5X5, dual/single factor-teoriat. Ongelmia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jasse82
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
ois sellasta kysymystä ja tarviisin siihen nopeasti vastauksen että saako olkapäät hittiä tarpkeeksi ton single Factoryn kautta vai pitääkö siihen ottaa apuliikkeitä jos pitää niin mitä apuliikkeitä kannattaa ottaa?

ois sellasta kysymystä ja tarviisin siihen nopeasti vastauksen että saako olkapäät hittiä tarpkeeksi ton single Factoryn kautta vai pitääkö siihen ottaa apuliikkeitä jos pitää niin mitä apuliikkeitä kannattaa ottaa?

Jos sen vinopenan vaihtaa pystypunnerrukseen ja kahtena muuna kertana penkkaa niin kyllä ne sitä rasitusta saa.

Voisko joku tarkentaa että mitä apuliikkeitä saa tehä tossa single factorissa?
Sekä voiko leuanvedon korvata keskiviikkona ylätaljalla?Onko ton single Factotyn idea lyhyesti vetää treenit alle tuntii ja tehä ne räjähtävästi?

Voisko joku tarkentaa että mitä apuliikkeitä saa tehä tossa single factorissa?
Sekä voiko leuanvedon korvata keskiviikkona ylätaljalla?Onko ton single Factotyn idea lyhyesti vetää treenit alle tuntii ja tehä ne räjähtävästi?

Siinähän ne lukee. Luet sen ohjelman läpi. Eka treeni selät/vatsat lisäpainoilla, toka treeni leuat/dipit lisäpainoilla+yks setti vatsaa, kolmas treeni kädet.
Tämä siis DF ohjelmassa. SF ohjelmassa noi oli vissiin jotenki eri järjestyksessä.
Luet sen ohjelman läpi uudelleen jos et ymmärrä. Määrätkin on kerrottu eli esim 3x8jne.Leukoja kannattaa vetää jos pystyy mutta kaipa ne voi korvata ylätaljalla, tämäkin vissiin siinä ohjelmassa mainittu;)

tehdäänkö silloi kulmasoutua lainkaan??

Oon tehny kulmasoudun ihan normityyliin maanantaina ja perjantaina. LIsäksi oon tehny vielä rinnallevetoa perjantaisin. Selälle on siis tullu aika paljon rasitusta mutta hyvin se on jaksanu. Ei oo mitään ongelmia ollu.

Siinähän ne lukee. Luet sen ohjelman läpi. Eka treeni selät/vatsat lisäpainoilla, toka treeni leuat/dipit lisäpainoilla+yks setti vatsaa, kolmas treeni kädet.
Tämä siis DF ohjelmassa.

Woot, mistäs tuon dippijutun kaivoit? Tässä tovi sitten DF:ää selailin ja ihmetytti dippien puute, vaikka jostain sen luin. Koska ainankin tuossa excel-taulukossa näytti olevan vain pull-up/chins/pulldownit.

Woot, mistäs tuon dippijutun kaivoit? Tässä tovi sitten DF:ää selailin ja ihmetytti dippien puute, vaikka jostain sen luin. Koska ainankin tuossa excel-taulukossa näytti olevan vain pull-up/chins/pulldownit.

:hyper: Viddu eihän siinä mitään ole mainittu dipeistä. En tiedä mistä revin tuommosen.. Joku lukihäiriö ilmeisesti iskenyt ja jatkunut 5 viikkoa.:D
No keskiviikkona olen noita dippejä tehny lisäpainojen kera. Olen elänyt täysin siinä luulossa että kuuluvat tähän ohjelmaan.

Tosta single Factorista sen verran vielä että voiko tehä pystypunnerrusta sekä vinopenkkiä kesviikkona kumpaakin ja haittaako jos tekee 2x leukoi 2x ylätaljaa?

osta single Factorista sen verran vielä että voiko tehä pystypunnerrusta sekä vinopenkkiä kesviikkona kumpaakin ja haittaako jos tekee 2x leukoi 2x ylätaljaa?
Entäs taka olkäpäitä ei ole tule hirveesti hittiä eikä niskaa tule.Voisko ottaa sika niska liikkee siihen mukaan sekä taka olkapäät?Vai meeneekö homma vituillee.Tarviis neuvoja kipeästi!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Dipit kuuluvat näköjään tuohon SF-ohjelmaan muttei DF:ään. SF-ohjelmassa ei taas ollut noita leukoja kun taas DF-treenissä on.
Tästäpä tämä harhaluulo ehkä on saanut pohjaa? Mene ja tiedä. Kuitenkin on tarvinnut luntata noita painoja tuosta taulukosta useamman kerran mutta tuo dippijuttu on jäänyt huomaamatta.:nolo:

Dipit kuuluvat näköjään tuohon SF-ohjelmaan muttei DF:ään. SF-ohjelmassa ei taas ollut noita leukoja kun taas DF-treenissä on.
Tästäpä tämä harhaluulo ehkä on saanut pohjaa? Mene ja tiedä. Kuitenkin on tarvinnut luntata noita painoja tuosta taulukosta useamman kerran mutta tuo dippijuttu on jäänyt huomaamatta.:nolo:

jätä ne dipit nyt pois, tai henki menee:eek:

no tietysti riippuen omasta kunnosta

jätä ne dipit nyt pois, tai henki menee:eek:

no tietysti riippuen omasta kunnosta

Kuntohan on kova kuin kivimuuri;) Ottaahan ne dipit osansa mutta on tähän asti treeni kulkenut O.K. Täytyy katsoa mites sitä jaksaa tästä eteenpäin.
Aattelin kuiteskin vetää näin tämän 9 viikkoa loppuun kun olen jo sen 5 viikkoa näin tehny. Dippejä olen tehnyt 10 kilon lisäpainolla semmosta 3x12. Oma paino liikkuu 86-88 kilon paikkeilla.
Mullehan tulee maaliskuussa kaksi viikkoa lepoa ton ohjelman päälle. Siinä voi sitten lepuutella ja hierottaa itseään ymsyms.

Sopii kans huomata että SF:ssä tehdään keskiviikkona
1. Kyykky
2. Vinopenkki / Military press
3. Maastaveto / High Pull

Kun taas DF:ssä:
1. Kyykky
2. Maastaveto / High Pull
3. Vinopenkki / Military Press

Eli SF:ssä alaselkä saa lepiä tuon vinopenan ajan, DF:ssä taas pakerretaan heti kyykkyjen perään maastavedot.

Eli SF:ssä alaselkä saa lepiä tuon vinopenan ajan, DF:ssä taas pakerretaan heti kyykkyjen perään maastavedot.

ei tarvi turhia lämmitellä saa alkaa vetämään saman tein.
itse aikoinaan tein kyykyn perään heti vedon, sopi hyvin.

Jep jep, kysymys onkin siitä että MIKSI ohjelmissa on tuo ero, ei siitä etteikö toisin pystyisi hyvin tekemään. Itte tein pari sykliä pitäen vinopenkin tuossa ohjelman mukaisessa kohdassa ja nyt oon pari sykliä tehny sen viimeisenä pääliikkeenä. En oo huomannu hirveästi eroa mutta mietin vain että kai siinä jokin korkeampi logiikka on takana.

Samaten oon kokeillu yhden syklin pitää penkin viimeisenä ma ja pe, eli
1. kyykky
2. kulmis
3. penkki

ja on myös hyvin toiminu. Taitaapi enemmän riippua siitä mihin haluaa keskittyä, kyykky on kuitenkin pysynyt ekana liikkeenä. On se kuitenkin noista koko kropalle rasittavin.

Kumpi on tehokkaampaa ylätalja vai leuanveto tossa single factorissa?
Montako niitä pitikään keskiviikkona tehdä?

Dual Factoryssahan sitä leuanvetoa/ylätaljaa tehdään. Vaihtoehdot ovat noissa siis 5x5 tai 3x8. Ja mielestäni leuanveto on selvästi tehokkaampi jo pelkästään siksi, että ottaa paremmin kehon eri puolille, kun taas ylätaljassa on enemmän tuettua veivausta.

Kumpi on tehokkaampaa ylätalja vai leuanveto tossa single factorissa?
Montako niitä pitikään keskiviikkona tehdä?

Yritä nyt hyvä mies lukea se Single Factor- artikkeli ennenku kyselet, ei voi paljon suoremmin enää tuolla lukea:

"If you want to chin on Wednesday or do a few sets of pulldowns/ups that's fine (avoid the machines if you can use bodyweight). Core work is always fine."

Eli keskiviikkona voi tehdä muutaman sarja joko leukoja tai ylätaljaa (vaikka 3x8 tai 5x5), jos jaksat tehdä leukoja niin mieluummin niitä. Yleensäkki tässä ohjelmassa aina mieluummin vapaita painoja kuin koneita.

Dual Factoryssahan sitä leuanvetoa/ylätaljaa tehdään.

Kyllä sitä Single Factorissakin sopii tehdä, itte asiassa Bill Starr oikein suosittelee tekemään.

Suositut

Back
Ylös Bottom