4D Dokumentti 27.9 Pelottaako??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jason
  • Aloitettu Aloitettu
PeKsE sanoi:
Kyllä niissä venytyksissä oli vikaa, sillä noin nuoren lapsen nivelet ym. eivät ole ehtineet kehittyä vielä tarpeeksi ja tuollainen venyttely tuottaa särkyjä ja kolotuksia vanhemmalla iällä niin kuin lääkäritkin tuossa dokumentissa sen totesivat.

Totesko se lääkäri noin? Vai totesko se että jos ei osaa venyttää sitä kersaa oikein eli puskee ne venytykset yli niin sitten voi olla haitallista?

PeKsE sanoi:
En minä ainakaan ole kateellinen Richardille, mieluummin elän kukkakeppinä 15-vuotiaaksi, aloitan salilla käynnin ja elän 70-90 vuotiaaksi kuin että alkaisin 6-vuotiaana syömään hormoneja ja kuolisin 50-vuotiaana. Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni :piis:

Elätkö kukkakeppinä 15-vuotiaaksi? Profiilin mukaan oot jo kuustoista. :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Habankorppu sanoi:
Ehkä se tekee itsarin kakskymppisenä. Tai sitten juo ittensä kuoliaaksi. Minähän en asiasta mitään tiedä, mutta jotenkin vaikea kuvitella tolle jätkälle kovin normaalia elämää tai kehittävää tulevaisuutta.
Mä veikkaan, että Richard pitää jatkossakin itsensä personal trainerien avulla juuri sopivassa kunnossa elokuvarooleihin, eli sixpäckki näkyy ja potkut lähtee räväkästi.
Ja kuka edes haluaa normaalia elämää, jos voi jo pentuna tehdä miljoonia dollareita vuodessa elokuvarooleilla, mainostamalla lisäravinteita ja posettamalla silikontissisten naisten rinnalla ? :D
Eikä Riku mihinkään huumeisiin ja viinaan sorru. Hän elää 70-vuotiaaksi asti terveempänä kuin kukaan meistä, kunnes saa sydärin harrastaessaan seksiä porealtaassa kahden parikymppisen playboy-tytön kanssa. :hyper:
On se kyllä niin epäsutkii kun rikulta riistettiin mahdollisuus normaaliin elämään... :(

WastingTime sanoi:
Minusta toi lääkärin tuomio oli aika selkeä, vaikka se ei sitä suoraan sanonutkaan. Eli mahdotonta rakentaa tossa iässä noin paljon lihasta ilman ulkopuolisia apuja, kun omaa tuotantoa ei juurikaan ole.

Mitään tutkimustuloksia tuonikäisten kovista treeneistä tuskin on...,joten miten tuollaista voi mennä laukomaan,vaikkakin pojan kunto huikea olikin..?

protsku sanoi:
No mistä sitten johtuu että kehonrakennusta ei suositella alle 15-vuotiaille? Muistan miten aikoinaan peruskoulussa yhtä 7. luokan jätkää pidettiin ihan friikkinä kun se treenasi säännöllisesti punttisalilla. Ja oli pitänyt kysyä lääkärin lupa harjoitteluun. Urbaanilegendaa?

(Ja syy miksi ei suositella liian nuorille on se että voimaharjoittelu vaikuttaa pituuskasvuun.)

Meitä oli ainakin monta,jotka aloitti säännölliset treenit 7.luokalla,eikä kukaan meitä friikkeinä pitänyt,paitsi esim.sukulaiset ihmetteli,miten 12-vuotiaalla Snakella oli selvästi näkyvät lihakset.Eka penatreeni oli 10-vuotiaana ja säännöllisesti ja suhteellisen kovaa treenasin jo 12-vuotiaana.Kovat treenit olis alkanut jo paljon aikaisemmin,jos olis joku salille vienyt...
Halu sarjakuvissa näkyviin lihaksiin oli pienellä pojalla kova.

Pecman sanoi:
Mä veikkaan, että Richard pitää jatkossakin itsensä personal trainerien avulla juuri sopivassa kunnossa elokuvarooleihin, eli sixpäckki näkyy ja potkut lähtee räväkästi.
Ja kuka edes haluaa normaalia elämää, jos voi jo pentuna tehdä miljoonia dollareita vuodessa elokuvarooleilla, mainostamalla lisäravinteita ja posettamalla silikontissisten naisten rinnalla ? :D
Eikä Riku mihinkään huumeisiin ja viinaan sorru. Hän elää 70-vuotiaaksi asti terveempänä kuin kukaan meistä, kunnes saa sydärin harrastaessaan seksiä porealtaassa kahden parikymppisen playboy-tytön kanssa. :hyper:
On se kyllä niin epäsutkii kun rikulta riistettiin mahdollisuus normaaliin elämään... :(
Se jätkä kyllä jo käyttäytyi ja puhui hyvin pelottavasti sillä tavalla, miten ilman ikätovereiden seuraa kasvaneet penskat puhuu. Eli ärsyttävän pikkuvanhasti, kyseisillä ihmisillä on myös suuri riski luulla olevansa huomattavasti kypsempiä ja fiksumpia kuin muut. Hyvä esimerkki ikäisten leikkikaverien puutteesta oli se, että kaveri oli koko ikänsä asunut USA:ssa, mutta puhui vieläkin englatia murtaen kuin joku Moskovan miliisi.

Eikä sen näyttelijäntaidotkaan halkopinoa paremmat näyttäneet olevan. Damme ja Staffan Senegalkin voittaa sen leikitellen, niin näyttelijän taidoissa, kuin kung-fu näyttelemisessäkin. Eikä ihme, jos se näytteli huonosti, kun se oli varmaan niin häkeltynyt, koska pääsi ekaa kertaa puhumaan ikätovereilleen.

Lasten ei mun mielestä kuulu tehdä miljoonia dollareita vuodessa elokuvarooleilla, mainostamalla lisäravinteita ja posettamalla silikontissisten naisten rinnalla

lej sanoi:
Hyvä esimerkki ikäisten leikkikaverien puutteesta oli se, että kaveri oli koko ikänsä asunut USA:ssa, mutta puhui vieläkin englatia murtaen kuin joku Moskovan miliisi.

"SPJORT FJORMJULA!!!" :hyper:

Vaikka toi Richard friikki onkin, ei sillä mun mielestä dokumentin perusteella ole mitään tarjottavaa leffamaailmalle. Olkoonkin maailman vahvin poika mutta ei kyllä näyttänyt Tiny Tarzanissa kovin erikoiselta.

Voin kuvitella miten monet tavikset eilen taas huokailivat kuinka sairaita kehonrakennus ja kehonrakentajat ovat.. :(

Huomasitteko muuten kuinka Arska lähti liukkaasti lavalta pois? Hymyn takana oli semmonen "Voi vitun ukrainalaiset..." -ilme.

Bateman sanoi:
"SPJORT FJORMJULA!!!" :hyper:

Vaikka toi Richard friikki onkin, ei sillä mun mielestä dokumentin perusteella ole mitään tarjottavaa leffamaailmalle. Olkoonkin maailman vahvin poika mutta ei kyllä näyttänyt Tiny Tarzanissa kovin erikoiselta.

Voin kuvitella miten monet tavikset eilen taas huokailivat kuinka sairaita kehonrakennus ja kehonrakentajat ovat.. :(

Huomasitteko muuten kuinka Arska lähti liukkaasti lavalta pois? Hymyn takana oli semmonen "Voi vitun ukrainalaiset..." -ilme.
Kyllä Arska aika selkeesti halus tosiaan olla jossain ihan muualla, kuin tulla mitenkään yhdistetyksi siihen Ihme-perheeseen.

Suurin vika näissä dokumenteissä onkin ehkä se, että taas moni luulee, että kaikki edes salilla joskus käyvät pitävät Suomessakin tuota jätkää ihan loistavana ja sen treenausta fiksuna. Taas mummot luulee, että noin siellä salilla treenataan.

Teki kyllä tosiaankin pitkää liikerataa siinä prässissä ritsardi. :D Kuitenkin melko hyvässä kunnossa ikäsekseen oli kaveri. Kyllä mä uskosin että muutkin tohon kuntoon pystyis jos vaan alkaisvat yhtä nuorena treenaamaan ja pitäisvät oikeenlaista ruokavalioo. Ritsardilla on vielä varmaankin alkanut hyvin varhaisessa vaiheessa testosteronin erittyminen niin luonnonlahjakkuuttakin on mukana. Mielenkiintonen dokumentti jokatapauksessa. Olispa muuten hyvä kun joka viikko tulis yks bodaus aiheinen dokumentti. Turhan harvoin tollasia tulee.

Oiskohan muuten mitään järkeä perustaa threadi johon porukka vois aina käydä ilmottamassa jos telkusta tulee jotain vähänkin bodaukseen liittyvää ohjelmaa? Harvemmin kun jaksaa noita ohjelmistoja selata läpi niin missaa varmaan tosi ison osan kaikkea body kisoja ja painonnostokisoja varsinkin kun niitä tuntuu tulevan 1 ja 2 kanavilta yleensä. Luonnollisesti niiden kanavien ohjelmalistoja ei jaksa ees seurata kun aina tulee vaan kaikkee shaissea.

ZweCCo sanoi:
Oiskohan muuten mitään järkeä perustaa threadi johon porukka vois aina käydä ilmottamassa jos telkusta tulee jotain vähänkin bodaukseen liittyvää ohjelmaa? Harvemmin kun jaksaa noita ohjelmistoja selata läpi niin missaa varmaan tosi ison osan kaikkea body kisoja ja painonnostokisoja varsinkin kun niitä tuntuu tulevan 1 ja 2 kanavilta yleensä. Luonnollisesti niiden kanavien ohjelmalistoja ei jaksa ees seurata kun aina tulee vaan kaikkee shaissea.
Pakkotoiston TV-Guide

Hrmbs sanoi:
Totesko se lääkäri noin? Vai totesko se että jos ei osaa venyttää sitä kersaa oikein eli puskee ne venytykset yli niin sitten voi olla haitallista?

Elätkö kukkakeppinä 15-vuotiaaksi? Profiilin mukaan oot jo kuustoista. :rolleyes:

Ei todennut suoranaisesti noin, mutta en itse ainakaan paljoa luottaisi (lihaksistosta tietämättömän) äidin venyttelytaitoihin. Tuossa dokumenttia tehdessä tuo äiti toki lopetti kun lapsen ilme muuttui, mutta se voi todellisuudessa olla eri juttu.

Kappas näköjään olen 16, täytin syyskuun puolessa välissä niin ei ole vielä ehtinyt aivoihin päivittyä tuo tieto ;)

PeKsE sanoi:
Ei todennut suoranaisesti noin, mutta en itse ainakaan paljoa luottaisi (lihaksistosta tietämättömän) äidin venyttelytaitoihin. Tuossa dokumenttia tehdessä tuo äiti toki lopetti kun lapsen ilme muuttui, mutta se voi todellisuudessa olla eri juttu.

Juu. Siinä dokumentissa kävi kyllä ilmi että niin äitillä ku isälläki oli kohtuu pitkä fitness/urheilu-tausta, joten vois ennemminkin olettaa että tietoa lihaksistosta ja venyttelystä on.

PeKsE sanoi:

Kappas näköjään olen 16, täytin syyskuun puolessa välissä niin ei ole vielä ehtinyt aivoihin päivittyä tuo tieto ;)

niin sää meinaat että voimistelijat ei osaa venytellä?

EDIT varmaan päivän hitain...

Hrmbs sanoi:
Juu. Siinä dokumentissa kävi kyllä ilmi että niin äitillä ku isälläki oli kohtuu pitkä fitness/urheilu-tausta, joten vois ennemminkin olettaa että tietoa lihaksistosta ja venyttelystä on.

Se on aika eri asia, että venytteleekö itse vai venyttääkö toista. Omat liikeradat voi olla jo paljon suuremmat kuin lapsella ja siksi venyttää liikaa lastakin.
Mutta jätetään nyt tämä tähän, molemmilla mielipiteensä. Voit tietysti pistää vastaväitteen, mutta en aio siihen enää sitten vastata ;)

Juu ja muutenkin on eri asia venyttää vauvaa kuin aikuista ihmistä. Ihan niinkun se lääkärikin puhui niistä nivelistä ja nivelsiteistä että ei ole kehittyneet vielä kunnolla niin epäterveellistä venytellä niitä. Alle vuoden ikäinen on kuitenkin niin pirun pieni että tuskin mitenkään voi oikein venyttää kyseisen ikäistä.

By the way, katsoin uudelleen tuota dokkaria, ja tuli mieleen tuo neutraalin kommentti miten Richardin fysiikka oli lössähtänyt 8v'sta 12v'seen. Ensinnäkin Richard oli läpäissyt kaikki huumetestit sunmuut, eli ne magiajuomat eivät olleet huumeita.

Richardin fysiikan lössähtäminen johtuu treenimethodeista. Richardin isä pakotti Richardin potkimaan säkkiä 6h-7h putkeen, pakotti Richardin punnertamaan 2000 punnerrusta putkeen, pisti Richardin kyykkäämään 45min putkeen kunnollisella liikeradalla, pakotti Richardin penkkaamaan... jne.

Kun Richardin isä joutui vankilaan, niin sen treenikumppaniksi tuli henkilö kuka ei todellakaan puskenut Richardia tosissaan. Varmaankin leffan takia, mutta kuitenkin, Richard treenaa 1/5 osaa siitä intesiteetistä millä hän treenasi kun isänsä treenautti häntä.

Olen itsekin sitä mieltä, että kehitystä ei ikinä tule ellei riko omaa kipukynnystä. Kuten arnold sanoi Pumping ironissa:
"The muscle is not used to the last repetitions with certain weights. It's the last 2 or 3 repetitions that actually makes the muscle grow. And that's what most people lack, is, to have the guts, to go in and say I goes through and I don't care what happends. I have no fear fainting in the gym, and I know it could happen, I've throwed up many times while I was working out, but it doesn't matter.. because it's all worth it"

tuossahan ei sitten liioiteltu yhtään, 2000punnerrusta my ass.

Fridrik sanoi:
Olen itsekin sitä mieltä, että kehitystä ei ikinä tule ellei riko omaa kipukynnystä. Kuten arnold sanoi Pumping ironissa:
"The muscle is not used to the last repetitions with certain weights. It's the last 2 or 3 repetitions that actually makes the muscle grow. And that's what most people lack, is, to have the guts, to go in and say I goes through and I don't care what happends. I have no fear fainting in the gym, and I know it could happen, I've throwed up many times while I was working out, but it doesn't matter.. because it's all worth it"

Kai Arnold vähän tuota paremmin osasi puhua?

neutraali sanoi:
tuossahan ei sitten liioiteltu yhtään, 2000punnerrusta my ass.

Joo ei ainakaan yhteen putkeen onnistu. Mutta jos sais useamman tunnin ajan tahkota ja välillä levätä niin onnistuiskohan? Se kuitenkin penkissäkin pukkas 3x oman painonsa mikä on jo aika raju tulos. Punnerruksissa oon testaillu että semmosena vähän reilu 90kg painosena mulla ainakin kohdistu käsien päälle vain ~50kg eli tuon kokosella käsien päälle ei paljon paskaakaan (karkeesti 20kg) tulis ja sentään 92kg tais penkistä nostaa.

ZweCCo sanoi:
Joo ei ainakaan yhteen putkeen onnistu. Mutta jos sais useamman tunnin ajan tahkota ja välillä levätä niin onnistuiskohan? Se kuitenkin penkissäkin pukkas 3x oman painonsa mikä on jo aika raju tulos. Punnerruksissa oon testaillu että semmosena vähän reilu 90kg painosena mulla ainakin kohdistu käsien päälle vain ~50kg eli tuon kokosella käsien päälle ei paljon paskaakaan (karkeesti 20kg) tulis ja sentään 92kg tais penkistä nostaa.
kaikkihan nuo oli sanan helinää. kuka sitä penkkiäkään tietää, poika tais pukata tiukan ykkösen tai kakkosen 40kilolla ja sillä valmentajalla oli koko ajan kädet kiinni tangossa. voidaanhan sitä puhua vaikka mitä, eri asia mikä oikeasti on totta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom