3 kiloa rasvaa pois -projekti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jkk
  • Aloitettu Aloitettu
Doh... sinähän se laihduttaja ja tietoviisas mies tässä olet :worship:... ajattelin lähinnä jos tuon nautitun proteiinin korvaisi sillä night-timella niin saisi sen pilkkoutumisajan pitenemään. Näin se ehkä auttaisi, en tarkoittanut sen lisäämistä ruokavalioosi. Suunnitelmasi on muuten ohimennen loistava.

Hyvä suunnitelma on jo puoli voittoa, kerro meille lisää kun edistyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noh noh, paljon on vielä oppimista mutta parhaani mukaan olen yrittänyt asioista ottaa selvää, Pakkis tietysti suurinpana innoittajana ja tietolähteenä. Painettua sanaakin on tullut luettua ahkerasti.

Perjantaina taas mittauspäivä, palataan rikospaikalle viimeistään silloin.

Huomenna aamulla mittauspäivä. Hiukan jännittää tulos: tämänpäivän syömiset menneet aika huolella päin helvettiä joten saattaa näyttää kummallisia lukemia.

Viikon ruokailut ja aktiviteetit:
ma 2696 kcal - r80 (28%), hh240 (36%), p235g (36%) /salitreeni
ti 2506 kcal - r74 (27%), hh213 (34%), p248g (40%) /salitreeni
ke 2139 kcal - r63 (27%), hh205 (38%), p185g (35%) /30 min aerobinen
to 1600 kcal - r44 (26%), hh138 (35%), p150g (39%) +kourallinen riisiä, lindströmin pihvi ja lautasellinen salaattia (arvoista ei tietoa, oliskohan ~400 kcal?)

Kommenttia (joo, tiedän keskiviikkona niukanlaisesti protskua mutta 2g/painokilo kuitenkin), korjausehdotuksia, kannustushuutoja otan ilolla vastaan.

Mä en mikään laihdutusekspertti ole... mutta kai toi nyt on ihan OK mennyt... ehkä kyllä aerobista turhan vähän jos kerran laihiksella ollaan mutta kyllä tuo salikäyntikin mehut imee miehestä :)...

Suunta oikea (muutokset viime viikosta/dieetin alusta):
aamupaino 83,4 kg (-300 g / -1200 g)
navanympärys 94 cm (-1 cm / -1 cm)
mahan paksuin kohta 97 cm (ei muutosta / -1 cm)

Ei tämä vauhti kylläkään päätä huimaa. Tosin tällä viikolla on ollut yli 2500 kcal:in päiviä 2, ensi viikolla täytyy pysyä tiukasti rajoissa ja sitten ehkä tiputtaa vielä vähän kaloreita. Toisaalta, kahden viikon saldoksi ihan ok?

No, kiloista en tahtois luopua yhdestäkään mutta senttejä vyötäröltä riittäis jaettavaksi toistakymmentä ;)

Aerobista on tehty hiki hatussa (tjeu treenipvk) ja olo on "kiristynyt". Maltan mieleni perjantaiaamuun ja mittailen sitten. Ruokailu on pysynyt hyvin hanskassa, treenipäivänä ~2500 kcal, välipäivän ~2000. Jaot vaihtelee r20-30, hh30-40, p30-40. Hiilareista olis kyllä varaa vieläkin tiputtaa, nyt tulee grammoina päivässä n. 200 g. Mennään nyt kuitenkin tällä systeemillä toistaiseksi.

Mulla on dieetti mennyt aika kivasti. Ensimmäisen viikon aikana paino tippui kolme kiloa, josta pari kiloa oli varmaankin nestettä. Aerobista en tehnyt ollenkaan. Tällä viikolla olen tehnyt kaksi aerobista ja vielä yhden ajattelin ottaa perjantaina. Otan joka viikko kuvan, niin näkee aika hyvin tuon muutoksen. Kyllä siinä jotain tapahtui jo yhden viikon jälkeen.

Perjantaina kaverit menee ryyppäämään ja ajattelin mennä kyllä mukaan, mutta selvänä, protskut mukana. :) Itseni tuntien se on aika kova suoritus.

Warheart sanoi:
Perjantaina kaverit menee ryyppäämään ja ajattelin mennä kyllä mukaan, mutta selvänä, protskut mukana. :) Itseni tuntien se on aika kova suoritus.
Tsemppiä tohon suoritukseen. Viinanhimo ei ole itseäni pahemmin vaivannut, mutta viikonloppuisin tahtoo tehdä tiukkaa kun muulla perheellä on karkkipäivä. Olen paikannut karkkihammasta Hy-Pron patukoilla, 100 g tavaraa, r8-hh47-p30 ja suklaapäällysteellä. :worship:

Aamun lukemat (muutokset viime viikosta/dieetin alusta):
aamupaino 83,3 kg (ei muutosta / -1200 g)
navanympärys 94 cm (ei muutosta / -1 cm)
mahan paksuin kohta 96 cm (-1 cm / -2 cm)

Nyt sitten gurut apuun! Tuntuu, että tässä on nyt jotain vikaa eli muutos on liian hidasta? Neuvoja, ideoita?

JSmith potkaisi minua chatissä perseelle ja uteli viikonlopun syömisiä. Tosiasia on, etten ole viikonloppuisin (pe-su) laskenut kalorin kaloria; ainoastaan huolehtinut riittävästä proteiinin saannista. No, tälläinenhän äkkiä nostaa viikon kalorikeskiarvon pilviin. Nyt siis lasken kalorit myös viikonloppuna.

Aerobista kannattaa lisätä aina tarpeen(tavotteiden)mukaan.Minä tein dieetillä aerobista parhaimmillaan 2 tuntia päivässä/ 5 kertaa viikossa.Kun malttaa pitää sykkeen sopivan alhaalla, kyllä rasva palaa varmasti.Oma dieetti kesti 30 viikkoa.Tavoite oli pudottaa 1kg viikossa.Tavoite täyttyi joka viikko.Lisäsin aerobista asteittain.

MrBuffet sanoi:
Lisäsin aerobista asteittain.
Tossa menin tietysti pikkasen metsään ja nyt on jalka niin kipeä, ettei kunnolla kävellä kestä. Asvaltti + juoksu + n00b = ei hyvä yhdistelmä. Kunhan jalka tokenee, saa läskiperse kyytiä.

Jkk sanoi:
aamupaino 83,3 kg (ei muutosta / -1200 g)
navanympärys 94 cm (ei muutosta / -1 cm)
mahan paksuin kohta 96 cm (-1 cm / -2 cm)

Nyt sitten gurut apuun! Tuntuu, että tässä on nyt jotain vikaa eli muutos on liian hidasta? Neuvoja, ideoita?

En ole gurua nähnytkään mutta oma kokemukseni diettaamisesta on että minä joudun laittamaan kalorit todella alas että alkaa jotain tapahtua, mitään lihaskatoa tämä ei ole aiheuttanut mutta onhan se v-mäistä kun ruokamäärä on hurjan pientä.
Jos ei ole aeroobinen auttanut niin elä turhaan sitä sitten tee. Mielestäni dietillä on 3 asiaa hyvä muistaa:

1. Kalorivaje ruokavaliosta
2. Treenit ravinnon mukaan, eli vähän, pidetään ne lihat eikä kuluteta niitä treenillä. (maksimaalinen hyöty minimaalisella energialla) Treenillä on tarkoitus saada ylläpito/kasvu ärsyke eikä kuluttaa energiaa.
3. Aeroobinen vain yleiskunnon yms. syiden takia, ei siksi että sillä kulutetaan kaloreita.

Esimerkkinä, (perus ylläpito tila 3000kcal)
Ruuasta 3000 kcal ja liikunnallista kulutusta 2000 = nettovaje 2000kcal.
Tai ruuasta 1500kcal ja liikunnasta 500kcal kulutusta = nettovaje 2000kcal
Kumpi polttaa enempi lihasta ja stressaa kehoa?? Ei liene vaikea arvata.

Tähän tulee varmaan miljoona flametusta mutta so not, jokainen on yksilö :)

Tuossa juuri laskeskelin huomisia syömisiä valmiiksi ja törmäsin ongelmaan: kun korvaan perunat, pastat ja riisit salaatilla ja vihanneksilla niin ei tahdo päivittäinen kalorimäärä tulla millään täyteen. Millä täyttämään vaje? Oliiviöljyllä? Protskudrinkeillä?

Kuiduista sen verran, että aamupuuro on tähän asti riittänyt mutta pellavansiemeniäkin kaapista löytyy. Niitä kun turvottaa vedessä ja huitaisee naamariin niin suoli toimii varmasti.[/QUOTE]

Katselin kanssa sun kokonaisruokamäärää, et ihan hyvin pystyisit nostamaan siitä 2000 ylöspäin ja paino silti tippuu, kuhan oikeasti syöt puhtaasti.
Voit esim. korvata pastaa ja riisiä purkkimaissilla tai herne-maissi-paprikalla (vaikka ei niistä nyt kauheasti enempää tule kun salaateista) ananasta voit myös laittaa salaatin sekaan. Voit kyllä syödä ihan hyvin pastaa tai riisiä, mutta syö vaikka pikkasen pienempiä määriä, jos vierastat niitä. Riisi ja pasta on hyvä hiilarin lähde, kun niitä ei vedä tolkuttomia määriä päivän aikana.

Rasva on kyllä oikeesti se tärkein juttu!Jos itse olen kisadieetillä syönyt alusta loppuun sen 40g per päivä ja paino vielä tippuu vauhdilla, niin voit ottaa kyllä enemmän kun sen 30g+kalaöljyt, ehdottomasti. Jos rasvaa on vähän, niin koko homma tökkii ennemmin tai myöhemmin. Turhaa pelätään sitä rasvaa. Rasvan voit ottaa: rypsiöljystä (kylmäpuristettu), kalaöljystä, oliiviöljystä,lesitiinistä, pähkinöistä ja tokihan sitä tulee juustoissa (feta, raejuusto jen.). Mun mielestä voisit nostaa rasvamäärän ainakin sinne 50-60g tienoille.

Pidä ateriarytmi tasaisena, mutta sen varmaan tiedätkin jo.

Tsemppiä!

Jkk sanoi:
JSmith potkaisi minua chatissä perseelle ja uteli viikonlopun syömisiä. Tosiasia on, etten ole viikonloppuisin (pe-su) laskenut kalorin kaloria; ainoastaan huolehtinut riittävästä proteiinin saannista. No, tälläinenhän äkkiä nostaa viikon kalorikeskiarvon pilviin. Nyt siis lasken kalorit myös viikonloppuna.

Niin ja vielä tosiaan, painotan, et jos haluat nopeampia ja parempia tuloksia, niin kolmen päivän "tauko" dieetistä sekoittaa pakan aika hyvin. Mitä tarkemmin vedät, niin sitä paremmat tulokset. Toki hiilaripäiviä pitää tulla, mut ei viikottain mitään kolmea päivää...Mielestäni yksi päivä riittää. Vaatii pikkasen itsekuria.

Mä en ole rasvaa ottanut enää pullosta ollenkaan, grammamäärät pyörii 40-60 huitteissa, tulee pääasiassa ruoan rasvasta ja maapähkinöistä. Prosentteina se on päivän kaloreista ~20-30.

aamupaino 83,1 kg (-200 g / -1400 g)
navanympärys 93 cm (-1 cm / -2 cm)
mahan paksuin kohta 95 cm (-1 cm / -3 cm)
Huolestuneena mittasin tietysti myös hauiksen (41 cm) johon siis tullut 1 cm lisää, että sillä saralla ok. Reisi edelleen pieni, 57 cm. Nämä luvut siis aamulla suoraan sängystä nousseena.

Vauhti on todella h-i-d-a-s, mutta eipä mulla enää ole kiire mihinkään. Tällä viikolla en ole pystynyt tekemään aerobista lainkaan lääkärin määräyksestä, ensi viikolla yritän aloittaa varovasti kävelyn ettei tule mutkia matkaan.

Kuluneen viikon ka syömisissä:
1584 kcal, r26%-hh31%-p43%. Kalorit näyttävät kovin alhaisilta, mutta huomenna on luvassa Halloweenia joten alkoholia ja hyvääsyömistä luvassa reilusti :(
Kahden viikon ka syömisissä:
1780 kcal, r24%-hh31%-p44%.
Kuukauden ka syömisissä:
1964 kcal, r25%-hh32%-p43%.
Näistä luvuista puuttuu lauantait jotka ovat olleet aika heihei-luokkaa, joten nostavat tuota ka:ta. Huomisesta juopottelusta kun olen selvinnyt saa alkoholi jäädä loppudieetin ajaksi kokonaan pois.

Dieetti "loppui" viime perjantaina eli en ole laskenut kaloreita päivittäin vaan syönyt järkevästi kolmen tunnin välein ja protupainotteisesti. Kehitys lähti oikeaan suuntaan välittömästi. Syynä saattaa olla se, että lopetin stressamisen dieetistä tai se, että nostin kaloreita tai sitten kuun asento on suotuinen ;)

aamun lukemat (muutokset viime perjantaista/dieetin alusta):
aamupaino 82,4 kg (-700 g / -2200 g)
navanympärys 92 cm (-2 cm / -3 cm)
mahan paksuin kohta 94 cm (-2 cm / -4 cm)

Mistään hillitömästä pudotuksesta ei edelleenkään ole kyse ja hyvä niin, tarkoitus on kuitenkin pitää kiinni näistä vähistä lihoista. Pudotus on nyt siis ollut 0,5 kg / viikko. Laskin piruuttani jälkikäteen kalorit / jakaumat ja näyttävät nyt tältä:
treenipäivä:
2075 kcal, r48g (21%) / hh184g (35%) / p224g (44%). Välipäivä muuten samanlainen mutta hiilareita pikkasen vähemmän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom