2x viikossa hauista??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MassGee
  • Aloitettu Aloitettu
Ei aina kannata välttämättä tehdä tuolla ajatuksella, että saa sen epäsuoran ja suoran rasituksen edut.

Itse tein sillä tavalla pitkään ja nyt vaihteluksi vaihdoin niin, että rasitus niille tulee vain samassa treenissä. IMHO vaihtelua tässäkin kannattaa hakea.

Voihan sen toki tehdä niinkin kuin NEUTRAALI sanoi, että toisena päivänä tekee sen "normaalin" treenin niille, ja toisena päivänä jotain pumppisarjoja yms.

Toki kannattaa vaihdella. Mutta ei mene jakeluun miksi treenata 3-jakoisella jos pitää päästä hauista vääntämään useammin kun kerran kierron aikana? Miksei sitten suoraan tee vaikka 2-jakoiselal ja 4 treeniä viikossa?

Ja siitä olen samaa mieltä, että varsinkaan kädet eivät koskaan ole liian isot. Eikä sitä nyt tartte pelätä että ne kädet jotenkin kasvaisi tuhottomasti muuta kroppaa edellä, kyllä se keho tasapainosta huolehtii. Mutta muistakaa se OJENTAJA, se kuitenkin on 2/3 koko olkavarren paksuudesta.

Su: Selkä,Hauis Ti:Rinta,Olkapää,Ojentaja To: Hauis,Ojentaja

Onko Tämä Liikaa??

En tiiä, kai se on yksilöllistä.

Multa ainakin ois pois tehosta, jos tekisin rinnan, olkapäät ja ojentajat samaan päivään. Toki eri asia, jos et tee ollenkaan pystypunnerruksia olkapäille.

joo sehän on selvä että ojentaja on iso osa kättä, mutta ei sitä normaali ojentaja reenin lisäksi juuri lisää tarvi reenata kun se saa reeniä jo aika mukavasti punnerruksissa. hauikset ei saa lähellekkään niin paljoa sitä epäsuoraa rasitusta kuin ojentajat ja siksi sitä voi hieman enemmän veivatakin IMÓ.

joo sehän on selvä että ojentaja on iso osa kättä, mutta ei sitä normaali ojentaja reenin lisäksi juuri lisää tarvi reenata kun se saa reeniä jo aika mukavasti punnerruksissa. hauikset ei saa lähellekkään niin paljoa sitä epäsuoraa rasitusta kuin ojentajat ja siksi sitä voi hieman enemmän veivatakin IMÓ.

Totta tämäkin. Tosin mä edelleen suosittelisin 3-jakoisessa laittamaan yksinkertaisesti sen selän ja hauikset eri päiville, tulee siitä selkätreenistä epäsuoraa rasitusta kuitenkin ja aina sen selän jälkeen voi parit hauissarjat pumpata. En mä käsille enää mitään omaa päivää tuollaisessa jaossa ottaisi.

Kaipa se on mahdollista, kun voi kyykätäkin kolmesti viikossa, mutta varo, ettei tuu YLIKUNTOA! Hauista en tee erikseen, mutta vetoliikkeitä 4-5 kertaa viikossa.

Totta tämäkin. Tosin mä edelleen suosittelisin 3-jakoisessa laittamaan yksinkertaisesti sen selän ja hauikset eri päiville, tulee siitä selkätreenistä epäsuoraa rasitusta kuitenkin ja aina sen selän jälkeen voi parit hauissarjat pumpata. En mä käsille enää mitään omaa päivää tuollaisessa jaossa ottaisi.

Mitäs sanot tästä Su: Rinta,Hauis,Ojentaja Ti:Selkä,Olkapäät??

Elikkä Sitä hauista ei mun varmaan tarvitse tehdä kun sen 1 viikossa????? Tätä haen! Olen itse raksalla duunissa kun sielläkin aika hyvin kädet väsyy.

Elikkä Sitä hauista ei mun varmaan tarvitse tehdä kun sen 1 viikossa????? Tätä haen! Olen itse raksalla duunissa kun sielläkin aika hyvin kädet väsyy.

Mä tekisin noin. Ja selkä, olkapäät päivän päätteeksi sitten pari sarjaa hauista jos sitä välttämättä tuntee tarpeelliseksi kahdesti viikossa suoraan treenata 3-jakoisella ohjelmalla.

Etkö todellakaan treenaa jalkoja? saisit hävetä! Ja et saa " mahdollisimman isoja lihaksia " kun treenaat hauista 2x viikossa... Kehossa on paljon muita lihaksia, treenaa mielummin niitä 2x viikossa, niin tulee edes vähän kokoa vartaloon...

Etkö todellakaan treenaa jalkoja? saisit hävetä! Ja et saa " mahdollisimman isoja lihaksia " kun treenaat hauista 2x viikossa... Kehossa on paljon muita lihaksia, treenaa mielummin niitä 2x viikossa, niin tulee edes vähän kokoa vartaloon...

Eipä se sanonut, ettei reenaisi jalkoja :)

Lue ketju alusta alkaen ennenkuin avaudut (täysin turhaan) jonkun jalkojen treenaamattomuudesta. Jos puhutaan hauisten treenistä, on sitä jalkatreeniä aika turhaa joka väliin laittaa, kun ei sillä tässä asiassa ole paskan vertaa merkitystä.

Lue ketju alusta alkaen ennenkuin avaudut (täysin turhaan) jonkun jalkojen treenaamattomuudesta. Jos puhutaan hauisten treenistä, on sitä jalkatreeniä aika turhaa joka väliin laittaa, kun ei sillä tässä asiassa ole paskan vertaa merkitystä.

Timba79 Kiitoksia vaivannäöstä :worship: :worship:

öööö...Mulle ei todellakaan passaa 2x hauis viikossa. Olen tehnyt nyt n.10kk ajan 2x viikko ja hauis on aivan helvetisti ojentajia ja muita jäljessä.:eek: Tai sitten mulla vain hauis ei kehity:( Ympärys 42cm, mutta se hauis on mielestäni TODELLA pieni. Eli toisinsanoen liikaa tuli sarjoja. Ahneella on paskanen loppu! :evil:

Jotkut ei saa ees tohon mittaan, älä huoli. Mielestäni 42 cm on pieni vain jos on muuten iso rasvaprosentti tai on tukeva muuteen.

En nyt oo varma kuuluuko tää lähellekkään tänne puolelle..mutta kysyn kuitenkin.

Oon tässä nyt treennannu silleen että koko kroppa läpi kerran viikossa..mutta nyt olen huomannut että rintalihakset on selkeesti jäljessä suhteessa muihin lihasryhmiin..
Voiko rintaa treenata 2X viikossa jos muut lihasryhmät treenaa kerran viikossa..Tuossa aikasemmin joku oli sanonut että ei oo mitää järkeä treenata pientä lihasryhmää(hauis) 2x viikossa..mutta nyt kun puhutaan rintalihaksista niin voiko lihasmassan kasvua kiihdyttää treenaamalla 2x viikossa yhen sijaa..??

En nyt oo varma kuuluuko tää lähellekkään tänne puolelle..mutta kysyn kuitenkin.

Oon tässä nyt treennannu silleen että koko kroppa läpi kerran viikossa..mutta nyt olen huomannut että rintalihakset on selkeesti jäljessä suhteessa muihin lihasryhmiin..
Voiko rintaa treenata 2X viikossa jos muut lihasryhmät treenaa kerran viikossa..Tuossa aikasemmin joku oli sanonut että ei oo mitää järkeä treenata pientä lihasryhmää(hauis) 2x viikossa..mutta nyt kun puhutaan rintalihaksista niin voiko lihasmassan kasvua kiihdyttää treenaamalla 2x viikossa yhen sijaa..??

Miten ois esim. 2-jakoinen joka tehdään neljästi viikossa? Ja se treeni jossa on rinta, aloitetaan tekemällä rintaa?

Jotkut ei saa ees tohon mittaan, älä huoli. Mielestäni 42 cm on pieni vain jos on muuten iso rasvaprosentti tai on tukeva muuteen.

Joo tyytyväinen saa olla, ku on hyvät geenit saanu. Vaan tuntuu, että hauis ei vaan kasva. Tai siis se hauiksen alaosa ei kasva yhtään. Onko mitään liikettä, joka ottaisi hyvin siihen alaosaan? Haban ympärys muuten joulusta kasvanut 7cm. 35-42cm:iin. Rasvat mittasin n. kk sitten, vähän alle 15.

Hauiksia 2 x viikossa = kyllä voi. Sama koskee muitakin lihasryhmiä. Itse muutin juuri maalle ja käytössä omat puntit. 2-jakoisella mennään: yläkroppa ja alakroppa. 3 eri treeniä yläkeholle ja 2 alakeholle (koska poljen töihin 12 km paskassa säässä ja osittain hiekkatietä jne..).
Treeniä 1-2 on ja 1-3 off, riippuen töistä. Parhaimmillaan yläkropalle saattaa tulla 3 treeniä viikon sisään. Intensiteetistä on karsittu hieman (työt, matkat, tilan työt), mutta suht matalalla voluumilla mennään, about 2 sarjaa/liike, riippuen liikkeestä.

Ps. 42 cm haukkari on ihan ok (mikäli siinä ei ole kauheasti läskiä päällä), samoissa mitoissa about mennään, oma paino siinä vähän päälle 80kg.

Ite teen vaihtelevasti 2xvkoon käsiä. Mielestäni se sopii kyllä haboille, koska haupitsit palautuvat kyllä suhteellisen nopsaan. Kuten joku tossa mainitsikin ojetanjat on 2/3osaa käden paksuudesta eli ei pidä unohtaman ojentajia.

Täytyy muistaa, että käsien koko on pitkälti geneettistä ja vaikka kuinka treenaat et välttämättä saa hauista kasvamaan näyttäväksi. Muoto ratkaisee paljon. Kädet on kuitenkin ehkä näyttävin osa ihmiskehoa. Niitä tuijotetaan niin kadulla kuin salillakin, jos omistat tarpeeksi isot ja kireät. Niitä tulee siis treenata kuin ei olis muita lihasryhmiä olemassakaan.;) Ei kun ihan oikeesti kaikkia lihaksia tietysti tasapuolisesti, mutta tee habaa silloin tällöin ylimääräinen sarja ihan vain jos vaikka vahingossa sattuis haba lähtee kasvamaan extraisoihin mittoihin.

Back
Ylös Bottom