4-jakoinen, jalat jaettu 2:lle päivälle, mihin MaVe?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pristex
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onhan tuota tullut vännettyä salilla jo jonkin aikaa, mutta silti tuntuu että parempi vain nöyrästi kysellä täällä aloittelijoiden puolella. (mitä enemmän oppii, sitä vähemmän ymmärtää tietävänsä)

Kun nyt lopultakin päätin lisätä Maastavedon ohjelmistoon ja samalla jakaa jalat kahdelle päivälle niin mihin tuo Mave kannattaisi sijoittaa, ja miten olette jakaneet muut liikkeet.
Jotenkin tuntuu että jos yrittää vetää takareidet ja selän samana päivänä niin loppuu paukut kesken treenin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jotkut laittaa selkäpäivälle, jotkut laittaa takareisien kanssa samaan. Mä oon tehny molemmin tavoin eikä kummassakaan oo ollu mitään vikaa. Ihan kumpi vaan käy.

Voit myös tehdä niin että laitat jalat ihan erikseen 2 päivälle. 2 muuna päivänä sitten selkä/rinta ja olkapää/kädet.

No jos vetelet sumo tyylillä laittaisina jalkapäivälle ja jos "tavallisella" niin selkä.
Sumo ottaa enemmän takareisiin ja etureisiin tulee myös vähemmän rasitusta alaselälle.

Ite laittaisin takareisitreeniin tuon maven ja sitten takareisitreenin ja selkätreenin väliin mahdollisimman pitkät ajat. Kyllä porukka sitä selkätreeneissäkin tosi usein tekee, joten mun mielestä se on aika sama. Kummassa se sulla itellä toimii paremmin.

Ise tekisin varmaan:
Ma: Etureidet, Rinta Ti: Selkä, hauis To: Olkapäät, Ojentajat Pe: Takareidet, epäkkäät
Ja mave mielummin sumolla. Itse ainakin tykkään vedellä maasta eripäivänä kuin treenata selkää "suorempaa" syö kuitenkin niin paljon tehoja.

Eikö tuo etureidet ja rinta samassa treenissä ole hieman raskas? Oma esimerkki ois joko:
1. Etureidet, vatsat
2. Selkä/rinta
3. Lepo
4. Olkapää/kädet
5. Takareidet, pohkeet

Tai

1. Etureidet, vatsat
2. Selkä, olkapäät
3. Lepo
4. Rinta, kädet
5. Takareidet, pohkeet

Noissa vois pitää sitten takareisien jälkeen 2 lepoa tai yhden levon ihan omasta fiiliksestä kiinni. Raskaan mavettelun jälkeen se 2 lepoa ei ole olleenkaan pahasta. Pohkeiden ja vatsojen paikkaa voisi myös vahtaa päittäin, mutta käsiä en laittaisi selkätreeniin, koska silloin treeni venyisi aika pitkäksi. Etureisille tosiaan joko etu- tai takakyykkyä ja takareisipäivässä sitten mavea ihan perinteisellä tavalla, sumolla tai trap-barilla tai miten sitä nyt oletkaan tehnyt.

Eikö tuo etureidet ja rinta samassa treenissä ole hieman raskas? Oma esimerkki ois joko:
1. Etureidet, vatsat
2. Selkä/rinta
3. Lepo
4. Olkapää/kädet
5. Takareidet, pohkeet

Tai

1. Etureidet, vatsat
2. Selkä, olkapäät
3. Lepo
4. Rinta, kädet
5. Takareidet, pohkeet

Noissa vois pitää sitten takareisien jälkeen 2 lepoa tai yhden levon ihan omasta fiiliksestä kiinni. Raskaan mavettelun jälkeen se 2 lepoa ei ole olleenkaan pahasta. Pohkeiden ja vatsojen paikkaa voisi myös vahtaa päittäin, mutta käsiä en laittaisi selkätreeniin, koska silloin treeni venyisi aika pitkäksi. Etureisille tosiaan joko etu- tai takakyykkyä ja takareisipäivässä sitten mavea ihan perinteisellä tavalla, sumolla tai trap-barilla tai miten sitä nyt oletkaan tehnyt.
Riippuu vähän minkälaisen kissanoksennus voluumi treenin vetää jaloille muuten aika minimaallisesti vaikuttaa rinnan treenaamiseen.
Ei nää 4-jakoiset ole kyllä mun juttu ollenkaan kuitenkaan monesti sen todistanut itselleni niitä tekemällä.

^tuossa J.n esimerkissä toimii hyvin ja riittää tekemistäkin paremmin jos jalat treenaa ikäänku 2 kertaa, vain painottaen toisessa etu ja toisessa takareisiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^Tulee kyllä liikaa alaselälle hittiä kun mave, sjmv ja kyykky viikon sisällä, ainakin mulla menis alaselkä tukkoon alta aikayksikön. Mielummin vuorottelee vaikka maven ja sjmv välillä.

^Tulee kyllä liikaa alaselälle hittiä kun mave, sjmv ja kyykky viikon sisällä, ainakin mulla menis alaselkä tukkoon alta aikayksikön. Mielummin vuorottelee vaikka maven ja sjmv välillä.

Samaa mieltä kyllä! kannattaa kokeilla, että etureisille oma päivä ja reenaa selän kanssa esim. takareidet. Ottaa joko maastavedon / SJMV takareisille.

Jos ongelmia alaselän tukkoon menemisen kanssa kannattaa koittaa tehdä tuttavuutta putkirullan kanssa.
Kyllä pystyy hyvin tekemään mavea, sjmv ja kyykkyjä monesti viikossa jos palautumisesta pitää huolen.

noh, riippuu täysin millä intensiteetillä ja painoilla tekee. Toki jos noissa kaikissa liikkuu sellaset 100-140kg maksimissaan ni nou hätä, mutta kun kolkutellaan kaikissa 200 molemmin puolin niin se on aika työlästä jo. (Sillä on eroa tekeekö liikettä 100 vai 200kg vaikka tekisi näennäisesti "yhtä kovaa")

No painot on juurikin 100-140kg et siinä varmaan syy miksi paikat kestää ja jos kestää niin miksi ei tekisi mavea,kyykkyä ja sjmv kerran viikkoon. Hyviä liikkeitä kaikki. Saattaa kyl olla et pian tulee muutos ku tuntuu toi mave nousevan sen verra nopeaan tahtiin.

Monien hyvin neuvojen saattelemana (suuret kiitokset kirjoittajille) kokeilin tänään ujuttaa maven tuonne selkäpäivälle.
Rauhallinen alku, eli:
leuanveto (leveä&myötä) 3 x max
MaVe 3 x 12
kulmasoutu tangolla 3 x 12
kulmasoutu käsipaino 3 x 12
"cable pull down" (= "ylätalja" ristikkäistaljassa, tällä saan hyvin rutistusta selälle) 3 x 12

Ihan OK fiilikset, kunnes muistin että jos aikoo jakaa jalat kahdelle päivälle, niin tähän perään pitäisi tehdä vielä "toinen" treeni (rinta / hartiat tjsp)
Ylihuomenna saa sitten DOMS:ien muodossa tietää minne päin Mave vaikutti ja paljonko.
Liikkeiden/sarjojen määrää pitää varmaan säätää, mutta katellaan nyt mitä kroppa tuumaa.

Mave ennen leukoja ja muutenkin mielestäni se toimii parhaiten ensimmäisenä liikkeenä. Ja toistomäärä on MINUN mielestäni turhan suuri maveen. Ite teen lämpöjen jälkeen 4x6 ja muilla liikkeillä sit pidempiä sarjoja ja lyhyemmillä palautuksilla.

Zone-sarja -42%
Vedin leuat ennen mavea jotta liike ei menisi pelkästään hauksilla vääntämiseksi, pitää ensi kerralla kokeilla toisessa järjestyksessä niin näkee miltä tuntuu (toisaalta, maven painot on tekniikan opettelun vuoksi vielä niin pienet että riittää varmastikin tehoja vielä "puhtaaseen" leukailuunkin)

Suositut

Back
Ylös Bottom