3 kiloa rasvaa pois -projekti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jkk
  • Aloitettu Aloitettu
moppe sanoi:
Sait mut ainakin innostumaan tällä tredillä! Aloin tota mahaa katselemaan ja tajusin, etten jaksa elää näin lihavana (rasvat ehkä reilussa 15%+) ens kevään diettiin asti, kun oon aina tottunu olemaan n. kympin rasvoissa... Lisäks nyt on just sopiva hetki, kun on vielä kohtuu hyvät lenkkeilykelit ja koulussakin on liikunnan kurssi menossa! :)

Eli nyt lähdin kans tiputtamaan painoo. Rasvaa pois joku 5kg tässä seuraavan vajaan 2kk:n aikana. Matalahiilarinen dietti on käytössä ja aerobista päälle. :whip:

Pilkunviilausta, mutta ei kannata odottaa, että rasvaa lähtee alle 2 kuukaudessa 5 kiloa, hieman liian kova tahti. Paino varmasti sitten tippuukin sen verran ja ylikin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ZeiZei sanoi:
Pilkunviilausta, mutta ei kannata odottaa, että rasvaa lähtee alle 2 kuukaudessa 5 kiloa, hieman liian kova tahti. Paino varmasti sitten tippuukin sen verran ja ylikin.
Kannattaa tosiaan pyrkiä maltilliseen painonpudotukseen, sellanen puoli kiloa viikossa lienee hyvä tahti. Alussa tietysti pudotus on näennäisesti rankempaa kun nestettä lähtee. Itsellä tänä aamuna paino 83,5 eli kilo kahdessa päivässä :hyper: Taitaa heilahdella vielä paaaljon tuo lukema ;)

On sitä tässä itsekin oltu kahden vaiheilla, että pitääkö pientä diettiä nyt vai sitten vähän suurempaa keväällä. Rasvat on jossain 15-20 välillä. Toisaalta ei millään viittis nyt katkasta tätä plussajaksoa kun reenit kulkee todella mukavasti ja kun se alku on kuitenkin helppo ja se muutama rasvakilo lähtee "kuin itsestään" ja tahtoo tulla melko helpolla takaisinkin kun plussalla mennään. Tässä vaiheessa ainakin ajattelen, että ei se vähän pidempi dietti alkuvuodesta paha ole.

Mutta Jkk:lle tsemppiä diettiin. :thumbs:

Jkk sanoi:
ip: 454 kcal / r10-hh12-p72
4 kananmunanvalkuaista, 1rkl oliiviöljyä, 0,5 l rasv. maito

Miten tuosta tulee 72g proteiinia, 0,5l:sta maitoa tulee n 16g, joten munista pitäisi tulla n 55g, kuitenkin 100g:ssä valkuaista on vain 9.8g proteiinia ja yhdessä kananmunassa on 66% valkuaista, munan painaessa noin 60g on valkuaisen osuus 40gx4 eli 160g, jolloin proteiinia tulee munista noin 16g+maidosta about saman verran.

Dr Evil sanoi:
Miten tuosta tulee 72g proteiinia, 0,5l:sta maitoa tulee n 16g, joten munista pitäisi tulla n 55g, kuitenkin 100g:ssä valkuaista on vain 9.8g proteiinia ja yhdessä kananmunassa on 66% valkuaista, munan painaessa noin 60g on valkuaisen osuus 40gx4 eli 160g, jolloin proteiinia tulee munista noin 16g+maidosta about saman verran.
Kiitos oikaisusta! Mistähän FitDay on tuon luvun keksinytkin? Otin sieltä tuon kananmunavalkuaisen arvon suoraan mutta täytynee lisätä tuokin käsin.

Nyt sitten kuitenkin treenipäivän menu esille kun kerran näin asiantuntevia ja avuliata vastauksia sain:

ke 6.10.

0700 aamupala - 438 kcal
1 dl ruishiutale, Fast Whey3 50 g, l-glutamiini, magnesium, multivita, 1 rkl oliiviöljy

1030 lounas - 595 kcal
250 g naudan paistijauheliha, 2 dl ruispasta

1300 välipala - 211 kcal
250 g rahka, 135 g ananas

1600 välipala - 240 kcal
Myoplex Cardb Sense -patukka

1700 punttitreeni

1800 palautusjuoma - 186 kcal
1 dl Muscle+, l-glutamiini

1900 päivällinen - 327 kcal
4 kananmunanvalkuinen, 0,5 l maito, 25 g näkkileipä

2200 iltapala - 342 kcal
Fast Whey3 50 g, 1 rkl oliiviöljy, 0,5 l maito

total: 2508 kcal / r68 (25%) - hh-207 (33%) - p263 (42%)

Tsemppiä diettiin ja treeniin. Itelläkin tekis mieli alottaa dietti kun luin tämän threadin. Hyvä idea laittaa sun ruokavalio esille, pystyy muut opastamaan ja ottamaan itse mallia.

Kiva jos tää antaa muillekin inspiraatiota :) Omega3-tabut olen unohtanut kirjata kokonaan tuosta eli niitäkin otan päivittäin.

ZeiZei sanoi:
No jaa... 8(vk)*600g(pudotus rasvaa/vk)=4800g... Ei toi nyt mun mielestä mikään uskomattoman kivulias tahti oo. :rolleyes:

perjantai 8.10

Perjantaista muodostui virallinen punnitus-/mittauspäivä. Neljä vuorokautta lähdöstä ei vielä anna muuta informaatiota kuin että oikeaan suuntaan ollaan menossa.

aamupaino 83,7 kg (-900 g)
navanympärys 95 cm (ei muutosta)
mahan paksuin kohta 97 cm (-1 cm)

Eilinen välipäivä meni siltäosin perseelleen, että kunnon aerobista en tehnyt metriäkään, koirankusetuslenkkikin meni rauhalliseksi strollailuksi ja ruokaakin tuli syötyä 2300 kcalin verran (kuitenkin samoja aineita kun tuossa ylempänä olen listannut).

Viikonloppuna en aio pitää minkäänlaista mässypäivää (so. karkit, sipsit, pizzat, hampit tms), ainoastaan en kirjaa kuin proteiinit la-su, muuten aion normaalia ruokaa syödä reilummin. Myöskin aerobiselle on perinteisesti viikonloppuisin riittänyt paremmin aikaa (1-2 h/päivä) ja tämäkään viikonloppu ei ole poikkeus.

Jkk sanoi:
Viikonloppuna en aio pitää minkäänlaista mässypäivää...
Niinpä niin ;)
Aamupaino 83,8. Perjantaina herkuttelin omatekoisilla pizzoilla joissa 150 g tonnikalaa, 150 g 15% juustoa, 250 g naudan paistijauhelihaa, tomaattia, 50 g katkarapuja ja 135 g ananasta. Arvatkaa maistuiko?
Lauantaina söin liian vähän ja sunnuntaina pääsin taas rytmistä kiinni. Kyllä se tästä.

Jkk sanoi:
perjantai 8.10

Perjantaista muodostui virallinen punnitus-/mittauspäivä. Neljä vuorokautta lähdöstä ei vielä anna muuta informaatiota kuin että oikeaan suuntaan ollaan menossa.

aamupaino 83,7 kg (-900 g)
navanympärys 95 cm (ei muutosta)
mahan paksuin kohta 97 cm (-1 cm)

Eilinen välipäivä meni siltäosin perseelleen, että kunnon aerobista en tehnyt metriäkään, koirankusetuslenkkikin meni rauhalliseksi strollailuksi ja ruokaakin tuli syötyä 2300 kcalin verran (kuitenkin samoja aineita kun tuossa ylempänä olen listannut).

Viikonloppuna en aio pitää minkäänlaista mässypäivää (so. karkit, sipsit, pizzat, hampit tms), ainoastaan en kirjaa kuin proteiinit la-su, muuten aion normaalia ruokaa syödä reilummin. Myöskin aerobiselle on perinteisesti viikonloppuisin riittänyt paremmin aikaa (1-2 h/päivä) ja tämäkään viikonloppu ei ole poikkeus.

Miten olet tuon navan ympäryksen mittauksen miettinyt/järjestänyt, siinähän vaikuttaa moni asia kuten hengitys (ulos vai sisäänhengitys) jne.

Itse mittasin juuri ensimmäistä kertaa ihan mielenkiinnosta kun näin sun päiväkirjan (loistava juttu btw), sain 94cm tulokseksi siten että en erikoisesti puhaltanut mahaa ulos tai vetänyt sisään, ajattelin vain että tuohan saattaa vaihdella huomattavasti riippumatta ollenkaan siitä olennaisesta eli vararenkaan rasvamäärästä.

Olen kanssa miettinyt sellasta 4-5kg dieettiä nyt syksyn alkuun ennen massakautta, saisi mahasta ylimääräistä pois. Sixpackin yläpalikat näkyy mutta navan kohdalla vararengas, painoa n. 93.5kg ja pituutta 180cm, ikä 29. Punttia 4 krt viikossa, 1krt salibändyä.

Ruokavalio on duunista johtuen hyvin rajoittunut, päivässä kolme isoa ateriaa tyyliin lounas (en pysty aamulla syömään mitään) klo 11, päivällinen klo 17-18 ja iltapala klo 21 (salin jälkeen). Lounas normaali duunilounas eli en laske mitään hiilareita tai rasvoja, päivällinen ja iltapala yleensä sekoitus paistijauhelihaa (250g per ateria), raejuustoa, salattia, kurkkua yms. sekä protskudrinkki (30-40g + 0.5L kevyt maitoa per drinkki) ennen ja jälkeen salin.

TailG sanoi:
Miten olet tuon navan ympäryksen mittauksen miettinyt/järjestänyt, siinähän vaikuttaa moni asia kuten hengitys (ulos vai sisäänhengitys) jne.
Mittaus aamulla tyhjennyksen jälkeen "löysänä" eli täysin rentona.

TailG sanoi:
Sixpackin yläpalikat näkyy mutta navan kohdalla vararengas
Sama vika rahikaisella ja suurin syy tälle "dieetille". Muuhun kroppaan olen rasvojen osalta tyytyväinen mutta tuo vararavinto keskivartalossa ei miellytä.

TailG sanoi:
(en pysty aamulla syömään mitään) klo 11, päivällinen klo 17-18 ja iltapala klo 21 (salin jälkeen). Lounas normaali duunilounas eli en laske mitään hiilareita tai rasvoja, päivällinen ja iltapala yleensä sekoitus paistijauhelihaa (250g per ateria), raejuustoa, salattia, kurkkua yms. sekä protskudrinkki (30-40g + 0.5L kevyt maitoa per drinkki) ennen ja jälkeen salin.
Tuossa tulee liian pitkä väli syömisille, yritä aamulla vaikka juoda protskudrinkki maitoon sekoitettuna, että tulee edes jonkinlainen startti päivälle. Itse herään aamulla tuntia aiemmin ihan vain, että ehdin syödä kunnolla. Ei se ruishiutalepuuro minunkaan suussani aamusella mannalta maistu mutta mitäpä ei kroppansa eteen tekisi?

Sun päivällinen ja iltapala -osasto näyttää ihan ok:lta, mutta saattaa olla ettet syö tarpeeksi päivän aikana? Jos mahdollista, niin skippaa ne työpaikan lounaat ja ala raahata omat eväät mukana. Rahaakin säästyy kk-tasolla melkoisesti.

Tsemiä kiristelyyn!

PS. Verensokeriblues (suom. Jouni Virtamo) on tutustumisen arvoinen kirja. Löytyy kirjastosta.

Jkk sanoi:
Tuossa tulee liian pitkä väli syömisille, yritä aamulla vaikka juoda protskudrinkki maitoon sekoitettuna, että tulee edes jonkinlainen startti päivälle. Itse herään aamulla tuntia aiemmin ihan vain, että ehdin syödä kunnolla. Ei se ruishiutalepuuro minunkaan suussani aamusella mannalta maistu mutta mitäpä ei kroppansa eteen tekisi?

Sun päivällinen ja iltapala -osasto näyttää ihan ok:lta, mutta saattaa olla ettet syö tarpeeksi päivän aikana? Jos mahdollista, niin skippaa ne työpaikan lounaat ja ala raahata omat eväät mukana. Rahaakin säästyy kk-tasolla melkoisesti.

Ajattelin sen niin että yön jäljiltä on hiilarit on nollissa ja sillon kroppa käyttää rasvoja aamupäivän aktiviteetteihin, en tiedä toimiiko käytännössä koska syke on normaali ts. se ei ole noussut parhaalle rasvanpolttoalueelle. Anyway, olen niin aamu-uninen että puol kasi on käytännössä mahdotonta repiä itseensä ylös ja sitten pitääkin ampasta duuniin jo. Puuro ei kyllä mitenkään mene alas, ehkä joku reissumies/keittokinkku/raejuusto -kombinaatio voisi onnistua.

No mutta vedän nyt kuitenkin tällä tyylillä, lisään ehkä parin reissumies/keittokinkku palan tohon ennen salia tapahtuvaan ruokailuun ja sitten salin jälkeen vielä normaali paistijauheliha/raejuusto/jne + protskupirtelö satsi.

Minkälainen sulla on saliohjelma ton dietin aikana? Anto mullekkin aika paljon motivaatiota aloittaa diettaaminen, en oo koskaan oikeen perustanut noista dieteistä, mut tää threadi kyllä nosti mun kiinnostuksen todellaa suuriin sfääreihin. Itellä pituutta 182 ja painoo jotain 93 ja vararengas mahassa, muuten ei oikeen oo kropassa rasvaa.

Mut aion kyllä aloittaa dietin kunhan saan vaan suunniteltua. Tästä thedista sain kyllä paljon hyvää pohjatietoa. KIITOS :worship:

Sulla ei ilmeisesti ole vippejä? Näkisit treenipäiväkirjani tuolta vip-puolelta...

Mutta ohjelma on nelijakoinen ja treenipäivät su, ti, ke, pe. Jos työkiireitä, stressiä tai ärtynyt anaalirauhanen niin treenaan vain kolmesti viikossa. Olen yrittänyt käydä tyyliin joka toinen päivä niin ei tule liian pitkää kiertoa. Perusliikkeet (lue: penkki, kyykky, mave) aina samat, apu- ja muut liikkeet (myös järjestys) pyrin vaihtamaan päivittäin. Ohjelmarunko ja viitteelliset sarja x toistomäärät alla:

rinta, olkapäät, forkut
penkki 2x6, 1x10
vinopenkki 3x10
ristikkäistalja 3x10
olkapääpunnerrus 3x10
vipunostot sivulle 3x10
pystysoutu 2x10
rannerullaus 3xmax

reidet, vatsa
kyykky 1x10, 2x6
prässi 2-3x10
reisiojennus 3x10
reisikoukistus 3x10
sjmv 3x10
vatsa 6

hauis, ojentajat, forkut
hauiskääntö tangolla 3x10
hauiskääntö kp 3x10
hammerkääntö 3x10
kapea penkki 2x6
pushdown 3x10
ranskalainen punnerrus 3x10
rannerullaus 3xmax

pohkeet, selkä, vatsa
pohje seisten 3x10
pohje istuen 3x10
leuanveto 2xmax
ylätalja 3x10
alatalja 3x10
kulmasoutu 2x10
mave 2x6
vatsa 6

Dieetillä on ymmärrykseni mukaan hyödyllistä treenata KOVAA eli missään nimessä ei ole syytä siirtyä mihinkään "100-toistoa niin johan rasva palaa" -meininkiin. Itse asiassa treenini on ihan sama kuin ennen dieettiäkin, intensiteettiä yritän tietenkin kasvattaa aina ;)

Tsemppiä dieettiin! Onnistumisen avain (ainakin meikäläisellä) tuntuu olevan omat eväät = tiedät tasan tarkkaan mitä syöt.

Jkk sanoi:
Dieetillä on ymmärrykseni mukaan hyödyllistä treenata KOVAA eli missään nimessä ei ole syytä siirtyä mihinkään "100-toistoa niin johan rasva palaa" -meininkiin. Itse asiassa treenini on ihan sama kuin ennen dieettiäkin, intensiteettiä yritän tietenkin kasvattaa aina ;)

Näin se menee ja tätä itsekin dietillä suosin. Kovaa treeniä vaan, niin lihat säilyy ja saattaa jopa se voimatasokin jossain kohtaa kasvaa. Vähän ne tulokset yleensä pidemmällä dietatessa alas tulee, mutta ei se itellä mitenkään radikaalia ollut. Lähinnä se oli toi rinta jossa ekana huomasi tulosten laskua.

Proteiineillahan yritetään osin tyydyttää ruokahalua dieetin aikana...?

Eli nämä kaikki "Night Time" proteiinit luulisivat olevan parempi vaihtoehto, koska se proteiinien imeytymis ja pilkkoutumisprosessi pitää nälän poissa ja "Night Time" proteiineissa se tapahtumaketju on pitempi, koska ne on suunniteltu nautittavaksi illalla jolloin on koko yö aikaa imeytyä.

Jos sellaisen laakin heittäisi naamariin aamulla, lounastarve olisi varmasti paljon pienempi. Olen nähnyt esim. FASTin jotain yö proteiini-kamaa ainakin paikallisessa S-marketissa.

Eli jos joku on dieetillä ja kiinnostaisi kokeilla pitää nälkää poissa, maksaa kyllä vähän enemmän... mutta kuitenkin...

Ajatus vain.

TomBombadil sanoi:
Eli nämä kaikki "Night Time" proteiinit luulisivat olevan parempi vaihtoehto, koska se proteiinien imeytymis ja pilkkoutumisprosessi pitää nälän poissa ja "Night Time" proteiineissa se tapahtumaketju on pitempi, koska ne on suunniteltu nautittavaksi illalla jolloin on koko yö aikaa imeytyä.
Olet oikeassa, kuitenkin IMO vielä parempi vaihtoehto on syödä kiinteää ruokaa -> viipyy kierrossa pitempään ja täyttää paremmin. Esim. kananmunanvalkuaiset, kalkkuna, kana jne. Itse söin eilen iltapalaksi 450 g grillattua nahatonta kanaa = nälkä lähti eikä tullut hiilareita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom