2 kertaa treeniä viikossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja reiska86
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
jto sanoi:
heh...jos neljä liikettä per treeni on jo sillisalaattia, pelottaa ajatellakin millasen myllerryksen siellä päässä aiheuttais viis tai kuus liikettä :)

voimatreenistä:
ei se loppuun asti tekeminen ole ollenkaan synti. se vaan on tekniikalle ja hermoston työkyvylle hieman edullisempaa jättää ripaus varastoon. voidaan treenaa useammin, hyvällä tekniikalla, tehokkaammin jne.

ihan hyvin voi kerran kuussa pitää itelleen testejä peruskaudellakin. yleensäkin suosittelen edes jonkinlaista submax (90-100%) rautaa pitämään hermostoa hereillä. pysyyhän se muutenkin, mutta jos ei unohda isoja rautoja, on siirtyminen varsinaiselle maksimikaudelle helpompaa. sen testin ei tarvi olla edes ykkösrauta. ihan hyvin voi pitää peruskaudella vaikkapa toistomaksimia (3-5) kehityksen seurannassa mukana ja muutenkin antamassa erilaista ärsykettä.

Jos treenaa vaan 2x/vko, niin onko sillonkin edullista "jättää vähän varastoon"? Vai kannattaako treenata se kliseinen 110 lasissa, kun sitä ärsykettä annetaan vähän harvemmin?

En treenaile sen enempää voima, kun body -tyylilläkään.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tiilisukassa:
Gillyanne sanoi:
Kyseessä on tosin voimaohjelma
Eli oikeassa olitte, huumor ja ÄmS.

jto sanoi:
ihan hyvin voi kerran kuussa pitää itelleen testejä peruskaudellakin. yleensäkin suosittelen edes jonkinlaista submax (90-100%) rautaa pitämään hermostoa hereillä. pysyyhän se muutenkin, mutta jos ei unohda isoja rautoja, on siirtyminen varsinaiselle maksimikaudelle helpompaa. sen testin ei tarvi olla edes ykkösrauta. ihan hyvin voi pitää peruskaudella vaikkapa toistomaksimia (3-5) kehityksen seurannassa mukana ja muutenkin antamassa erilaista ärsykettä.

Itse olen toteuttanut tätä ottamalla 4 vkon välein, aina kevyen vkon jälkeen, kaksi ns. teknistä ykköstä eli ~90-95% arvioidusta maksimista, ennen normaaleja treenisarjoja. Leuanvedoissa taas olen tehnyt tuolla samalla viikolla toistomaksimikokeilut.

EDIT: Tiilisukassa, saako olla utelias, millä tyylillä treenaat, jos kerran treenisi ei ole voima- eikä massahakuista (vai ymmärsinkö jotenkin väärin?)?

Zone-sarja -42%
Editoin kyllä tota mun viestiä, mut sit IE teki temput ja jumahti..sit loppukin jo työaika niin en kerennyt tunaa sitä uudestaan :D .

Tarkoitus oli enemmänkin sanoa että tulosten seuraaminen voi olla vaikeaa jos treenejä o 4 erillaista ja treenaa kaks kertaa viikossa :rolleyes: . Tosin nyt kun katson tota ohjelmaa vähän ajatuksella niin ei se ole mitenkään mahdotonta pitää treeeniä nousu johteisena :D .

Itselläni olisi tarkoitus tiputtaa puntin määrä jossain vaiheessa tuonne kahteen kertaan viikossa. Täytyy pohdiskella tätä oikein urakalla, että millainen ohjelma laitetaan..

tiistai:
rinnalleveto, penkki, dippi, kyykky, vatsa kiertäen *ja jalkojen-nosto.

perjantai:
raaka työntö, maastaveto, leuanvetomyötä/vasta, vatsa lisäp *ja jalkojen-nosto.

*silloinkun on vielä puhtia.

Jotain tällästä nopeasti rupesin tässä itselleni kehittelemään. Sarjamääristä nyt en ole ihan varma paljon kannattaisi vääntää, mutta eiköhän sekin kohta selviä. Kommettia saa (yllätys yllätys) antaa(samoin parannusehdotuksia) ja sarjamääristä esimerkkiä..

Myös ajattelin että joka toinen Tiistai tekisin takakyykkyä ja seuraavana tiistaina etukyykkyä. Samaa hommaa kelasin muillekkin liikkeille..

Gillyanne sanoi:
Tiilisukassa:

Eli oikeassa olitte, huumor ja ÄmS.

Itse olen toteuttanut tätä ottamalla 4 vkon välein, aina kevyen vkon jälkeen, kaksi ns. teknistä ykköstä eli ~90-95% arvioidusta maksimista, ennen normaaleja treenisarjoja. Leuanvedoissa taas olen tehnyt tuolla samalla viikolla toistomaksimikokeilut.

EDIT: Tiilisukassa, saako olla utelias, millä tyylillä treenaat, jos kerran treenisi ei ole voima- eikä massahakuista (vai ymmärsinkö jotenkin väärin?)?

Eli teoriassa treenit kulkee niin, että aina, kun saan jollain painoilla x kertaa y toistoa, pistetään lisää malmia. Toistot välillä 6-10. Käytäntö on sitten mitä on.

Toisaalta, enpä minä tiedä vaikka ko. treeni-tapa olisikin kallellaan jompaan kumpaan suuntaan.

samaa mieltä... voithan sä vaikka vuorotella viikoittain painotuksia tai tehdä hieman eri liikkeet viikon toisessa treenissä. parin viikon kierrolla esim. näin:

1a
penkki
kyykky
leuat, myötä
vatsa

1b
kapea penkki
etukyykky
leuat, vasta
vatsa kiertäen

2a
keskileveä penkki
veto
leuat, myötä
vatsa

2b
vinopenkki
puolikyykky
leuat, vasta
vatsa kiertäen

säilyy mielenkiinto eri liikkeillä, mutta silti kuormitetaan suuria lihasryhmiä ja saadaan woimaa!!!
:)

Minlälaisilla sarjoilla/toistoilla tätä kannattaisi lähteä vääntämään??

mä teen tarkemmat ja seurantapohjaset ohjelmat virmani piikkiin. sillon ne toimii oikeesti ja pohjautuu todelliseen tilanteeseen, ei oletuksiin.

Onko niin, että pakkiksella vallitsee yksimielisyys siitä, että jos treenaa vain kaksi kertaa viikossa, on paras treenata koko kroppa kerralla? Itse olen ollut ihan tyytyväinen kaksijakoiseen ja kuntosaliohjaaja on ollut samoilla linjoilla. Mutta... kylvitte epäilyksen siemenen mieleeni. Toisaalta, kaksijakoisen tekeminen on hauskempaa ja jaksaa tehdä liikkeet tehokkaammin (siis oletus tässä on, että yksijakoinen olisi pidempi ohjelma).
Mun mielestä parempi tehdä 2jakoista jos reenaa kahdesti viikossa punttia. Ei muuten kannata liikaa uskoa mitä ammattimiehet tänne kirjottaa:)
Kokeilemallahan tuo selviää parhaiten mikä sopii itselle.

wer: ja mihinköhän perustuu, ettei esim. mun puheisiin kannata liikoja uskoa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Varmaankin sun puheisiin kannattaa uskoa:)
Ilmaisin huonosti, tarkoitus ei ollut viitata sinuun henkilökohtaisesti. Meinasin ylipäätään netissä kirjoitettuja totuuksia. Aika usein on yks kuppikunta vaikka voi olla monta eri tapaa tehdä asia.

saa toki kyseenalaistaa. mä kyl tuppaan aina perusteleen tekemiseni ja oon tehny urheiluvalmennusta kohtuullisen kauan. en kyl ole käynyt yhtäkään kolmen kuukauden pt-kurssia, heh..

täysin oikeessa kyl olet, että netissä se "asiantuntijoiden" määrä on aika huikee. sama heppu voi kysellä multa ihan perusasioita ja kuukauden päästä se on esittämässä täällä niitä samoja asioita omina mielipiteinään...

ite kysymykseen kuitenkin sen jaon puolesta sanosin, että semmonen modattu kaksjakonen on aikalailla hyvä. eli sama lihasryhmä, mutta eri liike toisessa treenissä. esim.
1: penkki, myötäleuat, etukyykky, vatsa kiertäen
2: kyykky, vastaleuat, kapea penkki, voimapyörä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom