aamulenkki, BCAA ja sen hinta..

Ikä
45
Olen alkanut nyt käymään välillä aamuisin lenkillä,
ja olen tempaissut vähän heraproteiinia naamaan ennen lenkkiä,
ettei niin paljoa "söisi lihaksia" tuo.

jostain luin, että BCAA olisi oleellista tuohon "lihaskadon estämiseen" esim, juuri aamulenkillä, ja päädyinkin surffailemaan kauppojen hinnastoja BCAA-tuotteista,
että jos n. 15g heradrinkin sijaan ottaisi vaan pienen määrän BCAAta.

.. ja totesin, että hirveän hintaisia ovat, halvin mitä löysin taisi olla luokkaa 15e/135g .. samalla hinnalla saa kilon heraa, jossa taitaa noita BCAA-ainesosiakin olla about saman verran?

(onko huomioissani/päätelmissäni tms. jotain vikaa/korjattavaa?)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hkultala sanoi:
Olen alkanut nyt käymään välillä aamuisin lenkillä,
ja olen tempaissut vähän heraproteiinia naamaan ennen lenkkiä,
ettei niin paljoa "söisi lihaksia" tuo.

jostain luin, että BCAA olisi oleellista tuohon "lihaskadon estämiseen" esim, juuri aamulenkillä, ja päädyinkin surffailemaan kauppojen hinnastoja BCAA-tuotteista,
että jos n. 15g heradrinkin sijaan ottaisi vaan pienen määrän BCAAta.

.. ja totesin, että hirveän hintaisia ovat, halvin mitä löysin taisi olla luokkaa 15e/135g .. samalla hinnalla saa kilon heraa, jossa taitaa noita BCAA-ainesosiakin olla about saman verran?

(onko huomioissani/päätelmissäni tms. jotain vikaa/korjattavaa?)

Auttaako aamulla nautittu proteiini lihaskatoon, jota aamulenkin yhteydessä mahdollisesti aiheutuu? Mistä tieto on peräisin?

Heikki722 sanoi:
Auttaako aamulla nautittu proteiini lihaskatoon, jota aamulenkin yhteydessä mahdollisesti aiheutuu? Mistä tieto on peräisin?
Expertit osioilla on sellanen thredi kun, ravinto ennen aamuaerobista. Sieltä varmaan löytyy faktoja :)

Pieni määrä esim. heraa (~10g) ei mene juuri ollenkaan lihaksien energiaksi aamuaerobisessa, vaan suojaa katabolialta, joten jotain kannattaa ottaa.

Itse protskua parempi setti olisi sekoitus tärkeimpiä aminoja tyylin 5g BCAA ja 5g l-glutaa. Experttien osastolla oli tästä enemmänkin juttua.

Itse naukkailen nykyään heraa pikku määrän kofeiinin kanssa ennen airoobista, kun US-Productlinen BCAA-tabut on loppu myös pakkiksen kaupasta. Niitä käytän normaalisti.

TomiTheHuge sanoi:
paljo noi bcaa-tabut makso pakkiksella? ja onko niitä tulossa lisää.. itse ajattelin ottaa noita just ennen salille lähtöä..

No saahan niitä muualtakin jos ei pakkiksella ole. ne on vähä päälle 20egee 500kpl. 8kpl~5g

pollo sanoi:
Pieni määrä esim. heraa (~10g) ei mene juuri ollenkaan lihaksien energiaksi aamuaerobisessa, vaan suojaa katabolialta, joten jotain kannattaa ottaa.

Se on ainakin tutkittu fakta, että hera ei juuri vähennä lihasten purkamista, mutta lisää kyllä proteiinisynteesiä. Kaseiini taas käyttäytyy juuri päinvastoin. Tietenkin asian voi ajatella niinkin, että lihaksia puretaan, mutta samalla lisääntynyt proteiinisynteesi kasvattaa lihaksia samaan aikaan. Tai itseasiassa en tiedä onko se edes mahdollista :)

Kipi I sanoi:
No saahan niitä muualtakin jos ei pakkiksella ole. ne on vähä päälle 20egee 500kpl. 8kpl~5g

eli 20e / n. 312g => 6.4 e / 100g

tuli luettua erään halpisheran tuoteselostetta.
siinä tuntuisi olevan n. 20% BCAA-aminohappoja,

eli tuon BCAAn hinnaksi sen mukana tulee n. 6.25e/100g.

eli inasen halvemmaksi tulee "heran mukana" kaiken muun ohessa kuin erillisenä,
eikä niistä muista aminohapoista varmaan haittaa ole...

(ja molemmissa hinta tuntuu olevan aika lailla "halvinta mitä saa", jos mennään yleisiin hintoihin, erityisesti BCAA erillisenä tuntuu maksavan selvästi enemmän, esim. leysiini 50 vai 70g 15e)

hkultala sanoi:
eli 20e / n. 312g => 6.4 e / 100g

tuli luettua erään halpisheran tuoteselostetta.
siinä tuntuisi olevan n. 20% BCAA-aminohappoja,

eli tuon BCAAn hinnaksi sen mukana tulee n. 6.25e/100g.

eli inasen halvemmaksi tulee "heran mukana" kaiken muun ohessa kuin erillisenä,
eikä niistä muista aminohapoista varmaan haittaa ole...

(ja molemmissa hinta tuntuu olevan aika lailla "halvinta mitä saa", jos mennään yleisiin hintoihin, erityisesti BCAA erillisenä tuntuu maksavan selvästi enemmän, esim. leysiini 50 vai 70g 15e)

Herasta tulevaa BCAA:ta ja puhdasta BCAA:ta ei voi verrata suoraan.

pollo sanoi:

Itse protskua parempi setti olisi sekoitus tärkeimpiä aminoja tyylin 5g BCAA ja 5g l-glutaa. Experttien osastolla oli tästä enemmänkin juttua.

Itse naukkailen nykyään heraa pikku määrän kofeiinin kanssa ennen airoobista, kun US-Productlinen BCAA-tabut on loppu myös pakkiksen kaupasta. Niitä käytän normaalisti.

Eikös siellä experttien osastolla ollut maininta, että soijaproteiini on suositeltavaa ennen aamuaerobista. Onko hera parempi vaihtoehto, en löytänyt vastausta.?

No loppujen lopuksi eipä se nyt niin hirveen kamalaa lihasten katoa ole ne aamuaerobiset, hifistelyks menee. Meikäläinen vetelee aamusin siihen tahtiin että heti sängystä ylös ja muutamat isot tuopit nestettä ja sit puolen tunnin juoksulenkki. On perkuleen rankka ilman hilareita mutta siin palaa sitä rasvaa :) ei ole itse jaksanu kiinnittää huomiota tohon että lihaskatoa tulis.

Bestial sanoi:
No loppujen lopuksi eipä se nyt niin hirveen kamalaa lihasten katoa ole ne aamuaerobiset, hifistelyks menee. Meikäläinen vetelee aamusin siihen tahtiin että heti sängystä ylös ja muutamat isot tuopit nestettä ja sit puolen tunnin juoksulenkki. On perkuleen rankka ilman hilareita mutta siin palaa sitä rasvaa :) ei ole itse jaksanu kiinnittää huomiota tohon että lihaskatoa tulis.

Äläs nyt. Toiset (heikki) on valmistautumassa sm kisoihin, niin ei kyllä hifistelyksi mene joku bcaa ennen aamuaerobista. Käytän sitä jopa itsekin dietatessa ja muulloinkin vähän kokoajan.

niinpä, ei tavallisella tallaajalla niin väliä ole (kuten minä) toisin kun bodykisoihin menevillä. Ite pidän kanssa tota aamuista pyöräilymatkaa duuniin rasvanpolttona ja pikkusen saa tietty lähteä jos mahdollista.

Miltä kuulostaisi, jos ottaisin l-glutamiinia ja hieman heraa ennen aamulenkkiä(esim. 10g heraa ja 1tl l-glutaa)?

Jäi hiukan epäselväksi vähentääkö heran BCAA kataboliaa. :nolo:

Jäi hiukan epäselväksi vähentääkö heran BCAA kataboliaa.

No kyllähän se vähentää, mutta ei läheskään niin tehokkaasti kuin puhdas BCAA.

"Herasta tulevaa BCAA:ta ja puhdasta BCAA:ta ei voi verrata suoraan." : ZeiZei

Salomaa sanoi:
No kyllähän se vähentää, mutta ei läheskään niin tehokkaasti kuin puhdas BCAA.

"Herasta tulevaa BCAA:ta ja puhdasta BCAA:ta ei voi verrata suoraan." : ZeiZei

Ja onko tähän nyt joku vedenpitävä fakta olemassa? No eipä tuo BCAA nyt mikään ihan järjettömän hintainen ole, ainakaan ne pakkiskaupan nappulat. Jos vaikka vetää esim. sen 10-20 g heraa ja muutaman BCAA napin päälle, riittää se yksi pussi (500 kpl) aika pirun moneen aamulenkkiin.

Suositut

Back
Ylös Bottom