Aaveet ym. yliluonnollinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja testo
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllähän sitä uskovaisten piirissä on kuullut jutun jos toisenkin yliluonnollisista asioista. Kumma kyllä, uskovien mukaan useimmat parantumisihmeet tapahtuvat jossain tuolla kaukana, esimerkiksi Kiinassa, missä kukaan ei ole niiden aitoutta todistamassa.

Yksi uskovien eniten käyttämistä Jumala todistuksista on nigerialaisen henkilön nimeltä Daniel Ekechukwu kuolleistaherääminen. Tunnettu evankelista Reinhard Bonnke kuulemma herätti tämän kaverin kuolleista. Näin videonkin tästä jutusta. Valitettavasti tätäkin juttua vaivaa sama ongelma: ei muita todisteita, kuin joidenkuiden sana.
Tästä löytyy varmasti juttua Googlestakin, jos jotakuta kiinnostaa.

Radikaali.netin postipalstalla ( http://www.radikaali.net/yhteiso/keskustelualue.html ) joku kertoi joskus minulle, että hänellä oli ollut kovasti epäilyksiä Jumalan suhteen. Kerran seurakunnassa joku oli tullut hänen luokseen ja kertonut hänelle täsmälleen samoja asioita, kuin mitä hän oli ajatellut. Hän ei ollut kertonut ajatuksistaan kenellekään, joten hän oli aivan ihmeissään, kuinka tuntematon saattoi tietää hänen ajatuksensa. Hän oli yrittänyt keksiä maallisia selityksiä asialle, mutta epäonnistui tässä yrityksessä täysin.

Näistä teksteistä löytyy kertomuksia ihmeistä: http://www.tulta.net/NRKSL1.htm (Varoitus: kovaa hihhulointia. Hyvää hupia kyllä)

Tunnen henkilökohtaisesti muutaman uskovan aktiovetäjän (eli niitä kavereita, jotka johtavat traktaattien jakoa kadulla Jeesus-liiveissä). Heidän olen kuullut kertovan monta juttua siitä, mitä Jumala on heille ja heidän kauttaan tehnyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
...

Meillä kävi sinä yönä kun faija heitti lusikan nurkkaan...

Poikani heräsi tasan klo 01.20 huutaen hysteerisenä, jota ei meinannut saada millään hiljaiseksi.Eikä ole poikani tapaista siis.
No meni puoli tuntia ja mutsi soitti etä faija oli kuollut,
kuolinaika kirjattiin sairaalassa 01.20
Et kai faija kävi poikaani jota piti muutenkin kuin omana poikana lopuksi tervehtimässä ennen poismenoo.

En ole mikään uskovainen ja muutenkin noihin henkimaailman juttuihin suhtaudun epäilevästi, mutta toi pisti kyllä ajattelemaan .
Eihän sitä koskaan tiedä mihin menemme kuoltuamme ,vai menemmekö mihinkään???

Kaverin eno kuoli auto-onnettomuudessa vuosia sitte. Aika jolloin kyseinen eno kuoli saatiin aika tarkasti selville(en muista mikä, olkoon vaikka 01.30). Tämä tyyppi asui äitinsä luona vielä silloin ja sen oman huoneen kaksi kelloa pysähtyi aika tarkasti tohon 01.30..
Ainoa yliluonnollinen mikä tulee mieleen mitä ite oon nähny on se ku pelattiin spiritismiä ala-asteella pimeässä vessassa kynttilän valossa. Kaveri kysy että minkävärinen iho Saatanalla on nii samassa sillä sytty otsatukka tuleen. HAHAH, tyyppi oli liian lähellä kynttilää!!!1
Oma emäntäki pelas spiritismiä joskus lapsena ja sen kaverilta meni sitten pelin yhteydessä pää sekasin :kuola: !? Eipä oo äiti kertonu et mitä silloin tapahtu. Sanoi vain et jos se ei ois valehdellu itelleen nii se ois itekki sekasin. Tollasia asioita ei mun mielestä kannata alkaa miettimään tarkemmin.:kuola:

Originally posted by Lobo
Vakavasti; Mä olen kummitus / yliluonnollisten asioiden 1. FANI! Oon lukenut aika paljon kirjallisuutta ym, ja nämä vain kiinnostaa edelleen! Kertokaa hyvät ihmiset lisää omista kokemuksistanne jos niitä on!

Minä taas olen skeptikko nro 1. ja en niele ensimmäistäkään ns. yliluonnollista kokemusta, jota ei ole pystytty todentamaan. Ja käsittääkseni ensimmäistäkään kriittisesti tarkastellen kestävää tapausta uskontojen tai muidenkaan höpöilijöiden piiristä ei ole tähän päivään mennessä löytynyt.

Ihminenhän voi psyykata itsensä näkemään vaikka pilkullisen virtahevon S-marketin kassalla, mutta siinä ei ole vielä mitään yliluonnollista.

Samoin jos esim. kello pysähtyy niin siinä ei ole mitään kummallista. Sitten jos kello sattuukin sattumalta pysähtymään kun joku kuolee tai 3. maailmansota alkaa, niin asiassa on yllättäin jotain yliluonnollista.

Ihmismieli on ihmeellinen asia, varsinkin siinä miten se niputtaa täysin toisiinsa liittymättömiä asioita ja joskus törmätessään asiaan, jota ei ymmärrä, kehittää sille sitten väkisin selityksen "Jumala", "yliluonnollinen" tms., jotta asia saadaan prosessoitua ja pois päiväjärjestyksestä - avoimeksi jäävä asia leimalla "en ymmärrä miksi" tuntuu olevan lähes mahdoton arkistoida pääkoppaan.

Ironmindin kanssa samoilla linjoilla. Entisenä uskovaisena kaikki usva-aivoinen hyväuskoisuus "yliluonnolliseen" ärsyttää. Vaikka skeptikko ei voikaan lohduttautua elämän myrskyissä uskomalla kummitustarinoihin ja jumaliin on hänellä kumminkin lohtuna oma rehellisyytensä.

Re: ...

Originally posted by AsteriX
Meillä kävi sinä yönä kun faija heitti lusikan nurkkaan...

Poikani heräsi tasan klo 01.20 huutaen hysteerisenä, jota ei meinannut saada millään hiljaiseksi.Eikä ole poikani tapaista siis.
No meni puoli tuntia ja mutsi soitti etä faija oli kuollut,
kuolinaika kirjattiin sairaalassa 01.20
Et kai faija kävi poikaani jota piti muutenkin kuin omana poikana lopuksi tervehtimässä ennen poismenoo.

En ole mikään uskovainen ja muutenkin noihin henkimaailman juttuihin suhtaudun epäilevästi, mutta toi pisti kyllä ajattelemaan .
Eihän sitä koskaan tiedä mihin menemme kuoltuamme ,vai menemmekö mihinkään???

Syksyllä eräänä yönä en nukkunut laisinkaan. Oli jotenkin painostava olo. ...Aamuyöllä isäni sitten soitti ja kertoi suru-uutisen, joka tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ukkini oli kuollut yöllä.

Meitsin tarina:

Aikoinaan meikän mummolle tuli kerrostaloon kaapeli tv. Se oli sillon vielä aika harvinaista herkkua ja usein tuli käytyä kattelemassa ohjelmia joita ei himassa näkynyt. Yhtenä syksynä mummo oli sukuloimassa ja huomasin että kaapelilta tulis lauantain ja sunnuntain välisenä yönä Mike Tysonin matsi. No yöllä sitten hiivin mummon asunnolle ja ajattelin että en viitsi laittaa valoja päälle, naapurit pian luulee että joku on varkaissa. Menin pimeään olohuoneeseen ja huoneen hämärässä nään tv:n päällä vaarin (kuollut) kuvan. Tv päälle ja eikun matsia odottamaan. Koko ajan jotenkin katse haketuu vaarin kuvaan ja siihen kun se tuijottaa suoraan silmiin. No matsi alkaa ja uppoudun siihen täysin. Yhtä-äkkiä olohuoneen tuuletusikkuna rämähtää auki. Vittu mikä sydäri!!! Hermostuneesti nauraen menin laittamaan ikkunan kiinni. istuin alas ja jatkoin katsomista. Yhtä-äkkiä ikkuna rämähtää auki!!! Jumalauta kävi lähellä että kakka olis tullu housuun. Nyt rupes jo pelottamaan. Mitä helvettiä? Ikkuna oli ihan saletisti kunnolla kiinni. No kävin laittamassa ikkunan taas kiinni ja varmistin että se todellakin on lukossa. Jatkoin tv:n katsomista, nyt jo hieman hermostuneena. Tv:n päältä vaari vaan jatkaa tuijottamistaan. Sama ikkuna rämähtää auki, vaarin kuva kaatuu ja kukkaruukku tippuu toiselta ikkunalta lattialle!!! Sillon meikää vietiin. Töllö kiinni, kengät kainaloon ja sukkasilteen munaravia ulos!

Varmaan löytyy selityksiä tolle mutta silon ei kyllä kiinnostanut jäädä selvitteleen asiaa.

Originally posted by IronMind
Ja käsittääkseni ensimmäistäkään kriittisesti tarkastellen kestävää tapausta uskontojen tai muidenkaan höpöilijöiden piiristä ei ole tähän päivään mennessä löytynyt.

Näin on juu. Eikös se yksi kaveri ole luvannut aika ison palkkionkin sille, joka valvotuissa olosuhteissa esittää jonkin näköisen yliluonnollisen ilmiön?

Itse en myöskään voi ymmärtää sellaisen ihmisen ajatustoimintaa, joka uskoo johonkin aaveisiin sun muihin.

Originally posted by Tahvo Tohveli
Näin on juu. Eikös se yksi kaveri ole luvannut aika ison palkkionkin sille, joka valvotuissa olosuhteissa esittää jonkin näköisen yliluonnollisen ilmiön?

Skepsis ry on luvannut 10000€ palkinnon ja taikuri James Randi on luvannut muistaakseni miljoonan dollarin palkkion henkilölle, joka valvotuissa olosuhteissa suorittaa yliluonnollisen ilmiön.

Yliluonnollinen ilmiö on MAHDOTON, koska yliluonnolliselle eli supranormaalille ilmiölle ei ole olemassa tieteellistä selitystä.

Jos joku ns. yliluonnollinen ilmiö olisi oikeasti tapahtunut niin sille olisi olemassa myös tieteellinen selitys ja näin ollen se olisi ihan luonnollinen ilmiö.

Vaikka yliluonnolisia ilmiöitä ei voi olla olemassa niin paranormaaleita ilmöitä löytyy sitten sitäkin enemmän. Paranormaali ilmiö on luonnollinen ilmiö jolle ei vain toistaiseksi ole löydetty tieteellistä selitystä. Eli toisin kuin monet luulevat, niin paranormaali ja yliluonnollinen eivät ole toistensa synonyymejä.

eräälle vanhalle kaverilleni melko samalla tavalla kuin asterixille ja hrc:lle . Jotain outoa tapahtuu esim klo 12.00 ---->sukulainen kuollut klo 12.00 tyyliin.
Tilanne oli vain sellainen että koko perhe oli olohuoneessa ja katosta alkoi valumaan hiekkaa eikä missään ollut reikää tai mitään sellaista.
Kotvasen päästä tuli puheluita että ukki oli kuollut jne. :(

Skeptikko minäkin olen. Siksi en kertonutkaan noita Jumala-juttuja ikään kuin ne olisivat totta.

kyllähän aivot on sellanen efektimasiina että ei paremmasta väliä. pikkasen väsymystä, viinaa, lääkkeitä, kuumetta, huumeita, stressiä, yms. niin sellasta special pauketta tulee verkkokalvoille plus ääni että siinä on gladiaattorit kakkosena. Eli kyllä mun pitää tunnustautua skeptikoksi vaikka kaikkea ihmeellistä on tullut nähtyä täysin hereillä. Aivot vaan on niin ihmeellinen värkki että sä saatat nähdä ja kuulla ihan mitä vaan milloin vaan. Mä luulen muutenkin että pitkin normaalia päivää saatat aistia asioita joita ei ole olemassa esim. kosketuksia, näkyjä ja kuuloharhoja joita ei kuitenkaan huomaa vaan ne peittyy kaikkeen muuhun informaatioon jota päähän tulee jatkuvasti. Sitten kun kaikki hiljenee ja ärsykkeiden määrä vähenee nousee pienet aivojen nykäisyt "todellisiksi" aistimuksiksi... menipä :david: jutuksi

Tiivistelmä laiskoille: Aivot heittää välillä tyhjää

Oudoin asia, mitä minulle on tapahtunut asioiden tiimoilta, on kun odotin uusia silmälasejani, tai tarkemminkin optikon ilmoitusta siitä, että ne olisivat noudettavissa. En tiennyt, soitetaanko sieltä tänään vai viikon päästä, joten päätin soittaa ja kysyä, koska lasit voi noutaa. Sitä ennen kuitenkin menin vessaan ja sopivasti kun pääsin aloilleni, puhelin soi ja se oli faija, joka kysyi, että "koskas aiot kysyä niiden lasien perään?" Sanoin, että just ajattelin soittaa ja samalla sekunnilla tuli tekstiviesti mun kännykkään. Katoin, että se oli tullut optikolta! "Lasinne ovat noudettavissa keskustan tähtioptikolta."

Mä heräsin minuutilleen samaan aikaan kun Ruotsin Ulkoministeri
Kuoli sairaalassa puukotuksen jälkeen. Eikö olekkin ihmeellistä.

ps. moni muu myös tässä maailmassa.

Kaikkeen ei pidä uskoa Talo voi natista tuulen takia.
Jos on väsynyt juuri herännyt niin voi nähdä tummia varjoja.

Valot unohtaa helposti päälle. Samoin kuin xbox voisi jäädä päälle.

HEI LUOJAN KIITOS ETTÄ SE XBOX EI OLLUT HELLA.

Itse olen melko skeptinen myös, mutta on aika absurdia olettaa ihmisen tietävän kaiken maailmassa tapahtuvasta.

Amerikassa ollessani hyvä kaverini kertoi käyneensä todella lähellä kuolemaa, kun jäi surffilaudasta kiinni haiverkkoon. Lauta oli melkein pohjassa kiinni ja turvanaru jalassa. Matkaa pintaan oli muutama metri ja peli näytti selvältä. Yhtäkkiä turvanaru katkesi puolesta välistä (näin surffilaudan ja narun mitkä oli kaverin seinällä) ja kaveri pääsi pintaan. Samaan aikaan kaverin äiti oli tuntenut, että pitää rukoilla poikansa puolesta jostain syystä. Perheen isä ihmetteli miksi, mutta teki vaimon mieliksi samoin. Pienen ajan päästä kaveri tuli kotiin ja kertoi kuinka lähellä oli, ettei kotiinpaluu olisi tapahtunut ruumissäkissä.

Outoa oli tosiaan se, että surffarit pitävät turvanarut hyvässä kunnossa (ei siis rispaantumisia), koska muuten voi lauta lähteä virtojen mukana karkuun merelle.

Itse olen 110-prosenttinen ateisti, mutta silti juttu pisti miettimään. Takaan kaverini ja perheen olevan ns. järkeviä ihmisiä, joten juttu on varmasti totta. Outo sattuma kuitenkin...

Originally posted by Proteos

en tiiä surffauksesta yhtään mitään, mut minkälaisella systeemillä se turvanaru sitte laitetaa jalkaa kiinni ettei sitä saa ees tollasessa tilanteessa irti tarpeeks nopeesti?

Originally posted by SuperStar
en tiiä surffauksesta yhtään mitään, mut minkälaisella systeemillä se turvanaru sitte laitetaa jalkaa kiinni ettei sitä saa ees tollasessa tilanteessa irti tarpeeks nopeesti? [/B]

Turvanaru on nilkassa kiinni aika kireellä luonnollisesti, koska aallot voi olla todella voimakkaita. Ota vielä huomioon kaatumisesta aiheutunut isku, sekä mahdolliset virtaukset. Sitten tarvii laittaa "kompassi" päässä kuntoon, keksiä missä on pinta ja huomata, että lauta on jossain kiinni. Kaveri on harrastanut surffausta reilusti yli 10 vuotta, joten varmasti teki kaiken mitä oli tehtävissä... Vastaavanlaisia hukkumisia tapahtuu surffi-piireissä.

Vaikea sanoa kun en itse ollut paikalla. Mutta olen kokenut, että kunnon lento aallon alle sekoittaa pöntön aika totaalisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom