3on 4off, putkeen. Onnistuuko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Weak
  • Aloitettu Aloitettu
Mietin tässä nytten sellasta juttua, kun ehkä alotan sellaset työt, missä on mahdotonta treenata normaalisti. Töitä on neljänä päivänä ja sitten on taas vapaata seuraavat kolme päivää, ja kun vuorot vaihtuu, niin töitä on kolmena päivänä ja vapaata neljänä päivänä. Eli siis, meneekö lihakset liian paskaksi, jos treenaa esim. 2-jakosen 3 treeniä putkeen ja sitten antaa palautella 4pv? Sopisiko 1-jakonen paremmin tähän tilanteeseen?

Toi toinen työ antais niin makosat palkat, mut salitreeni oiski sitte melkee ainoo negatiivinen asia siinä :itku:

jostain luin, että 3 päivänä kroppa on jo sen verran rasittunu, että ei suositella punttitreeniä. mutta vetäähän noi ammattibodarit 5 päivää putkeen. että ehkä tekisin 2 jakoisella 2 treeniä, 3. treeni kevyt lenkki ja jotain salisettiä päälle :D

Eks vois ottaa 3-jakost? Tai vaikka hst:tä.:D
Kyl mul ainakin menee 4-jakosessakin usein 4 treeniä peräkkäisinä päivinä. Silloin tällöin sitten viellä alkaa uusi kierto jo samalla viikolla.:D

Vois mennä vaikka näin järkevimmin?

MA duuni - treeni
TI duuni - off
KE duuni - treeni
TO duuni - off
PE vapaa - treeni/off (kummin haluu, 3 vai 4 päivää viikossa puntti)
LA vapaa - treeni
Su vapaa - off

Itse tusin pystyisin kunnolla vetään 3on. Kyllä se onnistuisi, mutta ei tulisi kunnon reeniä varmaankaan...

kyllä se on ihan höpöä ettei muka terve nuori pystyisi treenaamaan useampana kuin kahtena päivänä peräkkäin. Samaa luokkaa sen uskomuksen kanssa että lihasta ei voi kukaan, koskaan, ohjelmasta riippumatta rasittaa useammin kuin kerran viikossa. Tietty mitä enemmän (ja kovempaa) treenaa sitä enemmän ohjelma/ruokavalio vaatii suunnittelua ja panostusta

Kokeile ihmeessä. Ei siinä mitän menetäkään jos pistät vaikka lähes-koko-kroppa-kerrallaan treeniä kolmena päivänä putkeen. Kikkailet vaan kokonaisvolyymin ja liikkeiden kanssa niin hyvä tulee. :D Tai tee 1½-jakosella. ;)

Larzan sanoi:
Tuli ihan sama mieleen kuin Lapolla eli miksei voisi treenata myös työpäivinä?!
Ei onnistu. Työpäivät on 12h, ja työmatkoihin kuluu yhteensä tunti. Loppuaika on nukkumista, ruoan laittoa ja heräilemistä. Tuskin edes olisin tällästä threadia tehny, jos voisin työpäivinäki treenata:david: .

Toi 3-jakonen ois kyl ehkä ihan kokeiltavan arvonen. Vetäs kaikki treenit putkee, ja sitte olis neljä offia.

Mutta, mites se 2-jakonen?

KSENA sanoi:
mutta vetäähän noi ammattibodarit 5 päivää putkeen.

Aika helvetin harva vetää 5 päivää putkeen mutta jos vetää niin onneks näillä ei ole muita aineita koneessa kuin palautusjuomat.

Weak sanoi:
Ei onnistu. Työpäivät on 12h, ja työmatkoihin kuluu yhteensä tunti. Loppuaika on nukkumista, ruoan laittoa ja heräilemistä. Tuskin edes olisin tällästä threadia tehny, jos voisin työpäivinäki treenata:david: .

Jos udella voipii, niin onko ne työt hankalasti keskellä päivää, ettei oo esim 08:00 - 20:00?

Mulla oli kans samankaltaset työajat toissakesänä, 8-20 töitä, työmatkoihin reilu puoli tuntia suuntaansa. Illalla tuli mentyä salille 9 jälkeen, mut eihän siinä sitten mitään muuta ehdi tehdäkään kun heti on pakko mennä suihkun kautta nukkumaan..

Ja joskus on tullut kyllä 3- tai 4-jakosella treenattua 3 päivää peräkkäin, kylläpä sen alkaa huomaamaan jos ei sitä jaksa tai tuntuu pahalta.

Jos ei oo muuta vaihtoehtoa nii sitten teet ne 3 päivää putkeen punttia, ei siinä sen ihmeellisempää. Ei nyt puntin takia kannata stressata :) pienenee vaa entisestää jos stressaa :D Mutta tuo 3 jakonen olis ehkä järkevin koska 2 jakosella jos meinais vetää 3 päivää nii tuskin kerkeis palautua jos noin edes ajattelit. Monet kerrat on veetty 3 päivää putkee ja ei siinä mitään PÄÄASIA että vedät ne puntit :)

Weak sanoi:

Toi 3-jakonen ois kyl ehkä ihan kokeiltavan arvonen. Vetäs kaikki treenit putkee, ja sitte olis neljä offia.

No, jos ei millään työpäivinä pysty taipumaan salille, niin sitten ehdottomasti 1- tai 2-jakoinen. Itse vetäisin kyllä yksijakoisella, niin, että vaihtelisin liikkeitä sekä toisto- ja sarjamääriä treeneissä samalle lihasryhmälle. Parhaat tulokset varmaan tulisi jollain tuon tyylisellä. Toisaalta, itse kyllä kävisin mieluummin veivaamassa työpäivänä, vaikka onkin 12 tuntia takana...

Jeshe sanoi:
Aika helvetin harva vetää 5 päivää putkeen mutta jos vetää niin onneks näillä ei ole muita aineita koneessa kuin palautusjuomat.

no aika moni vetää kaikki viikonpäivät treeniä ja viikonloppu off. Kuinka paljon oot kattonnu niiden podareiden ohjelmia? ite huomannu kyllä tän piirteen, 5on - 2off. no on niillä myös usein 3on-1off-2on-1off mutta ihan sama. on niillä varmaankin palkkarin lisäks muita lisäravinteita :)

Vana sanoi:
Jos udella voipii, niin onko ne työt hankalasti keskellä päivää, ettei oo esim 08:00 - 20:00?

Mulla oli kans samankaltaset työajat toissakesänä, 8-20 töitä, työmatkoihin reilu puoli tuntia suuntaansa. Illalla tuli mentyä salille 9 jälkeen, mut eihän siinä sitten mitään muuta ehdi tehdäkään kun heti on pakko mennä suihkun kautta nukkumaan..

Ja joskus on tullut kyllä 3- tai 4-jakosella treenattua 3 päivää peräkkäin, kylläpä sen alkaa huomaamaan jos ei sitä jaksa tai tuntuu pahalta.
Näillä näkymin 19.00-7.00.

Ei tosiaan tulis mitään, jos koittaisin työpäivänäkin mennä salille. Mulla oli tollasta 12h-työtä syksyllä, siis pelkästään viikonloppuna. Siinä ei ehtiny tekemään yhtään mitään muuta, ku pakolliset. Ja lisäks mää tarvin paljon unta ja oon huono nukkumaan.

Taidan ite kallistua 2-jakosen puoleen, tykkään siitä niin paljon. Tosin 3-jakostakin vois koittaa. Kyllähän tossa 2-jakosessa ehtii sen seuraavan viikon treenejä varten palautua (vrt. TTT-habatreeni). Ehkä ne lihakset onkin sitte sen kahen treenin jälkeen paskana, mutta on siinä sitten aikaakin palautua.

Itse tekesin sun tapauksessa näin: 1. päivä, treeni; 2. päivä, 15-30 min aerobinen; 3. päivä, treeni. Treeniksi ottaisin varmaan koko kroppa kaksi kertaa tai jakaisin koko kropan kahteen osaan. En kyllä tiiä kuinka hyvin saa kahdella treenikerralla nostettua tuloksia, mutta ainakin saisi pidettyä yllä nykyistä kuntoa.

Weak sanoi:

Mä teen säännöllisesti 12 tuntista yövuoroa 18-06 ja olen 38 vuotias mutta ei se ole mitenkään estänyt mua treenaamasta,eli asenteessa vika jos ei kykene.Alussa se tuntuu vaikealta ja tukkoiselta mutta pikkuhiljaa keho tottuu ja alkaa ottamaan treeniä vastaan eikun rohkeasti salille vaan.

Varmaan 3-jakoinen toimii oikeen hyvästi. Vähä toi 2-jakoinen kuulostaa epäilyttävältä tollai, mut kokeilemallahan se seleviääpi.

itse vetäisin hst:llä ja rankkoina työputkina en kävisi kuin kahesti viikossa salilla. 2kertaa viikossakin riittää kehitykseen aivan mainiosti kun reenaa kunnolla. peräkkäisinä päivinä en reenaisi. meikäläinen ei kyllä oikeasti palautuisi, mutta olenkin vanha ja ehkä en ihan tervekään :).

Back
Ylös Bottom