5 kiloa lihasmassaa 6 viikon proteiinijaksotuksella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jusushi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by edelbrock
Ennen joulua treenattiin pienemmillä kalorimäärillä, vähemmällä yöunella ja kovalla koulustressillä. Onko sitten jotenkin ihmeellistä, että palaset loksahtaa kohdalleen kun saa riittävästi ravintoa, unta ja lepoa? Mun mielestä ei.

Mun tapauksessa tietenkin lihasmuisti auttaa asiaa, joskus kun on ollut kovemmassa kunnossa kuin nyt.

-aivan aivan...tää on ihan tuttua varmaa monellekkin kun joutuu ottamaan iisisti tai muuten vaan passailemaan ja sitten kun pääsee taas sata lasissa menemään niin saa äkkiä takas sen mitä aikaisemmin on ollut...Eli tässähän ei voi puhua kuitenkaan kehityksestä jossa ei olisi ennen jo ollut..

Originally posted by kilkkinen
Kilo lihasmassaa viikossa ei ole millään tavalla mahdollista, jos kuitenkin jollakulla tämänlainen kasvuvauhti on, niin kyllähän kehonrakennusammattilaisena voi elantonsa hankkia... Mr Olympia-tittelin voitosta saa mm. mehukkaat palkkiot. Menkää nyt hyvänen aika vaikka kirjastoon ja ottakaa aisoista selvää, välillä näillä palstoilla on niin uskomattomia tarinoita että taitaa olla fantasiamaailma ja todellisuus menneet sekaisin.

Tämän allekirjoitan myös minä.
Edelbrock ,oikeasti tätä keskustelua ei kannata enää jatkaa.

Hyvän esimerkin tästä antaa legendaarinen "Colorado Experiment" vuodelta 1973. Siinä Nautiluksen luoja Arthur Jones, onnistui osoittamaan laitteidensa ja menetelmänsä "ylivertaisuuden", kun Casey Viator lisäsi kehonpainoaan yli 20 kiloa neljässä viikossa. Mittausten mukaan rasvakudos väheni samanaikaisesti! Tämän tuloksen vahvistin Coloradon valtionyliopiston fysiologinen osasto.

Vähemmälle huomiolle jäi kuitenkin se tosiasia, että Viator oli jo aiemmin ollut huippukunnossa (kehonrakennuksen USA:n mestari), ja hankki nyt vain takaisin työtapaturman seurauksena menettämäänsä lihasmassaa. Ennen koetta Viatoria oli vielä pidetty 900 kalorin nälkäkuurilla painon pudottamiseksi mahdollisimman alas. Koe ei siis osoittanut mitään laitteiden paremmuudesta, eikä edes pelkän menetelmän ylivertaisuudesta, vaan Caseyn ruokahalusta sekä ylipäätään elimistön kyvystä palautua ennalleen - ja painoharjoittelun ihmeellisyydestä.

-Massaa! Voimaa!, sivu 10.

Originally posted by PattiPete
Hyvän esimerkin tästä antaa legendaarinen "Colorado Experiment" vuodelta 1973. Siinä Nautiluksen luoja Arthur Jones, onnistui osoittamaan laitteidensa ja menetelmänsä "ylivertaisuuden", kun Casey Viator lisäsi kehonpainoaan yli 20 kiloa neljässä viikossa. Mittausten mukaan rasvakudos väheni samanaikaisesti! Tämän tuloksen vahvistin Coloradon valtionyliopiston fysiologinen osasto.

Vähemmälle huomiolle jäi kuitenkin se tosiasia, että Viator oli jo aiemmin ollut huippukunnossa (kehonrakennuksen USA:n mestari), ja hankki nyt vain takaisin työtapaturman seurauksena menettämäänsä lihasmassaa. Ennen koetta Viatoria oli vielä pidetty 900 kalorin nälkäkuurilla painon pudottamiseksi mahdollisimman alas. Koe ei siis osoittanut mitään laitteiden paremmuudesta, eikä edes pelkän menetelmän ylivertaisuudesta, vaan Caseyn ruokahalusta sekä ylipäätään elimistön kyvystä palautua ennalleen - ja painoharjoittelun ihmeellisyydestä.

-Massaa! Voimaa!, sivu 10.
Lisäksi Casey on itse myöntänyt että oli anabolikuurilla tuon kokeen aikana.

Originally posted by Rice
-aivan aivan...tää on ihan tuttua varmaa monellekkin kun joutuu ottamaan iisisti tai muuten vaan passailemaan ja sitten kun pääsee taas sata lasissa menemään niin saa äkkiä takas sen mitä aikaisemmin on ollut...Eli tässähän ei voi puhua kuitenkaan kehityksestä jossa ei olisi ennen jo ollut..

Nojoo, mä palasin nyt sitten sille tasolle missä olin vuonna -99. Jos sitten laitettais 10kg lisää lihaa päälle niin oltaisiin vuoden 2000 tasolla.

Mutta jos palataan alkuperäiseen aiheeseen niin käsittääkseni todistin tarinallani, että kuudessa viikossa voi saada 5kg lihasta.

Dbol: ootkos nyt ihan tosissas siitä sutikasta? Jos sillä määrällä ei sais viittä kiloa kuukaudessa niin sitten on miehessä vikaa...

Dbol: ootkos nyt ihan tosissas siitä sutikasta? Jos sillä määrällä ei sais viittä kiloa kuukaudessa niin sitten on miehessä vikaa...

Tarkoitin lihasta, nestettä ja lumilihaa varmasti.Enempää en asiasta kommentoi koska tämä on siihen väärä foorum.

Mutta jos palataan alkuperäiseen aiheeseen niin käsittääkseni todistin tarinallani, että kuudessa viikossa voi saada 5kg lihasta.

Taidanpa sitten lähteä tästä ostamaan sen uuden BK:n ja alkaa kasvamaan. Ja tuota...

Kyllä se nyt on vaan täysi mahdottomuus natutreenillä suurentaa lihasmassaa melkein kilolla viikossa. Lihas ei nyt vaan kasva kertakaikkiaan niin nopeasti.
Se että joskus on ollut mellevämmässä kunnossa niin onhan se selvä että vanhoihiin tuloksiin päästään nopeammin, mutta se ei nyt ole kasvua vaan palautumista vanhoihiin tuloksiin.
Jos nyt ollaan tuloksissa ja lihoissa missä ei ennen olla oltu niin siihen melkein kilo lisää silkkaa lihasta viikosta on paskapuhetta.

Olen kuullut puhuttavan lihasmuistista hermostollisena ilmiönä. Tietyt liikkeet olisi siis helppo oppia pitkänkin tauon jälkeen uudelleen. Olisiko kenelläkään esittää mitään fysiologista faktaa tämän kasvua säätelevän lihasmuistin olemassolosta?

Itselläni tulee parhaillaan noin parisen kiloo lihasmassaa puolessa vuodessa kovalla treenillä ja oon siihen helvetin tyytyväinen. Painoin 70kg, kun aloin reenaan, nyt painan 83kg.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Nat_Ural
Olen kuullut puhuttavan lihasmuistista hermostollisena ilmiönä. Tietyt liikkeet olisi siis helppo oppia pitkänkin tauon jälkeen uudelleen. Olisiko kenelläkään esittää mitään fysiologista faktaa tämän kasvua säätelevän lihasmuistin olemassolosta?

Olen kyllä Natun kanssa samoilla linjoilla lihasmuistin kanssa.Mielestäni lihasmuistilla tarkoitetaan nimenomaan hermostoon liittyvää muistia ,lähinnä liittyen liikeisiin ja koordínaatioon.Lihasksen kasvamiseen liittyvästä lihasmuistista en ole ikinä kuullutkaan.Luulenpa että kyseessä on urbaani salilegenda.

Originally posted by Dbol
Olen kyllä Natun kanssa samoilla linjoilla lihasmuistin kanssa.Mielestäni lihasmuistilla tarkoitetaan nimenomaan hermostoon liittyvää muistia ,lähinnä liittyen liikeisiin ja koordínaatioon.Lihasksen kasvamiseen liittyvästä lihasmuistista en ole ikinä kuullutkaan.Luulenpa että kyseessä on urbaani salilegenda.

Joskus anekdoottinen tieto on paljon tieteellistä faktaa edellä. Tämä tulee juuri kehonrakennuksessa selkeästi esille kun vertaillaan vaikka lääkäreiden/tutkijoiden ja kehonrakennukseen harjoittelun/elämäntavan kautta paneutuneiden mielipiteitä. Jotkut asiat ovat yksinkertaisesti selvinneet käytännössä ja kokeilujen kautta, jolloin ei haittaa vaikkei löytyisikään Pubmedistä tutkimusviitteitä.
Lihasmuistinkin kanssa on vähän niin, että kaikki ovat nähneet käytännössä miten asia toimii. Vaikea uskoa, että syy olisi pelkästään hermostollinen. Olisi kyllä kiinnostava tietää miten asia todella on.

Kyllä lihasmuisti on enemmänkin hermostollinen asia, tietysti lihaksen on helpompi päästä vanhoihin mittoihin nesteillä. Mutta nesteetkään ei tarkoita tiukkaa lihasmassaa.
Siis oikeesti nyt.....5 kiloa lihasmassaa ei saa 6 viikossa.piste.:whip:

Originally posted by vapaudenpatsas
Kyllä lihasmuisti on enemmänkin hermostollinen asia, tietysti lihaksen on helpompi päästä vanhoihin mittoihin nesteillä. Mutta nesteetkään ei tarkoita tiukkaa lihasmassaa.
Siis oikeesti nyt.....5 kiloa lihasmassaa ei saa 6 viikossa.piste.:whip:

Mites Casey Viator lisäsi kehonapainoaan yli 20kg neljässä viikossa, kun rasvaprosentti väheni samalla? :rolleyes:

Originally posted by onion
Se että joskus on ollut mellevämmässä kunnossa niin onhan se selvä että vanhoihiin tuloksiin päästään nopeammin, mutta se ei nyt ole kasvua vaan palautumista vanhoihiin tuloksiin.

No perskele kasvua se on silti.

Lihaksen kasvu

Lihaksen kasvussa solujen lukumäärä ei lisäänny vaan lihassoluissa olevien aktiini-myosiini sarkomeerien määrä lisääntyy => enemmän pieniä työtä tekeviä yksiköitä => enemmän voimaa.

Lihasten kokonaiskokoon vaikuttavat tietty myös muut lihassoluissa olevat aineet - lähinnä neste. Ennestään harjoitetut lihakset on helpompi palauttaa entisiin mittoihin, koska sarkomeerirakenteet ovat jäljellä. Ainoastaan nestemäärä ja mahdolliset energianlähteet ovat vähentyneet lihassoluista. Vasta pitkä harjoitustauko purkaa lihassolujen sarkomeereja.

Kasvutahti kysymykseen en voi kommentoida, koska en tiedä kuinka nopeasti lihas rakentaa lisää uusia sarkomeerirakenteita.

Just niin, hyvä kun asiantuntijat huutelee siellä taas. Jos kymmenen kilon painonlisäyksestä 5 kiloo on rasvaa niin mitäs se loppu arvon asiantuntijoiden mukaan on? Nestemäärä elimistössä on sama kuin aikaisemmin, kireys kanssa. Painoa on 5kg lisää.

Voimat kasvoi neljän viikon aikana 10-15%.

Ja Anssille tiedoksi: tiedän todellakin mitä lihasmassa tarkoittaa. Sitä on ollut joskus paljon enemmänkin, samoin kuin voimaa.

Niin ja sitä proteiinitankkaus systeemiä, mistä aluksi oli puhe en ole kokeillut. Pisti vaan silmään kun väitettiin, ettei muka kuudessa viikossa saa 5kg lihasmassan lisäystä.

Minä kun luulin että suomen lahjaikkain kehonrakentaja on Marko Savolainen,joka lisäsi lihasmassa n.10kg vuodessa.No nykyaikaa tämä vissiiin on kun Naturaalina saa lihasta 5kiloa neljässä viikossa .Jos tähän lyödään vielät roinat päälle,voimmeko olettaa että kaveri kasvaa jo silmissä. Come on!!!!

Just niin, hyvä kun asiantuntijat huutelee siellä taas. Jos kymmenen kilon painonlisäyksestä 5 kiloo on rasvaa niin mitäs se loppu arvon asiantuntijoiden mukaan on? Nestemäärä elimistössä on sama kuin aikaisemmin, kireys kanssa. Painoa on 5kg lisää.

Kuinka määritit neste- ja rasvamäärät elimistössäsi ennen ja jälkeen painonlisäyksen?

Originally posted by saario
Minä kun luulin että suomen lahjaikkain kehonrakentaja on Marko Savolainen,joka lisäsi lihasmassa n.10kg vuodessa.No nykyaikaa tämä vissiiin on kun Naturaalina saa lihasta 5kiloa neljässä viikossa .Jos tähän lyödään vielät roinat päälle,voimmeko olettaa että kaveri kasvaa jo silmissä. Come on!!!!

Tossa tosin sitten huomioon että ilmeisesti lisäsi vasta jo ollessaan astetta kovemmalla tasolla, ihan rookie saa tuon 10kg kyllä vaikka treeni ei ihan kuosissa edes olisi, nesteet ja rasvat eivät kuulu tuohon 10kg:n. Mutta se hyytyy se kasvu kuin seinään siinä vuoden tietämissä, kaverilla kuin kaverilla.

Kyllä mä uskon että toisilla menee kovaa ja voi paljon saada lihasta _jaksottain_, (Koko ajan ei kukaan voi kasvaa) mutta on tuo 5 kiloa neljässä viikossa vaan väite mitä mä en niele, sotii jo perusasioita vastaan, elimistö edes pystyisi rakentamaan tuollaista määrää ellei söisi neljää hevosta päivässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom