24h kramppi apua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja spuik
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Vedin pitkän tauon jälkeen jalkareenin toissapäivänä. Eilen oli jalat vähän kipeät kauttaaltaan, muttei kovin pahasti ja ajattelin, että tästä vielä pahenee huomenna. Ajoin sitten eilen iltapäivällä kuntopyörällä 45min erittäin rauhallisesti palauttavaa ajoa ilman mitään kirejä tai nykäyksiä ja tein päälle selkäreenin.

Illan myötä jossain vaiheessa huomasin, että pohkeet alkoivat olla ihan kunnolla kipeät ja itse asiassa varsinkin oikean jalan pohje oli kipeämpi kuin koskaan ennen. Kipu on yhä tallella, yli 24h on kestänyt. Kipu on niin kova, etten pysty kävellä kunnolla tai edes seistä oikealla jalalla jalka suorassa. Polvea koukistamalla hellittää ja varpailla voi kävellä.

Kävin iltapäivällä kevyellä reilun puolen tunnin kävelyllä kokeilemassa josko lihas lämmetessään paranisi. Noin 10min lämmittelyn jälkeen pystyin kävellä aika normaalisti, vaikka koko ajan kyllä tuntui kuinka pohje venyi. Kotiin tultuani kipu tuli takaisin kun olin hetken paikallani.

Tuntuu siltä, että tämä on joku kramppi? Päälle vielä reeneistä arat lihakset ja liikkuminen on todella vaikeaa. Pitääkö tällaisesta huolestua ja voiko tehdä itse mitään? Onko epänormaalia että kestää vuorokauden? Tuskin sentään mitään repeämistä tms on tapahtunut, koska kipua ei tuntunut kuin vasta hyvän aikaa reenien jälkeen, vai? Olen venytellyt ja kokeillut kylmää ja Mobilatia. Nyt menen laittamaan vielä saunan lämpiämään ja siellä sitten hieroskelen.

Perus settiä, jos pitkä tauko ja kunnon reeni. Itellä tullut kyykystä ja suorinjaloinmaastavedosta joskus perse ja reidet niin kipeeks, että rappusia saa mennä alaspäin ottamalla tukee kaiteesta ja yks rappu kerralla.

Älä venyttele tai tee oikeastaan mitään muutakaan. Juo vettä. Seuraavalla kerralla kannattaa lämmitellä ennen treeniä! Tuo kuntopyörä oli selkeästi virhe. Mitään "palauttavaa" treeniä ei ole olemassakaan, se on myytti jota toistellaan kuin papukaijat. Palautuminen tapahtuu lepäämällä ja pitämällä taukoa samasta lihasryhmästä mitä on treenannut.

Normipäivä tai oikeastaan viikko kun erehtyy kunnon pohjetreenin vetämään muutaman viikon jälkeen. Parhaillaan varpailla on kävelty melkein viikko. Tuntuma on ollut kuin olis tennispallo pohkeessa. :D

Perus settiä, jos pitkä tauko ja kunnon reeni. Itellä tullut kyykystä ja suorinjaloinmaastavedosta joskus perse ja reidet niin kipeeks, että rappusia saa mennä alaspäin ottamalla tukee kaiteesta ja yks rappu kerralla.

Joo tämä on ihan tuttua ja nytkin on reidet ja perse niin kipeet ettei tuolista pääse ylös ilman käsiä. Tämä pohkeen tilanne on kuitenkin jotain muuta kuin tavallinen lihaskipu. Itselläni krampit on aina kestäneet muutaman sekunnin mutta tämä on tosiaan nyt astetta pidempi haitake.

Tuskin sentään mitään repeämistä tms on tapahtunut, koska kipua ei tuntunut kuin vasta hyvän aikaa reenien jälkeen, vai? Olen venytellyt ja kokeillut kylmää ja Mobilatia. Nyt menen laittamaan vielä saunan lämpiämään ja siellä sitten hieroskelen.

Tähän on sanottava et usein pikkuvammat lihaksissa, kudoksissa, kiinnityskohdissa jne. kipuilee vasta kylmänä. Lämpimänä ne kudoksethan on kaikkein elastiseimmillaan eli antaa hyvin periksi ja kipua ilmenee, mikäli lihasta rasitetaan jäykimmillään/kylmiltään.

Mutta jos eka kerta pitkään aikaan kyseessä ni paikat saa helläksi ihan pienelläkin rasituksella, silti aiheuttaen "shokkia" sun lihoille eli seuraavina päivinä kuuluukin tuntua niinkuin Vilu tossa vihjailikin..

Normipäivä tai oikeastaan viikko kun erehtyy kunnon pohjetreenin vetämään muutaman viikon jälkeen. Parhaillaan varpailla on kävelty melkein viikko. Tuntuma on ollut kuin olis tennispallo pohkeessa. :D

Okei uskotaan. En ole sitten huolissani tästä enää.

Tosin pitäiskö nyt olla huolissaan, kun vasen pohje ei ole yhtä kipeä? Enkö vetänyt kunnolla!?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom