Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Tuollaiselle jaolle jos joku sattuisi jonkun ohjelman tietämään, niin olisin kyllä ikuisesti kiitollinen :D

Äkkiä apua aloittelijalle![]()
Eli oon tässä ajatellu siirtyä tähän 3-jakoiseen. Itse oon nyt paljo sit lukenu tosta 3 on 1 off treenauksesta. Oon tästä yrittäny kysellä muilta sivuilta onko tämä hyvä systeemi. Tuntuu, et porukka morkkaa tätä heti, koska tulee se 6 treeniä per viikko ja ettei tule kuulemma tarpeeks palautumista vaikka joka kerta tehdään eri lihakset.
Kaikkeahan voi kokeilla... Lähinnä kiinnostaisi, että mikä ajatus sulla on ton 3 on 1 off:n takana? Miksi pitää reenata 6 kertaa viikkoon.
Kritiikki noihin palautuspäivien puuttumiseen lienee aiheellinen jos olet aloittelija niinkuin mainitsit. On harhaa luulla, että kehittyäksesi tarvitset heti älyttömän läjän treenikertoja viikkoon. En epäile ettetkö pystyisi runnomaan sitä läpi, mutta kehittyäksesi tarvitset myös palutumista ja lepoa. Kun nämä asiat ovat kunnossa, väitän, että myös käyttämäsi sarjapainot nousevat ja saat tehtyä raskaampia treenejä, jotka luonnollisesti kehittävät lihasta.
Munkin mielestä salilla on ihan törkeen siistiä, mutta pitää muistaa kuunnella koko kroppaa. Mielestäni treenisyklin ei tarvitse aina olla sovitettu seitsemän päiväiseen viikkorytmiin. Eli se monta kertaa viikossa teet kroppasi läpi on merkityksetöntä. Sillä on väliä, että jokainen treeni tehdään kunnolla, "täysillä" voimilla ja se kohdistuu haluttuun osa-alueeseen. Ugh.
Itse teen kolmijakosta 2 on 1 off 1 on 1 off periaatteella.

^Jos oot nyt aluksi raapinut tota 1-jakosta kolmesti viikossa, niin saattais olla järkevää ikäänkuin testata toi sun oma ohjelma samalla treenimäärällä. Kun liikkeet on tullu tutukso ja sopivan raskaat treenipainot on löytyny, niin voit miettiä, että kuinka paljon on mahdollista lisätä intesiteettiä. Kroppa kertoo!
Noi liikkeet on mun mielestä ihan ok. Keskimmäisen päivä käsitteenillä tarkoitat ilmeisesti hauiksia... Niille vois tehdä ehkä kolmannenkin liikkeen, kuten teet suurelle osalle muistakin lihasryhmistä. Monet näistä lihasryhmäjakoihin liittyvistä asioista on makuasioita. Ykköspäivältä voisi ehkä pudottaa ojentajat tai olkapäät jalkojen kaveriksi. Tällöin säilyisi sellanen hassunhauska ajatus, että suurin osa lihasryhmistä saa kierron aikan varsinaisen ja toissijaisen treenin. Eli kun esim etuolkapäät rasittivat toissijaisesti penkkipäivänä, saavat ne vielä varsinaisen treenin "lepopäivän" jälkeen.
Toistomääristä... Voimaa ja lihastahan sitä varsin usein halutaan. Joskus on tehtävä kompromissejä, joskus priorisoitava. Noi toistomäärät, mitä olet merkkaillut menevät enemmän sinne lihaksen kasvattamisen puolelle. Pienemmät toistamäärät (4-6) menevät sitten selkeämmin voimapuolelle. Näissä hommissa vaihtelevuus on rock. Kun teet useamman liikkeen per lihasryhmä, voit toki treenin sisälläkin varioida toistamääriä. Ekassa liikkeessä esim 4*6 ja tokassa 4*10 jne.