20kg lisää penkkiin kolmessa kuukaudessa, onnistuuko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bosse
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Bosse

Mestari
Olen 23v mies ja aloitin salilla käynnin viime kesän lopulla, tosin suurin osa siitä on tuhlaantunut joulukuussa alkaneeseen diettiin. Kesäkuun alussa on kiristelyt kuitenkin suoritettu ja koko kesä olisi tarkoitus vetää plussilla panostaen saliin ihan kunnolla. Tavoite on tehdä kaikki ihan tiptop ja kerätä sitä ihanaa lihasmassaa niin paljon kuin mahdollista. Siinä sivussa haluan nostaa penkkiä aika reippaasti, mutta onko 20kg kuitenkin liikaa vaikka ihan pienistä painoista puhutaankin? Pena on varmaan mun huonoin liike ja noin 20kg lisäyksellä saisin kolminumeroiset rikki ykkösmaksimissa.

Jos hion tekniikaa, käyn säännöllisesti 4 kertaa viikossa salilla ja jätän alkoholin käytännössä kokonaan pois, niin uskaltaako tollaisesta tavoitteesta puhua ääneen? Ainakin alkuun lähtisin Miken 2x6:lla liikkeelle, vai onko jotain järkevämpää, minkä saisi integroitua tähän ohjelmaan?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
kyllä on ihan mahdollista ja kovempiakin kehityksiä on tehty, joten ei huolta. en kuitenkaan lähe integroimaan omia ohjeita mihinkään valmispohjiin jne. semmoset sätökset harvemmin on niitä toimivimpia. kaikki vaikuttaa kaikkeen. ja... miks sen pitäs olla 20kg 3kk:ssa? et sä kuitenkaan siihen lopeta.

80kg-->100kg onnistuu varmasti kolmessa kuukaudessa jos loukkaantumisilta vältytään. Tunnen monia kenellä tuo on saavutettu, jos vähänkään jaksaa nähdä vaivaa (säännöllinen ohjelma, kaloreita tarpeeksi...) Tietty penkki pitää sitten olla yksi pääliikkeistä, jos noin nopeaa kehitystä haluat

Olen 23v mies ja aloitin salilla käynnin viime kesän lopulla, tosin suurin osa siitä on tuhlaantunut joulukuussa alkaneeseen diettiin. Kesäkuun alussa on kiristelyt kuitenkin suoritettu ja koko kesä olisi tarkoitus vetää plussilla panostaen saliin ihan kunnolla. Tavoite on tehdä kaikki ihan tiptop ja kerätä sitä ihanaa lihasmassaa niin paljon kuin mahdollista. Siinä sivussa haluan nostaa penkkiä aika reippaasti, mutta onko 20kg kuitenkin liikaa vaikka ihan pienistä painoista puhutaankin? Pena on varmaan mun huonoin liike ja noin 20kg lisäyksellä saisin kolminumeroiset rikki ykkösmaksimissa.

Jos hion tekniikaa, käyn säännöllisesti 4 kertaa viikossa salilla ja jätän alkoholin käytännössä kokonaan pois, niin uskaltaako tollaisesta tavoitteesta puhua ääneen? Ainakin alkuun lähtisin Miken 2x6:lla liikkeelle, vai onko jotain järkevämpää, minkä saisi integroitua tähän ohjelmaan?

Itse sain juurikin tuon 20kg ykkösmaksimiin parissa/muutamassa kuukaudessa. Miten? Treenasin ja söin paljon + vedin gainerilla 1000kcal joka päivä ekstraa. Pönsäkin kasvo mutta tulipahan maksimi nostettua 70->90kg :)

Itse sain juurikin tuon 20kg ykkösmaksimiin parissa/muutamassa kuukaudessa. Miten? Treenasin ja söin paljon + vedin gainerilla 1000kcal joka päivä ekstraa. Pönsäkin kasvo mutta tulipahan maksimi nostettua 70->90kg :)
Siis perusruuan päälle vielä 1000kcal gainereilla? Veditkö siis kreatiinia vai mitä? Paljon painosi kasvoi? Ja paljon päivät kalorit?

Itse en tiedä syömisistä, mutta aikanaan otimme kaverin kanssa kauhean tehojakson, ja olemme kumpikin ihan amatöörejä. Penkkitulos nousi 110 -> 135.

edit: pohjana sentään muutaman vuoden takaa 1*130, tosin sitten perhehelvettiä ja muuta harrastelua jonkun vuotta, mutta pohja ei ollut ihan tyhjästä.

alkup. jatkuu:
Ohjelma oli 100hunderpushups, vai millä nimellä sen löytää netistä. Se, ja lisäksi salilla 2krt/vko maksimeita. Paljon venyttelyä. Ja paljoa muuta ei jaksanutkaan treenata, ainakaan hirveän kehitysmielessä. Muistaakseni tuo ajanjakso oli n. 1,5kk, ja paljoa sitä pitempään ei varmaan olisi ees paikat kestäneet, sittenhän se tulos romahteli taas alaspäin, mutta jäi erittäin lämpimät muistot.

EIkös noiden hetkittäisten maksimien optimointiin ole ihan ohjelmiakin, juuri tyyliin vedetään överiksi ja hetken huipulla?

Voi onnistuakkin.Penkki kannattaa tehdä ensimmäisenä liikkeenä leveällä otteella+dippejä ja pystypunnerrus näiden jälkeen (ojentajat ja etuolat vahvistuu)
Kreatiinilla voit saada nopeasti tuloksia jos et hirveästi saa sitä ravinnosta. Itse sain sarja painot aikanaan 80-->90kg kuukaudessa.
Tee 2 viikkoa 15 toiston sarjat 2-3 kpl niin isoilla painoilla kun jaksat tehdä täydet,vikassa sarjassa saa jäädä vajaiksi.Sen jälkeen 2 viikkoa 10 toiston sarjat,lisäät painoja 5-10kg,2 viikkoa 5 toiston sarjat ja katot sen jälkeen ykkösen. Tulos nousee varmasti.

Lasket rauhassa painot rinnalle niin venyttää kunnolla ja räjähtävästi ylös.

Mä taisin nostaa penkkituloksen aikoinaan 60kg -> 120kg tuossa ajassa. Kolmesti viikkoon oli penkkiä eri tyyleillä ja muutenkin hyvin voimapainotteista treeniä.

Olkapäät ovat harmittavan herkkiä paikkoja, joten kannattaa huoltaa niitä ja muistaa hiukkasen malttaa palautella. Aiemmin joku mainitsikin venyttelyn tärkeyden. Omega3:n ja -6:n suhde kannattaa pitää ravinnossa kunnossa, jottei tulehtele paikat kesken himottavan treenijakson. Kovin jos tottumaton alkaa repimään maksimeita joka toinen kerta, tulehdusten vaara lisääntyy sitä mukaa. Oletan ketjun aloittajan osaavan turvallisen tekniikan. Olen saanut itsekin sen 20 kg lisää penaan 2-3 kk:ssa, kun harjoitin sitä monena perättäisenä viikkona 2-3 kertaa.

Taas siitäkin on kokemusta parikin kertaa, että vuoteen ei saa penkistä kuin korkeintaan 2/3 ennätyksestä, koska jompi kumpi olkapää on ollut kipeänä saman ajan. Vaikka aina olen lämmitellyt paikkoja huolellisesti.

Ihan sain kyykyn tuloksenkin nousemaan 30 kiloo samassa ajassa joskus takavuosina.

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
edit: pohjana sentään muutaman vuoden takaa 1*130, tosin sitten perhehelvettiä ja muuta harrastelua jonkun vuotta, mutta pohja ei ollut ihan tyhjästä.
Nää voi siinä mielessä jättää omaan arvoonsa, että sinne vanhoihin maksimeihin pääsee melkein vahingossa kun jotain tekee ja viisi kiloa siihen päälle ei ole temppu eikä mikään. Mäkin nostin reilu vuosi sitten penkkienkkaa parissa kuukaudessa 50kg. Ja ihan oikeasti näin tein, mutta se oli lihasmuisti mikä jylläsi. Noin kova nousu oli kyllä etuolkapäille aika kova paikka. Ihme kun eivät hajonneet lopullisesti.

ja... miks sen pitäs olla 20kg 3kk:ssa? et sä kuitenkaan siihen lopeta.

Kesäloman takia. Salikaveri lähtee kotipaikkakunnalleen kesäksi, niin haluan vähän näpäyttää sitä laiskaa paskiaista treenaamalla ihan hiessä koko kesän ja nostamalla sen 100kg syksyllä. Ei se mun maailmaa kaada millään tavalla, jos tämä ei onnistu, mutta on mielekästä työskennellä jonkun tavoitteen eteen.

jos nyt tulee 1x80, tarvit 6x85 pohjan sitä satasta varten. nyt tulee varmaan 5-6x70 ja kapeella kymppi vähemmän? viis kiloo kuukaudessa sarjoihin on ihan hyvää ja ns. normaalia kehitystä. jos nyt alotat kunnolla, pitäs elokuun lopuilla tulla hyvinkin riittävästi ylös.

viis kiloo kuukaudessa sarjoihin on ihan hyvää ja ns. normaalia kehitystä.

Lievä offtopic, mutta ei siis tarvitse harmistua jos ei joka treenikerralla nouse sarjoissa 2,5kg enemmän kuin edellisellä, vaikka olisikin aloittelija ( jotka käsittääkseni kehittyvät nopeammin kuin pidemmälle ehtineet ) ?

Lievä offtopic, mutta ei siis tarvitse harmistua jos ei joka treenikerralla nouse sarjoissa 2,5kg enemmän kuin edellisellä, vaikka olisikin aloittelija ( jotka käsittääkseni kehittyvät nopeammin kuin pidemmälle ehtineet ) ?

No ei tarvitse. Penkki ei varsinkaan kehity samaan tahtiin kuin esim. mave.

Nää voi siinä mielessä jättää omaan arvoonsa, että sinne vanhoihin maksimeihin pääsee melkein vahingossa kun jotain tekee ja viisi kiloa siihen päälle ei ole temppu eikä mikään. Mäkin nostin reilu vuosi sitten penkkienkkaa parissa kuukaudessa 50kg. Ja ihan oikeasti näin tein, mutta se oli lihasmuisti mikä jylläsi. Noin kova nousu oli kyllä etuolkapäille aika kova paikka. Ihme kun eivät hajonneet lopullisesti.
Tuota kanssa komppaan;)
Itse reilun vuoden pidin taukoa salilta(venähti)
Helmikuussa aloitin uudestaan salilla käynnin, niin olihan se aluksi tuskaa, mutta nyt ei ole tietoakaan, että mitään taukoa olisi ollut!
Itse asiassa paljon paremmin kulkee treen tuon tauon ansiosta ja tosiaan lähes 40kg olen kanssa saanut penkkitulokseen takaisin reilussa 2kk:D
Tosin ykkösiä ei edes kakkosia tule otettua, kun ei viitsi särkeä paikkoja:jahas:

Zone-sarja -42%
Siis perusruuan päälle vielä 1000kcal gainereilla? Veditkö siis kreatiinia vai mitä? Paljon painosi kasvoi? Ja paljon päivät kalorit?

Sen verran paljon söin ja tankkasin proteiinia normi rualla että oon satavarma saaneeni jo pelkästään sillä enemmän kaloreita ku kulutin. En laskenu ravintoarvoja koska en oo niin hifistelijä vielä että jaksaisin keskittyä niin pieniin yksityiskohtiin. Mutu meiningillä menin ruan suhteen, napa täyteen joka kerta:) sitte vielä 2 kertaa päivässä mutant massia. 1000kcal mutant mass annos on aika moinen tujaus joten jaoin sen kahteen osaan. Aamulla eka puolikas ja salin jälkeen toka. Hiilarit piti siitä huolen että salilla jaksoi painaa mukavasti.

Kreatiinia en vetänyt, enkä vedä nykyäänkään kuin kuin pwo:n seassa ennen raskasta kyykky/penkki/ojentajapäivää. Pitempiaikainen käyttö tuo aknen mukanaan. Paino nousi 68 ->75kg

stroke: no ei tietenkään. vuodessa 2,5kg/ vko tekis PALJON RAUTAA! joten... jos kuukaudessakin saat yli vitosen sarjoihin sen 2,5kg lisää, menee jo ihan kohtuullisesti. mutta kuitenkin jotain lisää ois hyvä tehdä. sarjoja, toistoja, kiloja. riippuu lajistakin täysin miten toi hoidetaan.

jos nyt tulee 1x80, tarvit 6x85 pohjan sitä satasta varten. nyt tulee varmaan 5-6x70 ja kapeella kymppi vähemmän? viis kiloo kuukaudessa sarjoihin on ihan hyvää ja ns. normaalia kehitystä. jos nyt alotat kunnolla, pitäs elokuun lopuilla tulla hyvinkin riittävästi ylös.

70kg:lla tulee juuri tuo 6-7 toistoa. Kapeeta en ole kokeillut. Uskon, että saan kehitykseen pientä vauhtia, kun hion tekniikkaa ja keskityn mm. kontrolloituihin laskuihin. Liian helposti ainakin omalla kohdalla rautamäärän nosto sokaisee ja homma saattaa mennä sitten hitusen liian isojen painojen popautteluun rinnalta jne.

Sen verran paljon söin ja tankkasin proteiinia normi rualla että oon satavarma saaneeni jo pelkästään sillä enemmän kaloreita ku kulutin. En laskenu ravintoarvoja koska en oo niin hifistelijä vielä että jaksaisin keskittyä niin pieniin yksityiskohtiin. Mutu meiningillä menin ruan suhteen, napa täyteen joka kerta:) sitte vielä 2 kertaa päivässä mutant massia. 1000kcal mutant mass annos on aika moinen tujaus joten jaoin sen kahteen osaan. Aamulla eka puolikas ja salin jälkeen toka. Hiilarit piti siitä huolen että salilla jaksoi painaa mukavasti.

Kreatiinia en vetänyt, enkä vedä nykyäänkään kuin kuin pwo:n seassa ennen raskasta kyykky/penkki/ojentajapäivää. Pitempiaikainen käyttö tuo aknen mukanaan. Paino nousi 68 ->75kg

Voisin kokeilla samaa tuotetta. Ite en uskalla koskea kreatiiniin, koska jos akne puhkeaisi taas, koska juuri teini-iän finnit kadonneet.

Back
Ylös Bottom