2-jakosesta 3-jakoseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hirvonen
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä taidan jo arvata mitä mieltä olette tästä mutta kysympä nyt kuitenkin. Mulla on tällä hetkellä menossa 2-jakonen treeniohjelma jonka vedän 2 kertaa/viikko. Siis 4 kertaa salilla/viikko. Ongelmana on kuitenkin että en tiedä kuinka vähän liikkeitä/sarjoja pitäisi vetää kun on vielä toinenkin kerta viikossa samalle lihakselle ettei tule liikarasitusta. Lisäksi yhden kerran pituus on parhaimmillaan 2 h joka kyllä tuntuu liialta. Että eikös olisi parempi jos vaihtaisin 3-jakoiseen kävisin 3 kertaa vikkossa salilla ja treenaisin lihaksen kunnolla niin ei tarvisi murehtia ensi treenistä? Sillä eikös lihasmassan hankinnan kannalta olisi parempi treenata sama lihas vain kerran viikossa?

Jaoksi ajattelin:

1.päivä
selkä+hauis
2.päivä
jalat+vatsat
3.rinta+ojentajat+olkapäät

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos oot tähän asti käynyt 4 kertaa viikossa, niin mikset ottas suoraan nelijakosta? 3-jakonen on mun mielestä kuitenkin kompromissi, 4-jakosella pystyy treenaan kaikki lihasryhmät paljon paremmin.

Hyvä jako:

1. rinta-hauis
2. Jalat
3. Olkapäät-ojentajat
4. Selkä

Angel of Death sanoi:
Sillä eikös lihasmassan hankinnan kannalta olisi parempi treenata sama lihas vain kerran viikossa?
Ei nyt välttämättä. Nykyään tuo on suositumpi tapa, mutta kyllä monella HST:kin toimii. Itse olen nyt treenannut 2-jakoisella 3 kertaa viikossa ja toimii todella hyvin. Ainakin minulla paremmin kuin tuo työntävät, jalat, vetävät.

Menee ehkä vähän :offtopic: , mutta menköön...Mulla ilmeni aika isokin ongelma kun siirryin 2-jakosesta ohjelmasta 5-jakoseen. Olin tottunut jättämään sarjoissa pari toistoa varastoon ja nyt kun pitäs tehä sarjat loppuun, niin en enää "osaa" tehdä sarjoja loppuun vaan hyydyn kesken sarjan. Toivottavasti tämä on vain alkukankeutta ja kohta vedetään sarjat :evil: -asenteella loppuun.

Back
Ylös Bottom