Elettiin vuotta 2007 kun seukkasin yhden likan kanssa tuolta kauempaa. Olin hänellä käymässä ja kävi ilmi että hänellä on mediaalisia kykyjä. Olin reilu vuosi aiemmin aloittanut äänittelemään EVP (Electronic Voice Phenomena) -ääniä ja saanutkin taltioitua "ääniä tuonpuoleisesta". Silti kaikki mitä tämän likan luona tapahtui oli vertaansa vailla siihen mennessä.
Olin ottanut mukaani tikkukaramelleja jotka olin asettanut pöydälle. Seuraavana päivänä katsoin että nyt puuttuu yksi tikkari (olen tarkka ja täsmällinen kaikesta joten tiesin tasan tarkkaan montako niitä tikkareita siinä vielä piti olla). Ihmettelin ja etsin sitä tikkaria kaikkialta mutta en löytänyt mistään. Kerroin asiasta heti sille likalle ja hän sanoi että hänen mummonsa on vienyt sen (kuollut siis) ja se kuulemma maistui mansikalle, ja hän sanoi mummonsa vieneen tavaraa "mukanaan" ennenkin. Ja tiedän että se ei ollut todellakaan mitään kusetusta. Kukaan ei missään välissä olisi voinut tikkaria mun huomaamatta varastaa tai syödä.
Yksi ilta oltiin menossa nukkumaan ja siinä jutellessamme se likka menee aivan veltoksi ja tiedottomaksi, säikähdän aivan saatanasti. Kohta se herää ja sanoo käyneensä rajan tuolla puolella. Samana tai toisena iltana hän näki mummonsa nurkassa eikä uskaltanut katsoa sinne, minä en nähnyt mitään vaikka rupeskin jo pulssi nousemaan pelosta.
Yhtenä iltana taasen istuttiin olohuoneessa ja puhuttiin mm. siitä hänen mummostaan. Yhtäkkiä tunnen että joku on vasemmalla puolellaniläsnä, kysyn likalta onko se sun mummos tuossa ja hän vastaa että on.
Kotiin päästyäni kävin katsomassa oliko niissä mun ostamissa tikkareissa mansikan makua ja löytyihän sieltä sellainenkin tikkari.
Tämmönen tosielämän kertomus tuli mieleen. Onhan noita muitakin pieniä tapauksia mm. heräsin kerran aamuyöllä ja olin vielä hieman unenkin puolella kun joku kuiskaa korvaani mun nimeni, siis kuiskaa kuin joku olisi siinä tässä ja nyt kuiskaamassa mun nimeäni korvan juuressa.
Tällasta. Uskokaa tai älkää mutta kaikki nämä on olleet mulle voimaannuttavia ja vahvoja asioita.