30g protskua/3h

Ikä
37
Olen kuullut että ihminen pystyy käyttämään vain 30g/3h proteenia. Mutta miten esim joku 250kg äijä sitten voi saada sen 2g/painokilo proteenia vuorokaudessa kun ei tunnit riitä

Voisittekko valaista minua vähän kyseisessä asiassa. Esim. miks 30g protskua on suositus palautusjuomassa mutta esim Jari Mentula ottaa 60g. Kiitoksia vastauksistanne jo etukäteen!

T: tietämätön ruoka-asioissa (vielä ainakin)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ota vaan reilusti, tavallisesta ruuasta. Kyllä se pikkuhiljaa imeytyy.
Mentulan kokoisella jampalla on jo vatsa ja ruuansulatuskin toista kaliiberia, kuin 85 kg ukoilla.

Lääkitykselläkin on vaikutus siihen kuinka paljon kroppa pystyy hyödyntämään protskua.

Tuo 2g per painokilo ei aivan ole oikein. Ennemmin laskisin, että 2g per rasvaton painokilo. Aika harvalla 250kg painavalla häiskällä on kovinkaan alhainen rasvaprosentti :D

Kyllä se käytännössä on niin, että ISOT äijät on kasvaessaan vedellyt proteiinia 3-6g / painokilo.

Toinen tieteellisesti todistamaton juttu on, että lihalla ja kananmunilla kasvaa paremmin kuin kanalla, seillä ja rahkalla.
Kyse ei ole pelkästään kokonaiskaloreista, vaan niissä on jotain, joka saa koko elimistön vastaamaan raskaaseen treeniin paremmin.

Originally posted by Crunch

Toinen tieteellisesti todistamaton juttu on, että lihalla ja kananmunilla kasvaa paremmin kuin kanalla, seillä ja rahkalla.
Kyse ei ole pelkästään kokonaiskaloreista, vaan niissä on jotain, joka saa koko elimistön vastaamaan raskaaseen treeniin paremmin.

Tyydyttyneet rasvat...? :D

"Bodarit vetää heraa 500g päivässä" (c) luontaistuotekaupan myyjä.

Niinjoo, ja A.Kokkosen kerrotaan napanneen 25kiloa Maltoa kuukaudessa... puh :lol2:

Originally posted by Isolation
Olen kuullut että ihminen pystyy käyttämään vain 30g/3h proteenia. Mutta miten esim joku 250kg äijä sitten voi saada sen 2g/painokilo proteenia vuorokaudessa kun ei tunnit riitä

Toi 30g/3h on pitkään elänyt urbaani legenda, mikä ei perustu mihinkään fysiologiseen faktaan.

Punaisesta lihastahan saa esim. kreatiinia. Ja kananmuna on oikea vitamiinipommi & sen protsku laadultaan erinomaista.

Vaan kyllä sitä kanalla, seillä & rahkallakin kasvaa. Enkä noitten huonojen rasvojen takia suosittele mitään "kilo jauhelihaa & 50 munaa päivässä" -dieettiä. ;)

Kumma juttu.. meinaan monissa bodyleffoissa (esim. Ronnien Unbeliveable) isot äijät syö nimenomaan kanaa. Muutenkin (ainakin jenkkilässä) neuvotaan syömään kanaa ja syy on aika selvä.. käsittelemättömässä kanan rintafileessä on reilusti proteiinia ja minimaalisesti rasvaa.

itse olen kuullut että yhden aterian yhteydessä ruumiisi ottaa hyödyn maximissaan 50grammasta proteiinia, loput menevät pöntöstä alas. tämä väite ei ole mikään fakta ja tottakai asia on erittäin riippuvainen henkilön koosta ja ruoansulatuksesta.

minä elän tämän väitteen mukaan, eli aterialla vedetään just 40-50g proteiinia ja näitä aterioita sen verran että tulee yli 2g/painokilo.

ps. miksi tuo urbaani määrä ilmoitetaan 30g/3h eikä 10g/h ?

Mulla on keskimäärin 40-50 grammaa proteiinia yhdessä ateriassa. En minkään imeytymiskattorajan takia vaan: syön 6 tai 7 kertaa päivässä, jolloin kokonaisproteiinimäärä on noin 250-300 grammaa, mikä riittäänee (paino 90).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom