20 Tuuman näytöt

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä on justiinsa tollanen samsung niinku linkkasit. Itse ainakin tykkään että on tarkka näyttö ja värit on hyvät, verrattuna esim. acer. Ja tosiaan hintakaan ei paha ole tämän luokan näytölle. Ja jos en ihan väärin muista on samsungin näyttöt saaneet kiitosta värien laadusta. Suosittelen!

Kannattaa tsekata myös 24" näytöt, alkavat olla neljän huntin tienoilla. Pikkukämpässä 24" katsoo jo töllöä ja leffojakin aika sujuvasti, yhdellä kaveripariskunnalla esimerkiksi on pikkuinen olkkari joten television paikalla on työpöytä ja tärkeimmät ohjelmat katsotaan isolta näytöltä.

Onko mitään olellista eroa toimivuuden kannalta onko näyttö kiinni dvi vai vga kaapelilla? Käyttäytyvätkö kaikki väri yms asetukset samalla lailla?

Itsellä on justiinsa tollanen samsung niinku linkkasit. Itse ainakin tykkään että on tarkka näyttö ja värit on hyvät, verrattuna esim. acer. Ja tosiaan hintakaan ei paha ole tämän luokan näytölle. Ja jos en ihan väärin muista on samsungin näyttöt saaneet kiitosta värien laadusta. Suosittelen!

Siis toi mun eka postissa laittaman linkin näyttö?

Onko mitään olellista eroa toimivuuden kannalta onko näyttö kiinni dvi vai vga kaapelilla? Käyttäytyvätkö kaikki väri yms asetukset samalla lailla?
Joo, mutta DVI:llä saa parempaa kuvaa näytölle. Iha silminnähtävä ero, eikä mitään hifistely mittauksia käyttäen.
Kannattaa myös katella näyttöjä jossa on HDMI liitin, iha tulevaisuuttaa silmällä pitäen. Koneeseen näyttö on helppo liittää HDMI -> DVI adapterilla/johdolla.

Onko Sami hommaamassa kuvien käsittelyyn monitoria? Jos olet, niin testaa ihmeessä sitten noi halvat monitorit ekana ennenkuin ostat, niillä ei nimittäin tee sitten niin yhtään mitään. Se on ilkeetä kun mustaa ei saa mustaksi.

Olikohan toi töllösi säädetty oikein. Kyllä ainakin mä saan omasta mielestä mustaksi noilla halvoilla samsumgin töllöillä. Ainoa ongelma minkä itse olen huomannut on se että ne ei tietysti ole kalibroituja, joten tulostettuna on värit vähän eri sävyä kun mitä näytöllä vaikka olis profiilitkin käytössä. Mutta voishan sitä ostaa semmosen tarkan ulkosen kalibrointilaitteen mitä kuulemma kaikki ammattivalokuvaajat käyttää?

Edit: Esim tämmönen ColorVision DataColor Spyder3 Pro - näytön kalibrointilaite on kuulemma hyvä http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0867

Niin no, kun noita halpiksia katselee kunnon näytön vieressä, niin totuuskin paljastuu. En siis suosittele missään nimessä halvimpia kuvankäsittelyyn, ellei sitten tuumakokoa hae, jolloin hinnatkin nousee ja laadukkaiden hinnat voivat olla siellä 3000 euroa.

Niinhän se tietysti on että jos ei paremmasta tiedä niin huonokin voi tuntua hyvältä...ja voihan se olla vielä niinkin ettei kaikki puusilmät huomaa oikein mitään eroa...esim. kaikki cola juomat maistuu täsmälleen samalta :)

aiheeseen liittyen: mistäköhän mahtais saada otsikon kokoluokan dellin näyttöjä hyvään hintaan? oon tykästynyt työkoneen näyttöön niin, että vois melkeen samanlaista harkita kotiinkin.

No tämä samsung 225Bw on yhtä aikaa liian pimeä ja liian kirkas tämän sivun mukaan http://www.leuku.fi/info/kokoruutu.htm

hhhmmmm...Mike saako laatumonitorilla tosiaan oikeat vastaukset ton sivun kaikkiin kysäreihin ?

no kyllä tässä 20" dellissä ei yhtään noista ylemmistä ruudukoista erota ellei kato tosi tarkasti ja alemmat ruudukot näkyy kaikki. joutu tosin vähän vetämään kirkkautta alaspäin. monitori: DELL 2007FP

No tämä samsung 225Bw on yhtä aikaa liian pimeä ja liian kirkas tämän sivun mukaan http://www.leuku.fi/info/kokoruutu.htm

hhhmmmm...Mike saako laatumonitorilla tosiaan oikeat vastaukset ton sivun kaikkiin kysäreihin ?

Silloin on gammat pielessä jos noin tekee. Leuku on tosiaan ihan pätevä tsekkaamiseen, samoin netissä on muitakin vastaavia.

Spyderilla saa näytön säädettyä sitten vielä tarkemmin. Mutta littunäyttöjen kanssa on niin monta muutakin juttua, huoneen valaistus muuttaa kokonaan näytön asetukset jne jne.

Ei kai monitori ikinä liian pimeä voi olla. Pistäppä valoisuutta lisää niin, että näet juuri ja juuri tuon ylemmän ruudukon.

aiheeseen liittyen: mistäköhän mahtais saada otsikon kokoluokan dellin näyttöjä hyvään hintaan? oon tykästynyt työkoneen näyttöön niin, että vois melkeen samanlaista harkita kotiinkin.
Ottamalla suoraan Delliin yhteyttä ja pyytämällä tarjousta. Näin oma kaverini sai Dellin näytön hyvällä alennuksella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom