Nonih, päivitystä tilanteeseen:
Kävin hakemassa auton liikkeestä ja sielä selvisi seuraavaa. Huoltoneuvoja kertoi, että auton katsomiseen oli käytetty yhteensä 2h 8min. Ensimmäisenä päivänä oli luettu vikakoodi ja ajettu 30km (!!) testiajo... vikaa ei löytynyt. Seuraavana päivänä oli tehty sama homma. Tämä koeajon pituus vähän ihmetytti ja tästä tiedusteltaessa huoltoneuvoja ilmoitti, että koeajettiin, jotta vikakoodeja ei ilmesty. Noh, koeajon vielä kuitenkin ymmärsin, mutta...
Puhelimessa oli sovittu, että huoltoneuvoja itse menee kokeilemaan (veloituksetta), että käynnistyykö auto, EI MUUTA. No Laakkonen oli päättänyt tehdä kaikki testit uudestaan. Kysyin, miksi testit on tehty uudestaan, kun mitään vikaa ei löytynyt ja puhelimessa sovittiin vaan, että autoa koitetaan käynnistää (veloituksetta). Huoltoneuvoja oli hetken hiljaa ja sanoi, että testit uusittiin, jotta voidaan varmistua siitä, että onko vikakoodeja ilmestynyt. Olen aika amatööri autojen kanssa, mutta pitääkö nyt tässä alkaa pelkäämään, että vikakoodeja vaan ilmestyy tyhjästä?
Tiedän että merkkihuollot maksavat, joten olin valmis maksamaan ensimmäiset toimenpiteet (tietysti niistäkin tinkasin), mutta toisen päivän omavaltaisia toimenpiteitä en niellyt. Huoltoneuvoja oli sitä mieltä, että olen saanut nyt tässä hyvän diilin. Itse katsoin, että tässä on tehty tuplatyö vaan laskutuksen toivossa. En siis suostunut maksamaan toisen päivän toimenpiteitä.
30min. väänsin asiasta ja päädyimme tulokseen 90euroa, ei halpa, mutta ei myöskään 120e (puhumattakaan 250e). Tämä sen takia, että huoltoneuvoja myönsi ilmaisseensa asiansa puhelimessä epäselvästi, koskien seuraavan päivän toimenpiteiden maksullisuutta. Perkele, äijä sano, että käy käynnistämässä ilmaiseksi, mikä vois olla selvempää!! Hinta siis oli liian kova kuiteskin, no ei voi mitään enää.
Hauskana pointtina vielä saatelapussa (laskussa) oli kohta missä luki, että autossa saattaa olla vikaa. Merkintä oli myös siitä, että johtuen asiakkaan halusta minimoida kusannukset, ei tarkempiin toimenpiteisiin ryhdytä. Jos nuo tehdyt toimenpiteet kustantaa jo ovh 250e, niin paljonko noi "tarkemmat" toimenpiteet maksaa??
Kiitos Laakkonen asiakaspalvelusta, mutta minun lompsa ei teidän palvelua kestä, joten jos vika uusiutuu, auton hinataan korjaamoon luokkaa autofit yms...
ps. pakko vielä lisätä, että ko huoltoneuvoja oli asiallinen jamppa, joten ihan kaikki ei sentään ollut persiillään.