5 päiväinen saliohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikko84
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mitä mieltä?

Maanantai

Kuntopyörä 10min.
Venyttely
Kyykky 4 sarjaa
Ojennus 3 sarjaa
Koukistus 3 sarjaa
Pohkeet 3 sarjaa
Venyttely

Tiistai

Kuntopyörä 10min.
Venyttely
Vatsakone 3 sarjaa
Sivuvatsat 3 sarjaa
Vatsalauta 2 sarjaa
Venyttely

Keskiviikko

Kuntopyörä 10min.
Venyttely
Penkki 4 sarjaa
Dippi 3 sarjaa
Peck-Deck 2 sarjaa
Pystypunnerrus laitteessa 3 sarjaa
Pystysoutu 3 sarjaa
Ojentaja taljassa 3 sarjaa
Ranskalainen punnerrus maaten 3 sarjaa
Venyttely

Torstai

Kuntopyörä 10min.
Venyttely
Vatsakone 3 sarjaa
Sivuvatsat 3 sarjaa
Vatsalauta 2 sarjaa
Venyttely

Perjantai

Kuntopyörä 10min.
Venyttely
Mave 5 sarjaa
Ylätalja eteen 3 sarjaa
Ylätaljakone 3 sarjaa
Scott 3 sarjaa
Hauiskääntö tangolla 3 sarjaa
Hauiskääntö istuen käsipainoilla 2 sarjaa
Venyttely

Tiedän että ette tykkää näistä ohjelma threadeista mutta mä en osaa ymmärtää, anteeksi siitä

:kippis1:

jos jaksat raahautua salille pelkästään vatsojen takia niin mikäettei, mutta täysin turhat päivät 2 ja 4. Ne vatsat voit tehdä vaikka päivinä 1 ja 5 muiden yhteydessä. Aivan turhaa mennä salille pelkästään vatsat tekemään.

Noh!

Onhan se omalla tavallaan turhaa mennä pelkästään vatsojen takia mutta kun sali sijaitsee tossa 50m. päässä ja kun menee tekemään vatsat omana päivänä niin on enemmän puhtia niitä tehdäkkin.

Oon huomannut että jos päivän päätteksi alan tekemään vatsoja niin puhti on niin lopussa ettei oikein jaksa edes yrittää.
Sen takia päivä 2 & 4

Mutta olisi kiva tietää koko show:sta että mitä mieltä olette.

Grats :haart:

Hyvä että suosit perusliikkeitä, niiden varaan on hyvä jakoa rakentaa, tuo työntävät-vetävät-jalat on hyvä perusohjelma. Minulle tuossa on aivan liikaa liikkeitä ja sarjoja, mutta kokeilemalla huomaat mikä sopii sinulle. Kauanko vierähtää salilla esimerkiksi päivänä 3? Eli millaisen intensiteetti ja kuinka pitkät palautukset sarjojen välillä?

1. treenikerta: takareidet, pohkeet

2. treenikerta: ojentaja, hauis

3. treenikerta: etureidet

4. treenikerta: rinta, olkapää, vatsat

5. treenikerta: selkä

kierto voi olla 7-10 päivän väliltä, sarjoista/toistoista on paha mennä sanomaan mitään.
Toistot alkuun vaikka 10-15 alueella.
Sarjoja voi lihasryhmälle voi olla 5-15 kpl, riippuen painoista, palautuksista.
Palautukset 1-1,5 min väliltä, treenien kestot 45-60 min.

Tuota tuota.

Päivänä 3 Treeni kestää noin 1.5 tuntia riippuen fiiliksestä.

Sarjojen välillä pidän Aina n. 1-1.5min. tauon (kunnes hengitys tasaantuu.)
Useimmiten venyttelen ks. lihasryhmän taukojen välissä + juon, siinä kuluu sen 1min. ja hengitys samalla tasaantuu.

Mulle tuo treeniohjelma on sopinut hyvin, nyt tein päivä 2 ja 4 lisäykset + Peck-Deck ja pari muuta uutta liikettä.

Otan riskin että Sam225 tulee torspoamaan minua rautakangella kaavoihin kangistumisesta.

1,5 tuntia on liian pitkä treeni, jos bodytyylillä treenataan. Tee treenistäsi intensiivisempää, muutama liike pois, supersarjat ja muut käyttöön. Täälläkin olevista monet vannovat tuollaiseen 30-45 min treeniaikoihin, jalkatreeneissä ehkä vähän pidempiin. Kirjoittaisin tähän vielä kolmesivuisen nootin kehon joutumisesta kataboliseen tilaan 1,5 tunnin treenissä, jos tietäisin asiasta jotain:kuola:

Maanantai

Kuntopyörä 10min.
Venyttely
Kyykky 4 sarjaa
Ojennus 3 sarjaa
Koukistus 3 sarjaa
Pohkeet 3 sarjaa
Venyttely

Tiistai

Kuntopyörä 10min.
Venyttely
Vatsakone 3 sarjaa
Sivuvatsat 3 sarjaa
Vatsalauta 2 sarjaa
Venyttely

Keskiviikko

Kuntopyörä 10min.
Venyttely
Penkki 4 sarjaa
Dippi 3 sarjaa
Pystypunnerrus laitteessa 3 sarjaa
Pystysoutu 3 sarjaa
Ojentaja taljassa 3 sarjaa
Venyttely

Torstai

Kuntopyörä 10min.
Venyttely
Vatsakone 3 sarjaa
Sivuvatsat 3 sarjaa
Vatsalauta 2 sarjaa
Venyttely

Perjantai

Kuntopyörä 10min.
Venyttely
Mave 5 sarjaa
Ylätaljakone 3 sarjaa
Scott 3 sarjaa
Hauiskääntö tangolla 3 sarjaa
Venyttely

Miltäs tämä sitten kuullostaa?

Originally posted by I Drink Alone
Otan riskin että Sam225 tulee torspoamaan minua rautakangella kaavoihin kangistumisesta.

1,5 tuntia on liian pitkä treeni, jos bodytyylillä treenataan. Tee treenistäsi intensiivisempää, muutama liike pois, supersarjat ja muut käyttöön. Täälläkin olevista monet vannovat tuollaiseen 30-45 min treeniaikoihin, jalkatreeneissä ehkä vähän pidempiin. Kirjoittaisin tähän vielä kolmesivuisen nootin kehon joutumisesta kataboliseen tilaan 1,5 tunnin treenissä, jos tietäisin asiasta jotain:kuola:

LOL en mä kai sentään noin kamala ole.

Vakavasti ottaen, sitä ei juuri mikään kumoa, etteikö (varsinkin natulle) se tunti olisi melkoisen kriittinen raja bodytreenissä.
Yksilökohtaista vaihtelua on, mutta suurimmalla osalla ne hormonitasot lähtee jyrkkään laskuun n.45-60 min kohdalla.

Kyse on lähinnä siitä, miten treenaa, eli kuinka paljon haluaa siihen tuntiin mahduttaa.

Jos tuossa mikon ohjelmassa kolmospäivällä tarkoitetaan sitä, jossa on maastaveto, ei ole mitään syytä, miksi se treeni ei mahtuisi helposti alle tuntiin. Kuntopyörää ja venyttelyä nyt ei varsinaiseen punttitreeniin käytettyyn aikaan kannata laskea.

Jopa kuntopyörä mukaanluettuna 18 työsarjaa pitäisi mahtua tuntiin ainakin noin suurin piirtein - esim tällä hetkellä itselläni treeneissä on n.15-20 työsarjaa ja niihin kuluu aikaa n.43-53 min treenistä riippuen.

Jos haluaa tehdä helvetillisen kovaa ja erikoistekniikoita jne jne jotka vaatii pitempiä palautuksia, pitää tottakai tinkiä sarjojen määristä, eikä pidentää kokonaistreeniaikaa.

Eli kuten miljoonasti todettukin, kaikki riippuu kaikesta, mutta joka tapauksessa varsinainen treeni kannattaa sovittaa kyllä sinne tunnin sisään.

Juu mutta tuota, mulla nuo treenit ei ole ns. TÄYSILLÄ !!

Vetelen kaikessa rauhassa liikkeet hyvin läpi enkä laske aikaa kellosta joka sarjan välissä ym.

Mun mielestä toi on hyvä ohjelma Minulle.

Muutenkin, tykkään olla salilla :)

I :haart: My Gym

:haart: & :piis:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Älä sitten tee liian pitkiä venytyksiä ennen treeniä.

Kiitos! :worship:

Siis kuis ei liian pitkiä venytyksiä?
Eikös sellanen 15sek. / venytys ole hyvä?

Vedän kanssa sarjojen välilläkin venytyksen (15sek.)

Vikaa/Korjattavaa?

:david:

Originally posted by Mikko84

Mun mielestä toi on hyvä ohjelma Minulle.

Miksi kyselet neuvoja jos et kuitenkaan ole valmis muuttamaan ohjelmaa ja kumoat kaikki ehdotukset mitä sulle annetaan hyödyttöminä ???

Originally posted by Riibond
miks sun pitää tehä vatsat treenin lopuks? mä ainakin teen vatsat/kyljet treenin alus, samal saa hyvän lämmön päälle!

En nyt tiedä oikein mihin viittasit, mutta itse ainakin koen järkeväksi tehdä vatsat treenin loppupuolella siksi että ne tukevat muita liikkeitä. Jos vatsat on valmiiksi jo kuurmotettu rikki niin eipä siinä paljon välttämättä kyykkäillä tai maveteta.

Suositut

Back
Ylös Bottom