta ei tulisi mieleenkään yrittää luikerrella eroon elatusvelvollisuudesta ja jättää lapsi kuin nalli kalliolle. Ei se ole lapsen vika, jos äiti tai isä on edesvastuuton pässi ja kyse on kuitenkin omasta jälkikasvusta.

Joo joku muu maksakoon kunhan ei itse tarvii stressata jostain vahinkopennusta, joita nyt joskus sattuu lipsahtamaan maailmaan epähuomiossa. Kyseessähän on vain yksi ylimääräinen kuluerä, joka täytyy jonkun muun kontolle saada sälytettyä ketä semmoset kiinnostaa. Paras ratkaisu on tottakai dumpata se yhteiskunnan maksettavaksi ja rasitteeksi, koska niillehän se vastuu kuuluu. Onhan se kuitenkin niin, että riskitön ja edesvastuuton seksi on jokaisen ihmisen perusoikeus, eikä sen rinnalla minkään kersojen elämät paljoa paina.

Kiitos Kaapeli, kun selvensit. En ole sulle enää yhtään vihainen :D

Mutta tämä ylläoleva postauksesi oli se, josta hieman suivaannuin. Kuulostat niin tylyltä! Ja siinä on paljon sanoja (mm. vahinkopentu), jotka särähtää ikävästi mun herkkään korvaani ... ei vaitskaan, ei mun korvat oikeesti kauheen herkät oo.;)

Kuitenkin Suomessakin syntyvyys laskisi huomattavasti, jos ihan kaikki lapset olisivat ainoastaan hyvin suunniteltuja ja viisi vuotta kestäneiden kannattavuuslaskelmien tulosta. Sanotaan, että mun lähipiiri pienenisi ratkaisevasti, jos kaikki suunnittelemattomat lapset yhtäkkiä eliminoitaisiin. (no, ei olis sit kyl muakaan.)

Ilman muuta taloudellinen vastuu kuuluu ensisijaisesti vanhemmille, mutta on mun mielestä hyvä, että yhteiskunta edelleen lapsiperheitä tukee. Ihan totta, ne tuet ei ole suuren suuret. Siksi mun mielestä on kummallista, että siitä jaksetaan jauhaa.

:piis: Peace man!

Olisi kai pitänyt tuohon "vahinkopentu"-postaukseen pistää se irviöhymiö perään. Kyseessä siis oli täysin sarkastinen läppä, ettei nyt kenellekään jäänyt epäselväksi. Oletin olevan itsestäänselvyys ilman hymiötäkin, kun senverran toisella laidalla olen mielipiteideni kanssa. :)

Olisi kai pitänyt tuohon "vahinkopentu"-postaukseen pistää se irviöhymiö perään. Kyseessä siis oli täysin sarkastinen läppä, ettei nyt kenellekään jäänyt epäselväksi. Oletin olevan itsestäänselvyys ilman hymiötäkin, kun senverran toisella laidalla olen mielipiteideni kanssa. :)

Täällä ei pidä olettaa mitään vaan kaikki kannattaa vääntää rautalangasta :hyper:

Pari ajatusta:

1. Niin kauan, kuin sikiöllä ei olisi mitään mahdollisuuksia jäädä henkiin äidin ruumiin ulkopuolella jos vaikka tulisi keskenmeno, on abortti verrattavissa kynsien leikkuuseen - sikiö on osa äitiä, ja kellään muulla kuin äidillä ei ole asiaan mitään sanomista. Mies ei ole raskaana eikä synnytä, joten miehen oikeus lapseen alkaa vasta, kun lapsi on tullut kohdusta ulos.

Tällä hetkellä Suomessa saa abortin vielä niille viikoille joilla syntynyt keskonen jää henkiin!
Vaikka abortti tehtäisiinkin aiemmille viikoille on sikiöllä jo hyvin varhain pää ja jalat ja sydän lyö ym ym eli kyllä se on ihan oikea ihminen. Vaikkakin kauhean pieni ja avuton.

Tällä hetkellä Suomessa saa abortin vielä niille viikoille joilla syntynyt keskonen jää henkiin!

Kyllä, mutta ei "sosiaalisista syistä". Abortin saa ilman lääketieteellisiä perusteluita vain kolmen ensimmäisen kuukauden aikana.

Ja siitä nyt voidaan vääntää kättä maailman tappiin, että missä vaiheessa sikiö lakkaa olemasta loinen ja alkaa ihmisenä olemisen. Minusta ihmisenä oleminen alkaa silloin, kun sikiö jäisi synnyttyään henkiin ja pystyisi kehittymään normaalisti. Nykyäänhän pystytään hyvinkin aikaisessa vaiheessa syntyneet lapset pitämään jollain tapaa hengissä, mutta en kyllä näe siinä mitään mieltä jos lapsi on tuomittu elämään vihanneksena tai muuten vakavasti vammaisena joko henkisesti tai psyykkisesti.

tällä postauksella saan varmaan taas tosi paljon uusia ystäviä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom