3h päivässä treeniä + laihdutus? hollywood-kuntoon!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen 27-vuotias nainen, ja haluaisin päästä 20 liikakilosta eroon ensi jouluun mennessä. Pituuteni on 174 ja paino tällä hetkellä 77 kg. Rasvaprosentti on varmaan aika suuri, en ole tätä ennen treenannut kunnolla päivittäisiä lyhyitä lenkkejä lukuunottamatta. Tarvisin nyt apua kunto-ohjelman ja ravinnon yhteensovittamisessa! Olisi hienoa, jos joku voisi vastata, sillä en millään ehdi käydä läpi kaikkia palstan viestejä.

Tällä viikolla olen urheillut 2-3 tuntia päivässä (kotijumppa, pyörälenkki ja kävely lähes joka päivä). Kaloreita tulee 1000 - 1200 päivässä, ja järkytyksekseni olen nyt viikossa lihonut 1.5 kg. johtuu varmaan nesteiden kertymisestä. Toisaalta aineenvaihduntani on hidas ja laihtuminen on aina ollut minulle paljon vaikeampaa kuin muille. Siksi kaloritkin aika alhaalla.
Olen kyllä yrittänyt nostaa aineenvaihduntaani pitämällä mässypäiviä, mutta niiden aikana vain lihon ja laihdutus on yhtä vaikeaa.

Syön näin:

aamu: puuroa, mustikoita, 1 rasvaton luonnonjugurtti tai maitorahkaa ja mansikoita + kuitulisä
päivä: 200g kanaa, kalaa tai jauhelihaa + vihanneksia tai salaattia
ilta: sama kuin päivällä
välipalat: pari hedelmää, pieni annos pähkinöitä, porkkanoita, kananmunanvalkuaisia, joskus pari ruisleipää päällikkeineen

Pitäisi varmaan tiukentaa linjaa, ja vetää hiilarit aika alas. Mutta miten sitten jaksan kuntoilla? Entäs palautumisen kanssa? Mitä kannattaisi syödä lenkkien jälkeen? Kannattaako lenkit vetää putkeen vai erissä päivän mittaan (olen nyt kuukauden kesälomalla)?

Olisi mahtavaa, jos voisin laihtua 5 kg kuukaudessa koko matkan ajan, olen todella motivoitunut!

Voi älä ihmeessä. Sulta lähtee kaikki lihakset tolla menolla!!! Painonpudotus ei onnistu nopeasti, jos haluaa hyvän lopputuloksen. Omaat varmasti painosi vuoksi jonkin verran lihasmassaa. Ajattele kuinka upean näköiseksi tulisit, jos lahduttamastasti suurin osa olisi rasvaa, ja jäljelle jäisi lihaksikas keho.

Suosittelisin, että ottaisit punttitreeniä kehiin ja kohtuu määrän aerobista varsinkin, jos olet vasta aloittelija liikunnan saralla. Painonpudotuseen hyvä vauhti on 0.5kg/viikko. Jos pudottaa sitä nopeammin lopputulos harvoin on hyvä. Tai ainokaan kiinteä ja lihaksikas, joku viisaampi neuvoo varmasti paremmin.

Kolme tuntia treeniä päivässä on kyllä aivan liikaa, ellei kaikki liikunta ole sitten erittäin kevyttä ja kunto hyvä.

Ruokailut näyttää ihan laadukkailta. Kaloritkin saattaa olla ihan sopivat, mikäli aineenvaihduntasi on oikeasti hidas.

Pitäisi varmaan tiukentaa linjaa, ja vetää hiilarit aika alas. Mutta miten sitten jaksan kuntoilla?

Keho sopeutuu aika äkkiä matalahiilihydraattiseen ruokavalioon, joten hiilareiden vähentämisestä ei tarvitse huolehtia. Jaksat varmasti kuntoilla samaan tapaan kuin ennenkin.

Mitä kannattaisi syödä lenkkien jälkeen?

Ellei kysessä ole ollut mikään aivan hirvittävän kova treeni, niin eiköhän ihan pari palaa leipää lisukkeineen riitä :)

Kannattaako lenkit vetää putkeen vai erissä päivän mittaan (olen nyt kuukauden kesälomalla)?

Riippuu tavoitteestasi. Kestävyyden kannalta olisi parempi tehdä lenkit yhteen putkeen, mutta aineenvaihdunnan kannalta on tehokkaampaa tehdä lenkit useassa eri pätkässä.

Hömötiaisella hyviä pointteja myös.

Taidan olla median aivopesemä näissä dieettijutuissa. Kummastuttaa vaan, kun hollywood tähdet laihduttavat niin nopeasti (esim. 16 kg 3 kuukaudessa). Joojoo onhan heillä personal trainerit ja omat kokit, mutta miksi ei tavis voisi tehdä saman tempun kun vähän suunnittelee? Olen nimittäin sellainen, että jos tuloksia ei ala näkyä, luovutan ja menen karkkikauppaan. Joskus teinivuosinani muistan, kuinka laihduttaminen oli niin helppoa! silloin söin 1200 kcal päivässä ja pyöräilin tunnin päivittäin, ja tuo 5 kg kuukaudessa hujahti. Ja näytin muuten todella hyvältä, en ollut mikään laiha läski. Nyt meininki on niin takkuista ja kyllä kiukuttaa!

Lue nyt huolella toi Hömötiaisen linkittämä ketju.

Jos enkku sujuu, niin lue myös nää:
http://www.stumptuous.com/cms/displayarticle.php?aid=84
http://www.stumptuous.com/cms/displaysection.php?sid=4

Jos ei opiskelu ja fiksusti toimiminen kiinnosta, niin ole sitten tollo jatkossakin, maksimoi ankeus ja epäonnistu. Oma on elämäsi, päätöksesi ja toimintasi.

Fiksun syömisen ja läskin vähentämisen perusjuttu on aina hitaus. Alkuun (vain parin viikon ajan) noin 1-2kg/vko tapahtuu ja on ok, sen jälkeen noin 0,5kg/vko on sopiva tahti. Läski ei tule eikä lähde nopeasti, neste tekee molemmat. Siitä lähdetään. Nesteestä ei kannata huolehtia muuten, kuin että sitä juo riittävästi (siis ehtaa vettä), läski ja lihas on sitten eri asia. Läsän määrä kannattaa fiksusti syömällä ja reenaamalla minimoida, lihaksen maksimoida, tiivistetysti sanottuna. Koeta uskoa noi asiat ja toimia niiden mukaan. Tommonen jojoilu, että koetetaan saada hetimullekaikkitänne ja KUN (siis todellakin kun, ei jos) se ei onnistu, painutaan karkkia ostamaan, on yksinkertaisesti lapsellista ja typerää. Moni sitä silti länsimaissa tekee, jospa sinä tulevaisuudessa et, vaan olisit fiksumpi.

Ennen laihdutusta sun pitäisi oppia syömään oikein ja riittävästi, eli vähintään joku 2000kcal edestä terveellistä ruokaa per päivä. Lisäksi kannattaisi tarkistuttaa reenisi ammattilaisella. Tod.näk. niiden teho on surkea tällä hetkellä. Tehoja lisää siis sitä myöten, kun nostat kalori- ja ruokamäärääsi, korostan vielä kerran: terveellistä ruokaa enemmän. Tällä hetkellä sulla ei ole, mistä vähentää, siksi pitää ensin opetella syömään fiksusti ja riittävästi, jotta edes VOI vähentää jotain joskus.

Ei ole yksi eikä kaksi mimmiä (ok, semmoisia miehiäkin on), ketkä ovat kantapään kautta oppineet ton viimeisimmän kappaleen jutut, eli sen, että reenin suhteen enempi ei ole aina parempi, eikä ruoan suhteen vähempi ole automaattisesti parempi.

image021.png

"If Giselle can do Romanian deadlifts, so can you."

:hyper:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Prinzessalle; kun laihduit teinivuosinasi nopeasti haluaisin vain sanoa, että kun alkaa laihduttaa, lähtee ensimmäisellä viikolla usein kilo pari pois ihan nestettä. Kun alkaa liikkua enemmään ja syömään kasviksia elimistöstä oisuu tuvotusta ja nestettä. Varsinkin, jos on tottunut syömään epäterveellistä ja suolasista ruokaa, eikä ole juuri liikuntaa harrastanut tai koskenut vihreään.

Olis ihan kiva näyttää Giseleltä! Ehkä sitten vuonna 2010.

Olen aika huolestunut, kun en meinaa laihtua vaikka olen koko kevään 'laihduttanut'. aluksi lähti 3 kg, eli nesteet, ja stop. ja siinä stopissa olen ollut 4 kuukautta! masentaaaa! ja kun syön niin super-terveellisesti ja yritän vaihdella että saan kaikki vitamiinit (vaikka kerran viikossa onkin tuo mässypäivä, mutta silloin lähinnä herkuttelen leivällä ja kunnon ruoalla, harvoin syön karkkia. ja kalorit tuona päivänä korkeintaan 2500). Ja viikon päivät siis syön 1000-1200 kcal ja aiemmin se tunnin kävelylenkki päivittäin, tällä viikolla 3h lenkit ja kilo lisää. en ole koskaan syönyt suolaista ja epäterveellistä roskaruokaa. kilot ovat kertyneet sokerisilla herkuilla. läski on näköjään ikuista!

:(:(:(

kun olen pitänyt viikkoja, jopa kuukausia aiemmin jolloin syön reippaasti 1500 -2500 kcal. ja tämän jälkeen taas 1200 kcal. ei auta. :( jos syön paljon, lihon heti. 1500 kcal en laihdu kyllä yhtään.

Olipas tollosti sanottu. Jooga on loistava lisä puhtaan puntin ja aerobisen joukkoon. Lisää myös keskittymiskykyä ja notkeutta.

Jos olisit lukenut artikkelin, niin tietäisit että juuri näin siellä sanottiin.
Eli kun harrastaa punttia ja tekee sopivasti aerobista, niin jooga on ihan hyvä lisä sinne joukkoon.

Olen aika huolestunut, kun en meinaa laihtua vaikka olen koko kevään 'laihduttanut'. aluksi lähti 3 kg, eli nesteet, ja stop. ja siinä stopissa olen ollut 4 kuukautta! masentaaaa! ja kun syön niin super-terveellisesti ja yritän vaihdella että saan kaikki vitamiinit (vaikka kerran viikossa onkin tuo mässypäivä, mutta silloin lähinnä herkuttelen leivällä ja kunnon ruoalla, harvoin syön karkkia. ja kalorit tuona päivänä korkeintaan 2500). Ja viikon päivät siis syön 1000-1200 kcal ja aiemmin se tunnin kävelylenkki päivittäin, tällä viikolla 3h lenkit ja kilo lisää. en ole koskaan syönyt suolaista ja epäterveellistä roskaruokaa. kilot ovat kertyneet sokerisilla herkuilla. läski on näköjään ikuista!

Ei ihme, että olet huolestunut! Kerran tuo jumitus on jatkunut jo 4 kk, olisi korkea aika tehdä jotain... Ensiksi, onhan kilpirauhasesi kunnossa? Se kannattaa tsekata lääkärissä, ei ole iso juttu. Toinen juttu on sitten se, että kaloreita olisi saatava hiljalleen nostettua. Ehkä päivittäisten kalorivaihteluiden, tehokkaiden salitreenien ja intensiivisten, lyhyiden aerobisten avulla. Ruokailukertojakin voisi lisätä 5-6 ateriaan päivässä. Rasvan (myös tyydyttyneen, vaikka se saattaakin kuulostaa hullulta) määrään kannattaa kiinnittää huomiota, jotta hormonitoiminta pysyy kunnossa.

Tuolla mimmipuolella on aiheesta pari hyvää ketjua siinä ihan etusivulla, jotka kannattaa käydä lukaisemassa.

Minkälainen olo sulla muuten on? Väsyttääkö, onko nälkä, onko treenaaminen kivaa vai pelkkää pakkopullaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom