2x viikossa hauista??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MassGee
  • Aloitettu Aloitettu
Joo tyytyväinen saa olla, ku on hyvät geenit saanu. Vaan tuntuu, että hauis ei vaan kasva. Tai siis se hauiksen alaosa ei kasva yhtään. Onko mitään liikettä, joka ottaisi hyvin siihen alaosaan? Haban ympärys muuten joulusta kasvanut 7cm. 35-42cm:iin. Rasvat mittasin n. kk sitten, vähän alle 15.

eli oot saanu noin 1cm per kuukausi käden ympärysmittaan tähän aikaan mennessä. Aika hyvin, ja kun olet vielä 17, niin sanoisin hullulta. itellä kasvo 36 ---> 38 mukavilla rasvoilla muutamassa kuukaudessa ja sitten on tullu hiljakseen se 1 cm tässä kesän ja syksyn aikana. Joulun tienoilta lähdin itsenkin. Joko sulla on maailman kovimmat geenit, sä huijaat tai käytät horkkaa ( joka tietenkin laskee sun pointseja :D ). Liian hullu mitta mun silmään tulemaan alle vuodessa...

Ite teen vaihtelevasti 2xvkoon käsiä. Mielestäni se sopii kyllä haboille, koska haupitsit palautuvat kyllä suhteellisen nopsaan. Kuten joku tossa mainitsikin ojetanjat on 2/3osaa käden paksuudesta eli ei pidä unohtaman ojentajia.

Täytyy muistaa, että käsien koko on pitkälti geneettistä ja vaikka kuinka treenaat et välttämättä saa hauista kasvamaan näyttäväksi. Muoto ratkaisee paljon. Kädet on kuitenkin ehkä näyttävin osa ihmiskehoa. Niitä tuijotetaan niin kadulla kuin salillakin, jos omistat tarpeeksi isot ja kireät. Niitä tulee siis treenata kuin ei olis muita lihasryhmiä olemassakaan.;) Ei kun ihan oikeesti kaikkia lihaksia tietysti tasapuolisesti, mutta tee habaa silloin tällöin ylimääräinen sarja ihan vain jos vaikka vahingossa sattuis haba lähtee kasvamaan extraisoihin mittoihin.

Ja se rasvaprosentti vaikuttaa paljon. Moni ei edes tiedä miltä ne omat kädet oikeasti näyttää kun ei ole niitä edes suht rasvattomina nähneet. ;)

samapa se sille fätille on siis tietyssä määrin. noilla vahvamiehillä on perkeleen paksuja käsiä vaikkei niissä mallia olekaan. voihan siihen tietenkin jokainen mennä viereen sanoon että kato ku tää mun 40senttinen on paremmannäkönen ku oon niin tiukka verrattuna tuohon sun 55senttiseen pulla käteen:D. totuus kuitenkin on että tollasella erolla se pienempi käsi on jokseenkin huvittavan näköinen kun ero on noin kauhea senteissä :).

Ite reenailen myös 2 kertaa viikossa nykyään hauista siinä toivossa, että se kasvais vähän isommaks. Toinen treeni on kuitenki vähän kevyempi, mutta tuntuu ettei se ensimmäinenkään koskaan kovin raskas ole. Tulee yleensä treenattua sen verran hallitusti tota hauista ettei mee selällä tekemiseks jne. Tuntuu etten sen takia jotenki osaa treenata hauista tarpeeks kovaa, joten senki takia tää pari kertaa viikossa tuntuis paremmalta vaihtoehdolta.

Kokeilkaa noita harvempijakoisia ohjelmia niin tulee se treeni jopa kolmesti viiikossa hauiksille. Kyllä sitä saa hauikset aika loppuun kolmellakin tiukalla sarjalla tehtyä. Ja ainakin itse pystyn jopa koko kropan treenissä tekemään hauikset lähes aina positiiviseen loppuun, on senverran pieni lihasryhmä että palautuu nopeasti eikä varmasti vaikuta koko kropan hermoton kuormitukseen mitenkään oleellisesti.

Ja vähän sarjoja kerralla useasti viikossa tehtynä saa paljon kovemmat raudat kokonaisuudessaan liikkeelle mitä harvoin tehtynä enemmän kerralla.

eli oot saanu noin 1cm per kuukausi käden ympärysmittaan tähän aikaan mennessä. Aika hyvin, ja kun olet vielä 17, niin sanoisin hullulta. itellä kasvo 36 ---> 38 mukavilla rasvoilla muutamassa kuukaudessa ja sitten on tullu hiljakseen se 1 cm tässä kesän ja syksyn aikana. Joulun tienoilta lähdin itsenkin. Joko sulla on maailman kovimmat geenit, sä huijaat tai käytät horkkaa ( joka tietenkin laskee sun pointseja :D ). Liian hullu mitta mun silmään tulemaan alle vuodessa...

Hullulta voi kuulostaakin, mutta totta. Massakaudella on ollut nyt joulusta asti ja tosiaan toi haba on ton verran kasvanu ympärystä. Ruokavaliosta sen verran, että vaikka olenkin massakaudella, niin en ole mitään hampurilaisia vetänyt. Suhteellisen terveellisesti olen syönyt ja paljon. N. 4000-5000 kaloria päivässä jaettuna 7 ateriaan. Lisäyksenä, että säännöllisesti aloin käymään salilla juuri silloin jouluna. Horkkaa en käytä. Rasvat arvioisin olevan 15-20 paikkeilla. Jouluna oli alle 10. :eek: Mutta et uskoisikaan, kuinka paljon mulla on reiden ympärys kasvanut tossa puolessa vuodessa. Ympäryksellä mittaa jo 70cm.

Tuntuu vain, että tuo hauis ei kasva palon yhtään. Ojentaja jo hirvee möykky.

Vielä olisi sellainen kysymys, että kauonkohan noiden raskausarpien parantuminen kestää?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Joo kyllä niitä hauiksia voi treenata useammankin kerran viikossa.Itse junnasin kauan paikoillaan 4 jakoisella ja 7 päivän kierrolla treenatessa,sarjoja tuli tehtyä sen 8-10.Mukava "buusti" on tullut koon sekä voimien kasvuun kun vaihdoin 3-jakoiseen,vähensin sarjat 3-4:ään ja lyhensin kiertoa 4-6 päivään sen mukaan miten on palautunut.
Eli nykyään kun treenaan hieman useammin mutta vähemmillä sarjoilla niin kehitystä on alkanut taas tulemaan :) .

Tietääkseni raskausarvet ei parane kokonaan koskaan,vaalenevat kuitenkin parhaimmillaan varsin näkymättömiksi.Ainakin itsellä.

Mul olis sellainen kysymys haban treenamisest,et nykyään ku teen jonkun hauisliikkeen vaikka 3x12,nii eka sarja menee ihan hyvin,mut toises käy nii et jaksan ehkä tehdä 6-8 toistoa nii sen jälkee ei enää millään tahdo nousta,siis käsi jumittuu puoleen väliin ihan kuin ei ois ollenkaa voimaa,mut itse lihakses ei oo mitää kipua tai mitää,eikä se ole väsynyt yhtää.Mistä tämä vois johtua?Nykyään hauistreenit kärsivät sen takia ku ei pysty mitenkää saamaa lihasta ees lämpenemään kunnol ku voimat loppuu kesken kädest,mut lihakses ei taas tunnu yhtään. :(

Mul olis sellainen kysymys haban treenamisest,et nykyään ku teen jonkun hauisliikkeen vaikka 3x12,nii eka sarja menee ihan hyvin,mut toises käy nii et jaksan ehkä tehdä 6-8 toistoa nii sen jälkee ei enää millään tahdo nousta,siis käsi jumittuu puoleen väliin ihan kuin ei ois ollenkaa voimaa,mut itse lihakses ei oo mitää kipua tai mitää,eikä se ole väsynyt yhtää.Mistä tämä vois johtua?Nykyään hauistreenit kärsivät sen takia ku ei pysty mitenkää saamaa lihasta ees lämpenemään kunnol ku voimat loppuu kesken kädest,mut lihakses ei taas tunnu yhtään. :(

Ota pienemmät painot ja keskity siihen tekniikkaan.

Back
Ylös Bottom