5 kiloa lihasmassaa 6 viikon proteiinijaksotuksella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jusushi
  • Aloitettu Aloitettu

Jusushi

V.I.P
B & K Sport magazine -lehdessä oli tästä juttu.
Elikkä proteiinia tankattas kuuden viikon ajan, siten että proteiinin määrää nostetaan 15-20 % aina kahdeksi viikoksi kerrallaan. Harjoitellaan tietysti kovaa.

Siitä seuraa palautumisvaihe, joka kestää kolmannes tai puolet lataukseen käytetystä ajasta. Palautumisvaiheessa proteiini määrä pudotetaan lähtötasoon, hiilihydraatteja lisätään.

Elikkä mielipiteitä!

Joo no ainakin yksi mielipide tuli. Eli 6 viikon aikana ei tule 5 kiloa lihasmassaa, vaikka vetäis peräkärryllisen päivässä ties mitä jauhoa. Läsä on sitten eriasia.
Muuten voi kyllä tuo tankkausvaihe toimia

siis vajaa kilo lihasta/viikko.....no eipä juuri realistista.
(millään jauhoilla).
B&K voisi harrastaa kyllä jonkinlasita itsekritiikkiä, tuskin tuollaisilla luvuilla ainakaan asian harrastajia lehteä saadaan ostamaan.
Toinen juttu tietysti on saada uusia lukijoita isoilla lupauksilla/jutuilla.

Originally posted by onion
Joo no ainakin yksi mielipide tuli. Eli 6 viikon aikana ei tule 5 kiloa lihasmassaa, vaikka vetäis peräkärryllisen päivässä ties mitä jauhoa. Läsä on sitten eriasia.
Muuten voi kyllä tuo tankkausvaihe toimia

Ai ei saa vai? Mites mä sain jouluna neljässä viikossa 10kg lisää massaa, josta 5kg eli läskit on nyt dietattu pois. Jäljelle jäi siis 5kg lihasta. Kireys sama kuin ennen joulua.

Salainen ase oli 4000-5000kcal päivässä, josta puolet tuli protskujauhosta ja maltosta ja toinen puoli kiinteästä safkasta.

Ja kun joku kaikkitietävä nyt kuitenkin rupeaa itkemään hormoneista niin sanotaan heti alkuun, että tämä kaikki siis naturaalipohjalta.

Ei pidä koskaan mennä yleistämään asioita. Joku toinen voi onnistua siinä missä sinä et.

Originally posted by edelbrock
Ai ei saa vai? Mites mä sain jouluna neljässä viikossa 10kg lisää massaa, josta 5kg eli läskit on nyt dietattu pois. Jäljelle jäi siis 5kg lihasta. Kireys sama kuin ennen joulua.

Salainen ase oli 4000-5000kcal päivässä, josta puolet tuli protskujauhosta ja maltosta ja toinen puoli kiinteästä safkasta.

No hyvä jos noin on.
Mun ei kuitenkaan onneksi tarvitse uskoa saanaakaan tuosta sun tekstistä.

Joo kyllähän läskiä saa kerättyä ja paljonkin, mutta tommonen lihasmassan lisäys tarkoittaisi jo aika hirmuista kasvua esim harjoituspainoissa.:)

Ja kun joku kaikkitietävä nyt kuitenkin rupeaa itkemään hormoneista niin sanotaan heti alkuun, että tämä kaikki siis naturaalipohjalta.

Ei pidä koskaan mennä yleistämään asioita. Joku toinen voi onnistua siinä missä sinä et.
A a a a a anteeksi. Ei ollut tarkoitus mitenkään pahasti. MUTTA kyllä se nyt vaan on niin että melkein kilo lihasta viikossa. MY ASS!!! Ja tuossa sinun tapauksessasi olet kuulemma saanut laskuopin mukaan 1.25 kiloa lihasta viikossa. Vielä isompi MY ASS sentään. Siinähän on viikossa kasvanut voimat oikein silmissä, ellei jopa silmätkin.:lol2:

Just niin, hyvä kun asiantuntijat huutelee siellä taas. Jos kymmenen kilon painonlisäyksestä 5 kiloo on rasvaa niin mitäs se loppu arvon asiantuntijoiden mukaan on? Nestemäärä elimistössä on sama kuin aikaisemmin, kireys kanssa. Painoa on 5kg lisää.

Voimat kasvoi neljän viikon aikana 10-15%.

Ja Anssille tiedoksi: tiedän todellakin mitä lihasmassa tarkoittaa. Sitä on ollut joskus paljon enemmänkin, samoin kuin voimaa.

Niin ja sitä proteiinitankkaus systeemiä, mistä aluksi oli puhe en ole kokeillut. Pisti vaan silmään kun väitettiin, ettei muka kuudessa viikossa saa 5kg lihasmassan lisäystä.

Kilo lihasmassaa viikossa ei ole millään tavalla mahdollista, jos kuitenkin jollakulla tämänlainen kasvuvauhti on, niin kyllähän kehonrakennusammattilaisena voi elantonsa hankkia... Mr Olympia-tittelin voitosta saa mm. mehukkaat palkkiot. Menkää nyt hyvänen aika vaikka kirjastoon ja ottakaa aisoista selvää, välillä näillä palstoilla on niin uskomattomia tarinoita että taitaa olla fantasiamaailma ja todellisuus menneet sekaisin.

Kyllähän sitä lihasmassaa voisi luultavasti saada kilon viikossa joitakin viikkoja - jos olisi jonkun leikkauksen tms. seurauksena kuihtunut lähes olemattomiin ja aloittanut sitten harjoittelun. Muussa tapauksessa toi Edelbrockin tilanne kuulostaa lähinnä mahdottomalta.

-salainen ase? :lol2: Kaikkihan me noin tehdään...Me muut emme tosin saa samanlaisia tuloksia :rolleyes:

No kasvu kesti 4 viikkoa. En väittänytkään, että se olisi jatkunut samanlaisena 5 vuotta. Ennen joulua treenattiin pienemmillä kalorimäärillä, vähemmällä yöunella ja kovalla koulustressillä. Onko sitten jotenkin ihmeellistä, että palaset loksahtaa kohdalleen kun saa riittävästi ravintoa, unta ja lepoa? Mun mielestä ei.

Mun tapauksessa tietenkin lihasmuisti auttaa asiaa, joskus kun on ollut kovemmassa kunnossa kuin nyt.

Kyllähän toi voi olla mahollista. Edelbrockhan sanoi, että on aikasemmin ollu sitä massaa, että oiskohan kyse lihasmuistista.

Mullaki on tullu tässä kolmessa viikossa 3-4 neljä kiloo lihasta ku oon alottanu intin jälkeen uudestaan harjoittelun. Tääkin johtuu varmaan enimmäkseen lihasmuistista, tuskin noin nopeesti ois muuten tullu..

edit: edelbrock ehtiki jo vastata

Sillä tarkoitetaan, että kun lihas on ollut jonkun kokoinen niin se "muistaa" aiemman, isomman, koonsa ja palautuu siihen huomattavasti helpommin, kuin mitä sen kasvattaminen siihen alunperin kesti ja otti.

Kiitos selvennyksestä, itse olen enemmän vaikuttanut "taitolajien" parissa, jossa lihasmuistilla on ihan eri merkitys, kun puhutaan liikkeiden opettelemisesta ja oppimisesta. Muisti ihmisellähän on vain aivoissa, josta kaikki liikemallit lähtevät. JohnnyB, saisko tosta voimailun "lihasmuistista" mistään lisätietoa?

Hmm, en ainakaan nyt yht'äkkiä pysty laittamaan mitään lähdettä. Mutta katsotaan jos löytyis.

Justiinsa juu nääs päivää ,sanois Matti Näsä tässä vaiheessa.
Neljässä viikossa 5 kg lihasta, edes 1g sutikkaa/vko ei anna tollasta tulosta.

Back
Ylös Bottom