Aamusali + ruokailu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yoda
  • Aloitettu Aloitettu
Ite menny näin kun ollu pitkillä lomilla ja treenit ollu aamu/aamupäivä painotteisia.. herätys 8.00 noin 400 kcal aamiainen(tummaa leipää, kinkkua, juustoa, maitoa puolisen litraa ja kiulu kahvia) 8.15-8.45 välillä. Salille noin 10.30 Kroppa tottunu tohon tosi hyvin ja kun voimapuolta treenailee on rauta liikkunu yllättävän hyvin. Treenin jälkeen perus palkkari( hera protsku 60-80 g, maltoa 25-50 grammaa, kreatiini 5 g, magnesium sitraatti 300mg).

Ps. ite en pystyis ees lähtee salille noin nopeasti kuin aloittaja 45 min heräämisen jälkeen....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite menny näin kun ollu pitkillä lomilla ja treenit ollu aamu/aamupäivä painotteisia.. herätys 8.00 noin 400 kcal aamiainen(tummaa leipää, kinkkua, juustoa, maitoa puolisen litraa ja kiulu kahvia) 8.15-8.45 välillä. Salille noin 10.30 Kroppa tottunu tohon tosi hyvin ja kun voimapuolta treenailee on rauta liikkunu yllättävän hyvin. Treenin jälkeen perus palkkari( hera protsku 60-80 g, maltoa 25-50 grammaa, kreatiini 5 g, magnesium sitraatti 300mg).
Jos nyt yhtään luit aloitus postia niin kaverilla on about 30min. aikaa sulatella syömisiään.Ei paria tuntia niin kuin sinulla.

Jos nyt yhtään luit aloitus postia niin kaverilla on about 30min. aikaa sulatella syömisiään.Ei paria tuntia niin kuin sinulla.
Luithan myös postini loppuosan? Jossa mainitsin että itse en edes pystyis salille mennä noin nopeasti... kerroin vaan otsikkoon viitaten miten itse toimin....

Itse ottaisin heti herättyäni seuraavan setin. x määrä nopeaa hiilihydraattia esim. malto + aminohapot ja kreatiinia mikäli tätä haluaa käyttää. Itse treenin aikana myös aminohappoja. Ennen treeniä otettuna HH laskee aamulla korkealla olevaa kortisolitasoa ja antaa samalla pientä energiaa itse treenaamiseen. Aloituspostauksen mukaisesti aikaa oli n. 45 min treenin alkuun. Tässä ajassa tyhjään vatsaan otettuna imeytyminen on jo hyvin käynnissä.

Tyhjään vatsaan aamulla treenaamista on viime vuosina tutkittu aika paljon ja tästä löytyy juttua mm. Hulmin sivuilta. Näissäkin on koulukuntaeroja. Ruoka ei kuitenkaan tuossa ajassa imeydy eikä tästä ehdi juurikaan saada mitään hyötyjä ennen treenin loppua. Toteuttelu asioita pitkälti.

Itse käyn aamulla, kuudelta on jo pari kovaa sarjaa salilla tehty.
Illalla syön suht tuhdin iltapalan. Aamulla heti kun kelllo soi treeniboosteri naaman, treenin aikana aminohappoja ja heti treenin jälkeen sitten palkkari.

VHH-dieetin aikana tuli muuttamaan otteeseen koitettua tyhjällä vatsalla aamupunttia. Ei ainakaan itselle sovi yhtään! Kesken sarjojen maha rupee huutamaan ruokaa ja keskitys herpaantuu totaalisesti. Huomenna pitää käyä aamupuntilla ja suunitelmissa on protskudrinkki/banaani ennen salia. Salin jälkeen palkkari. Salin jälkeen kunnon ruoka ennen duunia. Näillä mennään huomenna.

Olisko ollut rasvaa koneessa liian vähän? ITellä ainakin tekee saman, tuon kun korjas niin kulkee kyllä paremmin kuin koskaan. Tietysti yksilöllistäkin monesti nämä..
VHH-dieetin aikana tuli muuttamaan otteeseen koitettua tyhjällä vatsalla aamupunttia. Ei ainakaan itselle sovi yhtään! Kesken sarjojen maha rupee huutamaan ruokaa ja keskitys herpaantuu totaalisesti. Huomenna pitää käyä aamupuntilla ja suunitelmissa on protskudrinkki/banaani ennen salia. Salin jälkeen palkkari. Salin jälkeen kunnon ruoka ennen duunia. Näillä mennään huomenna.

Itsellä aikataulut käytännön samat ja olen ratkaissut sen menemällä ilman ruokaa salille ja heti salin jälkeen kreikkalaista jugua+banaania aamupalaksi. Toiminut tähän mennessä loistavasti.

Itse tein niin, että söin kotona pienen aamiaisen + yhden kupin kahvia. Aamiainen oli just esim. sämpylä, pussipuuro tai mysliä ja jogurttia. Sen jälkeen heti salille, mulla jäi syömisen ja salin väliin aikaa just joku 30-45min.
Salin jälkeen palkkari ja evääksi otettu "kunnollinen aamupala"; ruisleipä + kinkku + kananmuna. Tai jotain muuta sopivaa evästä. Ja se kunnolla juomatta jäänyt aamukahvi. :D
Lounas oli sitten muutamaa tuntia myöhemmin.
Tyhjällä vatsalla en pystynyt treenata yhtään.

klo 08
40g riisihiutaleita/kaurahiutaleita +2dl maitoa mikrotettuna
30g isolaattia

klo 8.30 star nutrition octane 14g (mm. 7 bcaa+1g sitrullimalaatti)

09-10 treeni jonka ainaka 14g octanea (mm.7 bcaa+1g sitrullimalaatti)

10.00 palkkari 40g isolaattia+5g kreatiinia

11.00 ruoka jossa 30-40g proteiinia+40-50g hiilaria (kana/riisi tai makarooni/punainenliha)

treenaaja mies 90kg

Siinä on aamulla 1-2 tuntia ennen salia ihan turha syödä mitään kiinteää(paremman anabolian toivossa). Jos on jotain isompaa aivan pakko psyykkeen takia ottaa, niin heradrinkki ja dietin salliessa nopeeta hiilaria nestemäisessä muodossa 1h ennen salia, joskin aminoillakin pärjää. Koskaan ihan täysin paastottuna en treenaisi.

Siinä on aamulla 1-2 tuntia ennen salia ihan turha syödä mitään kiinteää(paremman anabolian toivossa). Jos on jotain isompaa aivan pakko psyykkeen takia ottaa, niin heradrinkki ja dietin salliessa nopeeta hiilaria nestemäisessä muodossa 1h ennen salia, joskin aminoillakin pärjää. Koskaan ihan täysin paastottuna en treenaisi.

Jep, niillä edellispäivän ja varsinkin illan syömisillä isompi merkitys mitä tunti pari ennen treeniä vedetyllä. Tosin itse jos aamuisin/aamupäivällä treenaan niin jos menen melko nopeasti herättyä salille (alle tunti) tulee otettua hera+malto+kreatiini+bcaa drinkki + 400mg kofeiinia, jos taas n. kahden tunnin päästä niin tulee otettua perus aamupala pirtelö joka on joka aamu sama + toi sama setti mitä ilman pirtelöä 30min ennen reeniä. Hyvin pelittää kummallakin tavalla aamutreenit.

jos itse en vedä mitään kiinteää niin oksennan tyhjällä mahalla limaa.olo on ihan tolkuttoman kuvottava raskaissa treeneissä kun mahaa kalvaa tyhjyys,niinkö krapula iskis.

mulla toi 40g puuroa+isolaattia toimii helvetin hyvin,se ei ole paljon 90 kiloselle,tarkoitushan ei ole vetää mahaa tynnyriksi ruualla ja lappaa sinne niin paljon evästä,ettei liikkua voi kun puoliltapäivin... ja tuosta anaboliasta en tiedä,mutta kun homma toimii ja kun se toimii paremmin kuin tyhjällä mahalla niin eikö se ole ihan hyvä asia,sanoi tutkimukset mitä huvittaa.

mihin sitten perustuu iltapäivällä/illalla 1-2 tuntia ennen salia syötävä normi ruoka jota näyttäs kaikki huiput aina tehneen,savolainen,kokkonen,ossi,halonen (eiku niin eihän näihin saa verrata,kun ei ne ole kuulemma normaaleja ihmisiä..) näin ensi alkuun mainittuna ja jos sellainen ei aamupalalla toimi,niin miten se iltapäivällä toimii...?
kehon muuttuu päivän mittaan erilaiseksi käyttämään ravinteita,aamulla mikään ei sula eikä toimi,iltapäivällä syödään jauhelihaa ym hitaasti sulavaa samoissa aikarajoissa ja toimii,eikö kuulosta vähintään typerältä väittää tällaista?

en käsitä,että yön jälkeen kun ollaan oltu täysin syömättä 8-10 tuntia,että kukaan saa tehoja kunnolla irti treenistä vaikka olis syönyt sonnin ja sata perunaa illalla. syökääpä aamupala ja olkaa syömättä seuraavat 8-10 tuntia ja menkää treenaan protujuomalla ja kahvilla...kuka haluaa testata?

^ En ole kenenkään kuullut suosittelevan tukevaa ruokailua 1-2h ennen punttista. Ja vaikka joku näin suosittelisikin, niin sille ei yksinkertaisesti ole mitään perustetta, jos voisi sydä mieluummin 3-4h ennen treeniä tukevan aterian. Ruokailua ja sen vaikutuksia ei voi ajatella noin lyhyellä tähtäimellä.

Sun kohdallasi ongelma onkin varmasti sitten siinä edellisen päivän/illan syömisessä, jos aamulla on noin paska olo heti, tai sitten vaan sun psyyke ei kestä pientä nälän tunnetta(nälän tunne ei tarkoita energiavajetta) ja fyysistä rasitusta samaan aikaan.

Jos illalla 8-10 aikaan syödään tukeva 1 - 1,5k kalorin ateria, hyvällä makrojakaumalla, niin aivan varmasti maksan ja lihasten glykogeenivarastot on ääriään myöten täynnä seuraavan aamun salireeniä varten. Aamulla syödyt ateriat ei siis näihin energiavarastoihin vaikuta tuon taivaallista. Aamuiset treeniä edeltävät aminot(leusiini) taas toki vaikuttavat proteiinisynteesin käynnistämiseen, ja minimoivat kataboliaa tältä osin. Tosin tähänkin riittää naurettavan pieni annostus (3g).

ps. olen testannut, tai toisinsanoen treenaan aina paastottuna (15-20h paasto takana), nautin toki treenilaturin yhteydessä hiilaria + intrajuomassa hiilaria, eikä treenitehoissa ole mitään valittamista.

Mä oon pari kertaa menny salille niin että oon vetäny vaan smoothien aamupalaks ja imo ihan hyvin toimii (aikaa herätyksestä treenin alkuun ehkä 1,5 h = aika joka hitaalla ihmisellä menee aamutoimiin ja matkaan yms). Mun smoothieen tulee yleensä banaani ja raakakaakaota tai jotain marjoja, rahkaa ja kevytmaitoa.

Itse käyn aina viikonloppuisin salilla aamusta ja ennen treeniä tulee syötyä aina perus aamupala. Kaurapuuroa, rahkaa, marjoja, vitamiinit yms.
Aamupalan ja salin välissä noin 1-1.5h.
En todellakaan väitä, että tämä on mitenkään välttämätöntä, mutta itse saan ainakin vedettyä paremman treenin kun vatsa on täysi.
Ehkä sitä oppisi nopeasti treenaamaan ilman kiinteää ravintoa, mutta en ole nähnyt tarpeelliseksi, koska homma toimii näinkin.

Tosin minulla ei ole koskaan ollut ongelmaa, että täydellä vatsalla treenatessa ruoka meinaisi tulla ylös.
Voin hyvin mennä salille vaikka tunnin kuluttua kunnon lämpimästä ateriasta, eikä ole mitään ongelmia treenata.
Tämä tietenkin on aivan yksilöllistä ja jollakin voi pienikin määrä ruokaa tulla ylös treenatessa.

Nikula: Aika harva vetää iltapalaksi 1 - 1.5k ateriaa.
Tietenkin vähempikin määrä täyttää glykogeenivarastot, mutta osui vain silmään tuo suuri energiamäärä.
Tietysti jos esim. IF tyylillä vetää, voi ilta-ateria ollakin tuota luokkaa.

Tätä ihmettelen, että millä vitulla te treenatte tyhjällä vatsalla? Eikö se vituta yhtään kun maha murisee koko ajan? Aika paska olokin pitäis olla. Itse vedän aina ennen aamusalia tollasen kananmuna-marja-banaani-maito-pirtelön ja eaa. Salin aikana vähän maltoa ja vettä. Ja salin jälkeen malto-maito-kreatiini-proteiinipalkkarin ja siitä joku puoltoista tuntia niin syön kunnon ruokaa. Kannattaa tota pirtelöä koittaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom