Aamulehti: "Toimittaja testasi kaikki mahdolliset ravintolisät - tässä tulos"

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oli aika hyvä artikkeli. Asiaa paranti että oli konkreettisia esimerkkejä, mittoja, aineita ja kommentteja asiantuntijoilta.

Vasankari laukoi pari ihan käsittämätöntä kommenttia, kuten "Niin, se alkuperävalmiste, mistä tuote lähtee muodostumaan, sitä purkki ei kerro." No kerrotaanko Valion maitopurkin kyljessä, miten maitoon lisätty D-vitamiini on valmistettu? Ei tietenkään. Mihin ne tiedot mahtuisi? Itse asiassa Valion maitopurkin kyljessä lukee vain "D-vitamiini", kun taas ravintolisissä sentään kerrotaan onko kyseessä D3- vai D2-vitamiini. Myöskään lääkevalmisteiden ainesosien valmistus-menetelmiä ei kerrota pakkausselosteissa. Vasankari oli siis pihalla kuin lumiukko. Niin ja tosiaan puhtaassa kreatiinimonohydraattijauheessa (for example) ei ole tietenkään mukana sidosaineita tms. Vasankarille järki käteen!

Ihan lukemisen arvoinen juttu. Tulokset kyllä aika uskomattomia mutta kai tuo on aloittelijalle mahdollista.

Niinhän siinä luki ja sanoi myös ettei ole treeniään/ruokavaliotaan muuttanut mutta väkisin tulee mieleen että ei hän ole tainnut aiemmin kovin kovaa treenata, lähinnä noiden aloitusmittojen takia. Mutta varmasti oli kiva fiilis tuon testauksen jälkeen, kuusi senttiä lisää reiteen vyötärön kutistuessa neljä senttiä ei ole mikään pikkujuttu.

Ei ollut aloittelija

En jaksa lukea juttua, mutta kai se nyt ainakin salitouhuissa oli aika aloittelija, jos satakiloisella jätkällä oli 35cm olkavarsi.

Testiliikkeet ovat sellaisia, joita olen muutaman vuoden salihistoriani aikana enemmän tai vähemmän tuloksekkaasti vääntänyt.
Oli salitaustaa, mutta varmaankin ihan kikkailureenistä.

Vasankari laukoi pari ihan käsittämätöntä kommenttia, kuten "Niin, se alkuperävalmiste, mistä tuote lähtee muodostumaan, sitä purkki ei kerro." No kerrotaanko Valion maitopurkin kyljessä, miten maitoon lisätty D-vitamiini on valmistettu? Ei tietenkään. Mihin ne tiedot mahtuisi? Itse asiassa Valion maitopurkin kyljessä lukee vain "D-vitamiini", kun taas ravintolisissä sentään kerrotaan onko kyseessä D3- vai D2-vitamiini. Myöskään lääkevalmisteiden ainesosien valmistus-menetelmiä ei kerrota pakkausselosteissa. Vasankari oli siis pihalla kuin lumiukko. Niin ja tosiaan puhtaassa kreatiinimonohydraattijauheessa (for example) ei ole tietenkään mukana sidosaineita tms. Vasankarille järki käteen!

Keksitkö ihan itse vai kirjoititko myös "Anssi Mannisena" jutun kommenttipalstalle?

TossA nettiversiosta puuttu muistaakseni voimatasojen nousut. No, tosin yhtenä liikkeenä oli peck deck ja sen kehitys :)

En jaksa lukea juttua, mutta kai se nyt ainakin salitouhuissa oli aika aloittelija, jos satakiloisella jätkällä oli 35cm olkavarsi.

niin no jos satakilosella jätkällä on 100cm vyötärö niin voi pohtia missä on rasvaprosentti.

Sama juttu oli myös Satakunnan kansan viikkoliitteessä. Ihan mielenkiintoinen juttu, tosin epäilen hiukan sitä että kyseessä olisi "sattumanvaraisesti" valitut ravintolisät... Jokatapauksessa mielenkiintoiset tulokset noissa mittauksissa ennen/jälkeen, siis mittanauhalla. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä kehonkoostumusmittauksen tulokset ennen/jälkeen...

TossA nettiversiosta puuttu muistaakseni voimatasojen nousut. No, tosin yhtenä liikkeenä oli peck deck ja sen kehitys :)

Jep, voimataosja oli mitattu kolmella liikkeellä ennen ja jälkeen. Liikkeet olivat Peck deck, ojentaja taljassa ja hauis scott-penkillä taljassa. Jokaista tehtiin kolme sarjaa, toistot 10-8-6 ja painomäärä toimi mittarina. painomääriä en muista, mutta kehitystä oli jokaisessa tullut.

Itse olisin ehkä kuitenkin valinnut ihan erilaiset liikeet testattaviksi...

Niin ja vielä huomio kiinnittyi siihen, että testissä keskityttiin ylävartaloon polviongelmien takia... :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom