Aamupalaehdotuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zeuz
  • Aloitettu Aloitettu
Itsellä tahtoo olla aamuisin ongelmana että ei meinaa ruoka maistua. Muutamana aamuna oon pakottanu itteni syömään puuroa mutta jos jollakin olisi ehdotuksia ja reseptejä "juotavista" aamupaloista niin hyvä..(menisi alas ehkä helpommin)

Olen kokeillut muutamana kertana myös vatkata lasissa pari kananmunaa aamulla ja imaista ne kitusiin.. hyvä?huono? tavoitteena massan lisääminen joten aika tuhti aamianen olisi hyvä. Kiitos ja kumarrus kaikille vastanneille :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä vetelen puuroa ison lautasellisen, johon sekoitan n.40g heraa, sekä 2rkl öljyä. Tämän puuron ammennan alas pitkän kaakaon kanssa. Mukavan täyttävää, ähhhh...

Ota nestemäisenä! Ammenna sheikkeriin vaikka 50g kaurahiutaleita + leseitä, heraa ja vaikkapa maitoa? ja miksei öljyä sekaan?

Samahan se on syökö puuronsa kiinteänä, vai nestemäisenä :)

Purkki rahkaa marjojen kanssa ja pari-kolme ruisleipää joitten väliin kinkkua ja juustoa. Tai sitten vaikka puuroa. Sit vielä pari lasia maitoa ja menoksi.

Meikäläiseen kolahtaa ja hyvin jaksaa.

purkki maitorahkaa, kaurahiutaleita, fun lightia, vehnäleseitä ja maitoa tai vettä ja eikun sekasi, ja ruisleipää, jonka päällä mikrossa valmistettu 3 munan munakas(3*valkuainen ja 1*keltuainen)

250g rahkaa, 3dl kaurahiutaleita, Funlightia pieni loraus, alle ½ dl , vettä n. 1 dl, banaani. Kaikki sekasin ja päälle omega3 2kpl, C-vitamiinia 500mg, multivitaa 1 kpl

Oma aamupala koostuu seuraavista: Puuro(kaura/ruis/sekotus), mehukeitto, raejuusto. Ruisleipää ja keittokinkkua. Banaani tai joku muu hedelmä. On muuten toi puuro, mehukeitto, raejuustosetti aika :kuola:
Kannattaa koittaa jos ei meinaa puuro mennä muuten alas.

Meitsi vetää purkillisen rahkaa ja muutaman palan ruisleipää.

5x kanamunan valkuaista ja teet niistä semmosen vähän puuromaisn munakokkelin, purkki maitorahkaa ja pari ruisleipää tai puuroa.

250g maitorahkaa funlightin ja kauraleseiden kera ja pari ruisleipää sulatejuuston ja tonnikalan kanssa. Näiden lisäksi toki vitskut, kofeiinit ja omegakolmoset

Taisin täältä joskus lukea semmosen vinkin että kun herää vähän aikasemmin eikä mee suoraan sängystä ruokapöytään niin uppois safkakin paremmin. En tiedä miten sä teet mutta itse ainakin herään aina niin myöhään että tuskin ehdin mitään syödäkkää jos on töitä/koulua

uusio sanoi:
Taisin täältä joskus lukea semmosen vinkin että kun herää vähän aikasemmin eikä mee suoraan sängystä ruokapöytään niin uppois safkakin paremmin. En tiedä miten sä teet mutta itse ainakin herään aina niin myöhään että tuskin ehdin mitään syödäkkää jos on töitä/koulua
ja joku tais sanoa juovansa puol litraa vettä ennen aamupalaa et mahalaukku venyy ja ruokaa mahtuu paremmin..

Opiskelijana täyspäiväisesti tällä hetkellä.. ja tahtoo mullakin tuo herääminen jäädä viimetinkaan eikä kerkee aina muuta kun vaatteet niskaan ja menoks.

Lautasellinen kaurapuuroa ja jäisiä mustikoita :kuola: + pari keitettyä kananmunaa (suolaa ripaus) ja lasi maitoa.
Purkki rahkaa ja ananasmurskaa oon myös huomannut hyväksi välipalaksi.

Ei paljo maita joku proteiinilisä aamulla.

Kaikista hauskinta omassa aamupalassani on se, että en pysty syömään puuroa ilman heraproteiinia :D Ne kaksi elementtiä (puuro + hera) on kasvaneet jo yhteen. Sen verran pitkään on tullut samaa settiä syötyä..

Joskus tulee tehtyä ihan luxus aamiaista, eli paistettua pekonia, kananmunia, maitoa, sekä vaikkapa nakkeaj :kuola: ,mutta onneksi vain harvoin!

Yleensä 1dl protskua veteen sotkettuna (tavallisesti heraa, tällä hetkellä Best 3 Protein), muutama pala ruisleipää, päällä kalkkunaleikettä, jogurtti, banaani tms hedelmä, monivitamiini ja omegat. Joskus purkki tonnikalaa kuuluu myös menuun. Tää jakso koulussa on sellanen että aamupalasta 2-3h tuleekin jo sopivasti lounas.

:offtopic: Te jotka käytätte Fastin Sporttiomegaa, monta otatte/vrk? Ite otan 2, treenaan 3-4 kertaa viikossa.

Minä en mitään älyttömän kokoisia aamupaloja syö, ei siksi ettei maistuisi, vaan varsinkin dieetillä on mukavampi jakaa useampiin aterioihin, kuin vetää kerralla paljon ja kärsiä nälkää.

Mutta asiaan. Eli maitorahkapurkki, kaurahiutaleet ja funlight tai vastaava mehu on mun aamupala. Kaurahiutaleiden määrä vaihtelee 1-3 dl välissä, riippuen ollaanko dieetillä vai ei. Niin ja toki vitamiinit myös aamulla.

Suositut

Back
Ylös Bottom