20kg lisää penkkiin kolmessa kuukaudessa, onnistuuko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bosse
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
oteleveyksiä 2-3 käyttöön, paljon selkätreeniä, kohtuudella hartioita ja ojentajia punnerrusten lisäksi. keskity laajasti sarjojen, toistojen ja kilojen nostamiseen. tolla tasolla pääosa treenistä 6-10 toiston alueella.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Moi.
Mun alotus penk max oli 80kg nyt 110kg. 9 viikkoa treeniä takana. Ei aikaisempaa salitaustaa.
Ite oon tehny 5x5 penkki. apuliikkeet 3x8
Oma paino 79kg nyt 86kg. Ilman lisäravinteita.

Zone-sarja -42%
Moi.
Mun alotus penk max oli 80kg nyt 110kg. 9 viikkoa treeniä takana. Ei aikaisempaa salitaustaa.
Ite oon tehny 5x5 penkki. apuliikkeet 3x8
Oma paino 79kg nyt 86kg. Ilman lisäravinteita.

Nyt kun muistelin niin olen käynyt salilla 6 viikkoa
2009 vuonna. Eli varmaan lihasmuisti syynä nopeaan nousuun.

Voi veikkonen.. eivät ole mitään ihme pulvereita tuola kaupassa.

no kyllähän kreatiinista,herasta ym voi olla todella suuri apu jos muuten syö kuten "tavallinen ihminen" jos tämän kiistää ja voimafoorumeilla chattaa,niin pitää olla jo melko tyhmä kaveri.

itse ainakin kun aikanaan aloit treenaan 1900 luvulla ja otin 8kk systemaattisen treenin jälkeen palkkarin+ myöhemmin krean mukaan,niin paino nousi ensinnäkin lähes 10kg kahdessa kuukaudessa ja tulokset "räjähti käsiin" mitä ne aiemmin oli,treenissä ja muussa en muuttanut yhtään mitään.ainoa oli lisäravinteiden lisäys.

toki joku sanoo,että paska puhetta,syö hevosen kyrpää ja parsaa,se on sama asia.vaan kun ei ole.syö itse vaan palkkariksikin jotain satavuotta sulavaa lihaa ja munia.

palkkari oli se jonka käytön aloittamisen jälkeen huomasi kehityksen saneen turbon päälle.silloin kretiini maksoi joku 200mk (30€?)/200g ja palkkarit oli mitä kaseiinia oli ja välissä maitoproteiniakin,mutta toimivat kuitenkin ja ihmeaineiksi ne muuttui tuhansien munien jälkeen :D

Olis varmaan toi ilmanlisäravinteita pitänyt jättää pois ;)
Ja The Monkey tämä ei mielestäni ole uskon asia. Minulle on ihan sama uskotko vai et.

En tiiä eikö menny sarkasmi lävite vai missaanko nyt ite, mutta tarkoitus oli kuittailla että ei ne lisäravinteet mitään horkkaa oo.

Okei, alotin siis viime viikolla pluskaloreilla pitkästä aikaa. Treeni on kulkenut kivasti ja kaikissa liikkeissä on heti toistomäärät lähteneet piiiiiitkästä aikaa nousuun! Tänään ei kuitenkaan penkissä kulkenut. Kaksi toistoa tuli takkiin maanantain sarjoista ja viime viikkoon verrattuna +/- 0. Teen siis maanantaisin leveämmällä ja torstaisin kapeammalla otteella (en siis kapea penkkiä, mutta pari sormenmittaa merkkien sisäpuolella kuitenkin). Totta kai jäi vähän huono maku suuhun, sillä penkki on mulle muutenkin ollut alusta asti aikamoista tarpomista ja jo nyt heti puolentoista viikon plussien jälkeen alkaa tökkimään, vaikka oli niin suuret suunnitelmat kesän varalle. :D. Lähin tietenkin etsimään tälle syitä ja ensimmäisenä mieleen tuli huonosti nukutut viiden tunnin yöunet. Toisaalta olen muuten nukkunut ihan hyvin, joten tuskin yhdellä kerralla kauheaa vaikutusta on, etenkin kun muuten treeni kulki ihan hyvin.

Toinen ehkä realistisempi vaihtoehto on olkapäiden ja ojentajien ylitreenaaminen. Nimittäin tossa Elaston kaksjakosessa tulee maanantaisin penkki, pystypunnerrus ja ojentajat, tiistaisin takaolkapäät, torstaisin penkki (alkuperäsessä ohjelmassa siis vinopenkki, mutta korvaan sen toisella penkkikerralla), viparit sivulle ja ojentajat, perjantaisin takaolkapäät ja alatalja (joka ainakin mulla ottaa myös etuolkapäihin). Ja oon treenannu näitä tukiliikkeitä kaiken lisäksi aika kovaa, enkä ole kauheasti jättänyt toistoja varastoon.

Pitäiskö mun siis karsia vähän liikkeitä, kun etenkin ojentajille tuntuu tulevan tosi paljon hittiä? Tai vaihtoehtoisesti, pitäiskö treenata vähän löysemmin noita tukiliikkeitä? Isoissa liikkeissä oon kuitenkin jättänyt toiston kaksi aina tekemättä, etten heti tuki hermostoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mielestäni pystäri on aika turhake liike jos penkkiin panostaa, mieluumin vipareita noille hartioille..
Ojentajiakaan ei kannata liikaa tehdä ainakaan minään supersarjapumppailuna jos penkin kohotus pääasia, nuo ottaa loiloa jo penkissä riittävästi...
Sinuna ottaisin jton 3x4-6x6 progressio mallin penkkiin ja tekisin sen mukaan penkin. 3x penkkiä vaikkapa viikkoon ja ojentajilta muut liikkeet pois.
Vaikkapa 1 normilevynen penkki siinä 3x4-6x6, yksi kapeampi siinä sama 3x4-6x6 ja sitten yksi nopeuteen painottuva treeni joku 6-10x2-3x65-85%.

Noilla opeilla saanut itse ainakin hyvää kehitystä penkissä..

Noni, nyt on kolme kuukautta käyty. Tuliko se 20kg lisää penkkiin? No ei tullut, enkä oikean missään vaiheessa siihen uskonutkaan treenihistorian perusteella. Mutta 15kg tuli ja olen siihen enemmän kuin tyytyväinen. Dieetin aikana sarjapainot olivat pudonneet sen verran, että lähdin liikkeseen 60kg:lla, jolla meni 8-7-6. Nyt samat menevät 75kg:lla. 2x6 80kg:lla olis tarkoitus nostaa ensi torstaina. Penkkiä vedin lähinnä kaksi kertaa viikossa, kun en oikein saanut fiksusti intergroitua kolmatta kertaa ohjelmaan, joten ehkä kehitys olisi voinut olla vielä pikkasen nopeampaa. Kuitenkin viimeksi mulla meni melkein puoli vuotta saada pikkasen päälle 20kg lisättyä penkin sarjapainoihin ja lähin ihan nollista. Aika huima ero. Näköjään hommat kunnolla tehden saa tuloksia, who knew?

Niin ja penkin lisäksi ovat esim. kyykky ja mavekin nousseet 10kg, joten varsin tyytyväinen täytyy olla kehitykseen.

Kiitoksia kaikille vinkeistä ja neuvoista.

Back
Ylös Bottom