2012 Tammikuussa Inttiin lähteviä?

Alkaa jo pyörii toi lähtö mieles. Onko tääl muita palvelukseen astuvia? Milläs mielellä sitä ollaan? Taitaa olla joku enää 27 päivää jäljel :jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täällä myös lähtö lähellä, Sodankylä suuntana. Mieli vaihtelee, vähän jännittää ja ehkä vähän pelottaakin. Tarkoituksena selvitä helpolla palveluksesta ja punttailla samalla mahdollisimman paljon.

Aamuja teille, tulevat mosat :D!

Pieni jännitys on aina hyvästä, mutta ei sitä pelätä kannata :lol2:!

Näin jälkikäteen (ajan kullattua muistot) intti oli kyl loppupeleissä aika pirun hauskaa aikaa, pitäkäähän hauskaa sitten :lol2:!

Hauskaahan tästä ei saa tekemälläkään. Sluibatkaa niin paljon mahdollista, väistäkää jokaisessa mahdollisessa tilanteessa.

Joo aamuja vaan. Loppupeleissähän intti on kyllä vitun lepiä. Ei tarvitse ottaa oikeasti mitään vastuuta mistään jos ei välttämättä halua. Kunhan ammunnoissa pidät sen piipun pois kaverista niin hyvää tulee.
Ja tuo intin vituttavuus on myös ylimainostettua. Eipä siellä nyt varsinaisesti vituta kuin joskus metässä, kun pakkasta -30 ja räntää tulee vaakatasossa.

Missäs aamujen toivottelijat on ollu intissä, Sodankylässä ei ainakaan talvella räntää sada.. Eniten tässä vituttaa kun menee salihommat sekasin ja eukkokaan ei pahemmin tykkää

Pakkohan se on kun nyt pystyy: Aamuja! :D

Santiksessa tuli oltua ja haminassa pyörähdettiin kanssa 100 päiväisellä res. Ups. kurssilla lumessa telmimässä. Välillä oli vitun rankkaa mutta loppujenlopuksi jälkikäteen ajateltuna mahtavaa aikaa. Kovimpien kärsimysten keskellä luotiin sellainen side kanssataistelijaan jota ei muualla tapaa. Nyt viikonloppuna oltiin taas yhessä ryypiskelemässä ja niinkin lyhyessä ajassa kuin vuoden takaa niin kyllä aika kultaisia muistoja löytyy.

Ps. Ottakaa omat kunnon talvihanskat mukaan. Etelässä mieluten myös neopreeniset loskakeleille :D
Me saatiin ainakin 4 hanskat joista ei yhdetkään oikein sopinut talveen. Oli nahkaiset rukkaset eli no-can-do:t ja ne oli kanssa nimensä mukaiset. Ei niitä edes annettu pitää jos piti tehdä mitään järkevää. Sitten oli helvetin ohuet ampumahanskat jotka kastuu heti. Viiltosuoja ake-hanskat oli pakkasella kovat kuin korput. Ainoat millä teki jotain oli nahkahanskat kun ne otti 2 kokoa liian suurina ja laittoi alushanskoja alle. Eli kannattaa oikeasti ottaa kunnon hanskat mukaan. Meillä sai pitää omia hanskoja jos ne oli tummanvihreät/mustat eikä ollut heijastimiä tms. Myös oma KUNNOLLINEN aluskerrasto on korvaamaton!

Onttolaan pitäs lähtee. Ihan jees mieli tällä hetkellä, eiköhän se siitä. Puolella vuodella pitää koettaa selvitä, mutta parhaani yritän kuitenkin kaikessa tehdä. Pakottaako ne aukkiin jos on "liian" hyvä? Oma moraali ei oikein anna periks olla huonompi kuin itse todellisuudessa on.

Yleensä ketäön ei pakoteta johtajakoulutukseen. Näin voi käydä jos hakijoita on liian vähän eikä ole esittää kunnollisia syitä miksi pitäisi olla 6kk. Meillä ainakin hakijoita oli yli 2x määrä mitä otettiin aukkiin sisään mutta en tiedä miten menee muissa paikoissa. Varsinkin monissa "huonommissa" palveluspaikoissa (tyyliin viestirykmentti ja jotkut random tykistömestat) on kuuleman mukaan liian vähän halukkaita.

Onttolaan pitäs lähtee. Ihan jees mieli tällä hetkellä, eiköhän se siitä. Puolella vuodella pitää koettaa selvitä, mutta parhaani yritän kuitenkin kaikessa tehdä. Pakottaako ne aukkiin jos on "liian" hyvä? Oma moraali ei oikein anna periks olla huonompi kuin itse todellisuudessa on.

Onttolassa aukkiin pääseminen on haaste, joten siellä ei sinne pistetä ketään kuka ei halua. N. puolet oli halukkaita II/11 aukiin ja niistä puolet pääs. Jos olet punttimiehiä niin saattaahan se vituttaa kun jalat menee paskaks siitä kovalla asfaltilla täysillä tarpomisesta joka aamu 06.00. Tosin talvella kuulemma vähemmän on näitä jalkojen rikkoontumisia kun on lumi maassa ja pehmeämpi juosta. Meijjän palveluserästä lähti papereilla about 50 tyyppiä... itseni mukaan lukien... :D Ruoka siellä on hyvää ja siitä kannattaa ottaa kaikki irti.

Tammikuussa on lähtö edessä, suuntana Parola. Vielä ei jännitä, ei jaksa ajatella huomista pidemmälle.

Onttolassa aukkiin pääseminen on haaste, joten siellä ei sinne pistetä ketään kuka ei halua. N. puolet oli halukkaita II/11 aukiin ja niistä puolet pääs. Jos olet punttimiehiä niin saattaahan se vituttaa kun jalat menee paskaks siitä kovalla asfaltilla täysillä tarpomisesta joka aamu 06.00. Tosin talvella kuulemma vähemmän on näitä jalkojen rikkoontumisia kun on lumi maassa ja pehmeämpi juosta. Meijjän palveluserästä lähti papereilla about 50 tyyppiä... itseni mukaan lukien... :D Ruoka siellä on hyvää ja siitä kannattaa ottaa kaikki irti.

Joo hyvä juttu. Ei mulla sen parempaa todistetta oliskaan esittää kuin että koulu odottas (toki odottaahan se vaikka viis vuotta) ja tyttöystävä närkästyy ja oma mielenkiinto ei riitä, ei ainakaan tällä hetkellä. Eihän sitä tiedä miten se innostaa, mutta tuskin. Tuo juoksuhomma vähän pelottaa, koska mulla on ollu penikoiden kanssa ongelmia. Saa nähdä miten kestävät ja loppuuko kipu / paheneeko se entisestään. Tällä hetkellä ei onneks ole vielä niin paha etteikö juosta pystyis, mutta sitten voi olla eri asia kun siellä on muutaman kuukauden rämpinyt. Noh siitähän se selviää.

Joo penikkataui on kiva :D mulla oli p-kaudesta rukin loppuun asti. Siihen päälle 2x sääriluun rasitusmurtuma (molemmat jalat), vasemman jalkapöydän rasitusvamma, olkapää rupes yhessä vaiheessa pomppimaan pois paikoiltaan ja sokerina päälle loppuun välilevy sano ittensä irti ja siitä kärsitään edelleen.

Jos on paljon lunta eli käytetään paljon talvibootseja (pehmeät huopasisäosat) niin jalat pääsee huomattavasti helpommalla. Mulla parantu jalat rukissa vaikka rasitusta oli siellä eniten koska siellä oli myös paljon lunta.

Edit: mä olin kyllä tässäkin vähän poikkeus, muut palveluskaverit ei ollut ihan yhtä lasia ja kesti paremmim.

Tuo juoksuhomma vähän pelottaa, koska mulla on ollu penikoiden kanssa ongelmia. Saa nähdä miten kestävät ja loppuuko kipu / paheneeko se entisestään. Tällä hetkellä ei onneks ole vielä niin paha etteikö juosta pystyis, mutta sitten voi olla eri asia kun siellä on muutaman kuukauden rämpinyt. Noh siitähän se selviää.

2 vuotta nuo itellänihin ennen armeijaa vaivasi ja pahentu ihan helvetisti sitten tuolla mestassa... lopussa piti joltain harjotukselta lähteä kesken pois kun ei yksinkertaisesti pystynyt enää kävelemään. Otat vaan tavotteeks huoltaa niitä aina kun vaan mahdollista ja venyttelet ja lepäät paljon, niin jospa ne kestää! Toki ainahan vaihtoehtona on vetää sitä buranaa ja panacodeja naamaan ja olla sen puol vuotta vempassa, mutta eipä tuo paljon motivoi. :D Jotkut on tuohonkin kyenneet..

Lääkkeitä lääkkeitä. Mä muistan aina rukin loppumarssin kun jalat yritti sanoa ittensä irti. Fiksuna poikana heitin sit tyhjään vatsaan 10x burana 400mg.
Ei ollu ihan kuningasidea ->Tuli vatsa niin kipeäksi että aika hiton lähellä oli ettei ambulanssia tarvinnut :D

2 vuotta nuo itellänihin ennen armeijaa vaivasi ja pahentu ihan helvetisti sitten tuolla mestassa... lopussa piti joltain harjotukselta lähteä kesken pois kun ei yksinkertaisesti pystynyt enää kävelemään. Otat vaan tavotteeks huoltaa niitä aina kun vaan mahdollista ja venyttelet ja lepäät paljon, niin jospa ne kestää! Toki ainahan vaihtoehtona on vetää sitä buranaa ja panacodeja naamaan ja olla sen puol vuotta vempassa, mutta eipä tuo paljon motivoi. :D Jotkut on tuohonkin kyenneet..

Joo tuopa se tässä vähän pelottaakin, kaikista vähiten minä sieltä mitään E:n papereita tahtosiin jotta katotaas sitte 5:n vuoden päästä ku nykyset esinahanvenyttäjämopopojat on sitten komentamassa. Kerralla pois jos sais niin paras olisi. Rappusetki ku kotona alas kävelee niin painetta tuntuu penikoissa, joten eiköhän ne melko vittumaisiks mene sitten siellä intissä.

Sinne vaan. 8h hiljasuus ei riitä mihenkää ja siitäkin saat varmaan nukuttua vain 7h max. P-kausi on yhtä helvettiä. Valmistaudu todelliseen kulttuurishokkiin. ;) Nyt jälkeenpäin ajateltuna vuosi vierähti aika nopsaa.

Yleensä ketäön ei pakoteta johtajakoulutukseen. Näin voi käydä jos hakijoita on liian vähän eikä ole esittää kunnollisia syitä miksi pitäisi olla 6kk. Meillä ainakin hakijoita oli yli 2x määrä mitä otettiin aukkiin sisään mutta en tiedä miten menee muissa paikoissa. Varsinkin monissa "huonommissa" palveluspaikoissa (tyyliin viestirykmentti ja jotkut random tykistömestat) on kuuleman mukaan liian vähän halukkaita.

Vekaranjärvellä it:ssä joudutaan ilmeisesti "pakottamaan" porukkaa aukkiin, koska johtajia on suhteessa aika paljon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom