28v aloittelemassa kuntosalia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JuhEsk
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ciao!
Olen 28v, 170cm ja 70kg (+/- 2kg, paino vähän heittelee liikkumisen/ruokavalion mukaan). Koko ikäni olen oikeastaan liikkunut/urheillut. Urheilu nuoruudessa koostunut jalkapallosta ja kamppailulajeista. Nyt viimeinen vuosi on ollut aika hiljaista kaiken osalta, paitsi lenkillä olen pyrkinyt käymään ainakin sen 2x viikossa. Työmatkat kuljen pyörällä(noin 9km yhteensä). Työn takia joutuu silloin tällöin painiskelemaan asiakkaiden kanssa, jolloin voimasta ei olisi haittaa. Kamppailulajien kannalta kaipaisin räjähtävää voimaa(potkut/iskut). Palautuminen kovista rääkeistä on myös hidastunut. Olen kuntosalien osalta täysi aloittelija, mutta olen miettinyt jompaa kumpaa seuraavista:
3x viikossa linkin mukainen treeni.
Treeni A
Kyykky 3x5
Penkkipunnerrus 3x5
Maastaveto 1x5

Treeni B
Kyykky 3x5
Pystypunnerrus 3x5
Rinnalleveto 3x5

tai
Penkkipunnerrus 3x10
Kyykky 4x10
Leuanveto 3x
Pystypunnerrus 4x10
Hauiskääntö 3x10
Vatsat 3-4x20.

Vai selviääkö parhaiten kokeilemalla joku aika molempia?
Näin tuli korkattua foorumit. :)

Sä voisit aloittaa tuolla A/B-treenillä ja kokeilla sitä muutaman kuukauden ja ajaa itsesi sisään lajiin. Sen jälkeen voit laajentaa esim. tuolla toisella esimerkillä. Tärkeintä on sulla pitää kuitenkin maltti treeneissä, varsinkin jos on jotain muuta urheilua mukana. Itse kamppailulajeja aikoinaan harrastaneena huomasin kyllä, että rankka voimatreeni söi nopeutta :( kun osaat tasapainoilla nopeuden ja voiman kanssa niin hyvä tulee.

Tuolta kamppailupuolelta saattaa löytyä lisää kamppailijan treenistä.

Ehdottomasti tuo Starting Strength-ohjelma (A/B). Älä edes harkitse tuota toista. Ja tee tuota ohjelmaa niin kauan kuin kehityt, äläkä turhaan rupea vaihtelemaan vaikka välillä olis vaikeaa/tylsää. Syö samalla paljon, niin tulos on taattu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom