Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
paras 3-jakonen millä ite oon joskus reenannu
1.rinta,selkä
2.jalat
3.kädet,olkapäät
Olen itse menny tällä ohjelmalla jo pari kuukautta (3-4x viikossa), mutta harmikseni huomasin, että forkut jäävät kehityksessä jälkeen. Aattelin lisätä kyynärvarsille oman paikan ja mietin että olisiko fiksua sijoittaa forkut jalkojen rinnalle. Forkuille olisi 3 treeniä, joita vuorottelisin niin että teen 2 liikettä forkuille yhdellä kertaa.
Ohjelmaksi tulisi tälläne:
1. Penkki, Vinopenkki, Viparit rinnalla, mave, leveat myötäote leuat, kulmasoutu
2. Takakyykky, reisiojennus laitteessa, pohkeet, forkut 1#, forkut 2#
3. Hauiskääntö seisten tangolla tai scotissa, hauskääntö käsipainoilla tai hammerit, dipit, ranskalainen punnerrus, pystypunnerrus, pystysoutu
Heittäkää kommenttia ja mielipidettä vähäsen.
Mun mielestä tuo on aika hevi setti tuollaisenaan, mikäli vedät 3 on 1 off -systeemillä. Voithan toki kokeilla, mutta itse tekisin niin, että jalkatreenin jälkeen lepopäivä, sitten kaksi treenipäivää ja yksi lepopäivä. Sitten kierto alkaa alusta. Siten saisit viiden päivän kierron, jonka uskon olevan pidemmässä juoksussa parempi - ainakin mikäli oot natikkana liikkeellä.Tällästä 3-jakosta oon tässä nyt vähän pähkäilly. Kiertona 3 on ja 1 off. Kommentteja muustakin kun että prässin tilalle kyykky? Vatsat jokatoinen treenikerta jollain metodilla. Ehdotuksia? Mieluiten kokeneemmilta eikä kaltaisiltani amatööreiltä :D :piis:
Vaissoo. No jaksaa silleen varmaan ton jalkatreenin puristaa paremmin kyllä.. vaikka onhan mulla rahkat kierrossa!!! :D Jos ohjelma muutoin näyttää pääpiirteittän hyvältä niin ei muuta ku reeniä horo reeniä :whip:
Tällästä 3-jakosta oon tässä nyt vähän pähkäilly. Kiertona 3 on ja 1 off. Kommentteja muustakin kun että prässin tilalle kyykky? Vatsat jokatoinen treenikerta jollain metodilla. Ehdotuksia? Mieluiten kokeneemmilta eikä kaltaisiltani amatööreiltä :D :piis:
Jalkapäivä
Prässi 4x10
SJMV 4x10
Hack-kyykky 4x10
Pohkeet 4x15
Etu- ja takareiskat koneessa vaikka supersetteinä 3x15
Rinta/Olkapää/Ojentaja
Penkki 4x10
Vinopenkki kässäreillä 4x10
Pystypunnerus kässäreillä 4x12
Vipareita takaolkapäille 4x12
Ojentajia taljassa 4x12
Selkä/Hauis
Mave 4x5
Ylätalja 4x10
Kulmasoutu 4x10
Hauiskääntö scottipenkissä 3x10
Hammerkääntö 3x15

Lihas ei tiedä, että rasitatko sä sitä esimerkiksi hackilla vai prässillä. Itse kierrätän 3-jakoisessani useampaa eri treeniä, koska haluan treenien olevan vaihtelevia ja erilaisia. Samojen liikkeiden veivaaminen kerta toisensa jälkeen suoraan sanottuna syö miestä.Eli siis kannattavaa on vaihdella vaikka "joka kerralla" vähän liikkeitä? Kahta samanlaista jalkapäivää ei ole peräkkäin esimerkiksi? Ehkä sitä kyykkyäkin vois joskus kokeilla satunnaisesti...... En kyllä sit keksi oikeen mitään muita jalkaliikkeitä. No askelkyykky tietty![]()
Se miksi minä ehdotin sivuolkapäiden lisäämistä johtuu pelkästään siitä, että etuolkapäät (joihin pystypunnerrus pääasiassa vaikuttaa) ottaa hittiä kaikissa punnerrusliikkeissä - etenkin penkatessa. Sen takia itse jättäisin etuolat pikkusen paitsioon sivuolkapäihin ja takaolkapäihin verrattuna. Mutta tuossa itse toteuttaisin niin, että tekisin olkapäätreenissä pystistä kaksi kovaa työsarjaa ja vipareita sivulle neljä sarjaa. Takaolkapäät itse treenaan selän kanssa.Entäs noiden liikkeiden määrä per treeni. Onko toi ihan ok vai pitäiskö tohon lyödä sit vaikka niitä sivuolkapäitä viel samalle (olkapää)päivälle? No menee taas ehkä turhan tarkaksi säätämiseksi.