Aamusali + ruokailu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yoda
  • Aloitettu Aloitettu
Moro!
Eli kaipailisin vinkkejä aamusalin ja ruokailun järjestämisessä. Herätys klo 6:00 ja salilla pitäisi olla viim 6:45. Treeniä 6:45-7:45. Mitä kannattaisi siis syödä ennen aamu-punttia, jos sulatteluaikaa on noin 30min. Entä miten ruokailu kannattaisi hoitaa loppupäivän osalta? Lounas on kuitenkin vasta klo 11-12, joten mitä kannattaisi syödä treenin ja lounaan välissä? Riittääkö pelkkä palkkari? Kiitos paljon asiallisista vastauksista!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä tuossa paljon kannata syödä.Itse vetäisin esim.hera drinkin.
Kolme tuntia treeniin jälkeiseen ateriaan.Se on aika paljon.Jotain kannattaa ottaa tuossa välissä jos mahdollista.Prode patukka?

Mä käyn aika usein aamusin kuuden-seiskan maissa salilla, yleensä syön puuroa ja leipää (reilusti kinkkua/kalkkunaa päälle) 500-600 kalorin verran ennen salia, salin jälkeen vajaa 400 kalorin palkkari ja sitten 11-12 aikoihin reilukokoinen lounas. Ihan fiiliksen mukaan vaan miten ite tykkää tehdä. Mulla on aina herätessä nälkä riippumatta siitä paljon syöny illalla, eli en todellakaan oo niitä "ei maistu safka ku just heränny" ihmisiä.

Purkilla rahkaa täällä on menty, ja heti treenin jälkeen palkkari. Yleensä ollut tuo lounas suunnilleen samoihin aikoihin kun sulla, joten olen vetänyt 8-9 aikaan pari banaania/sämpylän/rahkaa. Itse tarviin aika nopeasti treenin jälkeen kiinteetä ruokaa muuten ei tule mitään. Mutta tosiaan yksilöllisiä juttuja.

Jos aamulla on pakko treenata niin panostaisin massiiviseen iltapalaan / ruokaan. Ennen salia parikytä minuuttia sitten syödyillä safkoilla ei ole mitään vaikutusta treeniin. Mä ottasin varmaan vaan heraa ja/tai aminoita ja kylkeen joku buusteri ja sit salille. Tosin onneksi ei tartte aamulla treenata ja miettiä näitä omalla kohdalla.

Itellä menee näin...

4.50 hereille: banaani ja aminoja...

05.15 - 06.15 Sali: maltoa ja aminoja...
Treenin jälkeen hera ja 2 banaania...

8.00 - 8.30 Töissä puuroa + kaseiini (mukana)...

10.00 - 10.30 Lounas...

Mitä tohon sun tilanteeseen, niin pyrkisin kyllä jotain syömään palkkarin ja lounaan välissä...
Jotain evästä mukaan...

Illalla kunnon proteiini/rasvapitoinen ruoka, aamulla 30min ennen aminoita. Salilla puolesta väliä treenejä hera/amino/ krea pitosta palakkaria ja suihkun jälkeen reilu 1000kcal munakas. Tuolla setillä itellä menee aamutreenit loistavasti.

Treenibuusteri tyhjään mahaan (tai lisäksi pieni siemaus prode drinkkiä). Edeltävänä päivänä/iltana sitten vaan syöt hyvin.

Mä käyn myös heti aamusta treenailemassa. Heti herättyä otan banaanin ja heraa.

Itse en pystyisi lounaaseen saakka odottamaan treenin jälkeistä kunnon ateriaa, joten mulla on tapana sitten salin jälkeen syödä kunnon aamiainen (puuroa, raejuustoa, rasvatonta maitoa, leipää tykötarpeineen ja omena on yleensä vakkari).

Jotain nopeesti imeytyvää hh:ta aamulla, hunajaa, banaania, vaaleaa leipää ja kahvia/vihreää teetä. Heti salin jälkeen palkkari ja sitten aamupala. Loppupäivä normi rytmillä lounas, illallinen ja iltapala. Näin mä tekisin.

Itelle toiminu juuri samantapaisessa tilanteessa todella reilu iltapala (esim. "oikea lämmin ruoka") ja sitten aamulla rahka/banaani/maito/kaurahiutalejuomahässäkkä. Jos oikeen tosi kiire on tai väsyttää, niin protskujuoma ja banaani tai vastaava. Itsellä jos jää reenin ja lounaan väliin pidempi tauko, niin palkkarin lisäksi pienen ajan päästä purkki rahkaa ja joku hedelmä tai muuta helposti mukanakulkevaa.

Itse en söisi mitään, joisin vain litran vettä pitkin aamua ennen salille menoa. Sitten heti kun pääset salilta pois niin himaan/duunipaikalle syömään. Toki voit ottaa salin päälle pelkän palkkarinkin, jos tuntuu että pärjäät sillä lounaaseen asti.

Aiheuttaako liian tuhti aamiainen ennen treenejä jotain negatiivistä treeniä ajatellen (ruuansulatus,verenkierto.yms) ? Muistaakseni Supermassa kommentoi tuohon joskus ,että liika ravinto aamusta heikentäisi treenaamisen hyötyjä.
Itse kun on pakko saada vatsalle kiinteää täytettä muuten treeni menee pelkästään tyhjän massun kipuiluun

Kyllä se sulta tehoa vie. Suoraan ison aamiaisen jälkeen keho tietenkin sulattelee sitä vielä treeninkin aikana. Ei tämä tosin tarkoita että sun sinne tyhjällä mahalla pitäis mennä.

Varmaan nämä on aika yksilöllisiä asioita ja jokainen joutuu kokeilemaan mikä itselle parhaiten sopii. Sekin vaikuttaa kuinka pitkän ja raskaan treenin aamulla tekee. Tässä ketjussa on tullut ihan hyviä vinkkejä mitä kannattaa kokeilla ja löytää se itselle sopiva rutiini jolla treenit saa parhaiten rullaamaan.

Herätyksen (klo 4.35) jälkeen heti banaani ja lasillinen maitoa naamariin. Treenin jälkeen palkkari (noin klo 6.15). Duunissa noin klo 10.30 tukeva lounas. Ihan hyvin on toiminut tuommoinen setti itsellä. Kaipa jollain BCAA:lla sun muilla voisi hifistellä (ja joskus olen sitäkin tehnyt), mutta ei vaan jaksa. Niin ja toki kofeiinia 200 mg tyhjään vatsaan heti herätessä, niin ei tarvitse nukkua salilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom