2x6 ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Bull-
  • Aloitettu Aloitettu
Ite oon tehny tota 2x6 penkki sydeemiä sillai, että aina ko menee 2x6, nostan 2,5kg painoa ja teen seukki kerralla 1x6 ja 1x5. Jos meni 1x6 ja 1x5 niinku yleensä menee,niin sitte vasta toka kerralla tee sillä sen 2x6(jos teen).

-Bull- sanoi:
Muutenkin ollu aika hidasta kehittyminen ja joutunu suht. kauan samoilla painoilla aina nostella ennenkuin tulee 2x6
No kokeileppa vaikka 2x5, ehkä sulla ei juuri tuo 6vaan toimi :), muista myös tehdä apuliikkeitä. Esim itselleni 6 on jo liian pitkä sarja penkkiin:), yleensä teen korkeintaan 5 toistoa.

neutraali sanoi:
No kokeileppa vaikka 2x5, ehkä sulla ei juuri tuo 6vaan toimi :), muista myös tehdä apuliikkeitä. Esim itselleni 6 on jo liian pitkä sarja penkkiin:), yleensä teen korkeintaan 5 toistoa.
Apuliikkeenä oon käytäny kapeeta penkkiä ja 2x6 päivänä oon tehny vinopenkin 3x6.

-Bull- sanoi:
Apuliikkeenä oon käytäny kapeeta penkkiä ja 2x6 päivänä oon tehny vinopenkin 3x6.
Ota tuota kapeeta penkkiä vaikka se 2x6, normi penkin jälkeen olevan vinopenkin voit tehdä esim 3x6-12, ei tuota vinoa penkkiä enään kannata tuollain hinkata että 3x6, menee helposti "tukkoon" ja penkki ei välttämättä sen takiakaan nouse niinkuin odotat.

Ota tuota kapeeta penkkiä vaikka se 2x6

Riittääkö 2 sarjaa ojentajille viikossa?, aika vähältä tuntuu.

2x6 kapeeta penkkiä. 2x8 ranskista ja jos on puhtia niin tuon jälkeen vielä push downia. Ainakin minulla toimii

Kuukkeli sanoi:
Ööö... tolla vauhdilla ois yli 40kg vuodessa. Onkos tuo mielestäs liian hidasta? hyvinhän tuo näyttäs potkivan.
Nii mut kaikki sanoo että ainakin alku viikoilla saa lähes joka viikko lisätä 2.5kg lisää rautaa.

Jos kolmeen viikkoon ei ole tapahtunut kehitystä sarjapainoissa, kannattaa tosiaankin vaihtaa ohjelmaa. 2*6 ei varmaan ole kaikille paras ohjelma. Minä en saanut sillä oikein mitään aikaiseksi, mutta kun vaihdoin 5*5 ohjelmaan, on kehitystä tullut mukavasti.

-Bull- sanoi:
Nii mut kaikki sanoo että ainakin alku viikoilla saa lähes joka viikko lisätä 2.5kg lisää rautaa.
se kestääkin ihan muutoman viikon n. 5-10kg itekin lähdin tekemään 60kg nous 67,5kg ihan kevyesti mutta siihen se hidastukin

MrBuffet sanoi:
Jos kolmeen viikkoon ei ole tapahtunut kehitystä sarjapainoissa, kannattaa tosiaankin vaihtaa ohjelmaa. 2*6 ei varmaan ole kaikille paras ohjelma. Minä en saanut sillä oikein mitään aikaiseksi, mutta kun vaihdoin 5*5 ohjelmaan, on kehitystä tullut mukavasti.

Mulla ei tapahtunut kolmeen viikkoon juuri mitään kehitystä. Sen jälkeen sitä sitten rupesikin tapahtumaan :) Pitkäjännitteisyyttä Buffet hyvä ;)

Halffi- sanoi:
Mulla ei tapahtunut kolmeen viikkoon juuri mitään kehitystä. Sen jälkeen sitä sitten rupesikin tapahtumaan :) Pitkäjännitteisyyttä Buffet hyvä ;)
Meinasin lähinnä sitä, että jos pitempään on jo tehnyt tuota 2*6 ja sitten on kehitys pysähtynyt. Turhaa hakata päätään seinään, parempi silloin vaihtaa ohjelmaa. Vaihtelu on hyvä asia ja pitkäjänteisyys, mutta sitä ei minulta löydy :)

Itse kun kokeilin 2x6:sta, niin ei toiminut mulle lainkaan. Kaks kuukautta hakkasin päätä seinään vaikka lepo+ruokailu oli hyvässä jamassa, sarjapainot nous tolla välillä ehkä 2,5kg. Vaihdoin sitten tekemään vähän lyhyempiä sarjoja ja kuukaudessa about 10kg lisää penkkiin. Joillekin se toimii, joillekin ei...

Siis kannattaako minun yrittää vielä tolla 2x6 ohjelmalla vai vaihtaa toiseen.Voisin mä vielä 2x6:lla tehdä kun viimeks maanantaina sain tehtyä sen 2x6.

-Bull- sanoi:
Siis kannattaako minun yrittää vielä tolla 2x6 ohjelmalla vai vaihtaa toiseen.Voisin mä vielä 2x6:lla tehdä kun viimeks maanantaina sain tehtyä sen 2x6.
Teet vaikka sillä 2x6 nyt tai 2x5, esim näin, sisältää rinnan ja ojentajat.

Ma: penkki 2x6 tai 2x5,
v,penkki tangolla 3x6-10
ristitalja 3x8-12

To tai Pe:
kapea lattiapenkki tai kapee penkki 2x6 tai 2x5
ransk suoratanko tai dippi 3x6-10
Pushdown 3x8-12

Jätä se nopeuspenkki kokonaan pois, et tarvi sitä vielä.

niin... kyllähän tollanen 2*6-systeemi äärimmäisen monotoninen on, niinkuin ihan mikä muukin fiksattu sarja-toisto -yhdistelmä tyyliin 3*10 tai 3*3. aikansa kestää kehitystä, mutta sitten tulee seinä vastaan. joillain aiemmin, joillain myöhemmin.

en ymmärrä, miksi joidenkin tuntuu olevan pakko määritellä se treeninsä tarkasti joillain ihmeellisillä sarja-toisto -mantroilla. noita numeroita täällä kaikkein eniten kysellään. pyydetään kommenttia "ohjelmasta", jossa on esim. penkki 3*8 + avut jne jne... eihän se ole mikään ohjelma, ellei se ole suunnitelmallinen edes jollain tasolla nimenomaan pitkällä tähtäimellä. pelkät sarja ja toistotiedot ei juuri mitään kerro varsinkin, jos niissä ei ole yhtään mitään vaihtelua... sehän on vaan yhden harjoituksen sisältöluonnos.

periaatteessa mikä tahansa kohtuujärkevä ohjelma toimii, jos se on riittävän erilainen suhteessa edelliseen. kannattaa unohtaa kysymykset tyyliin "kannattaako mun kokeilla...." jne ja keskittyä vaan siihen treenaamiseen. ellei kokeile mitään, ei taatusti myöskään löydä omista kyvyistään ja taipumuksistaan sen enempää.

sitten on sellasia tyyppejä, jotka alottaa eri systeemin joka toinen viikko ja ihmettelee, kun kehitystä ei tule... no eipä ihme.

lempeä kritiikin säiläni siis viuhuu lähinnä siinä suhteessa, että oletetaan joidenkin juttujen ja numeroiden tekevän ihmeitä (ja mieluusti tosi nopeesti). voimaharjottelu on hyvin yksinkertasta periaatteiltaan. tärkein käsite siinä on muutos. olkaa avoimia.

täältä tähän... :curs:

Back
Ylös Bottom