85%

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PETOLA
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
45
olen kuullut että 85% maxsimista kehittäis parhaiten voimaa pitääkö paikkansa jos pitää niin monta toistoa pitäis tehdä tolla 85%??????????????????????????

Originally posted by PETOLA
olen kuullut että 85% maxsimista kehittäis parhaiten voimaa pitääkö paikkansa jos pitää niin monta toistoa pitäis tehdä tolla 85%??????????????????????????

En ole varma, pitääkö paikkansa!!!22??!ygöne!!1!!rusakkotomi!

Mutta Prilepinin taulukon mukaan tuolla alueella olisi hyvä tehdä harjoitusta kohti yhteensä 10-20 toistoa. Sopiva toistomäärä yhdessä sarjassa on samaisen naulakon mukaan 2-4 toistoa. No niin. Yks.

Useimmilla menee 85% maksimista 4- 8 toistoa.

Ei ole IMHO yksittäistä parasta tapaa treenata jotakin varten paitsi ostos tv:ssä.

Voisin itse vaikka väittää että 80% tai 60% olisi paras mahdollinen voimaa varten, ehkä se on ehkä ei. Joillekin se on jonkun aikaa toisille se ei ole ikinä.

Ei kai tuossa 85%:ssa mitään erikoista taikaa ole. Baarikello jo mainitsikin nuo Prilepinin taulokon toistomäärät, niiden rajoissa kannattaa pysyä maksimaalista harjoitusärsykettä tavoitellessa.

Useiden arvostettujen urheilutiedemiesten mukaan maksimaalinen lihassupistus voidaan saavuttaa kolmella eri tavalla:

1. Maksimimetodi. Nostetaan eri liikkeissä lyhyitä 1-3 toiston sarjoja maksimiin asti.

2. Toistometodi. Nostetaan maksimimäärä toistoja, yleensä 6-15 per sarja, uupumukseen asti.

3. Dynaaminen metodi. Käytetään nopeusvoimaharjoittelussa eli nostetaan lyhyitä sarjoja painoilla jotka ovat 50-60% maksimista maksimaalisella teholla.

Suositut

Back
Ylös Bottom