Aalto yliopiston logo - saammeko uuden kiitos?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja disa
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä väliä sillä logolla loppujen lopuksi on? Muistaako joku tässä tältä istumalta millainen logo Oslon yliopistolla on? Tai vaikkapa Turun yliopistolla? Olisi ollut todella falskia vääntää tollanen ympyrälogo jossa lukee jotain tyyliin "UNIVERSITAS AALTOENSIS MCDDXCCL" ja siihen keskelle joku keskiajan suojelupyhimys. Vähän sama kuin avaisi ravintolan kaupungin vanhaan osaan ja laittaisi nimen alle "est. 1880".

Väittäisin että yliopiston logolla on loppujenlopuksi väliä ainoastaan opiskelijarekrytointimateriaalin visuaalisessa ilmeessä. Tieteellisissä artikkeleissa ei käytetä yliopiston logoa. Rahoituspäätökset tehdään varmasti eri kriteereiden kuin logon takia. Yliopistojen opiskelijat ja työntekijät eivät ainakaan Suomessa ole koskaan kulkeneet yliopistojen college-paidat päällä, tuskin jatkossakaan.

Sen Aalto-yliopisto on logolla ainakin saanut aikaan ettei keneltäkään ole Suomessa jäänyt uusi yliopisto huomaamatta.

Aika hyvä jos olisit tavannut jonkun joka olisi kuullut Aalto-yliopistosta, sehän on vasta 21 päivää vanha. Miksi siitä pitäisi puhua ennenkuin kukaan on ehtinyt julkaista sen nimissä mitään?
Jos mä meen nyt runkaamaan Kolmen sepän patsaalle, niin muistetaanko sua mistään kun mut muistetaan vielä 10 vuoden päästä? Se, että tekee jotain vitun tyhmää tai rumaa, ei aina meinaa, että se olisi hieno asia. Aalto tuskin saa enempää oppilaita tolla vedolla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en tiedä suunnitteleeko sama mainostoimisto nykyään kaikki suomalaisten julkisten laitosten logot?

Alle yksi taidonnäyte lisää: Rikosseuraamusvirasto (entinen vankeinhoitolaitos)
RISE_logo.png

PS. Jos näyttää tutulta kyseinen logo on suht samankaltainen SETA:n logon kanssa

Tuohan on hyvä logo. Selkeästi tuossa on tiilinen muuri tai seinä joka on sitten murrettu keskeltä. Eli kuvastaa asiakkaalle että ei kannata vaipua epätoivoon, kyllä meidänkin laitoksien muurit murtuu..

Kyllä ne voimavarat on jossain ihan muualla kuin jonkun typeryksen piirroksissa. Pointti siis oli ettei sillä logolla ole väliä koska ketään ei kuitenkaan se logo kiinnosta silloin kun tehdään tärkeitä päätöksiä, esim. että mihin kouluun haetaan tai julkaistaanko submittoitu tieteellinen artikkeli vai ei.

Tossa Rikosseuraamusviraston logossahan on ollut huumoria mukana. Noi on selvästi tiilenpäitä, ja ko. virasto huolehtii niistä jotka tiilenpäitä lukevat.

Kyllä ne voimavarat on jossain ihan muualla kuin jonkun typeryksen piirroksissa. Pointti siis oli ettei sillä logolla ole väliä koska ketään ei kuitenkaan se logo kiinnosta silloin kun tehdään tärkeitä päätöksiä, esim. että mihin kouluun haetaan tai julkaistaanko submittoitu tieteellinen artikkeli vai ei.

Tossa Rikosseuraamusviraston logossahan on ollut huumoria mukana. Noi on selvästi tiilenpäitä, ja ko. virasto huolehtii niistä jotka tiilenpäitä lukevat.

Jos asia tosiaan olisi näin, Aallon logossa voisi lukea vaikka "Jankon betoni". Eli kyllä sillä logolla pitäisi jotain uskottavuutta saavuttaa, mitä tuo Aalto-oksennus ei tee...

Voi morjens mikä logo. Ei ehkä Helsingin yliopistonkaan logo maailman huippua ole, mutta ei se ainakaan aiheuta välitöntä WTF reaktiota. Luulis, että ne, jotka jotain taiteellista opiskelee ja tommosta työkseen tekee pystyis parempaankin. Minäkin nimittäin kykenisin tollasen tekemään, vaikka en mitään taiteellista näköä omaakkaan. Vaikuttaa tosiaan enemmän joltain lastentarhahommalta kuin yhen Suomen vaikuttavimman korkeakoulun logolta.

Mitä väliä sillä logolla loppujen lopuksi on? Muistaako joku tässä tältä istumalta millainen logo Oslon yliopistolla on? Tai vaikkapa Turun yliopistolla? Olisi ollut todella falskia vääntää tollanen ympyrälogo jossa lukee jotain tyyliin "UNIVERSITAS AALTOENSIS MCDDXCCL" ja siihen keskelle joku keskiajan suojelupyhimys. Vähän sama kuin avaisi ravintolan kaupungin vanhaan osaan ja laittaisi nimen alle "est. 1880".

Väittäisin että yliopiston logolla on loppujenlopuksi väliä ainoastaan opiskelijarekrytointimateriaalin visuaalisessa ilmeessä. Tieteellisissä artikkeleissa ei käytetä yliopiston logoa. Rahoituspäätökset tehdään varmasti eri kriteereiden kuin logon takia. Yliopistojen opiskelijat ja työntekijät eivät ainakaan Suomessa ole koskaan kulkeneet yliopistojen college-paidat päällä, tuskin jatkossakaan.

Sen Aalto-yliopisto on logolla ainakin saanut aikaan ettei keneltäkään ole Suomessa jäänyt uusi yliopisto huomaamatta.

Aika hyvä jos olisit tavannut jonkun joka olisi kuullut Aalto-yliopistosta, sehän on vasta 21 päivää vanha. Miksi siitä pitäisi puhua ennenkuin kukaan on ehtinyt julkaista sen nimissä mitään?

Aika hyvä, jos olisit tavannut jonkun, joka olisi kuullut mistään suomalaisesta yliopistosta, ikinä, missään.

Nämä on niin helvetin rumia ja vielä vaikeita lukea selkeästi ja nopeasti. "Jee tungetaan erivärisiä sekalaisia välimerkkejä tekstiin, se on tosi hienoa ja coolia"

Näissä olisi potentiaalia olla parempia mutta pelkkä tylsännäköinen tikku A ja ? tai ! ei nyt kovin kova logo ole.

Joku ulkolainenhan vielä luulee että noi välimerkit kuuluu suomenkielessä tohon "aa"lto u!niversit?y"... Kyllä on aikamoisen vammainen logo meikäläisenkin mielestä.

Itse olen saanut sellaisen käsityksen ettei ainakaan TaiKin väki hulluna perusta tästä fuusiosta. Ehkä sieltä suolletaan "pa?skaa! ihan .ttuillakseen.

Itse olen saanut sellaisen käsityksen ettei ainakaan TaiKin väki hulluna perusta tästä fuusiosta.
No enpä ole itse törmännyt keneenkään Aallosta innostuneeseen TKK:lla tai kauppiksessakaan, pikemminkin täysin päinvastoin. Itsekään en aio merkata kyllä yhteenkään paperiin valmistuneeni jostain Aalto-yliopistosta, vaan kyllä ne koulut on meikäläisen kohdalla käyty TKK:lla ja Helsingin kauppakorkeakoulussa.

Tuohan on hyvä logo. Selkeästi tuossa on tiilinen muuri tai seinä joka on sitten murrettu keskeltä. Eli kuvastaa asiakkaalle että ei kannata vaipua epätoivoon, kyllä meidänkin laitoksien muurit murtuu..

Ihan prikulleen sama ajatus tuli minullekkin, muurit murtuu :dance:

Aika hyvä, jos olisit tavannut jonkun, joka olisi kuullut mistään suomalaisesta yliopistosta, ikinä, missään.

Kyllä mä ainakin olen tavannut. Ainakin keskieurooppalaisia, ja yksi kiinalainen joka opiskeli ruotsissa. Yleensähän suomalaiset eivät itse ole kiinnostuneita muusta kuin siitä tunnetaanko suomalaisia juttuja maailmalla.

No enpä ole itse törmännyt keneenkään Aallosta innostuneeseen TKK:lla tai kauppiksessakaan, pikemminkin täysin päinvastoin. Itsekään en aio merkata kyllä yhteenkään paperiin valmistuneeni jostain Aalto-yliopistosta, vaan kyllä ne koulut on meikäläisen kohdalla käyty TKK:lla ja Helsingin kauppakorkeakoulussa.

Ei tuosta taida kukaan olla innostunut missään muualla kuin opetusministeriössä. Plus ehkä jotkut EK:n pamput, joiden juonia tämäkin älynväläys taitaa loppupeleissä olla.

Ei tuosta taida kukaan olla innostunut missään muualla kuin opetusministeriössä. Plus ehkä jotkut EK:n pamput, joiden juonia tämäkin älynväläys taitaa loppupeleissä olla.
Tosiaan, myöskään opetushenkilökunnan suunnalta en ole kuullut vielä yhtäkään positiivista mielipidettä Aallosta.

Joo siis, en tarkoittanut että siitä oltaisiin missään innostuneita, lähinnä viittasin siihen että nuo erilaiset logot taitavat olla TaiKista peräisin. Siellä varmaan naureskellaan että siinä teille innovaatiota saatana.

Kyllä mä ainakin olen tavannut. Ainakin keskieurooppalaisia, ja yksi kiinalainen joka opiskeli ruotsissa. Yleensähän suomalaiset eivät itse ole kiinnostuneita muusta kuin siitä tunnetaanko suomalaisia juttuja maailmalla.

Eiköhän tuo kiinnosta eniten niitä, jotka kotimaassa jököttävät...ja yliopisto-kontekstin osalta etenkin niitä, joille se oma opinahjo on puuttuvien meriittien ja kokemusten vuoksi jokin erityinen itsetunnon lähde.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom