Aamutreeni, aerobinen ja dieetti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rasvis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
48
Tähän asti mä oon tehny niin että aamulla herättyäni (6.00) otan hiilari+proteiini drinkin (+vitamiinit ym). Siitä 30-60min päästä salille ja treenin jälkeen kuntopyörää 20-30min (tätä en valitettavasti oo ehtiny tekeen joka aamu), sitten palkkari ja töihin, lounas 10.30.

Tämä siis ma,ti, to ja pe. Keskiviikko aamuna mulla on pelkästään aerobinen, eli aamulenkki tai spinning, viikonloput lepäilen, joskus harvoin oon saanu itteni väännettyä lenkille lauantaina.

Ton ennen treeniä vetämäni drinkin ideana on ollut lähinnä saada vähän energiaa treeniin.
Tällä hetkellä voin käydä lenkillä illalla, eli 21.30 ->, aamuisin voin käydä lenkillä/salilla välillä 6.00-8.00. Tavoitteena on siis saada voimaa+parantaa aerobista kuntoa + vähentää rasvaa.

Haluaisin lisätä 2-3 rauhallista 30min juoksulenkkiä viikkoon. Ajattelin ottaa yhden lauantai aamulle, mutta mihin noi muut sovittais. Pitäiskö esim. ma ja/tai to jättää treenin jälkeinen kuntopyörä pois ja käydä lenkillä sen sijaan, vai olisikohan parempi käydä lenkillä vaikka iltaisin, vai ennen treeniä?

Miten toi aamun drinkki, onko se ihan turha / jopa haitallinen? Noina aamuina kun on pelkästään aerobinen (ennen ke, nyt varmaan sitten ke ja la), otan vaan pienen proteeinidrinkin joku 20-30min ennen suoritusta. Olisiko noin rasvanpolttomielessä parempi jättää ennen treeniäkin hiilarit pois? Entä toi palkkari, olisiko parempi idea ottaa treenin jälkeen proteiini ja hiilarit vasta ton aerobisen jälkeen? Kannattaisiko syödä vielä jotain tossa palkkarin jälkeen kun lounas on tosiaan vasta 10.30?

Jotain yritän tähän. Mun mielestä tuo drinkkijuttu ennen tuota salihommaa on jees. Jos tosissaan haluat rasvaa pois niin mee tyhjällä mahalla sinne. Läski ainakin lähtee, mut en sitte mee takuuseen paljo palaa lihaaki. Joskus sitä on tullu harrastettua ja ainakin tiukkaan kuntoon pääsee ;)

Ennen punttia ei ainakaan lenkille. Väsytät turhaan kroppaa ja jos tarkotus on voimaa kehittää niin siinä pitäs olla täys latinki. Mielestäni paras olis käydä sitten illalla.

Jos teet pelkästään aerobista aamulla niin tee tyhjällä mahalla. Reenin jälkeen olis mun mielestä tärkeempi aamupala ku tuo palkkari.
Ite tekisin tossa tilanteessa niin et ottasin protskua naamaan ennen sitä aamureeniä, sitten aamupala jne. Illalla lenkille. En nukkuis ikinä :) Ny alkuun niinä juoksupäivinä en tekis sitä punttiaerobista mut sitä voi sitten lisätä.

Aamulla pelkkää heraa ennen treeniä tai tyhjällä vatsalla. Tyhjällä vatsalla treenaamista ei tartte pelätä, ne lihat siinä mihinkään katoa. Tosin voihan sitä hiukan jotain hiilaripitoista ottaa jos tuntuu, että treenistä on puhti poissa ilman. Itse en ottaisi enkä ota aamuaerobisen jälkeen palautusjuomaa vaan ihan normi aamupalan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom