Aamu intervallit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja timbe80
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Kuinkas nopeesti sängystä sitä pitäs lähtee ulos juoksemaan... vai onks pointti enemmän se et tekis sen tyhjään vatsaan ?

Ku tykkään mennä puntille juoksee ku ulkona on kylmä... ja siin voi vierähtää reilu puol tuntii ennenkun pääsen juoksee... et kuhan ei syö mitään ni saa saman hyödön vaik ei lähtis suoraan sängystä... ?

kiitos.

meil on ainakin puntilla sellane juoksumatto jos on erikseen HIIT ohjelma...

siin voi ite valita juoksuvälien pituuden nopeuden ja ajan ilman et tarvii kokoajan vaihdella niit ite...

Ei käsittääkseni enää suositella tyhjään vatsaan aamu-aerobista. Ainakin prode-drinkki naamariin ennen kuin lähtee hölkkäämään. Itse olen näin toiminut jo tovin, hyvin tuloksin.

aijaaa... mun käsitys oli et jos juoksee pikalenkit tyhjään ni keho kuluttais enemmän niit omia varastojaan... yritän karsia vikat rasvat veke ennen kesää...

pienet prodet voi tietty kiskasta munki käsityksen mukaan...

mut siis mä juoksen vaan 20minaa aamul ja nopeit sprinttei et saan sykkeen nousemaan... cardio ja puntti sit erikseen...

kuluttaa varmasti, mutta myös lihasta. Yön jäljiltä katabolia on varmasti "kohdillaan"

[offtopic]
erittäin raskasta lukea tuo sun teksti
[offtopic/]

Kyllä näin on. Herätessäsi olet paastonnut viimeisestä ateriastasi riippuen 8-12 tuntia ja jos kaiken lisäksi lähdet heti vähänkin intensiivisemmälle lenkille/salille elimistö ottaa energian purkamalla lihaskudosta. Ratkaisuksi tosiaan suositellaan ottamaan nopeasti imeytyvää proteiinia ja vaikka tiettyjä aminohappoja (bcaa), jotta ruuansulatus ei häiritse itse harjoittelua.

Kyllä näin on. Herätessäsi olet paastonnut viimeisestä ateriastasi riippuen 8-12 tuntia ja jos kaiken lisäksi lähdet heti vähänkin intensiivisemmälle lenkille/salille elimistö ottaa energian purkamalla lihaskudosta. Ratkaisuksi tosiaan suositellaan ottamaan nopeasti imeytyvää proteiinia ja vaikka tiettyjä aminohappoja (bcaa), jotta ruuansulatus ei häiritse itse harjoittelua.

Onkohan tuo lihaksia purkava vaikutus kuinka suuri? luulisi rasva käyttävän enemmän polttoaineena.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Puhuttaessa aamuintervalleista puhutaan aikalailla H.I.I.T tai HIIT tai Hiit -treenaamisesta HIIT = high intensity interval training, josta on pakkiksella asiaa vaikka kuinka, esim: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/search.php?searchid=8950557

Sieltä vaan poimimaan lisää tietoa.

Lyhyesti tiivistettynä voitaneen sanoa, että pakkikselta löytyy aika lailla yhtä paljon niitä, jotka suosittelevat HIIT-treenit tehtäväksi tyhjään mahaan kuin niitäkin, jotka sanovat, että ehdottomasti pitää syödä jotain.

Aiemmille kirjoittajille huomautettakoon, että on eri asia kun puhutaan aamuintervalleista ( = HIIT, tai näin ainakin aloittajan postista ymmärsin) kuin aamuaerobinen tai aamusali/treeni.

Oman näkemykseni mukaan merkittävää lihaskatoa ei ennätä n. 20 min. aamuintervalleilla ts. HIIT-treenissä vielä taphtumaan kun taas sen sijaan kehon rasvanpolttoa saadaan aktivoitua tehokkaasti ns. "jälkipolttovaikutuksen" seurauksena.

Mutta jos kiinnostaa niin zekatkaa ton em. linkin tai haun kautta lisää HIITistä.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom