2 x autonkäynnistys + vikakoodin luku, hinta 120 euroa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slash
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
28.7.2005
Viestejä
165
Tervehdys,

Eli "ongelma" on tälläinen:

Automme (Polo vm -08) ei suostunut starttamaan. Auto yritti käynnistää ja hetken käynnistämisen jälkeen heitti öljynpainevalon päälle ja piippasi. Noh, Auto hinattiin Laakkoselle ja sanottiin, että laittakaa kuntoon.

Huoltomies soitti ja sanoi, että auto lähti käyntiin, siis ilman mitään toimenpiteitä! Huollosta sanottiin, että vikakoodit oli luettu, eikä vikaan ollut. Sovimme, että tulemme hakemaan auton, kun ehdimme parin päivän päästä. Huoltomies lupasi myös kokeilla (veloituksetta) seuraavana päivänä, että lähteekö auto käntiin.

Nyt huoltomies sitten ilmoitti tänää, että auto lähtee edelleen käyntiin ja ilmoitti, että hinta on 120 euroa (kuulemma töihin mennyt 2h, eli hinta olisi oikeasti 250 euroa).

Onko tämä nyt ihan oikein??! Ei kahteen starttaamiseen ja vikakoodin lukemiseen menee aikaa 2h!. Huomena pitää mennä neuvottelemaan...

Itse ajattelisin, että hinta voisi olla max 50 euroa, ja tämäkin kova hinta (merkkiliike maksaa). Aikaa noihin toimenpiteisiin on varmasti mennyt alle 30min!! Vai onko jollain muuta tietoa?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onko siellä joku listahinta vikakoodin luvulle, vaikka muutaman kympin..? Ja ALKAVA tunti huoltotöistä vaikka 100 €. Siinä sitä pottia äkkiä on, vaikka juuri mitään ei tehdäkään.
 
Tervehdys,

Eli "ongelma" on tälläinen:

Automme (Polo vm -08) ei suostunut starttamaan. Auto yritti käynnistää ja hetken käynnistämisen jälkeen heitti öljynpainevalon päälle ja piippasi. Noh, Auto hinattiin Laakkoselle ja sanottiin, että laittakaa kuntoon.

Huoltomies soitti ja sanoi, että auto lähti käyntiin, siis ilman mitään toimenpiteitä! Huollosta sanottiin, että vikakoodit oli luettu, eikä vikaan ollut. Sovimme, että tulemme hakemaan auton, kun ehdimme parin päivän päästä. Huoltomies lupasi myös kokeilla (veloituksetta) seuraavana päivänä, että lähteekö auto käntiin.

Nyt huoltomies sitten ilmoitti tänää, että auto lähtee edelleen käyntiin ja ilmoitti, että hinta on 120 euroa (kuulemma töihin mennyt 2h, eli hinta olisi oikeasti 250 euroa).

Onko tämä nyt ihan oikein??! Ei kahteen starttaamiseen ja vikakoodin lukemiseen menee aikaa 2h!. Huomena pitää mennä neuvottelemaan...

Itse ajattelisin, että hinta voisi olla max 50 euroa, ja tämäkin kova hinta (merkkiliike maksaa). Aikaa noihin toimenpiteisiin on varmasti mennyt alle 30min!! Vai onko jollain muuta tietoa?

Ei ole oikein, ei todellakaan vielä jos on luvannut veloituksetta startata autoa, vikakoodien luku ei hirveän kallista ole 20-50e max

Älä helvetti mene tuollaista summaa maksamaan. Mulla auto ei kesällä startannut, vika löytyi avaimesta, vikakoodien lukuu meni 5min.
 
Luultavasti autosi ei edes ole kunnossa! Tiedät seuraavan kerran minne et autoa vie! Nimim kokemusta todellakin on...
 
Auto on samasta liikkeestä ostettu, mutta takuuta ei enää kuulemma ole. Vikakoodin luvusta veloitetaan varmaan erikseen, mutta ainoa varsinainen toimenpide on tuo vikakoodi. Mielestäni se, että mekaanikko käynnistää auton ei ole huoltoa. Eli ovat todenneet, että auto käynnistyy ja ottaneet vikakoodin, thats it... Voitte olla varmoja, että en tätä purematta niele :D

Tässä kyllä saattaa olla sellaistakin kusetusta, että tähän mennessä asiaa on hoitanut emäntä, hänen auto kun on kyseessä... ONkohan hinta miehelle sama?
 
Auto on samasta liikkeestä ostettu, mutta takuuta ei enää kuulemma ole. Vikakoodin luvusta veloitetaan varmaan erikseen, mutta ainoa varsinainen toimenpide on tuo vikakoodi. Mielestäni se, että mekaanikko käynnistää auton ei ole huoltoa. Eli ovat todenneet, että auto käynnistyy ja ottaneet vikakoodin, thats it... Voitte olla varmoja, että en tätä purematta niele :D

Tässä kyllä saattaa olla sellaistakin kusetusta, että tähän mennessä asiaa on hoitanut emäntä, hänen auto kun on kyseessä... ONkohan hinta miehelle sama?

Mikäli omaat riittävän vakuuttavan ulkonäön usein huutamalla voit alennusta saada, voithan tietysti koettaa myös kuluttaja asiamiehellä uhkailua tai "käyttämistä"
 
Kyllä tuo hinta on ihan linjassa merkkihuollon taksoihin. 70-80e vikakoodeista + 0,5h töitä kun on ajeltu autoa sisälle, ulos jne.

Pelkkä vikakoodien luku ei siis sisällä auton liikuttelua, vaan se ajetaan itse sinne pikahuollon halliin.

Elämä on... käyttämällä merkkiriippumattomia korjaamoita hinnat on kohtuullisempia, asiakas valitsee.

Todettakoon myös, että harvemmin merkkihuolto kusettaa, vaan kyse on ihan virallisesta hinnoittelusta. Asiakkaan voi olla vaikea ymmärtää miten 5min johdon päässä voi maksaa 80e, mutta ei se laite ole ilmainen eikä se lasipalatsi lämpene ilmaiseksi. Asentaja ei myöskään ilmaiseksi lähde pihalle tutkimaan autoa, veloitus juoksee siitä hetkestä kun jalat suuntaavat kohti autoa.

Maksa siis pois, rähjäämällä voit saada kympin tai kaksi alennusta, mutta kannattaako koska vika löytyy peiliin katsomalla...
 
Zone-sarja -42%
Minä en ainakaan maksaisi. 250ekellä pitää saada jo jotain aikaankin. Autoa kun vie niin kannattaa aina vähän tivailla hintaa niin eivätpähän sitten kehtaa niin älyttömä kusettaa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Faija joskus sai väännettyä sellasia sopimuksia että jos ei tuu tulosta niin ei maksetakaan mitään. :)

Mut joo, pakkohan sitä vaan on maksaa listahinnat, nykysiä autoja kun ei oikein pysty enää itse korjaamaan osaavakaan mies. :(
 
Todettakoon myös, että harvemmin merkkihuolto kusettaa, vaan kyse on ihan virallisesta hinnoittelusta. Asiakkaan voi olla vaikea ymmärtää miten 5min johdon päässä voi maksaa 80e, mutta ei se laite ole ilmainen eikä se lasipalatsi lämpene ilmaiseksi. Asentaja ei myöskään ilmaiseksi lähde pihalle tutkimaan autoa, veloitus juoksee siitä hetkestä kun jalat suuntaavat kohti autoa.

Maksa siis pois, rähjäämällä voit saada kympin tai kaksi alennusta, mutta kannattaako koska vika löytyy peiliin katsomalla...

Katsoo sitä nyt mistä suunnasta tahansa niin on toi aivan järjetön hinta. Mä olen muutaman kerran käynyt luetuttamassa vikakoodin ja systeri useamman kerran. Itse en ole maksanut ikinä mitään ja sisko on päässyt joko kympillä kahdella tai kokonaan ilmaiseksi pikahuollossa. Mun auton vuosihuolto makso muutaman kympin enemmän mitä tämä tapaus. Siinä sentään (kai) tehdäänkin jotain.

Minä kutsun tuota asiakaspalveluksi. Sillä kertaa ei tule rahaa sisään, mutta asiakas saattaa seuraavallakin kerralla tuoda auton huoltoon samaiseen liikkeeseen. Mitä luulet kuinka moni tuo 250€ valohoidon jälkeen autonsa samaan paikkaan uudelleen. Minä en ainakaan niin tyhmä olisi.

E: Volkkareita molemmat. Siskolla myös Poloinen ja faijan Boraan kävin luetuttamassa.

E2: lopullinen hinta olikin "vaan" 120€ eli kutakuinkin 100€ liikaa
 
Taitaa olla fiksumpaa ostaa itse OBD-lukija ja hankkia(ostaa tai...) siihen ohjelmat.
 
Viestissä ei tule varmaa selvyyttä että mitä kaikkea on tehty. Olethan pyytänyt kunnon selvityksen että mitä tehty. Jos aloitus viesti perustuu vain puhelin keskusteluun jossa heitetty loppuhinta niin en viellä hermoisi. Toisaalta ei tuo nyt mitään ryöstöä ole, mutta hieman kyllä kalliilta kuulostaa.
Kyllä tuo hinta on ihan linjassa merkkihuollon taksoihin. 70-80e vikakoodeista + 0,5h töitä kun on ajeltu autoa sisälle, ulos jne.
Pelkkä vikakoodien luku ei siis sisällä auton liikuttelua, vaan se ajetaan itse sinne pikahuollon halliin.
Elämä on... käyttämällä merkkiriippumattomia korjaamoita hinnat on kohtuullisempia, asiakas valitsee.
Todettakoon myös, että harvemmin merkkihuolto kusettaa, vaan kyse on ihan virallisesta hinnoittelusta. Asiakkaan voi olla vaikea ymmärtää miten 5min johdon päässä voi maksaa 80e, mutta ei se laite ole ilmainen eikä se lasipalatsi lämpene ilmaiseksi. Asentaja ei myöskään ilmaiseksi lähde pihalle tutkimaan autoa, veloitus juoksee siitä hetkestä kun jalat suuntaavat kohti autoa.
Maksa siis pois, rähjäämällä voit saada kympin tai kaksi alennusta, mutta kannattaako koska vika löytyy peiliin katsomalla...

Mutta kun ajattelee noin kun edellä ja itsekin olen hinnoittelemassa asioita ja lisään viellä tuohon että asentajan ammattitaito sekä nykyään jatkuva koulutus maksaa niin ollaan ihan kohtuu hinnoissa.
 
Todettakoon myös, että harvemmin merkkihuolto kusettaa, vaan kyse on ihan virallisesta hinnoittelusta.

Juu, mutta kun se "virallinen hinnoittelu" on lähes poikkeuksetta täyttä kusetusta. Autoja voidaan myydä lähes nollakatteella, koska huoltopalveluista saadaa nyhdettyä rahaa niin saatanasti.


Asiakkaan voi olla vaikea ymmärtää miten 5min johdon päässä voi maksaa 80e, mutta ei se laite ole ilmainen eikä se lasipalatsi lämpene ilmaiseksi. Asentaja ei myöskään ilmaiseksi lähde pihalle tutkimaan autoa, veloitus juoksee siitä hetkestä kun jalat suuntaavat kohti autoa.

Ja kun toimenpiteeseen menee maksimissaan 10min kaikkine munankaiveluineen, niin voidaan todeta autoliikkeen laskuttavan amiksen käyneen duunarin palveluista tuollaisen n. 500€ per tunti.
 
Ja kun toimenpiteeseen menee maksimissaan 10min kaikkine munankaiveluineen, niin voidaan todeta autoliikkeen laskuttavan amiksen käyneen duunarin palveluista tuollaisen n. 500€ per tunti.

30min on monessa paikassa minimiveloitus. Ja jos ajatellaan järjellä että asentaja ottaa lokerosta työkortin lukee sen, kävelee pihalle, etsii auton, ajaa sisälle, tökkää pistokkeen, lukee koodit, kuittaa ne, ajaa auton pihalle, tulee itse sisälle, kertoo huoltoneuvojalle mitä tehnyt, huoltoneuvoja tekee työlaskun, ilmoittaa asiakkaalle ja sitten palvelee asiakkaan kun asiakas tulee auton hakemaan niin tuohon meni enempi kuin 10min.
 
Ja jos ajatellaan järjellä että asentaja ottaa lokerosta työkortin lukee sen, kävelee pihalle, etsii auton, ajaa sisälle, tökkää pistokkeen, lukee koodit, kuittaa ne, ajaa auton pihalle, tulee itse sisälle, kertoo huoltoneuvojalle mitä tehnyt, huoltoneuvoja tekee työlaskun, ilmoittaa asiakkaalle ja sitten palvelee asiakkaan kun asiakas tulee auton hakemaan niin tuohon meni enempi kuin 10min.

Auton katsastus sisältää käytännössä kaikki nuo työvaiheet + lukuisia muita vaiheita, eikä siihenkään kulu varttia pitempään.

80€ laskutus vikakoodin luennasta, puhumattakaan 120€ laskutuksesta, on puhtaasti asiakkaan ryöstämistä.
 
Taitaa olla fiksumpaa ostaa itse OBD-lukija ja hankkia(ostaa tai...) siihen ohjelmat.

Suosittelen tätä ketjun aloittajalle. Samalla laitteella lukee sitten kaverien Audit, Seatit ja Skodatkin. Maksaa itsensä takaisin hiljalleen, kun vikakoodin takia ei tule katsastuksesta hylsyä ja vian selvittämällä voi pohtia, että korjaako itse vai viekö korjaamolle.
 
Auton katsastus sisältää käytännössä kaikki nuo työvaiheet + lukuisia muita vaiheita, eikä siihenkään kulu varttia pitempään.

80€ laskutus vikakoodin luennasta, puhumattakaan 120€ laskutuksesta, on puhtaasti asiakkaan ryöstämistä.

Katsastuksessa tehtävä OBD-luenta ei ole sama kuin vikakoodien haku. Katsastuksessa luetaan Readliness koodi, ei mitään muuta, vikakoodien luku on aivan eri asia. Katsastusta myöskään ei voi verrata vianhakuun autoliikkeessä, nuo ovat loppupeleissä melkolailla eri asioita. Katsastuslaitoksen kiinteät kulut ovat murto-osa merkkikorjaamon kuluista, jossa laitteet saattavat olla peräti 20 000e/kpl ja niitä joudutaan hankkimaan vuosittain uusia autokehityksen myötä.

Itselläni on VCDS jolla lukea auton koodeja, maksoin siitä sen 350e mutta koska hinnoittelu on mitä on, tuo kaapeli on maksanut itsensä jo monasti takaisin.

Kenenkään ei vieläkään ole pakko mennä sinne merkkiliikkeeseen, mutta liian moni sinne menee ja se mahdollistaa esimerkin mukaisen hinnoittelun.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom