Full Metal Jacket?Mike sanoi:Mä yhdyn Fatson kommenttiin. Olen katsonut aikasta monta Stanleyn leffaa ja vain Hohto on loistava, muut on kyllä sitten sitä itseensä. Ei auennut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Full Metal Jacket?Mike sanoi:Mä yhdyn Fatson kommenttiin. Olen katsonut aikasta monta Stanleyn leffaa ja vain Hohto on loistava, muut on kyllä sitten sitä itseensä. Ei auennut.
Myös Full Metal Jacket?Mike sanoi:Olen katsonut aikasta monta Stanleyn leffaa ja vain Hohto on loistava, muut on kyllä sitten sitä itseensä.
lepex sanoi:Elokuva on tällä hetkellä Internet Movie DataBasen TOP250-listalla sijalla
82
"of all time"
Sen alla on esim Forrest Gump (97.) ja Braveheart (95.)
ja saanut keskiarvon 8.2/10.
Tämän keskiarvon on tuottanut 72,521 ääntä.
Bateman sanoi:Tässä leffassa luu on työkalu/ase, jonka keksittyään ihmisen "esiaste" käyttää lajitoveriensa tappamiseen. HAL-tietokone on myös ihmisen luoma työkalu, jota käytetään avuksi leffan tehtävässä (tutkimusmatka Jupiteriin tms.).
...
jne. , näitä on loputtomasti
Eli jaloa tarkoitusta varten luotu ihmisen poika/työkalu kääntyy lopulta luojaansa vastaan.
mira82 sanoi:Yks tulkinta on se että se monoliitti ilmesty kun ihminen saavutti jonkun merkittävän kehitysaskeleen, ensin se työkalu ja sitten ihmisen luoma tietokone joka saavutti tietosuuden/oman tahdon..
mira82 sanoi:Yks tulkinta on se että se monoliitti ilmesty kun ihminen saavutti jonkun merkittävän kehitysaskeleen, ensin se työkalu ja sitten ihmisen luoma tietokone joka saavutti tietosuuden/oman tahdon..
Powerhousu sanoi:Tää olis sopinu vaikka minkä threadin jatkoksi, mutta ansaitsee mielestäni oman threadin. On nimittäin niin loistavan paska elokuva, että ei mitään järkeä. Tuli subtv:ltä äsken, ja voin sanoa, että mitään noin huonoa en ole ikinä nähnyt. Koko leffassa ei oikeasti tapahtunut yhtään mitään, vaan se oli aivan järkyttävän pitkäveteinen. Pitikin tuhlata aikaansa siihen. Kohtaukset aivan jumalattoman pitkiä, joissa ei oikeasti tapahtunut yhtään mitään. Viimeinen 20 minuuttia sitä paskaa meni aivan yli hilseen. Ihme mukataiteellista tuubaa. Mitkään maailman sanat ei riitä kuvaamaan sitä miten ronkista toi on. Älkää tuhlatko aikaanne siihen.
Melko turha threadi juu, mutta en voinut vastustaa kiusausta. Mitään noin paskaa ei näe kuin kerran elämässä.
Mike sanoi:Full metal jacket on aika tavallinen yliarvostettu sotaleffa joka on hölmösti jaettu vielä kahteen osaan, kassu/sota. Parempia sotaleffoja löytyy vaikka kuin, esim Platoon, Private Ryan jne. Kubrick vain nimenä on saanut arvostusta kriitikoiden silmissä ja automaattisesti oli leffa sitten kuin paska tahansa, niin se hyppää arvosteluissa kaapin päälle.
Mitä jos lukisit koko threadin ensin. Lempileffoja siis on psykologiset trillerit ja muut sellaiset. Kaikki toimintapaska on täyttä tuubaa. Pitää elokuvassa olla jotain ajateltavaakin. Ja pidän itseäni tietyllä tavalla hyvinkin taiteellisena. Toi elokuva ei vaan vedonnut siihen puoleen, koin sen tekotaiteellisena. Mun mielestä siinä taiteellisuudessa oli epäonnistuttu. Kenen mielestä on taiteellista katsoa 15 minuutin valoshowta, tai helvetin pitkä pätkä jotain missä ei ole muita ääniä kuin ihmisen hengitys? Tollasen paskan jälkeen ei paljoa tee mieli miettiä jonkun monoliitin olemusta.jambo sanoi:Et vaan tajuu! LOL. Anna kun arvaan, Kommando, Fast and Furious ja Rambo on susta mestariteoksia. Noh, ei siinä mitään hävettävää ole.
jambo sanoi:Et vaan tajuu! LOL. Anna kun arvaan, Kommando, Fast and Furious ja Rambo on susta mestariteoksia. Noh, ei siinä mitään hävettävää ole.
Nyt on Mikellä jauhot sekaisin. AI on Spielbergin leffa, eli sinun hehkuttamasi Private Ryanin tekijä. Lisäksi tuota Kubrickin heikointa filmiä (eyes wide shuttia) sorkki joku pallopää kokooon, koska Kubrick otti ja kuoli leffan teon aikana.Mike sanoi:Kubrick on laahaavien mitäänsanomattomien tylsien leffojen kuningas. AI, Eyes wide shut ja 2001, aivan saatanan mitäänsanomattomia latteita leffoja. Tekotaiteelliset hönöt sitten katsoo niitä ja ihmisen subjektiivinen mieli tekee niistä sitten aivan mullistavan mahtavia elokuvia.
Elokuvat mitkä shokeeraa ja laittaa ajattelemaan pitkään on semmoisia mihin tuo Kubrick ei koskaan kyennyt. Katsokaa Unelmien sielunmessu ja Irreversible, leffoja tulee kelattua vielä monen päivän päästä niiden aikaansaaman hämmennyksen takia. Passion of the Christ oli myös varsin pätevä ja visuaalisesti mahtava elokuva. Mutta eihän nämä nyt kriitikoita liikauta kun eivät ole jonkun pyörätuolipotilaan teoksia.