2x viikossa hauista??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MassGee
  • Aloitettu Aloitettu
Eli onko mahdollista tehdä/kannattavaa hauista ja ojentajaa 2x viikossa?

Esim: Sunnuntai ja torstai? vedän säännöllisesti protskut ja ruokapuoli on myös ok. Kiitos Vastanneille?

yhtä usein kuin muutkin paikat. eli jos vedät vaikka 1 jakosella niin hyvin voi vetää jopa 3x viikkoon.

mitä useammin tekee sitä vähemmän kerralla.

teen 1 viikossa hauista mutta kunnolla Riittääkö se kun haluaisin mahdollisimman nopeasti isot lihakset ja toisto on 3x10-15

teen 1 viikossa hauista mutta kunnolla Riittääkö se kun haluaisin mahdollisimman nopeasti isot lihakset ja toisto on 3x10-15
No jos lihastasapainon haluat säilyttää, niin varmaan kannattaa treenata tasapuolisesti koko kehoa. Ja toi ''mahdollisimman nopeasti isot lihakset'' ei tule onnistumaan, ellet omaa helvetin hyviä geenejä. :hyper:

No jos lihastasapainon haluat säilyttää, niin varmaan kannattaa treenata tasapuolisesti koko kehoa. Ja toi ''mahdollisimman nopeasti isot lihakset'' ei tule onnistumaan, ellet omaa helvetin hyviä geenejä. :hyper:

niin mutta jos hauis on huonosti kasvava lihasryhmä niin ihan hyvin voit vetää esim rinta ja selkä päivän yhteydessä. sitä paitsi kilpailuissa on hyvä olla joku tykki lihasryhmä (ja monet haluaa sen olevan hauis...) koska se on asia joka auttaa erottumaan massasta...

niin mutta jos hauis on huonosti kasvava lihasryhmä niin ihan hyvin voit vetää esim rinta ja selkä päivän yhteydessä. sitä paitsi kilpailuissa on hyvä olla joku tykki lihasryhmä (ja monet haluaa sen olevan hauis...) koska se on asia joka auttaa erottumaan massasta...
Juu tottakai jos joku lihasryhmä on jäljessä tms, niin kannattaa toki useammin, mutta ajattelin, jos kyseessä on sittenkin maksimaalinen hauiksenkasvatus. ;)

Juu tottakai jos joku lihasryhmä on jäljessä tms, niin kannattaa toki useammin, mutta ajattelin, jos kyseessä on sittenkin maksimaalinen hauiksenkasvatus. ;)

massgeenkin treeni ura on sen verran alussa että jotkut hauis hifistelyt ei tod kannata. kerkee sitä enemmän tehä sitten JOS sinne lavalle haluaa niin 5-10 v kuluttua.

tasasesti koko kroppaa, jos se on 2 kertaa viikossa, niin sit myös haukkaria 2x viikossa.

mitä isommat käet sen parempi. hankala niitä on saavuttaa millään reenillä(tai jos joku tietää niin saa kertoa:D). ite teen hauiksia rintapäivän yhteydessä ja selkäpäivän yhteydessä. rinta päivänä teen enempi sarjoja ja selkä reenin päälle yhden hapotus sarjan pudotuksilla. mikään lihasryhmä ei voi koskaan olla liian iso, eikä varsinkaan kädet IMO :)

3-jakoinen kannattaa rakentaa niin, että selkä ja hauis on eripäivinä, jolloin saa suoran ja epäsuoran treenin edut. Eli vaikkapa selkä ja olkapäät yhtenä ja toisena sitten, rinta-olka-hauis.

Muuten ei kyllä 3-jakoisella tehdä hauiksia suoraan kahdesti viikossa, poikkeustapaus on jos treenaat tuolla jaolla neljästi viikossa, niin se hauistreeni tulee kahdesti viikossa 3 viikon välein. ;)

Itse teen vähintään 2 kertaa viikossa haukat, mutta kumminkin 3kertaa alkaa olla jo maksimi, hauikset palautuukin niin nopeasti ainakin itselläni että ei mitään haittaa vaikka vetää 2kertaa viikko.

Neutraalilta oivia "jeesusmaisia" sananparsia käsien koosta! :thumbs:

2x viikossa hauista onnistuu varmaan ihan hyvin, mutta kannattaa myös keskittyä yhtälailla ojentajaankin. Se kuitenkin muodostaa huomattavan osan käden paksuudesta.

Jos käsille pyhittää vain yhden päivän viikossa, voi reenin varmasti vetää huomattavasti kovemmalla intensiteetillä läpi ja lisäksi tulee epäsuora rasitus mm. selkä, rinta- ja olkapääreenistä. Riippuu toki mitä liikkeitä suosii.

Olen kuullut kuitenkin puhuttavan, että naturaaleille sopisi paremmin juuri korkeampi volyymi. Eli että vko:ssa reenataan samat lihasryhmät ainakin kaksi kertaa läpi.

Itse ehkä suosisin sellaista keinoa, että aluksi harjoitellaan voimatasot mahdollisimman ylös ja sitten aloitetaan rakentamaan isoilla painoilla isoja lihaksia. Mene ja tiedä.

Eipä kannata mitään lihasryhmää liikaa hinkuttaa. Hauiskin on pieni lihasryhmä ja hanskat saa helposti tulehtumaan liiallisella ärsytyksellä. Paksu käsivarsi on sitäpaitsi pääosin suuren ojentajalihaksen ansiota. Muistaakseni n. 70% käsivarren koosta koostuu ojenatajlihaksesta.

Timba79 sanoi:
3-jakoinen kannattaa rakentaa niin, että selkä ja hauis on eripäivinä, jolloin saa suoran ja epäsuoran treenin edut.

Ei aina kannata välttämättä tehdä tuolla ajatuksella, että saa sen epäsuoran ja suoran rasituksen edut.

Itse tein sillä tavalla pitkään ja nyt vaihteluksi vaihdoin niin, että rasitus niille tulee vain samassa treenissä. IMHO vaihtelua tässäkin kannattaa hakea.

Voihan sen toki tehdä niinkin kuin NEUTRAALI sanoi, että toisena päivänä tekee sen "normaalin" treenin niille, ja toisena päivänä jotain pumppisarjoja yms.

kuten aiemmin mainittiinki että se OJENTAJA on se mikä tekee käden paksuudesta 1/3. Ite oon nyt treenannu hauiksia 2krt viikossa HELVETIN huonoin tuloksin (saattaa johtua myös 4-jakosesta millä treenaan), ja samalla on ojentaja jääny varjoon. mieluummin kerta viikossa... kaduttaa.............

kuten aiemmin mainittiinki että se OJENTAJA on se mikä tekee käden paksuudesta 1/3. Ite oon nyt treenannu hauiksia 2krt viikossa HELVETIN huonoin tuloksin (saattaa johtua myös 4-jakosesta millä treenaan), ja samalla on ojentaja jääny varjoon. mieluummin kerta viikossa... kaduttaa.............

Näihin huonoihin tuloksiin voi vaikuttaa kovin moni asia, eikä vähiten se millaisia harjoituksesi ovat.

öööö...Mulle ei todellakaan passaa 2x hauis viikossa. Olen tehnyt nyt n.10kk ajan 2x viikko ja hauis on aivan helvetisti ojentajia ja muita jäljessä.:eek: Tai sitten mulla vain hauis ei kehity:( Ympärys 42cm, mutta se hauis on mielestäni TODELLA pieni. Eli toisinsanoen liikaa tuli sarjoja. Ahneella on paskanen loppu! :evil:

Siis ojentaja on 2/3 osaa käsivarren paksuudesta, tarkoitit varmaan...
Ite ainakin tykkän treenata enemmän ojentajaa kuin hauista..
Suhteessa mulla onkin ojentajat isommat kuin hauikset...

Back
Ylös Bottom