2viikkoa diettiä/2viikkoa massaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hessu
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ensimmäinen testikierto energiasyklittelyllä tehty:

14 päivää kalorit +1000
7 päivää kalorit -500

Bulkkikaudella aamupaino nousi sadankilon tuntumilta 105kg:an. Tuntui että palautuminen oli suhteellisen nopeaa ja treenikertoja olikin viikossa 4-5.

Dieettijaksolla paino laski aivan älyttömän nopeasti. 6päivän jälkeen aamupaino oli 102.2kg. Tais olla ehkä hieman liian suuri kalorivaje, voisin veikata että joinakin päivinä oli jopa -800-1000kcal. Varmaan suurimpana syynä nopeaan painonlaskuun oli se että bulkkijaksolla tulleet nesteet lähti. Mutta nyt tuntuu että kireys on sama kuin 100kilosena, mutta painoa kilo tai pari enemmän. Liekö sitten placebotunne mene ja tiedä...

Nyt olis tarkotus viedä dieettiä eteenpäin vielä muutama viikko ja alotella sama kierto uudelleen, silleen että pysyis kohtalaisen kireänä kokoajan. Vaikka tuo pari viikkoa bulkkia onkin suhteellisen lyhyt aikaväli niin kyllä siinä kerkee fläsää tulemaan oikeen urakalla :itku: Ainakin silloin kun kaloriavusteita haetaan pikaravintoloiden puolelta :)

Re: Re: Re: Re: Mitä mieltä?

Originally posted by Hulkki
Jos jatkat tuota samaa hommaa menee ensinnäkin se ekan syklin viimeinen kevyt viikko bulkilla ja perään vielä se toisen kierron ensimmäinen kova treeniviikko bulkilla (bulkkia otetaan maksimissaan 2 viikkoa putkeen). Pitää siis ottaa huomioon myös se, meneekö energiasyklitys ja treenin jaksotus yksiin tai sopiiko ne hyvin yhteen.

Esimerkiksi tässä tapauksessa:

Viikko 1 - Kova treeni, bulkkia
Viikko 2 - Kova treeni, bulkkia
Viikko 3 - Kova treeni, dieettiä
Viikko 4 - Palauttavaa, bulkkia
Viikko 5 - Kova treeni, bulkkia
Viikko 6 - Kova treeni, dieettiä
Viikko 7 - Kova treeni, bulkkia
Viikko 8 - Palauttavaa, bulkkia
Viikko 9 - Kova treeni, dieettiä
...

Itse en ole alkanut noin tarkasti asioita pohtimaan, eikä kannatakaan kun lapsellinen ja töissäkäyvä ihminen pääsee salille hieman epäsäännöllisesti. Olen vain yrittänyt nelisen kertaa viikossa käydä salilla ja pitää normaalin kevyen viikon 5-6 viikon välein yrittäen kuitenkin saada sen dieettijaksolle.

(olipa hankalasti ilmaistu....)

Ja Rock, itse olen huomannut ihan samat asiat kuin sinä. En tiedä onko se läskiä vai nestettä, mutta bulkilla paino nousee nopeasti ja vyötä pitää höllentää ainakin pykälän verran.

Toisaalta dieetillä paino myös laskee älyttömän nopeasti kun tiputtaa ylimääräiset kalorit pois.

Onko teillä ongelmaa bulkilla saada kaikki se ruokamäärä syötyä?

Johtuen lääkekuureista (joita on useempi) mulla ei oo ollu ruokahalua ehkä kolmeen kuukauteen. Ts. syön sillon kun on nälkä sen verran että nälkä lähtee. Sitte tulee toppi. Ahtaminen tuntuu ongelmalliselta. Ja mikään liikkuminen, edes HST treeni ei tuo ruokahalua.

Onko mitään keinoa jolla parantaa ruokahalua?

Vedän kyllä suomalaisella sisullaki ruokaa, mutta voihan sitä olla helpompiaki keinoja :)

Kaskas, järkevää juttuahan tässä. Täytynee minunkin kokeilla vähän rytmittää syömistä niin että 2vko syö reilusti miten kupu vetää, ja sitten viikon syö vähemmän.

Mulla käytännössä kun se ylläpitokalorit on tossa 2800kcal tienoilla, niin bulkki on tätä miten nytkin syön (~3600kcal / päivä) ja miinuksella 2600kcal / päivä. Ja tuntumallahan se menee enimmäkseen aika kohdalleen nuo kalorit vaikka ne tarkkaan laskenkin.

Tässä HST:llä vaan arveluttaa tuo miinusviikko, mieletön ruokamäärä on joka auttaa palautumaan ja pysymään kehityksen puolella ylikunnon sijaan, viikkoon mahtuu 3 treeniä ja miinuskalorit...tsot.

Täytynee harkita vielä.

Originally posted by saarnamies
Onko teillä ongelmaa bulkilla saada kaikki se ruokamäärä syötyä?

Johtuen lääkekuureista (joita on useempi) mulla ei oo ollu ruokahalua ehkä kolmeen kuukauteen. Ts. syön sillon kun on nälkä sen verran että nälkä lähtee. Sitte tulee toppi. Ahtaminen tuntuu ongelmalliselta. Ja mikään liikkuminen, edes HST treeni ei tuo ruokahalua.

Onko mitään keinoa jolla parantaa ruokahalua?

Vedän kyllä suomalaisella sisullaki ruokaa, mutta voihan sitä olla helpompiaki keinoja :)

Itse olen ottanut aika suuren osan ylimääräisistä kaloreista erilaisista jauhoista kun niitä satun halvalla saamaan. Vaihtelen hieman proteiini- ja hiilihydraattisuhteita bulkkikaudesta toiseen, joten välillä juon hiilaridrinksuja, välillä tällä palstalla maan rakoon haukuttuja gainereita.

Tietysti myös kiinteän ruoan määrä nousee bulkilla.

Mä olen nyt taistellut noitten syömisten kanssa jo ihan liikaa. Todennut tuon että ei kannata sitä bulkkia vetää koko talvea ja dietata sit vaivoin saatuja lihaksia pois keväällä. Vaan yhden kierron jo tota 1vkoa diettiä/2 vkoa bulkkia tehneenä voin sanoa et se sopii mulle hyvin. Tavallaan on kokoajan suht timmissä kunnossa ja kuitenkin kehitystä tapahtuu. Ajattelin nyt ottaa tuohon mukaan sen mistä täälä on usein puhuttukin eli: ketodiettiä 6päivää ja sit yks päivä pelkkiä hiilareita ja sit alkais se 2 vkon bulkkaus. Eli koitettais jos saatais sillä pelkällä hiilaripäivällä jonkunlaista positiivista reaktiota kehitykseen. Treenit olen vetänyt näin.
dietti vko/voima treeniä(toistot alle 6, kalorit -500)
bulkki vko/massa treeniä(toistot 8-12, kalorit +1000)
bulkki vko/kevyt/pumppi treeniä(toistot 12-15, kalorit +1500)
Tuntui tosi hyvältä toi eka kierto ja näillä eväillä ois tarkotus jatkaa ainakin tuonne kevääseen asti :kippis1:

Piti tätäkin kommentoida kun on tullut kokeiltua jo jonkin aikaa ja huomattua tämä omalle kohdalle toimivaksi.
Itse joudun olemaan tarkkana mitä syön kun fläsää kertyy todella nopeasti jos en syö oikein. Ja se lähtee niin kiduttavan hitaasti.
Muutenkin pyrin käymään talvella lämpimässä ulkomailla pari kertaa jos rahat riittää joten onhan se kiva lähteä kun ei vyötärö roiku.

Noudatin ehkä liiankin orjallisesti seuraavaa:

2 vko +500 kcal ja
2 vko -500 kcal

Viikonloppuna lauantaisin sitten aina rennommin, olutta ja ruokaa enemmän.

Olen niin laiska ja tylsä että ostan kaupasta aina samat elintarvikkeet, siksi näin 'orjallinen' systeemi on helppoa.
Osaan jo ulkoa niiden elintarvikkeiden hinnat lähikaupasta mitä ostan joten ajankulukseni lasken etukäteen mitä ne tekee kassalla, hulluilla on halvat huvit..

Treeniä neljä päivää viikossa.
Aamupaino oli hieman reilu 80 kun alotin syömään vähemmin, tippui 78 kahdessa viikossa.
Taas kaksi viikkoa plussaa takana, aamupaino 81,6, tänään pitäisi taas miinustella ruokaa parin viikon ajan.
Pihdeillä olen tässä samalla mitannut fläsärosenttia ja se on pysynyt samassa (11 %), ehkä hieman laskenutkin. En tiedä miten tarkat nuo pihdit on.
Tarkkailen tässä jos riittäisi tuo 1 viikkokin miinuskaloreita.

Rules!

Heh, itselläni suunnitelma vähän muuttui. Aloitin tuossa 2/2 vko-systeemiä juuri dieettijaksolla, vieläpä ketogeenisellä (ekaa kertaa koskaan) ja perkele huomasin että tää ketohommahan toimii kuin junan vessa! Tänään olis pitäny alkaa hiilaripäivä ja sit bulkkaamaan, mutku ei malttanu... Päätinkin siis jatkaa ketoa pidemmälle kun se kerran tuntuu toimivan niin hyvin. Thumbs Up for that! Ajattelen että jos rasvaprosentti olisi ennen bulkin aloittamista suht ok-tasolla (mitä se ei ole juuri koskaan ollut) niin tavallaan se.. miten sanoisi, rasvaprosentin perustaso pysyy koko ajan suht alhaalla mikä olisi minusta ihan hienoa. Grrrreat.
:thumbs:

Yksinpuhelua, taas.
Melkein kilo tullu lisää painoa ja rasva% vaan tippuu, varmaan ensimmäistä kertaa elämässä kaikki vatsalihakset erottuu, jippii.
Omituisinta on se että tulokset eivät ole laskeneet yhtään dietin aikana, päinvastoin, tuntuu että jopa hieman nousseet taas.
Kohta taas ruokaa enemmän naamariin ja katotaan mitä tapahtuu.
Pitänee alkaa lyhentää diettiaikaa kun saan tyydyttävän rasva%:n
V-mäisintä on se että diettin lopulla näyttää vaan todella riulta vaikka lihasten koko ei ole pienentynyt, ainakaan jos kylmänä jännittää lihasta ja vertaa.
Tilanne parantuu kun alkaa taas syömään enemmän.
+500 kcal on sopiva määrä ainakin itselle.

Originally posted by screwdriver
Yksinpuhelua, taas.
Melkein kilo tullu lisää painoa ja rasva% vaan tippuu, varmaan ensimmäistä kertaa elämässä kaikki vatsalihakset erottuu, jippii.
Omituisinta on se että tulokset eivät ole laskeneet yhtään dietin aikana, päinvastoin, tuntuu että jopa hieman nousseet taas.
Kohta taas ruokaa enemmän naamariin ja katotaan mitä tapahtuu.
Pitänee alkaa lyhentää diettiaikaa kun saan tyydyttävän rasva%:n
V-mäisintä on se että diettin lopulla näyttää vaan todella riulta vaikka lihasten koko ei ole pienentynyt, ainakaan jos kylmänä jännittää lihasta ja vertaa.
Tilanne parantuu kun alkaa taas syömään enemmän.
+500 kcal on sopiva määrä ainakin itselle.

Hmm. Itsellä taas tulokset tippuu siten että jälkimmäinen dieettiviikko ja ensimmäisen bulkkiviikon alku ovat voiman kannalta heikoimpia.

Tai siis maksimisarjapainot eivät laske, mutta toistojen määrä laskee.

Jossain muistan mainitun, että tämä kalorisyklitys on treenin kannalta "kaksi askelta eteenpäin ja yksi taakse". Omalla kohdallani on ollut juuri näin, eli systeemi toimii ja loppujen lopuksi ollaan huimasti "plussan puolella".

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Toisaalta tämä tulosten kasvu saattaa johtua että siirryin koko kroppa 2xviikko systeemiin.
Maksimeita en ole kokeillut, toistomäärät ovat kasvaneet.

Originally posted by screwdriver
Toisaalta tämä tulosten kasvu saattaa johtua että siirryin koko kroppa 2xviikko systeemiin.
Maksimeita en ole kokeillut, toistomäärät ovat kasvaneet.

Maanantaina aloittamani bulkkikausi on lähtenyt kohisten käyntiin. Suunnittelin itsekin vetää kropan 2x vko, toistomäärät pidän sielä 8-12 nurkilla. Maanantai-aamuna ennen aamiaista paino oli 73,5kg (takana 4 vkoa ketoa menestyksekkäästi) ja nyt torstai-aamuna paino jo 78,9kg! Aamupaskan jälkeen vieläpä. Nesteet tietenkin tulleet takaisin vauhdilla. Ja kreatiinikin on mukana n. 15g/pvä. Kalorit on helposti yli 1500+, välipäivänä varmaan lähemmäs 2000+. Tuntuu että koko kroppa turpoaa, hirveen iso olo koko ajan. Maha pystyssä saa kävellä.

Siitä tulikin mieleeni se T-Magin juttu, että tekisikin vain n. viikon kierrolla tätä. Pelottaa jo ajatella että mitä helvettiä mun paino onkaan sit 2 viikon jälkeen??? Hui!
:eek:

No niin, nostin threadin ylös koska nyt tarvitsen apuanne, kenellä nyt tietoa saattaa olla. Kun luet ylläolevan postini, niin siitä käy ilmi että ensimmäinen bulkkisyklini toimi kuin junan vessa. Jouduin siis lopettamaan ekan bulkin 9. päivän kohdalla koska en saanut enää muruakaan ruokaa alas (joku psykologinen juttu). Tosin kalorini olivat kaiken kaikkiaan jo tuola 5000-5200/pvä, eli mun kokoselle sällille aika paljon. Siinä vaiheessa painoni oli 82,5kg, mikä tarkoittaa käytännössä että 9kg, 9 päivää (!). Hyvä on, sen jälkeen 1,5 vkoa dieettiä ja painoni tippui sinne 75,5 kiloon. Kaikki erinomaisesti. MUTTA!

Tänään on 5. päivä (aloitin sunnuntaina) tokaa bulkkisykliä ja painoni on juuttunut 79,5 kiloon. Itse asiassa vaaka näytti jo tiistaina 79,4kg, mutta ainakaan tuon vanhan kaavan mukaan se ei vain nouse. Eli mikä mättää??? Maanantaina oli soudussa jotakuinkin ennätyspainot eli jotain tässä on oikein, mutta miksi paino tyssähti tähän? Ihan samaa kaavaa menen kun ekallakin kierroksella. Paperilla teen kaiken oikein mutta kertokaapa joku missä meen vikaan, vai menenkö vikaan???

Eli toivoisin teorioita tyypeiltä ketkä tätä nyt tekee/on tehnyt, kiitos vaan.

Tämä on aika vanha threadi,mutta onko joku käyttänyt tätä systeemiä pidemmän aikaa ja jos on niin olisi kiva kuulla kokemuksia.
Itse olen vetänyt kaksi 2vko+1000/1,5 viikkoa -500 ja on tuntunut,että lihasmassaa tullut lisää ja rasvaprosentti laskenut.
Tosin olen aikalailla aloittelija, joten sarjapainot nousevat kovaa vauhtia

Boxer-83 sanoi:
Tämä on aika vanha threadi,mutta onko joku käyttänyt tätä systeemiä pidemmän aikaa ja jos on niin olisi kiva kuulla kokemuksia.
Samoin. Vaihteluksi voisi kokeilla vaikka sellaista, että söisi 1 kuukauden reiluilla kaloreilla ja sitten olisi 1 kuukauden dietillä. Treenit mulla menee 3 treeni viikkoa ja 1 lepoviikko, joten noiden treenien kannalta olisi hyvä jaksottaa noin. Mitäs ootte mieltä?

Ongelma on mulla ollut viimeisen vuoden aikana (tosin oon ollut armeijassa) se, että ei saa painoa nostettua. Eli en oo syöny riittävästi. Jotenkin sitä on elänyt siinä pelossa, että rasvaa tulee vaan pirusti, jos nyt laitan vähä tuota rasvaa tuohon leivän päällekin tms. Tuolla 1 kk bulkki ja 1 kk dietti syklityksellä voisi syödä vapaammin kunnolla kaloreita ja sitten taas olla selvällä dietillä. Ei tulisi sitä ongelmaa, että syököhän nyt tarpeeksi.

Tuskin sillä mitään merkitystä olis, tekiskö noin niin ku oon suunnitellu tai sitten ihan 2 vk ja 2 vk. :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom