3h päivässä treeniä + laihdutus? hollywood-kuntoon!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hollywood?!

Jos haluat muistuttaa hollywoodin naisihannetta niin mahtaako tämä olla oikea paikka? Eihän niillä ylimääräistä höttöä ole mutta ei kyllä lihastakaan <:/

Musta kuulostaa siltä, että sulla on hidastunut aineenvaihdunta. Se on huono juttu, koska se haittaa painonpudotustasi dieetillä.

Mä yrittäisin normalisoida aineenvaihdunnan syömällä jonkun aikaa kunnolla, kasvattaen samalla lihasmassaa kunnon treenillä.

Jonkun aikaa kun tätä tekee, niin kohta alkaa tuntua, että paino putoaa vaikka söisi ihan normaalisti. Tämä johtuu kropan yleisestä energiankulutuksen noususta, kun syödään paljon ja treenataan kovaa. Tämän saman ilmiön takia massan kasvatus voi olla vaikeaa, koska jo kropan ylläpitokalorimäärät voivat olla korkeat.

Tää perustui nyt omaan kokemukseen, eikä tieteelliseen tutkimukseen.

Olen 27-vuotias nainen, ja haluaisin päästä 20 liikakilosta eroon ensi jouluun mennessä. Pituuteni on 174 ja paino tällä hetkellä 77 kg.

Mun mielestäni sun tavoite ei välttämättä ole aivan realismia. 20 kg noista mitoista tuossa ajassa vastaa lähinnä kisadieettiä, mutta epäilen (kertomasi kuntoiluhistorian perusteella) että kuntosi ei ole aivan niissä kantimissa että kroppa kestää sellaisen rääkin. Vertailun vuoksi, itse olen 170/64 hyväkuntoinen tavispunttimimmi ja pidän ihan ok tahtina jos saan pari kiloa parissa kuukaudessa pois. 57 kg olisi minullekin melkoinen rutistus eikä takuulla lähtisi kiloa viikossa, saati 5 kg kuukaudessa. Mistä tuo 20 kg:n tavoite on peräisin? Mä olisin ehdottanut alkupaloiksi esim. jouluun mennessä -10 kg yhdessä vähittäisen liikunnan lisäämisen kanssa ja sitten mietit uudestaan.

Jos tuolla päivittäisellä ravintomenyyllä ei paino putoa, niin aineenvaihdunta ei selkeästi toimi niin kuin pitäisi. Mä nostaisin siis sinuna kaloreita vähitellen tavoitteena tuo 2000 tietämissä ainakin, todella puhdasta ruokaa (eli et siis nosta millään sokeriherkuilla), ja keskittyisin peruskunnon kohotukseen lenkkipoluilla, kotijumpalla ja mahdollisuuksien mukaan myös puntin puolella jollain järkevällä ohjelmalla (joita löytyy täältä Pakkikselta). Perusteluna nostamiselle ja keskittymisellä muihin hommiin on se, että jos tuo 1000-1200 kcal:n kitudieetti ei edes tuota tulosta, niin miksi turhaan rääkätä semmoisella kroppaansa. Jos motivaatiota riittää, niin käytä se sitten ns. pohjatyön tekemiseen eli hanki kuntoa ja lihasmassaa läskipuvun alle - kropastasi tulee lihaksikkaampana "syöpömpi" eli lepokulutuskin kasvaa, ja myös kehon kyky polttaa omia rasvojaan paranee kun teet aerobista.

Jos olet ihan uusioliikkuja, niin saat rutkasti niitä kaipaamiasi motivoivia nopeita tuloksia liikuntapuolelta - esimerkiksi puntilla tai lenkkipoluilla kehityt ihan joka treenissä ja aivan eri tavalla kuin pidempään harrastaneet, kunhan noudatat jotain järkevää ohjelmaa. Aloittelijan juoksuohjelmia löytyy netistä ja myös kirjallisuutta. 3 h liikuntaa päivässä ja piste ei ole mikään ohjelma. Kilojen lisäksi kehitystä voi seurata mittanauhalla, valokuvilla, sykemittarilla, treenipäiväkirjalla... Minulla oli kehittymättömyysongelmia ennen kuin tulin ns. järkiini ja rupesin systemaattisesti noudattamaan minulle tehtyä ohjelmaa ja seuraamaan kehitystä. Tulihan sitä kehitystä, kun vaan osasi tarkkailla oikeita asioita!

Kummastuttaa vaan, kun hollywood tähdet laihduttavat niin nopeasti (esim. 16 kg 3 kuukaudessa). Joojoo onhan heillä personal trainerit ja omat kokit, mutta miksi ei tavis voisi tehdä saman tempun kun vähän suunnittelee?

Hollywood laihdutuksessa on kaksi päätapaa. Yleisin varsinkin naiste keskuudessa on itsetarkoituksellinen painonpudotus, eli paino pitää saada alas hinnalla millä hyvänsä. Sellainen onnistuu vaikka paastolla, muttei ole missään määrin kannattavaa. Toinen on lihaksikkaan ulkomuodon saamiseksi tehtävä laihdutus (yleensä elokuvaa varten), jossa mukaan tulee treeni, suunniteltu dieetti ja steroidit.

Ihan kelpo laihdutus kannattaa tehdä melko hitaalla tahdilla, ja nykyään useimmiten se onnistuu ilman kummempia kalorin laskeskeluja ja suunnitelmia, kunhan ruokavalio muutetaan ravinteikkaaksi ja lopetetaan roskan syöminen (tämä siis siinä tapauksessa että kyse on vain laihdutuksesta, ei siis jotain bodausdieetistä). Sitä kunnon ruokaa pystyy hyvin syömään sen varran kun ruokahalua on, lihomatta (poissulkien ihmiset joilla ei nälkä lopu koskaan).

en minä kuitenkaan mikään hollywood-tikku haluaisi olla, vaan terveen hoikka. Mutta on tämä tuskastuttavaa, kun esimerkiksi tällä viikolla ma-ke söin taas tuon 1000 kcal ja liikuin 1-2 tuntia päivässä, +0.2 kg. paino kyllä jo laski yhdessä vaiheessa 71.3, mutta nyt taas 71.5. eikä liikahda ei sitten millään, vaikka iltaisin kun menee nukkumaan on aina nälkä. nutriletilleko tässä pitää ruveta! olen alkanut vihaamaan laihduttamista. ja olen aivan varma, että jos nostaisin kalorit 1500 ja treenaisin, mitään ei tapahtuisi. :(

Itse olen tässä tiputellut helmikuun puolestävälistä ja nyt olen 20kg pikkuruisempi kuin ennen. En tiedä onko homma mennyt mitenkään erityisen hyvin tai huonosti, mutta melko perinteisillä ja maltillisilla keinoilla olen mennyt. Ja muuten, kovaa nälkää ei ole ollut missään vaiheessa. Neljä kertaa olen viikossa puntannut, treenien kesto ollut 30-60min. Lisäksi viikonloppuisin olen tehnyt intervalliharjoitteita (5-8min) ja kerran viikossa noin tunnin sauvakävelylenkin, osaltaan palauttavana.

Fatburnereita käytin yhdessä vaiheessa, mutta mitään mainittavaa hyötyä ei kyllä ollut. Tai en ainakaan havainnut. Vihreää teetä olen kuluttanut silloin tällöin ja kahvia muutaman kupin päivässä. Vettä olen juonut paljon ja on tuntunut että pitää aineenvaihdunnan liikkeellä. Kalorit noin 250-500kcal miinuksella. Kerran viikossa tai kahdessa olen pitänyt dieettivapaan päivän. Makroravinteita olen vaihdellut jonkun verran, mutta siten että rasvan ja proteiinien määrä on pysynyt koko ajan liki samana. R. 1g/painokilo & Pr ~2,5g/painokilo. Lisäksi olen syönyt suhteellisen paljon marjoja ja kasviksia, jotta moottori pysyy hyvin käynnissä.

Varmaan joku jo aiemmin on kirjoittanut samoja asioita, mutta uskon että saat noin 20kg pudotettua jos vain hoidat hommat fiksusti.

en minä kuitenkaan mikään hollywood-tikku haluaisi olla, vaan terveen hoikka. Mutta on tämä tuskastuttavaa, kun esimerkiksi tällä viikolla ma-ke söin taas tuon 1000 kcal ja liikuin 1-2 tuntia päivässä, +0.2 kg. paino kyllä jo laski yhdessä vaiheessa 71.3, mutta nyt taas 71.5. eikä liikahda ei sitten millään, vaikka iltaisin kun menee nukkumaan on aina nälkä. nutriletilleko tässä pitää ruveta! olen alkanut vihaamaan laihduttamista. ja olen aivan varma, että jos nostaisin kalorit 1500 ja treenaisin, mitään ei tapahtuisi. :(

Moni on sulle kyllä antanut neuvoja tuon syömisen (kalorimäärän) ja liikunnan suhteen. Olisiko nyt siis hyvä aika noudattaa niitä, eikä vain yrittää kituuttaa 1000kcal dieetillä ja ihmetellä kun nälkä vaivaa? Miksi tulla kyselemään neuvoja, jos niitä ei halua sitten noudattaa? Tuskin kukaan täällä kannustaa jatkamaan kitudieettiä, jolla nyt olet. Sori, kun avauduin...

Kun aloitat kunnon punttitreenin niin huomaat kuinka vartalosi alkaa muuttumaan. Ehkäpä silloin myös huomaat ettei sinun ehkä tarvitse laihduttaa sitä 20kg vaan vähempikin riittää saadaksesi kauniin vartalon.

olen aivan varma, että jos nostaisin kalorit 1500 ja treenaisin, mitään ei tapahtuisi. :(

Unohda nyt ne omat luulosi ja lue mitä ihmiset täällä kirjoittavat. Itsekin puhuit hollywood-tähtien personal trainereista yms. jotka sanelevat mitä tulee tehdä...?

Miten se sanonta menikään, "vain idiootti tekee päivästä toiseen samalla tavalla ja odottaa eri lopputulosta tapahtuvaksi". Olet jo huomannut että tuo kitudieetti ei tuota haluamiasi tuloksia, miksi ihmeessä jatkat sitä?

Samoin suosittelen että jätät sen vaa'an jatkuvan kyttäämisen pois, vaaka ei ole väline jolla todetaan "0,2kg lihominen" jo pelkän hajontansa vuoksi. Samoin nesteiden lähtemistä (kerääntymistä) ei kannata yhdistää millään muotoa lihomiseen tai laihtumiseen.

Tavoitteesi on täysin saavutettavissa jouluun mennessä. Se vain vaatii vähän vaivannäköä. Paitsi urheilua ja syömisen kontrollointia, myös asioiden opiskelua. Tsemppiä :thumbs:

Nyt kannattaisi pysähtyä hetkeksi ajattelemaan !

Lähtöpainosi, tuo 77kg antaa 1,74m varrellasi painoindeksin 25...eli puntaamattomalla ihmisellä tarkoittaa vielä normaalia painoa.
Tavoitteesi, eli 57kg on painoindeksillä ilmaistuna 18,8...sis aivan normaalipainoalueen alarajalla.

Jos et nykysessä 71,5kg puitteessa ole tyytyväinen kropaasi, et sitä tule saavuttamaan lisää laihdutamallakaan...sillä pelkät luut ihon alla eivät ole koskaan mitään kaunista katseltavaa.
LIHAKSET ovat ne jotka muokkaavat kropan muodon...ja kohtuullinen rasvakudos edesauttaa siinä.

Koska näyttää siltä, että olet aikalailla pahasti "hukassa" vartalosi muokauksen suhteen...siitähän tässä loppujen lopuksi on kyse...suosittelen että palkaat itsellesi ammattilaisen laatimaan lihaskunto ja ravinto-ohjelman...pahoin pelkään, että muutoin päädyt anoreksiaan johtavaan dietaus-, liikunta rumbaan.

Pyranhahan tuon jo sanoi, eli pidä vaikka yksi päivä viikossa jolloin käyt sillä vaa'alla, kuten vaikkapa maanantai heti kun olet herännyt. Joka päivä sen kyyläämisessä ei ole mitään järkeä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Taidan olla median aivopesemä näissä dieettijutuissa. Kummastuttaa vaan, kun hollywood tähdet laihduttavat niin nopeasti (esim. 16 kg 3 kuukaudessa). Joojoo onhan heillä personal trainerit ja omat kokit, mutta miksi ei tavis voisi tehdä saman tempun kun vähän suunnittelee? Olen nimittäin sellainen, että jos tuloksia ei ala näkyä, luovutan ja menen karkkikauppaan. Joskus teinivuosinani muistan, kuinka laihduttaminen oli niin helppoa! silloin söin 1200 kcal päivässä ja pyöräilin tunnin päivittäin, ja tuo 5 kg kuukaudessa hujahti. Ja näytin muuten todella hyvältä, en ollut mikään laiha läski. Nyt meininki on niin takkuista ja kyllä kiukuttaa!

ei tuo 16 kg tosiaankaan oo miikään mahottomuus :) . Ite oon pikkasen vajaassa 3 kk tiputtanu 15 kg ilman mitään sen suurempia poppakonsteja. Tärkeää on vaan muistaa pitää se järki mukana siinä hommassa ettei mee koko homma ihan hukkaan.

Edit: niin tosiaan 108:sta kilosta 93 kiloon ja vielä olis tarkotus ainaki se 5 kg tiputtaa. Sen jälkeen voi taas hyvin mielin alkaa bulkkaileen :D

Edit: niin tosiaan 108:sta kilosta 93 kiloon ja vielä olis tarkotus ainaki se 5 kg tiputtaa. Sen jälkeen voi taas hyvin mielin alkaa bulkkaileen :D

Tuli nyt vaan mieleen, ettei ole ihan sama pudottaako mies 15 kg yli sadan kilon lukemista kuin tekstistään päätellen säästöliekillä käyvä nainen saman määrän 70 kilon lukemista. Sinä olet pudottanut 14% alkupainostasi, ap taas haluaisi pudottaa yhteensä 26% alkupainostaan, 20 kg, ja 15 kg pudotuskin tarkoittaisi 20% pudotusta alkupainosta. Lisäksi ap on jo valmiiksi normaalipainon rajoissa ja ilmeisesti aika urheilematon... En sano etteikö olisi mahdollista moinen urakka, mutta mielestäni aika ankara ja riskikäs, sekä täysin tarpeeton. Just tuollaiset jossain määrin epärealistiset tai ainakin pirun kunnianhimoiset tavoitteet yhdistettynä liian ankariin keinoihin ja vähäiseen tietämykseen "teoriapuolesta" aiheuttaa sen, että karkkikauppa alkaa kutsua taas pian. Jos tuollaista nyt kuitenkin haluaa, niin suosittelisin valmentajan hankkimista kuten joku muukin jo kirjoitti, tai aivan äärettömän huolellista ja perinpohjaista liikunta- ja ravitsemusasioihin perehtymistä henkilökohtaisesti.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom