aamulenkki ja syömiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja thant0s
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
40
Oon vetäny ennen aamulenkkiä 4kofeiinitabua ja sitten reilusti vettä ja about 20min(klo5.30) päästä lähden lenkille/luistelemaan..lenkki kestää 30-50min. Lenkin jälkeen on yleensä aika paha olo ni kysymys kuuluu että kannattaisko syödä heti lenkin jälkeen ennen töihin menoa vai vasta töissä ensimmäisellä kahvitauolla (klo8.00)?on meinaan välillä aika taistelua olla parituntia syömättä ja tulee usein aika heikko-olo. joskus oon vetäny jonkun hedelmän tai pienen leipäpalan ennen lenkkiä ja se on kyllä vähentäny sitä pahaa oloa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos tuntuu siltä että pitää syödä niin syö ihmeessä. Mä ainakin söisin jos on nälkä ja paha olo uhkaa.

Kyllä kannattaa syödä heti aamulenkin jälkeen eikä odottaa paria tuntia.

Ota lenkin jälkeen se kevyt välipala.
Mä käyn joka toinen aamu nyt uimassa,ja pelkän kofeiinin voimalla.Joskus pikkasen heraa ennen uintia.Uinnin jälkeen vetäisen yleensä mustikkapiirakka kahvit:nolo:
ja siitä pari tuntia eteenpäin syön kunnon aamiaisen.Oikeestaan nälkä ei varsinaisesti kerkeä tulla missään vaiheessa.

Itse usein lähden pelkän veden ja vitamiinitabujen voimalla aamulla lenkille (juosten 30-45min tai kävelen/sauvoen 1h). Takas tullessa suihkuun ja reilu aamupala, joka sisältää hyviä hiilareita ja olo on taas mainio. Jos nälkä yllättää vielä ennenkuin töihin ehtinyt lähteä juon ison kupin kahvia maidolla ja makeutusaineella..

olisi pieni ongelma tähän threadiin.

Kun koulu alkaa aamulla, ja koulumatka (n. 4km) ois ihan ok aamulenkki, niin haittaako jos syö ennen sitä? koulussa aamupalan saaminen on hieman vaikeaa, kotona olisi helppoa syödä puuroa jne. mutta silloin palaa hiilareita rasvan sijaan?

Kun koulu alkaa aamulla, ja koulumatka (n. 4km) ois ihan ok aamulenkki, niin haittaako jos syö ennen sitä? koulussa aamupalan saaminen on hieman vaikeaa, kotona olisi helppoa syödä puuroa jne. mutta silloin palaa hiilareita rasvan sijaan?

Mitäs jos ottaisit kouluun niitä valmiita annospusseja, siis kaurahiutaleita. Elovenalla on ainakin hyviä, ei tarvi kun lisätä vesi. KOulussas ojn varmana kahvila tms. jossa voit kiehauttaa veden puuroon sekotettavaksi.

Mä käyn juoksemassa aamuisin tyhjällä vatsalla, mutta viimeistään siinä vaiheessa kun on tehnyt kevyet venyttelyt ja käynyt suihkussa, on niin kamala nälkä että pakko saada kunnon lautasellinen puuroa. :kuola: Ei vois kuvitellakaan lähtevänsä mihinkään ilman kunnon aamupalaa.

Hmm hmm. Itse mietin samaa juttua kun dieettiä koitan vääntää tällä hetkellä. Mietin, että pitäisikö sitä ottaa purkki tonnikalaa, vetää se raakasti ensimmäisellä välitunnilla. Varmasti pärjäis kouluruokailuun saakka. Jos rahatilanne ym. sallii, niin ostaa toisen tonnaripurkin vielä kouluruokailuun. Lukion (ja peruskoulun) ruokatarjonta kun on mitä on.

E: Niin ja kannattaa katsoa, että ostaa sitä tonnikalaa vedellä, eikä öljyllä, mikäli haluaa vähäkalorista. Käsittääkseni tonnikala ilman lisähommeleita on todella hyvä proteiininlähde ja kyllähän sillä pärjääkin. Harmi vain, että kuulin jotain uutisia tonnikalan vähentymisestä paljon pyytämisen vuoksi, ja sen mahdollisesta rajoittamisesta. Syytän bodareita :D

DSPr:n tapauksessa itse ainakin tekisin lenkin vaan varhain aamulla, safkat lenkin jälkeen ja kouluun. En uskoisi että ainakaan meidän lukiossa keittiössä voi ihan omia aikoja käydä vesiä keittelemässä, ellei sitten jotain erikoislupia pyydä.

Hmm hmm. Itse mietin samaa juttua kun dieettiä koitan vääntää tällä hetkellä. Mietin, että pitäisikö sitä ottaa purkki tonnikalaa, vetää se raakasti ensimmäisellä välitunnilla. Varmasti pärjäis kouluruokailuun saakka. Jos rahatilanne ym. sallii, niin ostaa toisen tonnaripurkin vielä kouluruokailuun. Lukion (ja peruskoulun) ruokatarjonta kun on mitä on.

E: Niin ja kannattaa katsoa, että ostaa sitä tonnikalaa vedellä, eikä öljyllä, mikäli haluaa vähäkalorista. Käsittääkseni tonnikala ilman lisähommeleita on todella hyvä proteiininlähde ja kyllähän sillä pärjääkin. Harmi vain, että kuulin jotain uutisia tonnikalan vähentymisestä paljon pyytämisen vuoksi, ja sen mahdollisesta rajoittamisesta. Syytän bodareita :D
Jep, etenkin keltaevätonnikala, jota purkittaa ja tuo Suomeenkin mm. John West, on erittäin vähärasvasvaista (O,5g/100g) ja sisältää proteiinia 27 grammaa sataa grammaa kohden. Aika laadukas proteiinin lähde esim. Dieetille...

Olen lowcarb-dietillä ja syön tonnikalani mielummin öljyssä kuin vedessä. Vaikka öljyn kanssa nautittuna energiaa tulee enemmän, niin nälkä pysyy ainakin paljon pidempään poissa ja tuna maistuu paremmalta. Ymmärtääkseni aurinkokukkaöljy on ihan pätevä rasvanlähde.

Kyllä ainakin mun mielestä proteiinia voit kiskasta vaikka heti lenkin jälkeen naamariin ja vaikka sitten töissä ne aamupala-hiilarit (puuro, leipä, tms.).

Itellä aika vakio on ennen lenkkiä 5g BCAA + 5g glutamiinia ja heti lenkin jälkeen purkki rahkaa + 100g raejuustoa.

Olen lowcarb-dietillä ja syön tonnikalani mielummin öljyssä kuin vedessä. Vaikka öljyn kanssa nautittuna energiaa tulee enemmän, niin nälkä pysyy ainakin paljon pidempään poissa ja tuna maistuu paremmalta. Ymmärtääkseni aurinkokukkaöljy on ihan pätevä rasvanlähde.

tuosta tonnikalapurkin öljystä on ollu keskustelua ettei välttämättä ole ihan sitä laadukkainta öljyä..mene ja tiedä mutta kuitenkin itse suosin sitä vesimallia

Auringonkukkaöljy ei itse asiassa ole kovinkaan laadukas rasvanlähde, ja jos itse söisin lowcarb-dieetillä kalaa, olisi valintani ilman muuta esimerkiksi lohi tai makrilli, joiden rasvasta on jopa hyötyä rasvanpolton kannalta. Varsinkin tonnikalapurkkeihin pakattu auringonkukkaöljy on todennäköisesti jotain panssarivaunujen telaketjuöljyä, ja sen auringonkukkaöljyn rasvahappojakauma ei muutenkaan ole mitenkään erinomainen. Mutta jos teet valintasi dieetillä maun perusteella, se on täysin oma asiasi...

Ei taida olla ihan noin yksiselitteistä. Kyllä siinä rasvan palamisessa kokonaiskalorit ratkaisee pitkän päälle. Täällä palstalla tuppaa vaan tietyistä "teorioista" (kuten tämä tyhjän vatsan aerobinen) kasvaa jonkinlaisia kritiikittömiä uskonkappaleita.

Eli syö vaan kotona aamiainen ihan rauhassa.

Ei taida olla ihan noin yksiselitteistä. Kyllä siinä rasvan palamisessa kokonaiskalorit ratkaisee pitkän päälle. Täällä palstalla tuppaa vaan tietyistä "teorioista" (kuten tämä tyhjän vatsan aerobinen) kasvaa jonkinlaisia kritiikittömiä uskonkappaleita.

Eli syö vaan kotona aamiainen ihan rauhassa.

mjep tuota ajattelinkin. ei mulla ole painon kanssa mitään ongelmaa - 177 / 61, enkä ole dieetillä mutta rasvoja voisi vähentää hieman.

Auringonkukkaöljy ei itse asiassa ole kovinkaan laadukas rasvanlähde, ja jos itse söisin lowcarb-dieetillä kalaa, olisi valintani ilman muuta esimerkiksi lohi tai makrilli, joiden rasvasta on jopa hyötyä rasvanpolton kannalta. Varsinkin tonnikalapurkkeihin pakattu auringonkukkaöljy on todennäköisesti jotain panssarivaunujen telaketjuöljyä, ja sen auringonkukkaöljyn rasvahappojakauma ei muutenkaan ole mitenkään erinomainen. Mutta jos teet valintasi dieetillä maun perusteella, se on täysin oma asiasi...

Olen siis näemmä ollut väärässä uskossa. Täytyykin perehtyä tähän auringonkukkaöljyyn paremmin. Ei maku missään nimessä ole tärkein tekijä, jonka pohjalta valitsen ruokani.

Mut semmonen kyssäri et miten on parasta aloittaa koska en ole koskaan ollut karmea intoilija aamuhölkälle ja intissäkin oli hieman pakkopullaa mut nyt aion laihduttaa niin miten saisin perseeni parhaiten punkansta

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom