3 päiväisen treeni ohjelman uudistus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja theDon
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve.

Ensinnäkin, kiitos kaikkille boardin pitäjille ja poustaajille. Tämä sivusto on korvaamaton.

Olen uudistamassa omaa treeni ohjelmaani. Tätä ohjelmaa olen noudattanut viimeiset neljä kuukautta. Meinasin että voisi vaihtaa välillä hieman. Luettuani sivusto pari päivää hyvinkin aktiivisesti huomasin että vatsoja tein esimerkiksi jokseenkin liikaa. Uudistetun ohjelman toiveena olisi kehittää rintaa ja olkapäitä ja selkää kokonaisvaltaisesti. Olisi hienoa jos pystyisitte antamaan ehdotuksia millaista ohjelmaa kannattaisi tulevaisuudessa tehdä.

Tässä alla on nykyinen ohjelmani.. termit ohjelmassani eivät ole aivan kunnossa, löytyy netistä jotain sivustoa josta löytäisin oikeat termit liikkeille ja laitteille kootusti?

--------------------------------------------------------
Päivä 1 - Kädet

3 x Vatsa
3 x Selkä

3 x Scottipenkki
3 x Ojentajat (ranskalainen)
3 x Ranteet
3 x Vipunosto
3 x Vapaapainoilla hauis (kämmenet sisäänpäin)
3 x Ylätalja ojentaja liike

3 x Vatsa

Päivä 2

3 x Vatsa
3 x Selkä

3 x "Jalkanosto" (reisi)
3 x "Jalkakoukku" (reisi)
3 x Jalkaprässi
3 x Pohkeet
3 x Kyykky
3 x Vatsa

Päivä 3

3 x Vatsa

3 x Penkki
3 x Hartianosto
3 x Vinopenkki
3 x Vapaapaino sivuille
3 x alatalja hartialiike
3 x Vatsa

-------------------------------------------------------
Kommentoikaa aivan avoimesti ja olisi hieno kuulla ehdotuksianne.

Kiitos :worship:

Mitäs nuo "vatsta", "selkä" jne. oikein tarkoittavat? Millaisia painoja?

Hieman kummallisessa järjestyksessä tunnut tekevän. Esim:
" 3 x "Jalkanosto" (reisi)
3 x "Jalkakoukku" (reisi)
3 x Jalkaprässi
3 x Pohkeet
3 x Kyykky "

Itse tekisin kunnon kyykkysarjat ja sen jälkeen vasta harkitsisin, että jaksaako tuota tehdä enää muuta.

Itse olen tämmöinen rimpula, mutta väittäisin ihan parin treeniliikkeen riittävän per kerta. Turha tehdä 7 erilaista hausiliikettä ja kyynärvarrennytkytystä jos lopputulos kuitenkin on sama. Tosin kai sitä kaikki ensin heiluu salilla vuoden verran ennenkuin alkavat hahmottamaan mitä kannattaa treenata ;) Minulle itsellenikään se ei ole vielä selvä.

Tässä nykyisessä ohjelmassa ei selkää ole oikeen ollenkaan. ne "vatsa" ja "selkä" treenit ovat ihan persu vatsa lihaksia, ja selkä on se ihan perus. painoja en ole käyttänyt kuin välillä vatsalihaksia tehdessäni.

Tuo jalkapäivä on toiminut kohtalaisen hyvin, vaikkakin on sitä aivan rätti ollut sen jälkeen. ;)

theDon sanoi:
huomasin että vatsoja tein esimerkiksi jokseenkin liikaa.

ja teet niitä vieläki liikaa. siis sullahan on vatsoja joka treenis?
kerta tai kaks ihan korkeintaa riittää!

theDon sanoi:
Päivä 1 - Kädet
3 x Vatsa
3 x Selkä

3 x Scottipenkki
3 x Ojentajat (ranskalainen)
3 x Ranteet
3 x Vipunosto
3 x Vapaapainoilla hauis (kämmenet sisäänpäin)
3 x Ylätalja ojentaja liike

3 x Vatsa

laita kaikkien harjoitusten liikkeet järjestykseen.
niinku esim tossa käsi treenissä on toinen liike ja viimminen liike ojentajille.
eli.. samaan lihakseen kohdistuvat liikkeet peräkkäin ja sit siirrytään seuraavaan..

-saku- sanoi:
laita kaikkien harjoitusten liikkeet järjestykseen.
niinku esim tossa käsi treenissä on toinen liike ja viimminen liike ojentajille.
eli.. samaan lihakseen kohdistuvat liikkeet peräkkäin ja sit siirrytään seuraavaan..

Ja miksi tehdä ensin ranskalainen punnerrus ja sitten perään ylätaljalla sama juttu? Itse heittäisin jordaniin toisen liikkeistä. Tekisin vaikkapa vuorokerroin ranskalaisen ja taljan. Jos tuntuu ettei riitä niin pistetään sarjoja lisää.

Suositut

Back
Ylös Bottom