Aamuaerobinen + keskikropan treeni

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
En oo ihan varma kuuluisko tämä tuonne ravintopuolelle, mutta yritetään nyt tätä kautta..

Aloitan huomenna dieetin. Idis lähinnä perustaa se kaloreihin ennemmin kuin mihinkään VHH tms. systeemeihin. Olisi tarkoitus tehdä aamuaerobista n. viitenä päivänä viikossa noin tunnin lenkki ennen aamupalaa. Funtsin myös lisääväni samaan syssyyn heti aerobisen perään vatsa- ja alaselkätreenin kotona. Käytössä on voimapyörä ja leuanvetotanko jossa voi tehdä jalkojen nostoja. Lisäksi matolla saa tehtyä alaselät ja kyljet.

Kysymys kuuluukin saako tuosta keskikropan treenistä varsinaista hyötyä muutoinkuin rasvanpolttomielessä, kun kropassa ei ole ravinteita? Aamupala olisi tarkoitus syödä vasta noiden jälkeen.

Tuon aerobisen jälkeisen treenin ajattelin siten että sarjat olisi pitkiä(50-100) ja jonkunverran staattisia toistoja. Salilla sitten voi tehdä lyhyemmät ja ns. kovemmat sarjat lisäpainoilla.

Edit.
Lisättäköön että aerobisen jälkeistä treeniä ei välttämättä tule ihan joka kerralla, jos ei ole vaikkapa palautunut salin jäljiltä. Mutta noin niinkuin yleisesti onko kannattavaa tehdä vielä jotakin lihaskuntoon liittyvää aamuaerobisen jälkeen? Vai meneekö hukkaan?

Kysymys kuuluukin saako tuosta keskikropan treenistä varsinaista hyötyä muutoinkuin rasvanpolttomielessä, kun kropassa ei ole ravinteita? Aamupala olisi tarkoitus syödä vasta noiden jälkeen.
Saa, ja kyllä siellä sun kropassa on ravinteita, vaikka viimesin ateria oiskin edeltävältä päivältä. Ja lisäks niinkun tiedämme niin eise lihas kasva siellä reenin aikana vaan vasta sitten levossa.

P.s Tunnin mittanen aamuaerobinen on kyllä melko pitkä, mut testaamalla se toimii. Aamuaerobisen primääri tarkotushan ei oo kuluttaa energiaa mahdollisimman paljon, vaan stimuloida sitä aineenvaihduntaa heti aamusta alkaen ja näin jouduttaen sitä kulutusta koko loppupäivän.

Aamuaerobinen hyvä idea, mutta keskikroppaa en itse lähtisi tuollain hinkkamaan, kun salilla kuitenkin teet ne varsinaiset keskivartalon treenit. Menee lihakset jumiin ja tukkeeseen, etkä pysty niistä kovemmista treeneistä palautumaan.

It’ll take you 250,000 crunches to burn a pound of fat. Now that’s a situation, and not the kind you’ll find at the Jersey Shore.

“Aerobic activity must be a part of the exercise prescription. Crunches and such are great to increase abdominal and core strength, but just performing these alone will not increase caloric expenditure above that which is needed to facilitate sizeable fat loss,” says study researcher John Smith, PhD., HFS, an assistant professor at Texas A&M University-San Antonio.

Noi vatsa- ja selkälihasten teko ei auta oikein siihen rasvanpolttoon, ainakaan merkittävästi. Ja sillä ei pitäisi olla myöskään väliä, että tekeekö aerobisen aamulla, päivällä vai illalla ja onko silloin maha täynnä vai ei. Laihtumiseen ei tarvita mitään muuta kuin kalorien eli energian vajaus elimistössä. VHH:llakin ollaan kalorivajeella, mutta se luodaan vain ns. helpommin, kun jätetään yksi makro vähälle ja nälkää pidetään poissa rasvan ja täyttävän proteiinin avulla.

Sulle sanoisin, että jos haluat ja jaksat noita aamuaerobisia vetää niin tee vain, mutta ei niitä lihaskuntoliikkeitä tartte enää samaan syssyyn tunkea. Teet ne siellä salilla vaan normaalisti.

jos olet vasta aloittamassa dieettiä niin miksi tehdä heti noin paljon aerobista viikkoon, jos lisäisit viikko viikolta vähän sitä? ja tekisit lihaskunto treenit ihan siel salilla sitten.. Treenaat oikean ohjelman mukaan salilla joten ei tarvi enää kotona hinkata mitn turhaa?

Saa, ja kyllä siellä sun kropassa on ravinteita, vaikka viimesin ateria oiskin edeltävältä päivältä. Ja lisäks niinkun tiedämme niin eise lihas kasva siellä reenin aikana vaan vasta sitten levossa.

P.s Tunnin mittanen aamuaerobinen on kyllä melko pitkä, mut testaamalla se toimii. Aamuaerobisen primääri tarkotushan ei oo kuluttaa energiaa mahdollisimman paljon, vaan stimuloida sitä aineenvaihduntaa heti aamusta alkaen ja näin jouduttaen sitä kulutusta koko loppupäivän.

Joo no tuo tunti oli ehkä vähän ympäripyöreästi ilmaistu. varmaan 40-45min mittaisia aerobisia tulee vedeltyä.

jos olet vasta aloittamassa dieettiä niin miksi tehdä heti noin paljon aerobista viikkoon, jos lisäisit viikko viikolta vähän sitä? ja tekisit lihaskunto treenit ihan siel salilla sitten.. Treenaat oikean ohjelman mukaan salilla joten ei tarvi enää kotona hinkata mitn turhaa?

En ole asiaa ajatellut tältä kantilta, mutta varmaan ihan hyvä pointti. Ite ajattelin asian vaan siten että kerralla täys rääkki päälle niin tulosta tulee se mikä sitä sitten tulee. Tavotteena pudotella 8-10kg ja aikataulu ei kovin tarkka, kunhan nyt "kesäksi".

Salilla monesti jää keskikroppa vähemmälle kun energiat vähissä muun treenin jälkeen. Voisi tietty siirtää vatsat vaikkapa treenin alkuun. Alaselkä saa ihan hyvin osumaa mave-treeneissä.

En ole asiaa ajatellut tältä kantilta, mutta varmaan ihan hyvä pointti. Ite ajattelin asian vaan siten että kerralla täys rääkki päälle niin tulosta tulee se mikä sitä sitten tulee. Tavotteena pudotella 8-10kg ja aikataulu ei kovin tarkka, kunhan nyt "kesäksi".

Salilla monesti jää keskikroppa vähemmälle kun energiat vähissä muun treenin jälkeen. Voisi tietty siirtää vatsat vaikkapa treenin alkuun. Alaselkä saa ihan hyvin osumaa mave-treeneissä.

Kannattaa ottaa tavaksi tehdä vatsat lämpöinä ennen varsinaista punttia. Ei mitään lisäpainoja, vaan tavotteena saada kunnon lämpö coreen.

Esimerkiksi jotain tämän tyyppistä ab circuittia reenin alkuun:
http://www.youtube.com/watch?v=izDf0MCR2DU
100-150 toistoa muutamaa eri liikettä yhtenä supersarjana tai pienillä palautuksilla.

Alkuun saattaa tuntua aika rajulta, mutta kuukauden päästä huomaa miten hyvät lämmöt vatsoilla saa ja siinä sivussa salaa tulee reenattua kestävyyttä keskikroppaan.

Toki sitten vaikka mave/kyykky-päivänä kannattaa heittää vatsoille 4-8 kovaa sarjaa jaettuna 1-2 liikkeeseen (lisäpainoilla).

Toki sitten vaikka mave/kyykky-päivänä kannattaa heittää vatsoille 4-8 kovaa sarjaa jaettuna 1-2 liikkeeseen (lisäpainoilla).

hymm en tiedä tarkoititko et myös hinkata vatsat hapoille ennen mave/kyykky liikkeitä mutta en itse ainakaa vetelis hapoille ennen näitä liikkeitä. Hyvät liike lämmittelyt pitäis riittää. Näin siis mun mielestä..

hymm en tiedä tarkoititko et myös hinkata vatsat hapoille ennen mave/kyykky liikkeitä mutta en itse ainakaa vetelis hapoille ennen näitä liikkeitä. Hyvät liike lämmittelyt pitäis riittää. Näin siis mun mielestä..

Olet aivan oikeassa, kirjoitin epäselvästi. Eli varsinainen vatsalihasreeni vasta kyykkäilyn/maven jälkeen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos nyt jotenkin aiheeseen liittyen kommentoisin omia tuloksia viimeiseltä 3vkolta, jona aikana olen pyrkinyt kevyet treenit aamuisin vetämään tyhjällä vatsalla, sekä pitämään kalorit reippaasti miinuksella.

Olen olkapäävammaa parannellut, ja olen joka aamu vetänyt naamariin kupillisen kahvia, kävellyt urheiluopistolle ~2,5km, jossa vetänyt taitopohjasia harjotteita, volttisarjoja, jonkun verran rekkiä/nojapuita, mutta pääosin käsilläseisonnasta piruetteja/pressiä ym. touhuja. Myöskään staattisia pitoja vamma ei ole estänyt. Ennen alkulämpöjä ruokalisukallinen bcaa:ta. Aerobista en ole kävelyn lisäksi harrastellut, mitä nyt muutaman kierroksen vetelen radalla ennen treenejä että saa paikat lämpimiksi.

Tuloksena on noin 3kg lähteminen, ja koska treenit on olleet tosi kevyitä (suorin käsin tehtäviä liikkeitä), olkoonkin että viikossa tulee normaalista poikkeamatta se 1lepopäivä, on kehitys ollu suorastaan naurettavaa (johtuu tietysti painon muuttumisesta). Tietysti vaikea vertailla omalla painolla ja raudalla tehtäviä liikkeitä keskenään painon pudotessa, mutta se mitä yritän sanoa on että kun maltilla treenaa niin ei ne miinuskalorit tunnu ainakaan omalla kohdalla oikeastaan missään. Alkaa vihdoinkin erottua ne alimmat palikat vattalihoista! Ajattelin vielä tiputella 3-4kg niin on hyvä palata rengastreenin kimppuun kun paikat on terveenä ja ukko kuutisen kg kevyempi!

Viljatuotteita en syö, rahkaa, lihaa/kanaa/kalaa, maitoa, sekä paljon kasviksia ja hedelmiä. Kaloreita en laske joka päivä, mutta reippaasti miinuksilla mennään. Olo ei ole vielä ainakaan kärsinyt, ja uni on tasaista ja normaalia. Proteiinia tulee noin 140-160g/pvä (76kg).

Treenit ovat olleet n.1,5h ja päälle tunnin venyttelyt/SMR:t.

Mikä nykyään on IN aamuaerobisessa eli matalasykkeinen vai kova kun halutaan polttaa rasvaa??
Mun mielestä mielekkäintä on aamulla vetää joku timmi HIIT-homma, eikä 45min matalan sykkeen nytkytystä. Molemmat toki polttaa sitä rasvaa, mutta ei mua ainakaan kiinnosta herätä tuntia ennen ku on pakko pelkän aamuaerobisen takia.

Aattelin tulla tähän siivellä kysymään oman kysymykseni, ku en uuttakaan viittiny tehä tän takia. Miten saan tän viimeisen ylimääräsen rasvakerroksen pois? Tietteks ku ollu löysä keskivartalosta ja nyt on saanu sen treenattua niin ihoa roikkuu edelleen rasvana alavatsassa. Treenaan sen 4-5 kertaa Crossfittiä ja syön mahdollisimman puhtaasti 4-6 kertaa päivässä pieniä aterioita. Millä sais boostia tälle viimeselle? HIIT aamusin? lenkki aamusin?

jos tiedät ja luet tän ni vastaa ihmeessä! :D

Minä juoksin aikoinaan pitkiä aamulenkkejä. Minulle on paljon tehokkaampaa HIIT heti aamusta kuin tuollainen rauhallinen pitkis. Otan alle 10g bcaa:ta ja kupin espressoa ja sitten menoksi. Minä kun olen jo reilu nelikymppinen, niin kortisolit tuppasivat nousemaan ihan taivaisiin noilla pitkiksillä. Nykyään kerran kaksi kuussa pidenpi (60-90min) lenkki. Aamulla ennen punttia (3krt vko) tai HIITiä rauhallinen 20min hölkäten. Kerran viikkoon 6x1min veto 90s kävelypalautuksella ja kerran viikkoon 15-25min kiintuvä veto, välillä putkeen ja välillä muutamalla kävelypalautuksella riippuen vauhdista ja päivän kunnosta.

Se rasva lähtee ajan kanssa. Siihen ei ole mitään oikotietä. Alikalorit ja HIIT toimii meikäläisellä parhaiten. Niin ja tietysti voimapainotteinen puntti suurilla pääliikkeillä. Jos on punttihommissa vasta aloitteleva, niin yksijakoisella kolmesti viikkoon. Kun alkaa palautuminen vaikeutumaan niin viikon keskimäinen treeni nopeustreeniksi --> sitten siirtyminen kaksijakoiseen jne. Ei ole mitään syytä dissata yksijakoista se on useimmiten kaikkein tehokkain alkuun ja miksi ei pikkasen kokeneemmallekin.

Myös levon merkitystä ei voi liikoja korostaa. Nuorempana menee varmaan vähemmälläkin levolla, mutta kyllä natuna mentäessä se pari lepopäivää on aika passeli. Tuppaa stressihorminit olemaan katossa muuten ja sehän ei rasvanpoltossa tai testontuotossa ole kovin hyvä juttu.
Minulle sopii loistavasti IF-tyylinen syöminen. Syön kaksi kertaa päivässä. Treenin jälkeen oikeen kunnolla eli noin 70% päivän energiasta ja vielä suuremman osan hiilistä. Sitten toisella aterialla vähemmän, mutta se ei ole ongelma kun se pääateria on niin reilu. Ei varmaan sovi kaikille tämäkään homma. Jokaisen pitää löytää se oma juttu ja sehän löytyy kun haeskelee.

Voisko tollane vajaa 2km lenkin juosta melko kovaa et ois niinkuin hiit?

High Intensity Interval Training. Matkalla ei ole tän kanssa mitään tekemistä, suoritustehon vaihtelu ajanjaksojen yli on se asian ydin. 2km on aivan sopiva matka. Juokse 30s kovaa, hölkkää/kävele 30-90s, toista niin monta kertaa kuin haluat.

hiit harjoittelu tarkoittaa intervalli harjoittelua. esim hölkkää 30sek spurtti 30sek . 2km hiitti voi olla aluksi liian rankka, kokeilemalla se tosin selviää :)

Suositut

Back
Ylös Bottom